Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lijken jouw kinderen op elkaar?

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 03 Sep 2013 11:22

Lijken jouw kinderen op elkaar?

Ik heb hier echt 2 totaal verschillende meisjes!

Louise dronk als baby overdag netjes om 3u, 's nachts liet ze er al snel 6u tussen, de voedingen waren drama. Ze sliep heel vast, werd van bijna niets wakker, kon je prima ook in een ander z'n armen stoppen, dronk ook meteen goed van een flesje, ...

Julie drinkt overdag om de 2u en clustert 's avonds, drinkt 's nachts 2 tot 3 keer, de voedingen gaan super goed, ze slaapt heel licht, wordt van het minste wakker, valt het liefst in slaap aan de borst of in de draagdoek, ze kan prikkels moeilijker verwerken, flesjes zijn drama en ze is het liefst bij mama of papa.

Qua uiterlijk vind ik ze wel op elkaar lijken. Julie is wel iets fijner.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 03 Sep 2013 11:32

Re: Lijken jouw kinderen op elkaar?

Qua voeding zat er hier ook een wereld van verschil in.
Onze zoon dronk heel makkelijk maar onze dochter dronk wat lastiger.

Verder is wel duidelijk te zien dat ze broer en zus zijn.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem186

Bericht 03 Sep 2013 11:44

Re: Lijken jouw kinderen op elkaar?

Kreeg Louise ook borstvoeding?
Want sommige dingen wat je beschrijft van Julie zijn wel echt typische bv eigenschappen.


Mijn kinderen verschillen ook veel.

Dochter sliep amper, dronk tig keer op een dag en heeft de eerste maanden uuuuuren 's avonds geclusterd. Uit een fles drinken deed ze niet. Ze kon zich totaal niet in de box vermaken.

Zoon drinkt ook tig keer per dag, maar wel anders dan zijn zus. Hij clustert niet. Overdag slaapt hij heel goed, meestal dutjes van 2 uur, als hij 1,5 à 2 uur wakker is dan is hij alweer moe. Hij is snel overprikkeld, we plannen hooguit 1 bezigheid in het weekend, anders is het teveel voor hem.
Uit de fles drinkt hij heel goed. En hij kan zich echt heel goed in de box vermaken, hij heeft er al aardig wat tijd doorgebracht.

Qua uiterlijk weet ik het niet zo goed. Ze hadden beide als baby heel veel haar.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Sep 2013 11:48

Re: Lijken jouw kinderen op elkaar?

Qua uiterlijk zegt de ene dat het sprekend broer en zus zijn.. de ander vindt ze helemaal niet op elkaar lijken dus tsja.. Ik vind dat ze zeker iets van elkaar weg hebben maar nu N ouder wordt zie ik het minder.

Qua gedrag.. N is een vele makkelijkere baby, maar ik ben zelf ook wel anders geworden bij de tweede. Niet meer zo panisch om alles maar gewoon rustiger. Ze zijn allebei kletskousjes, sociaal en spelen goed alleen. Slapen doet N over het algemeen ook beter als broer op die leeftijd.

Met eten, N eet nu nog alles maar dat deed R op die leeftijd ook. Flesjes etc allemaal geen probleem.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 03 Sep 2013 12:46

Re: Lijken jouw kinderen op elkaar?

**
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 03 Nov 2014 09:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem255

Bericht 03 Sep 2013 13:11

Re: Lijken jouw kinderen op elkaar?

Qua uiterlijk lijken ze heel vel op elkaar maar toch typisch een meisje en typisch een jongen.

Qua karakter leken ze in eerste instantie niks op elkaar. Dochter was heel makkelijk, sliep overal en goed, huilde niet, kon goed tegen veranderingen etc.
Zoon was totaal het tegenovergestelde.
Nu beginnen ze ook qua karakter enorm op elkaar te lijken. Allebei zo gek als een deur, enorm pittig en kunnen goed duidelijk maken wat ze willen (of juist niet willen).
<<

Anoniem2

Bericht 03 Sep 2013 13:14

Re: Lijken jouw kinderen op elkaar?

Ik zeg volmondig JA! In alles...
<<

Anoniem103

Bericht 03 Sep 2013 13:20

Re: Lijken jouw kinderen op elkaar?

Ja ze lijken wel op elkaar. Uiterlijk sowieso, J. lijkt wel veel meer op mij M. is echt een mengelmoesje van mijn man en mij.
Ook qua innerlijk lijken ze op elkaar alleen M. is wel iets rustiger. Daarentegen heeft ze wel weer veel meer last van driftbuien. Maar ze lachen allebei heel veel, zitten elkaar altijd te plagen en zijn allebei vreselijk eigenwijs.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Sep 2013 18:19

Re: Lijken jouw kinderen op elkaar?

-Ieniemienie- schreef:Ik heb ook kwa karakter twee heel verschillende kinderen. Ook kwa uiterlijk verschillen ze heel erg.

- M is een heel klein en fijn meisje, T is vanaf zn geboorte al een beer zo groot. Nu gaat hij de lengte in dus word hij minder propperig. Maar ze zitten op de lengte na, wel redelijk in ze zelfde maat.
- M is donkerblond en T is heel blond
- M is heel rustig altijd geweest, afwachtend, luisterde redelijk goed en had bijna nooit boze/driftbuien. T daarin tegen is een stuk drukker, veel minder bang voor alles, ziet geen gevaar, is temperamentvol en als het niet gaat zoals hij wil word hij boos/driftig.
- Slapen heeft M altijd erg goed gedaan, en sliep snel door. T heeft echt drama geslapen, en nog steeds is het een slechte slaper.
- M was kwa motorische ontwikkeling langzamer dan T, maar op taalgebied weer een stuk sneller als T.

Hier vrijwel allemaal hetzelfde. Alleen heeft mijn oudste rood haar en de jongste blond. En Y. is inmiddels niet meer heel klein maar gaat met haar lengte naar het gemiddelde toe.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 03 Sep 2013 19:08

Re: Lijken jouw kinderen op elkaar?

Qua voeding zat er hier ook een wereld van verschil in.
Onze zoon dronk heel makkelijk en had een aantal allergiien toen hij baby was. maar onze dochter dronk wat lastiger en heeft geen allergieen.

Verder is wel duidelijk te zien dat ze broer en zus zijn.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers