Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2013 10:13

Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Ik weet nog steeds niet of ik het ga doen, afbouwen. Ik vind het zo'n lastige keuze....

Maar stel dat ik het wil, hoe pak je dat dan aan bij een wat ouder kindje? Ik wil niet dat het voor L heel heftig is
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Nov 2013 10:45

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Lijkt mij ook heel lastig! R is natuurlijk wat jonger, maar ik zou hem echt niet blij maken met afbouwen, maar ik weet ook nog niet of ik nog wel anderhalf jaar door wil gaan.

Succes iig, en ik lees mee.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem193

Bericht 21 Nov 2013 10:46

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Welke voeding vind je zelf het vervelendste om te geven?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2013 11:01

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Alibi, geen enkele, dat is het probleem. Wij willen een tweede kindje, daarvoor zal ik Clomid moeten slikken, en dat kan en mag niet samen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Nov 2013 11:03

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Hier met 8 maanden al in afbouw en het ging vanzelf. Hij liet de late voeding vallen en voor het slapen had hij niet genoeg aan de borst en wilde hij een papfles. zo rond 9 maanden dronk hij alleen nog in de ochtend bij mij.
Ik wil onze tweede wel langer gaan voeden
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2013 11:05

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Krijgt hij nog nachtvoedingen? Dan zou ik daar sowieso mee stoppen.

Voedt je op verzoek? Dan zou ik eerst alleen nog maar op jouw verzoek te voeden.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2013 11:13

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Nachtvoedingen krijgt ie niet Jans, naja, soms, als ie wakker wordt wel. En voeden doe ik inderdaad nog steeds op verzoek. Op mijn verzoek, ja, maar hoe vaak is dan nu een idee?
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2013 11:14

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Hoeveel voedingen geef je nu? Op welke monenten/tijden ongeveer?
<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2013 11:17

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

De ochtendvoeding gaat er vaak het makkelijkste af. Dan kan je hem gelijk aan het ontbijt zetten ipv eerst te voeden (als je dat zo doet).

Ik voedde verder altijd voordat ze naar bed ging. Dat is iets lastiger om uit die routine te komen.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2013 11:18

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

S morgens, s middags voor het slapen en s avonds voor het slapen sowieso, maar vaak ook nog wel hier en daar n slokje tussendoor als ie aangeeft dat ie dat wil
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2013 11:18

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Ik ben nu al blij dat ik dit dilemma bij een tweede niet zal hebben haha
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2013 11:20

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Dan zou ik de slokjes tussendoor sowieso niet meer geven, die zijn het meest funest voor je cyclus. En hem afleiden in de ochtend, zodat je die ook kan laten vallen.
Dan zou ik kijken hoe hij het doet op 2 voedingen. En vanaf daar verder kijken.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2013 11:21

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Muppetje schreef:Ik ben nu al blij dat ik dit dilemma bij een tweede niet zal hebben haha


Ja, snap ik!
Moeilijk hoor, dit soort dingen. Dat had je van te voren ook niet bedacht hè.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2013 11:24

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Welke cyclus? ;)
heb wel het idee dat hij juist van de ochtendvoeding het meest geniet.

Bedankt voor je ideeën, ik ga er goed over nadenken, wil niet over een nacht ijs gaan, het idee doet me nog steeds veel verdriet. Maar het idee om nog een jaar te wachten om voor n tweede te gaan doet dat ook
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2013 11:30

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Sorry.. Is het echt helemaal uitgesloten dat je een cyclus kan krijgen?

Ja, de ochtendvoeding is een heerlijk momentje. Als je denkt dat een andere voeding skippen makkelijker gaat, dan moet je dat gewoon eens proberen. Het is even uitzoeken wat voor jullie het prettigste is.

Ik vond pompoen haar optie wel een goede. Geef jezelf een termijn tot wanneer je er over na kan denken. Dan voorkom je dat je te lang blijft twijfelen.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Nov 2013 11:33

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Ik heb hier onlangs ook een topic over geopend, misschien dat hier nog tips instaan voor je?

Rot is dit hè? Ik zit met hetzelfde dilemma, nog steeds...

viewtopic.php?f=9&t=2393&hilit=+borstvoeding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2013 11:34

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Die kans is heel erg klein ja, daarom mag ik ook meteen naar de gyn als ik gestopt ben.

We zijn nu de vriezervoorraad s middags aan het afbouwen, als hij over twee weken geen flesje meer krijgt kan ik die voeding misschien ook laten vervallen.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem193

Bericht 21 Nov 2013 12:24

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Maar eigenlijk twijfel je hierdoor dus ook over of jullie nu voor een tweede kindje willen gaan, of er nog even mee willen wachten?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Nov 2013 12:29

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Bedenk wel dat het goede/makkelijke moment eigenlijk nooit komt. Voor je het weet geef je drie jaar borstvoeding en zit je nog steeds met hetzelfde gevoel. Ik spreek uit ervaring, ik vond het heel moeilijk om te stoppen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 21 Nov 2013 12:31

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Klopt, ik was ook blij dat mijn kinderen de keuze maakten en ik het niet zelf hoefde te doen.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2013 12:34

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Alibi schreef:Maar eigenlijk twijfel je hierdoor dus ook over of jullie nu voor een tweede kindje willen gaan, of er nog even mee willen wachten?

juist! Beide dingen wil ik heel graag, en dat maakt het ontzettend moeilijk.
ik merk wel dat ik er nu vreselijk veel mee bezig ben, en daardoor zit ik minder lekker in m'n vel, ook niet fijn, dus dat wil ik ook niet nog, bij wijze van, een jaar zo volhouden
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Nov 2013 12:37

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Alibi schreef:Klopt, ik was ook blij dat mijn kinderen de keuze maakten en ik het niet zelf hoefde te doen.


Mijn kinderen deden dat niet en ik vond het vooral heel moeilijk om te stoppen bij Yrsa, maar toen ik de knoop had doorgehakt was ik ook wel opgelucht. Je weet dat het toch een keer moet, op een gegeven moment kan het dan maar beter klaar zijn. Het is dan echt het moment waar je doorheen moet. Maar ik moet zeggen dat het me meeviel, het heeft geen groot drama opgeleverd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 21 Nov 2013 12:56

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Susan, ik begrijp best dat je toch een keer moet stoppen, maar voor mij (en ik denk dat het voor Muppetje ook zo werkt), is het vooral lastig omdat ik er helemaal niet achter sta. Yrsa was de 2 al gepasseerd toch? Ik zou mijn dochter ook wel lang willen voeden. Ik heb het idee te ‘moeten’ stoppen, omdat ik graag een tweede kindje wil. Als ik die kinderwens niet zou hebben, zou er geen haar op mijn hoofd zijn die nu al denkt aan stoppen. Het is puur die cyclus die nu niet op gang komt. En dat ik daarom moet stoppen, terwijl ik helemaal niet weet of ik (als ik eenmaal ben gestopt) wel gauw weer een cyclus heb en überhaupt zwanger raak, maakt het voor mij verrekte moeilijk. Maar dat is voor Muppetje misschien anders, omdat zij clomid kan krijgen zodra ze gestopt is. Dat geldt voor mij niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Nov 2013 12:59

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Het is ook geen argument om nu te stoppen, dat kan ze alleen zelf bepalen. Ik wil er alleen mee zeggen dat het niet makkelijker wordt als je kind ouder is, het moment blijft moeilijk. Yrsa was overigens de drie zelfs al gepasseerd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2013 12:59

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Sanne, je verwoordt heel goed wat ik bedoel!
knufffel, ik weet dat het niet makkelijk is, en Lars is nog "maar" 14 maanden (wat het voor mij nog moeilijker maakt)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron