Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

<<

Anoniem173

Bericht 21 Nov 2013 18:00

Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Ik ben eergisteren uit Amerika teruggekomen, de oostkant nog wel dus 'slechts' 6 uur tijdsverschil. Ik kan me van vorige keren herinneren dat ik er ook altijd al wel een paar dagen last van had, en wederom is het zover. We hebben maandag een avondvlucht gehad waardoor we in de ochtend op schiphol aankwamen en dus een nacht misten. Dinsdag heb ik 4 uurtjes overdag geslapen maar 's avonds kon ik de slaap niet vatten. Gevolg tot half 4 wakker en woensdag pas om 11 uur eruit kunnen komen. Vandaag wederom hetzelfde. ik heb tot half 2 in bed gelegen (godzijdank een vrije dag) en kon gisteren pas om 2 uur slapen. Nu moet ik dit weekend werken, dus kwart voor 6 mijn bed uit. Heeft iemand tips hoe ik dit ga trekken? Want op tijd naar bed zoals ik normaal probeer lijkt maar niet te werken want ik zit nog klaarwakker in bed om 12 uur s avonds.
<<

Anoniem130

Bericht 21 Nov 2013 18:01

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Sowieso had je natuurlijk niet moeten uitslapen. Dat is regel 1 om terug in je ritme te komen. Oftewel, morgen gewoon opstaan als je wekker gaat (om acht ofzo) en dan als je slaap tekort hebt gehad die dag dan kun je de nacht erna hopelijk wel slapen.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Nov 2013 18:06

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Oke ik ga morgen goed mijn best doen om half 8 eruit te gaan,moet in principe naar school voor een paar uurtjes dus dat is een goede motivatie!
<<

Anoniem285

Bericht 21 Nov 2013 18:47

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Ik heb continue jetlags en helaas is de enige manier om er zo snel mogelijk vanaf te komen je meteen aanpassen aan het ritme van waar je bent. Dus zo lang mogelijk opblijven en op tijd op staan, ook als je eigenlijk moe bent. Sterkte :)
<<

Anoniem173

Bericht 22 Nov 2013 08:22

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Oke het kan dus altijd nog erger, ik heb gewoon de helenacht nu niet geslapen.. ik lag er keurig om half 12 in. Maar toen kon ik niet in slaap komen dus heb filmpjes gekeken op de ipad, liggen woelen, een boekje gelezen, liggen woelen, en toen heb ikhet half zes zien worden. Misschien een half uurtje geslapen ofzo? Toen ging vriend zn wekker en was ik weer klaarwakker. Niet echt fijn dus.. voel me nu op zich wel oke maar verwacht dat ik vanavond wel doodmoe zal zijn, hopelijk is de jetlag morgen dan na een nachtje normaal slapen over.
<<

Anoniem122

Bericht 22 Nov 2013 08:25

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Je kan misschien de volgende keer melatonine proberen, dat schijnt te helpen bij jetlags.
<<

Anoniem173

Bericht 22 Nov 2013 08:27

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Ja dat wilde ik sowieso al gaan halen vanmiddag, hopelijk kan ik tussendoor nog een uurtje een dutje doen, nja volgende week ben ik 6 vd 7 dagen vrij, hopelijk kom ik dan een beetje bij.
<<

Anoniem130

Bericht 22 Nov 2013 08:28

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Balen, sterkte!! Ik slaap heel vaak erg slecht, doordat ik niet genoeg ritme aanhoud. Afgelopen zaterdag ook van 8 tot 15 naar de unu geweest terwijl ik letterlijk de hele nacht wakker had gelegen. Het is echt flink doorzetten, ook echt niet in de middag gaan slapen! Ik kon toen zondagavond nog niet slapen maar uiteindelijk van half 2 tot 8 superdiep geslapen en daarna ging het weer.. :)

Even doorzetten vandaag! Dit is de enige remedie! :)
<<

Anoniem173

Bericht 22 Nov 2013 08:49

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

ja het is inderdaad doorzetten, ik ben net ook maar gewoon mijn bed uitgegaan. Dacht erover om college te skippen maar daaar schiet ik niets mee op. Nu heb ik serieus al een half uur aan een opdracht zitten werken en ik voel me best prima? Flinke bak brinta op en een kop koffie en het gaat wel weer!
<<

Anoniem7

Bericht 22 Nov 2013 09:07

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Heb je tijdens de vlucht niet geslapen dan? Ik had vanuit Toronto ook zes uur tijdsverschil, ook een nachtvlucht en vind dat de ideale manier om een jetlag te omzeilen. Je mist geen nacht, je nacht(vlucht) duurt alleen wat korter. Ik kan normaal nooit slapen in een vliegtuig en heb om die reden ook oxazepam van de huisarts gekregen. Op die manier heb ik toch nog drie uurtjes in de vlucht kunnen slapen. 'S middags thuis nog een halfuurtje geslapen en vervolgens zat ik direct in het ritme. Het voelde nog wel onwennig, maar het slapen lukte wel.

Zit je niet nu in een vicieuze cirkel? Dat je tegen de nacht opziet door de jetlag en je niet in slaap valt omdat je denkt dat het toch niet gaat lukken? Dat idee maak ik namelijk eerder op uit je berichten.
<<

Anoniem173

Bericht 22 Nov 2013 09:09

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Slapen in een vliegtuig doe ik nooit, zelfs naar NZ van 36 uur heb ik geen oog dicht gedaan. Je hebt helemaal gelijk hoor, het is een cirkelredenatie aan het worden. Ik word bang om niet te kunnen slapen (zoals vannacht) en blijf daardoor maar piekeren en draaien en vooral elke keer op de wekker kijken. Hopelijk kan ik door de moeheid vanavond daarom gewoon goed slapen :)
<<

Anoniem7

Bericht 22 Nov 2013 09:20

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Tip voor de volgende keer: toch maar proberen te slapen in het vliegtuig, het zij met wat hulp van de huisarts :)
<<

Anoniem173

Bericht 22 Nov 2013 09:25

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Hmm ja ik ben niet zon voorstander van die spullen maar ga het mss maar eens proberen idd.
<<

Anoniem7

Bericht 22 Nov 2013 09:33

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Anders kun je melatonine proberen, wat al eerder gezegd is. Dat is gewoon ene lichaamseigen stof, ik gebruik het elke nacht. Of valdispert oid.
<<

Anoniem12

Bericht 22 Nov 2013 10:10

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Vanuit Toronto had ik ook 6 uur tijdsverschil (goh) en ook een nachtvlucht, maar ik kon absoluut niet slapen. Toen ik `s ochtends vroeg weer op Schiphol stond vond iedereen dat ik thuis maar moest gaan slapen. Rond een uur of 11/12 in de ochtend had ik het ook zeker even zwaar, maar ik ben wakker gebleven en heb m`n gewone ritme aangehouden. De volgende dag ging ik weer aan het werk, heb nergens last van gehad. In principe heb ik dus gewoon een nachtje doorgehaald en niet m`n ritme verstoord door op en af willekeurig te gaan slapen. Ik denk dat dat ook wel goed kan werken.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 22 Nov 2013 12:25

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Beste is inderdaad gewoon je weer aanpassen aan de tijdzone waarin je bent en als het écht niet gaat hooguit 1,5 uur of zo slapen, anders krijg je inderdaad dat je 's nachts niet kan slapen, waardoor je 's ochtends weer langer gaat slapen, je 's avonds weer niet moe bent etc. Dus volgende keer gewoon doorzetten en hopen op paar uurtjes slaap in het vliegtuig ;-)
<<

Anoniem29

Bericht 22 Nov 2013 13:16

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Vervelend zeg.

Ik wil ook altijd direct terug in het ritme, hoe moe ik ook ben.

Terug uit Curacao kwamen we om half 8 's morgens aan. Ik had de hele nacht niet geslapen in het vliegtuig (turbulentie), maar de dag dat we thuis kwamen zoveel gedaan. (Even naar stad, boodschapjes doen, nog wat aan school werken, uitgebreid koken etc. etc. Alles om maar wakker te blijven). Uiteindelijk viel ik om 19:00 uur bijna in slaap boven mijn boek. Toen ben ik volgens mij uitgebreid gaan douchen en rond half 9 in bed gaan liggen. Toen stond ik de dag erop om 8 uur op en was de Jetlag al over.

Ik zou in ieder geval de volgende keer echt niet proberen toe te geven aan je slaap.
<<

Anoniem173

Bericht 22 Nov 2013 13:50

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Ja dat heb ik inderdaad wel geleerd inmiddels, me niet meer toegeven aan de slaap. Een uurtje op bed liggen die ochtend is niet zo erg, maar vervolgens elke dag uitslapen tot in de middag is gewoon slecht. Ik merk de gevolgen er nu van :sleep:
<<

Anoniem173

Bericht 22 Nov 2013 19:07

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Melatonine forte gekocht. Eens kijken of ik vannacht lekker slaap :-p
<<

Anoniem119

Bericht 22 Nov 2013 19:27

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Succes! Ik heb ook altijd last van stress dat ik dan móet slapen en dat het dan juist niet lukt. Je hebt nu gewoon weekend toch? Probeer het met die melatonine en als dat niet werkt, ga je dan niet op zitten vreten, want dan slaap je alleen nog maar minder makkelijk waarschijnlijk.

Hoe heb je het gehad trouwens?
<<

Anoniem173

Bericht 22 Nov 2013 19:33

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Nee moet werken dit weekend dus 2dagen om kwart voor zes op, en op school kan ik het mezelf nog veroorloven moe zijn maar op m'n werk heb ik dat echt liver niet. Plus ik moet gewoon een keer dat ritme omgooien. Heb nog niet geslapen vandaag ben pas net thuis, zo eten met een vriendin en lekker rond half elf naar bed.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Nov 2013 20:33

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Ik heb ook altijd wel last van een jetlag. Dit jaar kwam ik terug van vakantie en moest ik de dag er na per se werken omdat ik met een nieuwe baan begon. Ik zag er vooraf wel tegenop, maar heb in het vliegtuig een halve slaaptablet genomen omdat ik anders nooit slaap in het vliegtuig. Ik heb 3 uurtjes kunnen slapen op een vlucht van bijna 12 uur. Thuis heb twee uurtjes geslapen bij aankomst. We kwamen in de ochtend aan. 's Avonds gewoon normale tijd naar bed gegaan met 5MG melatonine. Dit heb ik de rest van de werkdagen zo volgehouden, en dat werkte perfect. Ik was heel erg fit en sliep perfect.

Ik ben normaal niet van de medicijnen, maar die melatonine werkte perfect! Ik zou het zeker aanbevelen. Je nachtrust is zo ontzettend belangrijk. En voor die paar x dat je het gebruikt, zou ik me niet druk maken.
<<

Anoniem173

Bericht 23 Nov 2013 18:35

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Heerlijk geslapen vannacht met een tabletje melatonine forte! Dus 1,5 mg. Merk gewoon ook echt aan m'n lichaam dat ik weer in het ritme zit!
<<

Anoniem119

Bericht 23 Nov 2013 23:22

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Goed zo!
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 24 Nov 2013 01:12

Re: Jetlag: ik kom dr niet vanaf / doorheen

Ik heb daar ook altijd zo'n last van. Toen ik terug kwam van uit Indonesie was ik om 6 uur 's ochtends wakker en viel ik 's middags zowat in slaap. Toen ik terug kwam van Amerika (en ik was er maar een week geweest). Werd ik eenmaal thuis compleet gedesoriënteerd wakker. Echt een drama. Maar ik zie dat je goed hebt geslapen. Gelukkig maar. Het is zo vervelend.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers