Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen met Primolut?

<<

Anoniem160

Bericht 03 Sep 2013 12:04

Ervaringen met Primolut?

Mijn arts heeft me Primolut voorgeschreven om menstruatie op te wekken, dit omdat dit vooralsnog niet op een natuurlijke manier gebeurt. Volgens de arts zou mijn cyclus daarna weer op gang moeten komen. Is dit zo? Wie heeft hier ervaring (positief of negatief) mee?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 03 Sep 2013 12:15

Re: Ervaringen met Primolut?

Begrijp ik nou uit je verhaal dat je dit moet slikken zodat je cyclus weer uit zichzelf op gang moet komen?

Daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Ik gebruik provera,dat werkt het zelfde. Ik gebruik dit omdat ik zelf geen cyclus heb en we bezig zijn in de mm. Maar mijn ervaring is dat het wel werkt, dat wil zeggen, dat je een paar dagen na je laatste pil ongesteld gaat worden.
Ik word het meestal na 2 of 3 dagen, hoewel het de laatste keer 6 dagen heeft geduurd. Maar ongesteld word je zeker na het slikken van primolut/provera.
<<

Anoniem160

Bericht 03 Sep 2013 12:26

Re: Ervaringen met Primolut?

Ja, het idee is dat ik door deze medicijnen ongesteld word en dat ik daarna een normale cyclus zou kunnen krijgen. Geen garanties, maar volgens de arts het proberen waard. Ik heb natuurlijk nu een en ander opgezocht en kom eigenlijk alleen maar negatieve verhalen tegen, oftewel geen normale cyclus na deze kuur. Ik snap wel dat mijn lichaam het zelf moet gaan regelen, maar wat is dan het nut van die kuur als ik alsnog een (kunstmatige) menstruatie heb?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 03 Sep 2013 12:32

Re: Ervaringen met Primolut?

Ik heb vroeger Provera gehad toen ik niet uit mezelf ongesteld werd. Uiteindelijk heb ik nu een hele normale cyclus en ben ik zelfs zwanger geweest. Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee. Ik heb het wel twee jaar geslikt, ivm groeiremmers.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Sep 2013 13:04

Re: Ervaringen met Primolut?

Ik heb het gebruikt om (ook) de menstruatie op gang te brengen. Helaas wilde dat niet. En die cyclus heb ik ook nooit gekregen. Ik bleek PCOS te hebben.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 03 Sep 2013 13:58

Re: Ervaringen met Primolut?

Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord wbt primolut/provera te slikken om je cyclus op gang te helpen. Het is natuurlijk het proberen waard. Misschien helpt het bij jou wel! Zowiezo is het goed om weer een keer ongesteld te worden. Maar wat ala je het niet gaat slikken? Dan afwachten tot het vanzelf een keer komt?

@thunder: wat gek dat het bij jou nooit gewerkt heeft. Ik heb ook pcos maar bij mij werkt het gelukkig wel.
<<

Anoniem160

Bericht 03 Sep 2013 15:06

Re: Ervaringen met Primolut?

Shally, de enige andere optie is dan afwachten inderdaad. Ik zou liever doorverwezen worden naar een gynaecoloog, omdat ik juist geen medicijnen (meer) wil gebruiken.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 03 Sep 2013 15:30

Re: Ervaringen met Primolut?

Dan moet je gewoon op je strepen staan bij de huisarts. Alsof de huisarts er alles van af weet,dan had ie gynaecoloog moeten worden. Gewoon doen hoor.

Hoelang heb je al geen menstruatie gehad?
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 03 Sep 2013 19:00

Re: Ervaringen met Primolut?

Bij mij heeft het een jaar geduurd na het slikken van de pil voordat ik ongesteld werd. Ik ben toen ook bij de gynaecoloog geweest en kreeg Primolut voorgeschreven... diezelfde avond werd ik ongesteld. Heb die pilletjes dus wel liggen maar nooit gebruikt.
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers