Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je zwangerschap delen op social media

<<

Anoniem198

Bericht 20 Nov 2013 19:14

Je zwangerschap delen op social media

Heb jij via social media bekend gemaakt dat je zwanger bent?

Als je het wel gedaan hebt, hoe heb je dit gedaan en heb je nog vervolg update's gegeven?

Voor degene die het niet hebben gedaan waarom niet?

Zelf heb ik het nog niet gedaan. Ik twijfel nog of ik dit ga doen. De ene dag wil ik niets liever dat de "hele wereld" het weet en de andere dag vind ik het wel goed zo.
<<

Anoniem113

Bericht 20 Nov 2013 19:26

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik wel, heb verteld dat T. een grote broer wordt. Hele leuke reacties op gehad en ik hoef het niet meer aan iedereen persoonlijk te vertellen. De naaste familie etc natuurlijk wel persoonlijk.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Nov 2013 19:27

Re: Je zwangerschap delen op social media

Wij hebben de 1e echo na 12 weken gepost en met de 20 weken g meld dat D een jongen werd. Voor de rest eigenlijk niet.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Nov 2013 19:35

Re: Je zwangerschap delen op social media

Eerst hebben we het de mensen in onze omgeving natuurlijk verteld en daarna hebben we het op Facebook gezet. Ik had het eigenlijk eerst mijn collega's ook nog willen vertellen maar mijn moeder ( waar ik geen contact meer mee heb) had het al op Facebook staan. We hoorden het van een nichtje dat ze het online had staan. Dus toen zelf ook maar online gezet.
Alle reacties waren heel leuk en de felicitaties stroomden binnen!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 20 Nov 2013 19:39

Re: Je zwangerschap delen op social media

We hebben vorig jaar een grote verbouwing gehad. Hierover heb ik veel updates geplaatst op facebook. Na de termijn echo hebben we een status geplaatst met een foto van de babykamer aanbouw met de mededeling. Tijd voor een nieuwe verbouwing van de babykamer. Niet bij iedereen viel meteen het kwartje. Met 20 weken een nieuwe update geplaatsd. We gebben geen echo foto's op Facebook gezet. Die houden we voor ons zelf en onze naasten.
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 20 Nov 2013 19:40

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik wil het wel via fb delen als ik het de belangrijkste mensen verteld heb. Voor mijn verjaardag krijg ik een muntketting met 2 voetjes dus die wil ik leuk op de foto zetten en erbij zetten ofzo.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Nov 2013 19:51

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik heb het na de 20 weken-echo voor het eerst gemeld op facebook. Ik vond dat eerst de mensen die het dichtst om me heen staan het moesten horen en dat heb ik rustig de tijd gegeven.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Nov 2013 19:52

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik heb het wel gedeeld op fb en ik geef ook updates of plaats een foto van mijn buik.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 20 Nov 2013 19:54

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ja gewoon gedaan, maar wel pas later zodat de mensen dichtbij het persoonlijk hoorde.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem123

Bericht 20 Nov 2013 19:57

Re: Je zwangerschap delen op social media

Toen op hyves heb ik het er wel opgezet. Bij 13 weken volgens mij. Vind het altijd zelf ook leuk om updates te lezen van de zwangeren. Wat van mij niet zo hoeft zijn blote buiken foto's.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Nov 2013 20:19

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ja hoor dat heb ik gedeeld. Ik had 2 goede echo's gehad. Ik weet ook nog wat ik had gezegd haha. Ik kreeg er echt megaveel reacties op vooral ook op het feit dat het er twee waren.

Daarna heb ik wel eens een echo geplaatst, of gewoon iets wat er ee te maken had. Geen blote buiken.
:heart: :heart: 2011
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Nov 2013 20:22

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ja.. Na de 12 weken echo heb ik die echo-foto op facebook gezet met de tekst dat wij zwanger waren. Na de 20-weken echo heb ik weer een foto erop gezet met de mededeling dat alles goed lijkt met de baby. En ik heb een fotootje geplaatst van de pretecho met 27 weken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Nov 2013 20:23

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik heb het niet gedeeld op FB en zal dit ook niet doen.
Ik denk zelfs dat ik geen foto's ga plaatsen als de baby er is.

Waarom niet? Omdat er teveel mensen zijn waarvan ik vind dat ze het niet persé hoeven te weten.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 21 Nov 2013 10:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 20 Nov 2013 20:47

Re: Je zwangerschap delen op social media

Nadat we het iedereen hadden verteld die we persoonlijk wilden inlichten, heb ik met iets meer dan 13 weken een foto van de echo op Facebook gezet. Kregen ontzettend veel leuke, lieve en warme reacties, vond het wel fijn om zo openlijk te delen.
2014 2016 2019
<<

Anoniem16

Bericht 20 Nov 2013 21:03

Re: Je zwangerschap delen op social media

Beiden keren gedeeld op het moment dat de naaste familie het al wist. Ik vond het eigenlijk wel leuk en heb ook veel felicitaties ontvangen toen.

Toen N geboren was had mijn overenthousiaste blije moeder het al meteen op fb gezet terwijl wij dat nog niet gedaan hadden... dat vond vooral man minder geslaagd.
<<

Anoniem106

Bericht 20 Nov 2013 21:05

Re: Je zwangerschap delen op social media

De belangrijkste mensen voor ons hebben we het eerst verteld. Daarna een slab op facebook gezet met de tekst: ' hoera ik word grote broer'. Verder geen updates meer, pas toen L. geboren was weer een berichtje.
Toen ik zwanger was van I. plaatste ik meer updates en info op hyves.
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 20 Nov 2013 21:17

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ja hoor, dit heb ik toen die tijd wel gedaan! Nadat we het nieuws aan de naaste familie en vrienden hadden verteld, heb ik het wel een keer op fb gezet. En ook daarna nog een enkele keer een update of een (buik-)foto! Ik vind het juist leuk om het te delen! En heb mijn profiel afgeschermd voor onbekenden, dus ik weet wie het dan te zien krijgen! En de dingen die ik erop zet zijn gewoon de dingen die iedereen mag weten. En dus geen 'geheime' of erg persoonlijke details! Ik kan het nu ook niet laten om foto's van mijn meiden te plaatsen! Ik ben trots op ze. En laat dat het liefst aan de hele wereld zien! :)
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem111

Bericht 20 Nov 2013 21:20

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik ben wel van plan het op Facebook te zetten als we het de belangrijkste mensen persoonlijk hebben verteld.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 20 Nov 2013 21:27

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik heb toevallig vanmiddag een foto van mijn dochter met een shirt: 'ik word grote zus' op facebook gezet.
Ben morgen 13 weken zwanger en heb het na de eerste echo met 9 weken aan ouders en goede vrienden verteld.
Vanaf vorige week (na de 2e echo) aan een aantal kennissen, collega's enz.
Maar ik merkte dat iedereen het netjes stil hield en het daardoor bij veel mensen nog niet bekend was.
Nu al veel reacties gekregen op Facebook, leuk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 20 Nov 2013 21:40

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ja, na de tweede goede echo een foto van Luuk op FB gezet met een grote broer t-shirt aan.
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:08

Bericht 20 Nov 2013 23:45

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik heb het wel gedaan nadat mijn beste vriendin een plaatje via de app naar me toe had gestuurd.
Ik ben niet dik, ik ben zwanger

Het duurde haar te lang hihi, voor de rest heb ik updates in de zin van foto's geplaatst
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 20 Nov 2013 23:57

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ja, ik heb mijn zwangerschappen ook gewoon op Facebook aangekondigd. Een keer ook kunnen melden dat het niet goed gegaan was (mk met 15 weken). Dat was wel minder.

Heb tijdens mijn laatste zwangerschap ook wel updates geplaatst. Vooral aan het eind, was de berichten de hele dag door of er al wat gaande was zo zat, dat ik de dag begon met melden dat F. nog in mijn buik zat. Gedetailleerde updates liet ik wel achterwege. Heb dus niet verteld dat ze me inleidbaar probeerden te maken en dat de keizersnede gepland stond.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 21 Nov 2013 00:32

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ja heb het ook op facebook vermeld. Af en toe een foto (geen blote buik foto) of hoe het ging. Wel pas nadat mensen om ons heen het wisten.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 21 Nov 2013 05:32

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ja, nadat we het de belangrijkste mensen in onze omgeving het zelf hebben vertelt heb ik met 12,5e week ongeveer een echo foto op fb gezet.
Nu plaats ik soms we foto's van de babykamer toen die af was, een roze setje na de 20 wkn echo of een foto van mezelf.
Afbeelding
Afbeelding
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 21 Nov 2013 07:53

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik heb het na de 20 weken echo op FB verteld.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers