Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je zwangerschap delen op social media

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Nov 2013 08:00

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik ben wel benieuwd naar de meiden die het niet delen, zetten jullie wel veel andere dingen op Facebook of delen jullie weinig over jezelf? Ik denk dat ik het tegen die tijd wel deel, omdat het invloed heeft op foto's en activiteiten die ik normaalgesproken plaats.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Nov 2013 09:08

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik deel verder wel regelmatig dingen op facebook maar alles omtrent m'n zwangerschap niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Bericht 21 Nov 2013 09:25

Re: Je zwangerschap delen op social media

Na de termijnecho en nadat we het iedereen die het moest weten verteld hadden hebben we het allebei op Facebook gezet. Echofoto's zet ik er niet op, en verder tot nu toe ook niet veel over de zwangerschap, maar dat veranderd misschien nog wel.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Nov 2013 09:33

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik heb het niet gedeeld op facebook, ik vond het niet nodig. Nu moet ik ook zeggen dat ik sowieso weinig deel op facebook hoor, ik reageer vooral op anderen eigenlijk. Ik heb wel een paar keer via facebook vragen of felicitaties gekregen die anderen dus ook konden lezen. Dat vond ik ook niet erg en daar reageer ik ook gewoon op, het is geen geheim ofzo :wink: Ik plaats ook geen foto's van mijn dochter op facebook, jullie mogen je dus vereerd voelen dat ik dat hier af en toe wel doe :razz:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem160

Bericht 21 Nov 2013 10:05

Re: Je zwangerschap delen op social media

Als het zover is zal ik het wel op Facebook zetten. Mijn vorige zwangerschap heb ik op Hyves bijgehouden, inclusief blotebuikenfoto's (waar ik overigens alleen maar respects op kreeg :thumbup: ). Die foto's zal ik nu misschien wat minder snel plaatsen, maar updates over mijn zwangerschap zou ik dan wel weer delen (en dan in beperkte mate, elke week vind ik dan weer wat overdreven).
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 21 Nov 2013 10:11

Re: Je zwangerschap delen op social media

Wij hebben het eerst allemaal verteld aan de mensen waarvan wij wilde dat ze het van ons wisten en niet of FB lazen. Daarna heb ik het pas op FB gezet
<<

Anoniem75

Bericht 21 Nov 2013 10:32

Re: Je zwangerschap delen op social media

We hebben het eerst aan iedereen verteld waarvan we het belangrijk vonden dat ze het van ons hoorde. En met ruim 11 weken heb ik het op FB gezet. Ik zet dingen op FB die ik leuk vind en ja daar hoort ook een zwangerschap bij.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 21 Nov 2013 10:42

Re: Je zwangerschap delen op social media

Razz schreef:We hebben het eerst aan iedereen verteld waarvan we het belangrijk vonden dat ze het van ons hoorde. En met ruim 11 weken heb ik het op FB gezet. Ik zet dingen op FB die ik leuk vind en ja daar hoort ook een zwangerschap bij.


Hier net zo.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Nov 2013 11:33

Re: Je zwangerschap delen op social media

Wij hebben het gewoon gedeeld. Met 12 weken de echo foto, met 17 weken het geslacht, een foto van de kinderwagen en van de babykamer en foto's van mijn buik. Gewoon alles wat er een beetje bij komt kijken.
R. 2013
D. 2016
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:45

Bericht 21 Nov 2013 14:15

Re: Je zwangerschap delen op social media

Na 12 weken en 2 goede echo's heb ik het op FB gezet.
Wel naturlijk nadat alle naasten door ons zelf persoonlijk op de hoogte waren.
Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 21 Nov 2013 21:16

Re: Je zwangerschap delen op social media

Mijn schoonzus heeft vandaag haar zwangerschap op facebook bekend gemaakt en daarna mijn moeder gebeld om te vertellen dat het nu niet meer geheim was. Die vond het wel jammer, want ze had het leuk gevonden als ze zelf haar broer en zus had kunnen bellen om het te vertellen ipv dat die het nu ook al via facebook weten.
Ik had ook gedacht dat mijn broer het zelf aan zijn voetbalteam en op zijn werk wilde vertellen, maar dat kan nu dus ook niet meer.
Ik heb het zelf op facebook gezet toen ik een felicitatie van de moeder van de vriendin van mijn broer had gekregen op facebook. Ik had het toen op het werk nog niet verteld en wel wat collega's in mijn lijst, en had het ook liever eerst zelf daar verteld.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 21 Nov 2013 21:49

Re: Je zwangerschap delen op social media

Na 3 goede echo's heb ik het op Facebook gezet. Ik had een foto van de termijnecho geplaatst met een tekst dat wij in mei snuutje 3 (is de werktitel :)) verwachten. Heel veel leuke reacties gehad! Onze omgeving was toen al een aantal weken op de hoogte uiteraard.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 21 Nov 2013 22:28

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik heb het (nog?) niet op facebook gezet. Waarom niet? Geen idee, de mensen waarvan ik wilde dat ze het weten, hebben we het persoonlijk verteld. En de rest van mijn facebook vrienden vind ik gewoon niet zo belangrijk om zo iets persoonlijks mee te delen.
Juist nu waardeer ik de vele kaartjes en cadeautjes die we gekregen hebben en niet hoeveel mensen 'het leuk vinden'.
Dat voelt op een of andere manier goedkoop of on-echt, terwijl deze zwangerschap juist heel veel betekend voor ons.

Misschien dat er later wel iets op komt en/of straks een geboorte aankondiging. Want wellicht lijkt het mij tegen die tijd wel leuk of handig.

(en ik plaats normaal ookal niet veel op facebook en vriendlief heeft geen facebook en vind het ook tamelijk onzin)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Nov 2013 22:41

Re: Je zwangerschap delen op social media

Met 13 weken, toen we de belangrijkste mensen het al hadden verteld, heb ik wel een status update gedaan. Ik wilde het echt van de daken schreeuwen, ik was en ben er zo gelukkig mee! Facebook is voor mij ook een middel om contact te houden met vrienden en familie die ik niet zo heel vaak zie.

Mijn statussen gaan niet alleen maar over zwangerschap, sowieso omdat een stel in onze nabije omgeving moeite hebben om een kindje te krijgen. Ik heb het onderwerp alleen niet ontweken, dus ik heb hier en daar een foto van een pakje of wat dat we hebben gekregen gepost. Ik heb één buikfoto geplaatst en mijn profielfoto is nu een 3D echofoto van de kleine die zijn tong uitsteekt haha!
L2014 & H2017
<<

Anoniem57

Bericht 21 Nov 2013 22:49

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik gebruik facebook ook als middel om mensen die ik niet zo vaak zie of spreek, maar wel waardeer (zoals familie of oude vrienden), op de hoogte te houden. Wij hebben het op facebook gezet nadat we iedereen die we persoonlijk in wilden lichten, op de hoogte hadden gesteld. We waren kei-blij haha
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 22 Nov 2013 00:26

Re: Je zwangerschap delen op social media

Bijna hetzelfde verhaal als Parel.
Iedereen die we het persoonlijk wilde vertellen was al op de hoogte.
En toen kwam ons jubileum en op dat moment was ik volgens mij 16 welen zwanger en vonden we het wel leuk om dat op fb te verkondigen dat er na zoveel jaar samen zijn een baby op komst was.
Afbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 22 Nov 2013 08:44

Re: Je zwangerschap delen op social media

Caroow schreef:Wij hebben het gewoon gedeeld. Met 12 weken de echo foto, met 17 weken het geslacht, een foto van de kinderwagen en van de babykamer en foto's van mijn buik. Gewoon alles wat er een beetje bij komt kijken.


+1
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 22 Nov 2013 08:49

Re: Je zwangerschap delen op social media

Parel schreef:Ik gebruik facebook ook als middel om mensen die ik niet zo vaak zie of spreek, maar wel waardeer (zoals familie of oude vrienden), op de hoogte te houden. Wij hebben het op facebook gezet nadat we iedereen die we persoonlijk in wilden lichten, op de hoogte hadden gesteld. We waren kei-blij haha


Hier ook.
Ik zet sowieso best aardig wat op fb. Tot nu toe eigenlijk nog niet heel veel op fb gezet. De echo met 12 weken en daarbij dus de mededeling dat ik zwanger was en met 20weken dat het een meisje was. En 2 keer buikfoto's... Verder eigenlijk nog niks daaraan gerelateerd erop gezet... Bij L deed ik dat veel vaker.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 22 Nov 2013 10:05

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ooh La La! schreef:Ik heb het niet gedeeld op FB en zal dit ook niet doen.
Ik denk zelfs dat ik geen foto's ga plaatsen als de baby er is.

Waarom niet? Omdat er teveel mensen zijn waarvan ik vind dat ze het niet persé hoeven te weten.


Ik hoor dit vaker en ergens vraag ik mij dan af wie je allemaal op je Facebook hebt? Ik heb bijvoorbeeld alleen vrienden, familieleden, kennissen en oud-collega's op Facebook. Die mogen van mij gerust weten dat we een kindje verwachten. Ik heb alleen mensen op mijn Facebook die ik in reallife ken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Nov 2013 10:42

Re: Je zwangerschap delen op social media

Isabel_ schreef:
Ooh La La! schreef:Ik heb het niet gedeeld op FB en zal dit ook niet doen.
Ik denk zelfs dat ik geen foto's ga plaatsen als de baby er is.

Waarom niet? Omdat er teveel mensen zijn waarvan ik vind dat ze het niet persé hoeven te weten.


Ik hoor dit vaker en ergens vraag ik mij dan af wie je allemaal op je Facebook hebt? Ik heb bijvoorbeeld alleen vrienden, familieleden, kennissen en oud-collega's op Facebook. Die mogen van mij gerust weten dat we een kindje verwachten. Ik heb alleen mensen op mijn Facebook die ik in reallife ken.


Onder andere oude 'vrienden' uit mijn oude woonplaats. Velen van hen heb ik al verwijderd aangezien ze 0 interesse getoond hebben sinds ik verhuisd ben. Ik zie er dan niet het nut van in om dat met hun te delen.

Maar de grootste reden voor mij is mijn broer. Al jaren geen contact mee, maar mijn broertje heeft dat wel. Als hij reageert op iets van mij dan krijgt broer 1 dat ook te zien. Ik heb mijn broertje ook vriendelijk gevraagd om niks over mijn zwangerschap op Facebook te zetten. Voor velen waarschijnlijk kinderachtig of paranoïa, maar voor mij meer dan genoeg reden om het niet te doen.

De mensen die ik regelmatig zie/spreek weten het wel, dat vind ik het belangrijkste.
Soms lijkt het wel alsof je "verplicht" bent om al die dingen zoals echofoto's enzo te delen op social media.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Nov 2013 12:03

Re: Je zwangerschap delen op social media

Je kunt je profiel ook zo afschermen dat alleen vrienden je info zien, en vrienden van vrienden niet. Dat heb ik laatst gedaan. Niet omdat ik bang ben dat specifieke mensen iets gaan zien, maar meer omdat je anders echt geen zicht meer hebt op wie er eventueel via via wat kan zien.

Ik deelde vorige zwangerschap best veel via FB. Veel statusupdates, foto's van echo's, het kamertje, buikenshoot.. Dit keer deel ik minder, maar dat komt omdat ik nu ook al een kindje heb en nog wat andere bezigheden. Dus nu deel ik eigenlijk van alles wat. We hebben het met ruim 16 weken met een leuke foto en gedichtje aangekondigd, nadat iedereen die we het persoonlijk wilden vertellen het wist. Veel leuke reacties op gehad. En omdat ik niet iedereen even vaak spreek, vind ik FB ook een leuke manier om toch veel mensen tegelijk een beetje op de hoogte te houden. Dus ik deel zeker dingen, ik ben er heel trots op en moet sommige dingen dan toch even van de daken schreeuwen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Nov 2013 12:14

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik heb alles al zoveel mogelijk afgeschermd. Ik vind het ook gewoon niet nodig om alles te moeten delen omdat men dat verwacht.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Nov 2013 12:17

Re: Je zwangerschap delen op social media

Als ik zwanger ben mag de hele wereld het weten. Kan nu al niet wachten om het op facebook te kunnen zetten haha.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem12

Bericht 22 Nov 2013 12:17

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik vond het best jammer dat een vriendin van vroeger haar zwangerschap niet op Facebook heeft gezet. Ineens kwam er een tweet van iemand anders 'Leuke babyshower bij ***** gehad'. Dus ik ging naar ***** haar profiel, kan ik uit krabbels halen dat ze over 3 weken al met verlof gaat. Maar verder geen enkel bericht over haar zwangerschap.

Vond dat ergens zo raar. Misschien ook wel omdat ik haar iedere week zie en ik gewoon niks heb gezien en zij niets heeft gezegd. Ik ben nog steeds een beetje in shock ervan, haha.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Nov 2013 12:18

Re: Je zwangerschap delen op social media

Ik vind het dan gekker dat ze nooit iets heeft gezegd als je haar zag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers