Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pedofielen

<<

Anoniem14

Bericht 23 Nov 2013 16:04

Re: Pedofielen

Susan schreef:Iedereen mag natuurlijk meepraten, maar ik vind het persoonlijk wat krom om wel genuanceerd te kunnen denken over mensen met pedofiele gevoelens, maar om vervolgens wel je oordeel klaar te hebben over mensen die op dat gebied iets vervelends hebben meegemaakt. Het is toch begrijpelijk dat je gevoel en je mening en daarmee ook je reacties daardoor gekleurd zijn, ik snap niet goed dat mensen die kennelijk zo ruimdenkend zijn daar dan geen begrip voor kunnen opbrengen.


Eens.

Maple, de opmerking dat pedofilie net zoiets is als homoseksualiteit, dat vind ik wel raar. Hoe zie je dat? Homoseksualiteit is net zoiets als heteroseksualiteit. Pedofilie staat absoluut niet in hetzelfde rijtje, vind ik.
<<

Anoniem7

Bericht 23 Nov 2013 16:19

Re: Pedofielen

Dat het een soort geaardheid is waar je niet zelf voor kiest.
<<

Anoniem66

Bericht 23 Nov 2013 16:39

Re: Pedofielen

Susan schreef:Iedereen mag natuurlijk meepraten, maar ik vind het persoonlijk wat krom om wel genuanceerd te kunnen denken over mensen met pedofiele gevoelens, maar om vervolgens wel je oordeel klaar te hebben over mensen die op dat gebied iets vervelends hebben meegemaakt. Het is toch begrijpelijk dat je gevoel en je mening en daarmee ook je reacties daardoor gekleurd zijn, ik snap niet goed dat mensen die kennelijk zo ruimdenkend zijn daar dan geen begrip voor kunnen opbrengen.


Wie kan daar dan geen begrip voor opbrengen?
<<

Anoniem66

Bericht 23 Nov 2013 16:42

Re: Pedofielen

Op zich is de stelling dat pedofilie een geaardheid is niet zo gek hoor. In de wetenschap zijn er heel wat die dat zo benoemen.
<<

Anoniem36

Bericht 23 Nov 2013 16:45

Re: Pedofielen

**
Laatst gewijzigd door Anoniem36 op 23 Nov 2013 17:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 23 Nov 2013 16:55

Re: Pedofielen

Butterfly, wat Luce bedoelt is dat niet iedereen met pedofiele gevoelens zich vergrijpt aan een kind. Daarmee is het dus niet per defenitie zo dat een pedofiel per direct al fout bezig is. Niet iedereen geeft eraan toe.
<<

Anoniem187

Bericht 23 Nov 2013 16:57

Re: Pedofielen

Butterfly, je pakt het verkeerd op. Luce heeft het over pedofielen, jij over pedoseksuelen.
<<

Anoniem36

Bericht 23 Nov 2013 17:00

Re: Pedofielen

Maple schreef:Butterfly, wat Luce bedoelt is dat niet iedereen met pedofiele gevoelens zich vergrijpt aan een kind. Daarmee is het dus niet per defenitie zo dat een pedofiel per direct al fout bezig is. Niet iedereen geeft eraan toe.

Dat weet ik en voor die mensen heb ik ook een vorm van respect, want het lijkt me ontzettend moeilijk om er niet aan toe te geven. Die maken (hopelijk) geen slachtoffers. Maar om wat hier geschreven staat kan ik heel kwaad worden, net alsof pedofielen die er wel aan toegeven er niets aan kunnen doen.
<<

Anoniem7

Bericht 23 Nov 2013 17:02

Re: Pedofielen

Butterfly schreef:
Maple schreef:Butterfly, wat Luce bedoelt is dat niet iedereen met pedofiele gevoelens zich vergrijpt aan een kind. Daarmee is het dus niet per defenitie zo dat een pedofiel per direct al fout bezig is. Niet iedereen geeft eraan toe.

Dat weet ik en voor die mensen heb ik ook een vorm van respect, want het lijkt me ontzettend moeilijk om er niet aan toe te geven. Die maken (hopelijk) geen slachtoffers. Maar om wat hier geschreven staat kan ik heel kwaad worden, net alsof pedofielen die er wel aan toegeven er niets aan kunnen doen.

Ik denk dat je te snel leest. Luce heeft het echt over de mensen die er niets mee doen en je valt haar aan alsof ze jou een even zo groot onrecht aandoet als jou in het verleden is aangedaan.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 23 Nov 2013 17:29

Re: Pedofielen

Maple schreef:
Butterfly schreef:
Maple schreef:Butterfly, wat Luce bedoelt is dat niet iedereen met pedofiele gevoelens zich vergrijpt aan een kind. Daarmee is het dus niet per defenitie zo dat een pedofiel per direct al fout bezig is. Niet iedereen geeft eraan toe.

Dat weet ik en voor die mensen heb ik ook een vorm van respect, want het lijkt me ontzettend moeilijk om er niet aan toe te geven. Die maken (hopelijk) geen slachtoffers. Maar om wat hier geschreven staat kan ik heel kwaad worden, net alsof pedofielen die er wel aan toegeven er niets aan kunnen doen.

Ik denk dat je te snel leest. Luce heeft het echt over de mensen die er niets mee doen en je valt haar aan alsof ze jou een even zo groot onrecht aandoet als jou in het verleden is aangedaan.


Ja, een pedofiel is iemand die gevoelens heeft voor kinderen, maar er niks mee doet/nog niks mee gedaan heeft en een pedoseksueel is iemand die wel seksueel contact met kinderen heeft gehad. Luce heeft het over pedofielen, mensen die dus nog nooit seksueel contact met een kind hebben gehad.

Ik denk niet dat ik hier anders over zou denken als ik zelf kinderen zou hebben. Ik wens niemand dood, per definitie niet, ook al heeft diegene de meest vreselijke dingen gedaan. Wel zou ik willen dat de persoon in kwestie dan een hele lange straf plus TBS krijgt.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem66

Bericht 23 Nov 2013 17:59

Re: Pedofielen

Nou ben ik wel benieuwd wat er precies gezegd is..
<<

Anoniem66

Bericht 23 Nov 2013 18:03

Re: Pedofielen

Ik merk dat er nog steeds mensen zijn die het verschil niet goed weten tussen een pedofiel en een pedoseksueel. Ik vind het ook niet zo gek dat pedofielen daarom zo'n heisa over zich heen krijgen als men denkt dat zij kinderen aanranden.

Pedofiel: iemand die gevoelens heeft voor kinderen maar er niks mee doet
Pedoseksueel: iemand die gevoelens heeft en er ook wat mee doet. Dát zijn de misbruikers.

Niet iedere pedofiel is een pedoseksueel.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 23 Nov 2013 20:11

Re: Pedofielen

Lampenkapje schreef:
Luce schreef:Poe SDL en Butterfly, jullie zeggen nogal wat.

Ik kan me voorstellen dat het heel grof klinkt voor mensen die er niet van dichtbij mee te maken hebben gehad. Ik kan me ook voorstellen dat je dan misschien enigszins begrip voor pedofielen op kunt brengen.

Misschien is het hier dan toch op zijn plaats om net zoals 'als je geen kinderen hebt mag je niet mee praten' te zeggen 'als je geen ervaring hebt mag je niet mee praten', want dat zijn twee héél verschillende werelden. Als jij een pedofiel (of zoals het hier graag genoemd wordt, pedoseksueel) verschillende levens hebt zien kapot maken, kun je geen begrip meer opbrengen voor dit soort mensen. Schuldig bevonden of niet, dat maakt niet uit. Het blijft een dreiging.

Je gaat nooit aan een slachtoffer of naasten van een slachtoffer (die ook indirect dus slachtoffer zijn) kunnen verantwoorden dat deze pedofielen ook recht hebben op bestaan en zelfs zélf als slachtoffer rond mogen lopen omdat ze nu eenmaal zo zielig zijn dat ze op kindjes lopen te geilen. Dat kun je niet recht praten voor iemand wiens leven verwoest is door zo'n figuur.

Seksueel misbruik is afschuwelijk, één van de ergste dingen die je een ander mens kunt aandoen. Je wordt er zo in je waardigheid mee aangetast, het verwoest levens, laat mensen levenslang getraumatiseerd achter. Dat zal niemand hier ontkennen. Ik snap dat het bij jou heel hoog zit nu, ik begrijp jouw woede en onbegrip. Maar daarom vind ik ook het verschil tussen pedofiel en pedoseksueel ook zo belangrijk. Of iemand schuldig wordt bevonden, gaat om juridische waarheidsvinding, dat is iets anders. Iemand die kinderen misbruikt, die moet gestraft worden, en die hoef je ook zeker niet als slachtoffer te zien. Maar iemand die geen kinderen misbruikt, maar wel die gevoelens heeft, die kan er niets aan doen dat hij zulke gevoelens heeft. Ik geloof oprecht dat je er niet voor kiest om op kinderen te vallen, wij hebben er immers toch ook niet actief voor gekozen om niet op kinderen te vallen. Pedofilie is officieel een ziekte, het is opgenomen in de DSM en daarmee als psychische stoornis te classificeren. Zulke mensen hulp bieden om hun driften te beheersen zorgt voor een veiligere maatschappij. Het zijn pedoseksuelen die slachtoffers maken, pedofilie is enkel het hebben van gevoelens. En ik ben er oprecht blij om dat het hebben van bepaalde gevoelens of gedachtes in ons recht niet strafbaar is. Dat een pedoseksueel een stoornis heeft, betekent niet dat hij daarom maar niet gestraft zou moeten worden of als slachtoffer benaderd moet worden, het betekent alleen dat zij mogelijk TBS kunnen krijgen en therapie. Therapieën zijn juist ook enorm gericht op het zien van het leed van de slachtoffers en hun cognitieve goedpraters om te draaien, zodat ze gaan inzien wat ze hebben misdaan.

Ik snap dat het moeilijk is om te zien nu jij er nog zo midden in zit. Maar het is wel degelijk mogelijk om ook als je ooit slachtoffer bent geweest, alsnog de andere kant te zien. Begrip betekent absoluut niet het goedkeuren van seksueel misbruik. Ik begrijp hoe moeilijk het moet zijn voor een pedofiel die niet toe wil geven aan zijn gevoelens, omdat hij ook in ziet hoeveel leed dat teweeg brengt. Ik heb ook casussen gelezen in mijn studie dat ik zie hoe een pedoseksueel tot zijn daad is gekomen, ik begrijp het pad dat hij heeft afgelegd, en waarbij ik zo iemand naast vrijheidsbeneming ook therapie zou willen aanbieden. Ik zou ook graag Pro Justitia rapporteur worden, waarbij het eigenlijk grotendeels draait om het ontdekken van de persoon van de dader en bekijken hoe hij tot zijn daad is gekomen. Maar dit leren begrijpen is iets héél anders dan zijn daad goedkeuren. Niet elke dader is hetzelfde, en niet elk slachtoffer is hetzelfde. En ja, ik mag mee praten.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 23 Nov 2013 22:01

Re: Pedofielen

*
Laatst gewijzigd door SDL op 24 Nov 2013 10:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Artemis

Bericht 23 Nov 2013 22:24

Re: Pedofielen

Wat een gave, op afstand zien dat iemand zich verlekkert....

Knap !
<<

Anoniem16

Bericht 23 Nov 2013 22:28

Re: Pedofielen

SDL ik denk dat wat jij hebt meegemaakt zo enorm heftig is dat je er ook niet meer anders naar kan kijken. Maar ik denk, en hoop, dat er ook pedofielen zijn die er helemaal niets mee doen en zich misschien ook wel enorm schamen voor hun gevoelens.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 23 Nov 2013 23:13

Re: Pedofielen

Artemis, inderdaad hè... Kom maar op hoor met je opmerkingen die allemaal gebaseerd zijn op feiten. Ik kan wel wat hebben.

Printje, dat denk ik ook en ze horen zich er ook voor te schamen. Ik blijf het viespeuken vinden.
<<

Anoniem66

Bericht 24 Nov 2013 09:02

Re: Pedofielen

SDL, ik weet wel zeker dat er heel veel pedofielen zijn die het heel erg vinden dat ze deze gevoelens hebben. Ik heb daar ooit eens een documentaire over gezien. Het ging bij sommige mensen zo ver dat ze zelfmoord pleegden. Dat vind ik erg. Deze mensen hebben er ook niet om gevraagd hè. Kun je wel roepen dat ze zich moeten schamen (en dat doen 9 van de 10 ook) maar daar schiet je niks mee op. Helemaal niks. Beter is het om samen met deze mensen te kijken hoe het leven draagbaar kan zijn. Voor iedereen. Want nogmaals: er zit een heel wezenlijk verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel.

Ik vind het erg voor je dat je nare ervaringen hebt met pedoSEKSUELEN, maar dat zegt natuurlijk niet dat pedoFIELEN zich niet in kunnen houden. En ik blijf het bizar vinden dat je een hekel aan mensen kan hebben die je a) niet eens kent en B) niks met gevoelens doen.
<<

Anoniem66

Bericht 24 Nov 2013 09:04

Re: Pedofielen

SDL schreef:Artemis, inderdaad hè... Kom maar op hoor met je opmerkingen die allemaal gebaseerd zijn op feiten. Ik kan wel wat hebben.
.


Want..? Jij zegt toch iets wat gebaseerd is op jouw gevoel? Jij weet helemaal niet of deze man zich ook daadwerkelijk verlekkert. Ik vind het ook erg knap van je dat je dat kunt zien. Of is dat iets wat je wilt of denkt te zien?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 24 Nov 2013 09:42

Re: Pedofielen

*
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers