Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


motivatie kantinemedewerker

<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:14

Bericht 20 Nov 2013 13:54

motivatie kantinemedewerker

Hoi,

Klinkt misschien stom maar ik ben al zolang aan het solliciteren dat ik me af vraag of ik iets verkeerds doe.
Ik wil nu graag solliciteren op een partime baan als kantinemedewerker.
Wat erin mijn motivatie moet komen staan is:
Gastvrouw
Representatieve uitstraling
Harde werker
Enthousiast
Schoonmaakwerkzaamheden geen probleem misschien?
Op zoek naar een partime baan voor langere tijd

Wie kan mij helpen hier iets leuks van te maken want ik wil het niet graag WEER verpesten.
Word nogal onzeker vanal die talloze afwijzingen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 20 Nov 2013 14:10

Re: motivatie kantinemedewerker

Vervelend dat je steeds wordt afgewezen! Weet je ook waarom je dat gebeurd?
<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:14

Bericht 20 Nov 2013 14:12

Re: motivatie kantinemedewerker

Nee, vaak krijg ik niet eens een reactie terug op mijn sollicitatie of het standaard antwoord, we hebben een kandidaat die beter aansluit qua ervaring of opleiding.
<<

Anoniem87

Bericht 20 Nov 2013 14:42

Re: motivatie kantinemedewerker

Plaats je brief anders eens hier? Je kunt hem evt. ''onherkenbaar'' maken. Ik wil hem iig wel voor je ''nakijken''!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Nov 2013 13:51

Re: motivatie kantinemedewerker

Hier is een tip die hier heel erg op prijs wordt gesteld. Ik schrijf een normale sollicitatie brief en doe apart nog een criteria brief. Nu is dat misschien voor kantine medewerker wat overdreven, maar daar kun je dan heel specifiek de criteria die zij hebben, benoemen. Dus zij willen een gastvrouw? Dan maak je kopje gastvrouw en leg je uit waarom jij een goede gastvrouw bent en waar je hiervoor ervaring hebt opgedaan. Etc Etc.

Ook je cv met alle punten benoemen wat je precies hebt gedaan bij de baan helpt, plus een overzichtelijk CV. Brief is natuurlijk ook belangrijk maar wel vaak dezelfde opbouw. Ik verstuur altijd 4 briefjes: 2 van mijn CV, 1 brief, 1 criteria brief. Misschien eens het proberen waard?
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 21 Nov 2013 14:07

Re: motivatie kantinemedewerker

Zorg je wel dat er geen fouten in je brief staan? Het is bijvoorbeeld parttimebaan in plaats van partime baan. Ik weet natuurlijk niet of je dit soort fouten ook in je brieven hebt, maar veel bedrijven gooien brieven met fouten er sowieso al uit, omdat ze ook genoeg brieven hebben zonder fouten.

Verder is originaliteit erg belangrijk. Het is soms erg moeilijk om origineel te zijn, maar probeer het wel. Ik verwijs ook in mijn brief naar mijn cv en ervaringen uit het verleden die me in deze functie gaan helpen. Vertel vooral ook waarom juist jij voor deze functie geschikt bent en waarom jij graag deze baan zou willen hebben. Wat trekt je zo aan?
<<

Anoniem119

Bericht 22 Nov 2013 16:34

Re: motivatie kantinemedewerker

Wat June zegt is inderdaad erg goed (sowieso van de fouten, maar ik doelde op de tweede alinea). Als je benoemd dat je een goede gastvrouw bent is dat heel erg leuk, maar hoe weten zij dat nou? Hoe weten zij waarop jij dat baseert? Dus dan kan je best verwijzen naar een vorige baan waaruit bleek dat je echt een goede gastvrouw was, altijd direct klaar stond voor mensen bijvoorbeeld, of zelfs in het heel kort even een specifiek voorbeeld geven. Het is heel goed om te bedenken wat je sterke kanten zijn, maar het is nog beter om ook te kunnen benoemen wáárom dat je sterke kanten zijn.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers