Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niks in schoen doen...

<<

Anoniem83

Bericht 20 Nov 2013 16:09

Niks in schoen doen...

In mijn omgeving is een discussie gaande om het schoentje zetten te gebruiken als opvoedkundig 'chantagemiddel'. Dus als het kind die dag om-achter-het-behang-te-plakken was een boze brief van de Sint of gewoon helemaal niks er in te doen.
Ik vind het echt zo sneu voor die kinderen, wat jij?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Nov 2013 16:15

Re: Niks in schoen doen...

Ja dat vind ik heel sneu. Alle kinderen zijn wel eens vervelend, maar in november/december moet je opeens je keurig gedragen want anders krijg je niks?
R. 2013
D. 2016
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 20 Nov 2013 16:15

Re: Niks in schoen doen...

Mijn oudste wil alle dagen haar schoen zetten vanmorgen zat er niets in. Niet omdat ze niet luistert maar omdat ze wel moet weten dat het niet elke dag kan.
<<

Anoniem83

Bericht 20 Nov 2013 16:18

Re: Niks in schoen doen...

meisjesmama schreef:Mijn oudste wil alle dagen haar schoen zetten vanmorgen zat er niets in. Niet omdat ze niet luistert maar omdat ze wel moet weten dat het niet elke dag kan.


Het gaat echt om situaties waarin de kinderen van de ouders te horen krijgen dat ze hun schoen mogen zetten. Dus niet wat je nu beschrijft.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Nov 2013 16:19

Re: Niks in schoen doen...

Nee, dat doe ik niet, ik wil dat niet aan elkaar linken. Als ik het al zou doen, zou ik haar gewoon haar schoen niet laten zetten als ze vervelend is geweest, maar als je een kind wel de schoen laat zetten en er niks indoet straf je hem of haar een dag later nog eens, dat snapt een kind niet. Ik vind ook dat je de volgende dag gewoon met een schone lei begint.
Die boze brief van Sinterklaas doet me wel denken aan een verhaaltje van Simon Carmiggelt, waar hij dat doet en waar dat zoontje de volgende dag helemaal in de gloria is dat hij een echte brief van Sinterklaas heeft gekregen, en op school de held van de dag is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 20 Nov 2013 16:21

Re: Niks in schoen doen...

Hier doet S. moeder dat wel, hij heeft sinds zaterdag z'n schoen mogen zetten maar geen van alle dagen er iets in gekregen.
OK het is geen chantage middel maar wel erg zielig vind ik, laat hem dan geen schoen zetten ipv iedere keer de teleurstelling.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Nov 2013 16:25

Re: Niks in schoen doen...

Ik vind dat gewoon gemeen, ook in jouw voorbeeld Limburg. Laat hem dan idd geen schoen zetten als je er toch niks in doet..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Nov 2013 16:36

Re: Niks in schoen doen...

Dat zou ik ook nooit doen. Als je het gedrag van je kind vervelend vindt, los dat dan zelf met je kind op in plaats van het 'sinterklaas' te laten doen.
<<

Anoniem106

Bericht 20 Nov 2013 16:42

Re: Niks in schoen doen...

Puur naar mijn eigen situatie kijkend. Het zou mijn zoon niet eens uitmaken. Zondag had I. een cadeautje in zijn schoen en hij keek er eerst helemaal niet naar om. Maar dat zal meer over I. zelf zeggen.

In het algemeen vind ik het niet kunnen. Sinterklaas en straffen staat los van elkaar.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 20 Nov 2013 16:45

Re: Niks in schoen doen...

Eens met Liadan. Ik zou dat nooit doen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 20 Nov 2013 17:09

Re: Niks in schoen doen...

lintje schreef:Puur naar mijn eigen situatie kijkend. Het zou mijn zoon niet eens uitmaken. Zondag had I. een cadeautje in zijn schoen en hij keek er eerst helemaal niet naar om. Maar dat zal meer over I. zelf zeggen.

In het algemeen vind ik het niet kunnen. Sinterklaas en straffen staat los van elkaar.


Wij hadden dat vroeger ook wel eens. Dan had mijn moeder gezegd dat we onze schoen mochten zetten en dan waren we dat 's avonds vergeten. En dan zette mijn moeder ze zelf maar neer, omdat ze speciaal wat dingetjes had voor in de schoen en het dan uitkwam dat we dat de volgende dag kregen en niet pas een andere keer.
Toen we ouder waren (broertje is jonger dus die geloofde nog wel) dan was het wel eens 's ochtends gehaast de deur uit willen voor school en je schoen niet kunnen vinden....die stond bij de achterdeur met een schoenletter er in :paard

Als een kind vervelend is geweest zou ik gewoon zeggen dat hij/zij geen schoen mag zetten (en alleen als er om gevraagd wordt).
<<

Anoniem97

Bericht 20 Nov 2013 17:10

Re: Niks in schoen doen...

Nee dat zou ik nooit doen. Zou dat ook heel sneu vinden.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 20 Nov 2013 17:26

Re: Niks in schoen doen...

Gaia schreef:Nee dat zou ik nooit doen. Zou dat ook heel sneu vinden.


Mee eens.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 20 Nov 2013 17:30

Re: Niks in schoen doen...

bij een kindje wat nog geloof zou ik dat nooit doen! Mijn moeder heeft dit wel eens een keer gedaan toen ik een jaar of 8 a 9 was, maar toen geloofde ik niet meer. Toen maakte ze een grapje (na een aantal keren al gewaarschuwd te hebben) dat als ik me niet beter ging gedragen ik een zak(je) zout in de schoen zou krijgen van sinterklaas. Mijn moeder deed soms weleens een kleinigheidje in de schoen, omdat ze dat gewoon leuk vond. De volgende dag stond mijn schoen in de keuken met een boterham zakje met een beetje zout erin. Dat vind ik dan wel leuk/grappig, maar toen geloofde ik al niet meer in sinterklaas dus dat is wel anders.
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 20 Nov 2013 17:43

Re: Niks in schoen doen...

Zou ik echt niet doen... Wat sneu.

Mijn man heeft nog jeugdtrauma's... Zijn ouders hadden iets soortgelijks gedaan. Hij zou een treinbaan krijgen als hij niet zou duimen dat jaar. Dat deed hij dus wel, dus kreeg hij geen treinbaan van sinterklaas. Sinterklaas in levende lijve kwam dat op 5 december zelf aan hem vertellen... Hij weet het nog.
Nee, als je een kind niet beloond omdat hij dat niet "verdiend" heeft prima, maar laat dat gescheiden van sinterklaas....
Afbeelding

Afbeelding
<<

Artemis

Bericht 20 Nov 2013 17:44

Re: Niks in schoen doen...

Limburg schreef:Hier doet S. moeder dat wel, hij heeft sinds zaterdag z'n schoen mogen zetten maar geen van alle dagen er iets in gekregen.
OK het is geen chantage middel maar wel erg zielig vind ik, laat hem dan geen schoen zetten ipv iedere keer de teleurstelling.

Ze mogen hier ook elke dag hun schoen zetten. Alleen zeg ik erbij dat er echt niet altijd wat in zit, want Sinterklaas komt echt niet elke dag langs. Ze willen hem elke dag zetten, ik ga ook niet zeggen 'dat mag niet' dus ze doen maar. Vind ik niet zielig.
Laatst gewijzigd door Artemis op 20 Nov 2013 17:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 20 Nov 2013 17:45

Re: Niks in schoen doen...

Oh nee,zo'n boze brief vind ik ook sneu. Niets in de schoen omdat het kindje elke dag wil zetten vind ik een ander verhaal, hoewel Limburg dat van S. is wel heel zielig.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Nov 2013 17:49

Re: Niks in schoen doen...

Ik zou dat niet doen.

Maar ik zeg ook niet tegen mijn dochters dat ze alleen maar
Wat krijgen als ze lief zijn geweest.
:heart: :heart: 2011
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 20 Nov 2013 18:12

Re: Niks in schoen doen...

Artemis schreef:
Limburg schreef:Hier doet S. moeder dat wel, hij heeft sinds zaterdag z'n schoen mogen zetten maar geen van alle dagen er iets in gekregen.
OK het is geen chantage middel maar wel erg zielig vind ik, laat hem dan geen schoen zetten ipv iedere keer de teleurstelling.

Ze mogen hier ook elke dag hun schoen zetten. Alleen zeg ik erbij dat er echt niet altijd wat in zit, want Sinterklaas komt echt niet elke dag langs. Ze willen hem elke dag zetten, ik ga ook niet zeggen 'dat mag niet' dus ze doen maar. Vind ik niet zielig.


Maar jij geeft er uitleg bij, vind ik nog wel wat anders.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 20 Nov 2013 18:14

Re: Niks in schoen doen...

Limburg schreef:
Artemis schreef:
Limburg schreef:Hier doet S. moeder dat wel, hij heeft sinds zaterdag z'n schoen mogen zetten maar geen van alle dagen er iets in gekregen.
OK het is geen chantage middel maar wel erg zielig vind ik, laat hem dan geen schoen zetten ipv iedere keer de teleurstelling.

Ze mogen hier ook elke dag hun schoen zetten. Alleen zeg ik erbij dat er echt niet altijd wat in zit, want Sinterklaas komt echt niet elke dag langs. Ze willen hem elke dag zetten, ik ga ook niet zeggen 'dat mag niet' dus ze doen maar. Vind ik niet zielig.


Maar jij geeft er uitleg bij, vind ik nog wel wat anders.
Wij vertellen tegen onze ook dat hij niet iedere dag langs kan komen omdat er nog andere kindjes zijn.
<<

Anoniem16

Bericht 20 Nov 2013 18:23

Re: Niks in schoen doen...

Als chantagemiddel vind ik niet goed. Wanneer een kind iedere dag de schoen zet en er zit niets in dan vind ik het wel goed omdat ze daar wel van leren dat Sinterklaas niet iedere dag langs kan komen.
<<

Anoniem123

Bericht 20 Nov 2013 18:57

Re: Niks in schoen doen...

Ik zou alleen niets in de schoen doen als meneer elke dag een schoen wil zetten. Je mag het proberen... Maar ik zou het niet als macht of strafmiddel gebruiken
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Nov 2013 20:12

Re: Niks in schoen doen...

Nee dat zou ik nooit doen, als we problemen met N. haar gedrag hebben pak ik dat wel anders aan dan 'via' Sinterklaas.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Nov 2013 20:42

Re: Niks in schoen doen...

Ik vind het ook raar. Alsof je een fictief persoon nodig hebt om je opvoeding te bekrachtigen.

Dat je ze leert dat er niet altijd iets in zit, dat vind ik goed. Maar als chantagemiddel vind ik het echt raar.
<<

Anoniem20

Bericht 20 Nov 2013 20:56

Re: Niks in schoen doen...

Nee, dat doen wij niet. Het verhaal van de zak van sinterklaas (voor stoute kindjes) zou ik ook nooit gebruiken.
Hier zet l elke dag de stoel voor de schuifpui (daar kunnen meer cadeaus op volgens hem :) ) , en we leggen elke keer uit dat zwarte piet ook naar de andere kindjes gaat. Zaterdag krijgt hij weer iets, grote kans dat hij dan alweer vergeten is dat hij de schoen mag zetten, we noemen het verder ook niet.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers