Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pedofielen

<<

Artemis

Bericht 20 Nov 2013 17:19

Re: Pedofielen

Susan schreef:Ik denk trouwens ook dat mensen die pedofiele gevoelens hebben en overal al op voorhand worden uitgekotst, nooit het voordeel van de twijfel krijgen, overal worden geweerd, et cetera, eerder over de schreef zullen gaan. Ik denk dat mensen 'gevaarlijker' zijn als ze niks meer te verliezen hebben. Dus met een heksenjacht snijden buurtbewoners zichzelf uiteindelijk ook in de vingers.

Helemaal en absoluut waar. Hoe minder jij te verliezen hebt en hoe minder jij onderdeel bent van de maatschappij, hoe slechter het met je gaat en hoe groter de kans op strafbare feiten.

Het zijn echt gewoon mensen. Niet dat alles maar goedgevonden moet worden en je achteloos moet zijn, maar ze zijn er nou eenmaal en hebben net zoveel bestaansrecht als ieder ander. Dat houdt op wanneer er strafbare feiten zijn gepleegd, dan verdiend ze straf, maar ook na die straf vind ik dat er binnen veilige kaders zo mogelijk een normaal leven mogelijk moet kunnen zijn.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 20 Nov 2013 17:40

Re: Pedofielen

Wat Toxi zegt klopt. Ik kan dan ook absoluut geen begrip opbrengen voor mensen die zo tegen pedofielen doen en ik kan wel begrip opbrengen voor pedofielen die aangeven dat ze die geaardheid hebben en het er moeilijk mee hebben.

Een pedofiel kan er niks aan doen dat hij die geaardheid heeft. Klopt, het is smerig en pedoseksualiteit is niet goed te praten, maar pedofilie is niet te voorkomen. Ofzo. Ik 'ken' pedofielen vanuit mijn stage, zij hebben die geaardheid en geven aan dat ze hulp willen. Ze willen geen pedoseksueel 'worden' en geven daarom aan dat ze bang zijn dat ze niet in staat zijn om het alleen te doen. Daarom willen ze hulp en dat kan ik alleen maar waarderen.
<<

Anoniem29

Bericht 20 Nov 2013 17:47

Re: Pedofielen

Volgens mij is pedofilie of pedoseksualiteit ook terug te zien in de hersenen toch? Met een MRI? o.i.d.?
<<

No. 3

Bericht 20 Nov 2013 17:53

Re: Pedofielen

Susan schreef:Ik denk trouwens ook dat mensen die pedofiele gevoelens hebben en overal al op voorhand worden uitgekotst, nooit het voordeel van de twijfel krijgen, overal worden geweerd, et cetera, eerder over de schreef zullen gaan. Ik denk dat mensen 'gevaarlijker' zijn als ze niks meer te verliezen hebben. Dus met een heksenjacht snijden buurtbewoners zichzelf uiteindelijk ook in de vingers.

Precies dit. Maar ik durfde het niet te zeggen, omdat je dan kans hebt op commentaar als "o, dus we hebben het aan onszelf te wijten?!".
<<

No. 3

Bericht 20 Nov 2013 17:54

Re: Pedofielen

Exogenesis schreef:Als pedofielen niet aan hun trekken komen, dan stapelt zich de seksuele frustratie op tot een hoogtepunt, lijkt me. En dat emmertje zal toch een keer gaan overstromen.
Waar baseer je dit op? Dat hoeft toch helemaal niet?
<<

Anoniem315

Bericht 20 Nov 2013 18:02

Re: Pedofielen

No. 3 schreef:
Exogenesis schreef:Als pedofielen niet aan hun trekken komen, dan stapelt zich de seksuele frustratie op tot een hoogtepunt, lijkt me. En dat emmertje zal toch een keer gaan overstromen.
Waar baseer je dit op? Dat hoeft toch helemaal niet?


Dat baseer ik op mijn eigen gevoel, op angst.
<<

Artemis

Bericht 20 Nov 2013 18:21

Re: Pedofielen

Exogenesis schreef:
No. 3 schreef:
Exogenesis schreef:Als pedofielen niet aan hun trekken komen, dan stapelt zich de seksuele frustratie op tot een hoogtepunt, lijkt me. En dat emmertje zal toch een keer gaan overstromen.
Waar baseer je dit op? Dat hoeft toch helemaal niet?


Dat baseer ik op mijn eigen gevoel, op angst.



Het zal je kind maar zijn, wat erachter komt dat hij dergelijke gevoelens heeft.

Verder is een aanzienlijk deel van de pedofielen zelf misbruikt. Die mensen zijn zélf beschadigd.

Daarnaast heb ik er ook een aantal meegemaakt die een IQ hadden wat zo laag was dat ze zelf op het niveau van een 12 jarige ofzo functioneerden, wat het verhaal weer anders maakt.
Dan is het allemaal nog steeds fout, maar pedofielen zijn niet allemaal gewetenloze mannen die zo hard mogelijk hun best doen om kleine kinderen te misbruiken. Iedereen heeft zo zijn verhaal.

Hou vooral in gedachten dat ook pedofielen iemands baby zijn geweest, dat er mensen blij waren dat hij geboren werd, dat ze niet anders zijn dan jij, in wezen, niet slechter, niet minder.

Dat wil niet zeggen dat alles ok is, maar het zorgt er misschien wel voor dat je misschien minder vanuit angst en meer vanuit mededogen kunt kijken naar anderen.
<<

Anoniem40

Bericht 20 Nov 2013 18:25

Re: Pedofielen

Exogenesis schreef:
No. 3 schreef:
Exogenesis schreef:Als pedofielen niet aan hun trekken komen, dan stapelt zich de seksuele frustratie op tot een hoogtepunt, lijkt me. En dat emmertje zal toch een keer gaan overstromen.
Waar baseer je dit op? Dat hoeft toch helemaal niet?

Dat baseer ik op mijn eigen gevoel, op angst.

Maar stel dat een hetero man maanden geen seks heeft, dan stapelt zijn seksuele frustratie ook op tot een hoogtepunt. Dat betekent toch niet dat hij een vrouw gaat verkrachten?
Ondanks dat ik je angst snap, denk ik dat het geen realistische angst is. Sommige pedofielen zullen daar inderdaad iets mee doen, maar het grote deel echt niet. Net als met 'normale' mannen.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Nov 2013 18:31

Re: Pedofielen

Whoop, ik zie het zo: een seksueel gefrustreerd persoon kan eventueel naar de hoeren stappen om zijn lusten te blussen, of een volwassen persoon benaderen via een dating-site of de chat. Een pedofiel heeft daar geen 'gemakkelijke' opties voor. En ik ben trouwens ook zeker weten angstig voor mannen die grijpgrage handjes hebben. Daar krijg ik behoorlijk de kriebels van.

Artemis, ik weet dat het mensen met gevoel zijn. Ik wil ze ook niet direct afschilderen als monsters. Maar daarom mag ik wel bang voor ze zijn. Ik vind het onnatuurlijk, ongewoon, en dat wakkert angst aan.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Nov 2013 18:36

Re: Pedofielen

Ik wil ze graag wel afschilderen als monsters. Of nouja, ik wil het niet, maar ik doe het toch. Om even terug te komen op het open-minded topic wat geopend is een paar dagen geleden, hier ben ik totaal niet open-minded over.

Maar goed, misschien dat als je zelf slachtoffer bent geweest van een seksueel gefrustreerde pedofiel, dat dat niet zo'n vreemde reactie is.
<<

Artemis

Bericht 20 Nov 2013 18:45

Re: Pedofielen

Als je van jezelf weet dat je kortzichtig bent en je blijft daar gewoon aan vasthouden dan vind ik dat best dom.

En ja, natuurlijk is het voor slachtoffers anders, maar ik vermoed dat de meeste mensen reageren vanuit angst en onderbuikgevoel en dat vind ik bizar slechte raadgevers.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Nov 2013 19:02

Re: Pedofielen

Artemis schreef:Als je van jezelf weet dat je kortzichtig bent en je blijft daar gewoon aan vasthouden dan vind ik dat best dom.

En ja, natuurlijk is het voor slachtoffers anders, maar ik vermoed dat de meeste mensen reageren vanuit angst en onderbuikgevoel en dat vind ik bizar slechte raadgevers.
Ik denk dat het dom is er van uit te gaan dat iemand die openlijk er voor uit komt pedofiel te zijn, genoeg begeleiding krijgt om niet gevaarlijk te zijn. Want dat gevaar is wel degelijk aanwezig. Je kunt wel altijd uit gaan van het goede in mensen, dat het knap is dat iemand er aan wil werken. Feit blijft dat met er alleen aan te willen werken het gevaar niet wijkt. De afwijking in die persoon zijn hoofd zit er nog steeds en die gaat niet zomaar weg. Ik vind het juist enorm verstandig van ouders om op hun hoede te zijn als ze dit van iemand weten, of iemand er nu aan wil werken en het wil onderdrukken of niet.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik het goed keur dat deze mensen met naam, foto en woonplaats op internet worden gedonderd en vervolgens bakstenen door de voorruit krijgen gegooid.
<<

Anoniem29

Bericht 20 Nov 2013 20:04

Re: Pedofielen

Exogenesis schreef:Whoop, ik zie het zo: een seksueel gefrustreerd persoon kan eventueel naar de hoeren stappen om zijn lusten te blussen, of een volwassen persoon benaderen via een dating-site of de chat. Een pedofiel heeft daar geen 'gemakkelijke' opties voor. En ik ben trouwens ook zeker weten angstig voor mannen die grijpgrage handjes hebben. Daar krijg ik behoorlijk de kriebels van.

Artemis, ik weet dat het mensen met gevoel zijn. Ik wil ze ook niet direct afschilderen als monsters. Maar daarom mag ik wel bang voor ze zijn. Ik vind het onnatuurlijk, ongewoon, en dat wakkert angst aan.


Uiteindelijk stap een hetero man in jou verhaaltje ook af op iemand waar hij zich niet tot aangetrokken voelt (qua liefde). Ik denk dat een pedofiel net zo goed seks kan hebben met een volwassen persoon, maar dat zijn voorkeur daar niet ligt.

Dat als dat de voorkeur van hetero man niet perse bij een hoer ligt.

Ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen, maar je seksuele voorkeur kets niet altijd direct het andere af.
<<

Smeagol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:20

Woonplaats: Waterpoort stad

Bericht 20 Nov 2013 20:45

Re: Pedofielen

Toet schreef:
Smeagol schreef:Ze kunnen beter een apart dorp voor dat soort mensen bouwen.
Voor zowel veroordeelde als niet veroordeelde pedofielen. Wel met een groot hek erom heen. Is het probleem voor zover opgelost. Geen onrust meer in de buurt, en zelf kunnen ze niet meer in de verleiding komen.


Seriously? :laughcry: :laughcry: :laughcry:


Ja dat meen ik echt. Persoonlijke ervaring.
<<

Anoniem187

Bericht 20 Nov 2013 22:03

Re: Pedofielen

Ik vind het heel moeilijk om over dit onderwerp mijn mening te geven.
Van 1 kant voel ik veel afschuw voor deze mensen, van de andere kant; wat Artemis klopt wel. Het zijn wél mensen, waarvan mensen houden/gehouden hebben, ze hebben óók gevoel.

Ik vind het lastig.
<<

Anoniem40

Bericht 20 Nov 2013 22:07

Re: Pedofielen

Smeagol schreef:
Toet schreef:
Smeagol schreef:Ze kunnen beter een apart dorp voor dat soort mensen bouwen.
Voor zowel veroordeelde als niet veroordeelde pedofielen. Wel met een groot hek erom heen. Is het probleem voor zover opgelost. Geen onrust meer in de buurt, en zelf kunnen ze niet meer in de verleiding komen.


Seriously? :laughcry: :laughcry: :laughcry:


Ja dat meen ik echt. Persoonlijke ervaring.

Maar je snapt toch zelf dat dit nergens op slaat. Je kunt toch geen mensen opsluiten om de ideeën of gevoelens die ze hebben zolang ze daar niks mee doen? En mensen die er wel iets mee doen worden al opgesloten, in de gevangenis.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Nov 2013 22:13

Re: Pedofielen

Whoop! schreef:Maar je snapt toch zelf dat dit nergens op slaat. Je kunt toch geen mensen opsluiten om de ideeën of gevoelens die ze hebben zolang ze daar niks mee doen? En mensen die er wel iets mee doen worden al opgesloten, in de gevangenis.
Helaas is dat niet altijd het geval. Er zijn er genoeg die er mee weg komen, zaken die nooit uitkomen, zaken die verjaard zijn, mensen die geen aangifte dúrven doen etc.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Nov 2013 22:16

Re: Pedofielen

Lampenkapje schreef:
Whoop! schreef:Maar je snapt toch zelf dat dit nergens op slaat. Je kunt toch geen mensen opsluiten om de ideeën of gevoelens die ze hebben zolang ze daar niks mee doen? En mensen die er wel iets mee doen worden al opgesloten, in de gevangenis.
Helaas is dat niet altijd het geval. Er zijn er genoeg die er mee weg komen, zaken die nooit uitkomen, zaken die verjaard zijn, mensen die geen aangifte dúrven doen etc.


Inderdaad. En daarom moet ervoor gezorgd worden dat deze mensen geplaatst worden op een plek waar het liefste geen mensen wonen. Dat is natuurlijk niet haalbaar dus dan in een buurt zonder kinderen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem40

Bericht 20 Nov 2013 22:23

Re: Pedofielen

Dit gaat naar mijn idee over de basis van Nederland; de rechtsstaat. Je kunt toch geen mensen veroordelen om de gedachtes die ze hebben? In Nederland is vrijheid van meningsuiting en dat is echt heel erg fijn. Ik vind het enorm kortzichtig om te zeggen dat we mensen die niks misdaan hebben moeten opsluiten. Dat gaat in tegen alles waar de rechtsstaat voor staat.
En natuurlijk zijn er zaken die nooit uitkomen en mensen die niet veroordeeld worden. Dat is erg, maar dat is toch geen reden om onschuldige mensen te gaan opsluiten? Dan veroordeel je een groep die niks te maken heeft met die onopgeloste zaken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Nov 2013 22:25

Re: Pedofielen

Ok ik heb te snel geantwoord zie ik nu. Voor diegenen die erom veroordeeld zijn, geldt mijn vorige post. Voor die anderen: tsja, ik denk dat vrijwillig 'monitoren' hierbij als beste werkt. Als ze niets gedaan hebben kun je ze inderdaad niets maken, maar je kunt ze wel volgen om te voorkomen dat er iets gebeurt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem40

Bericht 20 Nov 2013 22:31

Re: Pedofielen

Middleme schreef:Ok ik heb te snel geantwoord zie ik nu. Voor diegenen die erom veroordeeld zijn, geldt mijn vorige post. Voor die anderen: tsja, ik denk dat vrijwillig 'monitoren' hierbij als beste werkt. Als ze niets gedaan hebben kun je ze inderdaad niets maken, maar je kunt ze wel volgen om te voorkomen dat er iets gebeurt.

Maar mensen die veroordeeld zijn, hun straf hebben uitgezeten en verder geen TBS hebben, die kunnen dan toch ook weer met een schone lei beginnen? Natuurlijk is dat moeilijk voor de omgeving, maar ik geloof echt dat vertrouwen in mensen maakt dat ze kunnen veranderen. Er werd ook in de documentaire gezegd wat Artemis eerder al zei; als pedofielen als uitschot van de samenleving behandeld worden gaan ze eerder de fout in.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Nov 2013 22:32

Re: Pedofielen

Ik had het over pedofielen die veroordeeld zijn, waar melding/aangifte tegen is gedaan maar waar van de zaak nog niet is voorgekomen en pedofielen die fouten zijn begaan maar rustig door kunnen leven omdat er nooit iemand iets over heeft gezegd. Mensen die (nog) niet veroordeeld zijn, zijn niet altijd onschuldig.

Bovendien moet er meer dan genoeg bewijs zijn om iemand überhaupt voor te laten komen, dus het feit dat iemand is voor moeten komen maar niet vast zit, want soms is gevangenisstraf niet meer mogelijk, (alleen taakstraf of klinische behandeling o.i.d.) wil ook niet zeggen dat die persoon vanaf dat moment weer prima in orde is omdat hij/zij in de gaten wordt gehouden.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 20 Nov 2013 23:00

Re: Pedofielen

Maar schatjes, pedofielen doen niks verkeerd hè.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Nov 2013 23:16

Re: Pedofielen

Whoop! schreef:
Middleme schreef:Ok ik heb te snel geantwoord zie ik nu. Voor diegenen die erom veroordeeld zijn, geldt mijn vorige post. Voor die anderen: tsja, ik denk dat vrijwillig 'monitoren' hierbij als beste werkt. Als ze niets gedaan hebben kun je ze inderdaad niets maken, maar je kunt ze wel volgen om te voorkomen dat er iets gebeurt.

Maar mensen die veroordeeld zijn, hun straf hebben uitgezeten en verder geen TBS hebben, die kunnen dan toch ook weer met een schone lei beginnen? Natuurlijk is dat moeilijk voor de omgeving, maar ik geloof echt dat vertrouwen in mensen maakt dat ze kunnen veranderen. Er werd ook in de documentaire gezegd wat Artemis eerder al zei; als pedofielen als uitschot van de samenleving behandeld worden gaan ze eerder de fout in.


Met een veroordeling: oke. Met meerdere veroordelingen: nee, dan niet meer.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Smeagol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:20

Woonplaats: Waterpoort stad

Bericht 20 Nov 2013 23:23

Re: Pedofielen

Ok degene die er niks mee doen daargelaten, maar toch vrees ik ervoor. Het verlangen is er namelijk wel ( en dat vind ik al een heel groot risico) en kinderen zijn nu eenmaal een makkelijk slachtoffer.
En inderdaad worden ze niet allemaal opgesloten zelfs niet als het is bewezen, en de dader het zelfs heeft toegegeven.
Die heeft gewoon een werkstraf gehad, in de buurt van kinderen, en liep na 240 uur werkstraf (voor 10 jaar misbruik) weer vrolijk rond. Dus ja die mogen ze van mij in een apart dorp met hele hoge muren bij elkaar opsluiten.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers