Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sla

<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 20 Nov 2013 12:14

Sla

Hoe maak jij sla? Welke sla gebruik je, wat doe je erdoor en welke dressing?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Nov 2013 12:20

Re: Sla

Sla eet ik vaak in de zomer. Vaak maak ik dan een salade met geroosterde pijnboompitten, zongedroogde tomaten, feta ( of andere kaas). Plus wat ik nog aan groente erbij kan doen. Soms ook afgekoelde pasta.
De dressing is vaak een mix van olie en azijn. Ik heb hier een hoop in de kast staan waar ik dat iets van meng. Ik heb nu granaatappelazijn, citroenolie, pompoen olie, peper olie, balsamico en nog een champagne azijn in de kast staan. Ik meng een van die net waar ik zin in heb.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Nov 2013 12:36

Re: Sla

Tegenwoordig veel zoals we 'm in Griekenland kregen: ijsbergsla met komkommer, tomaat, paprika en uit en door heen. Eventueel met olijven en feta (of alleen olijven) en dan wat zout, peper, dille eroverheen en witte wijnazijn.
Gebruik ook wel eens balsamico als dressing of mosterd-dressing uit de winkel en die gebruik ik meestal bij de bleekselderij salade met rozijnen, stukjes kaas en walnoten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 20 Nov 2013 12:56

Re: Sla

In de zomer vaak ijsbergsla, rucola, gekookt eitje, komkommer, tomaat, augurk, feta en soms wat zonnebloempitten.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 20 Nov 2013 13:11

Re: Sla

- Griekse salade: tomaten, komkommers, olijven (groen), rode ui, paprika (rood) en fetakaas, met een dressing van 2 eetlepels extra vierge olijfolie, 1 eetlepel azijn, en wat oregano.
- Rode kool salade: +/- 300 gram rode kool, 1 appel, handje rozijnen, met een dressing van 2 eetlepels zonnebloemolie, 1 eetlepel azijn, 1 dessertlepel mosterd, 1 dessertlepel honing, peper en zout.
- Witte kool salade: +/- 300 gram witte kool, mandarijnpartjes en/of ananaspartjes en/of appelblokjes, met een dressing van 2 eetlepels yoghurt, 1 eetlepel azijn, en wat kerriepoeder.
- Spinaziesalade: Verse spinazie, rode ui, amandelen, avocado, zongedroogde tomaten en geitenkaas, dressing van 2 eetlepels olijfolie, 1 eetlepel balsamicoazijn en peper en zout
- Witlofsalade: 2 stronken witlof per persoon, 1 zure appel (Granny Smith), handje rozijnen, walnoten, met een dressing van 2 eetlepels yoghurt, 1 eetlepel azijn, 1 dessertlepel mosterd en 1 dessertlepel honing.
- Taugesalade: 1 flinke bak taugé, 3 gegrilde paprika's, handje cashewnoten, 3 bosuitjes, met een dressing van 1 eetlepel ketjap asin, 1 eetlepel honing, 2 eetlepels zonebloemolie en 2 eetlepels citroensap.
- Salade met ijsbergsla of kropsla, daarin een aantal van de volgende dingen: noten, augurken, paprikablokjes, komkommerstukjes, tomaten, zongedroogde tomaten, gegrilde paprika, en gekookt ei/kip/tonijn/spekblokjes/biefstukpuntjes/(geiten)kaas, met één van de dressings van boven.
<<

Anoniem23

Bericht 20 Nov 2013 13:55

Re: Sla

Ohh ik eet echt heel graag sla. Maak overal salade van. Mijn favoriet is veldsla. Of rucola. Of spinazie. Ik kan niet kiezen.
En ik gooi er gewoon door waar ik zin in heb kan van alles zijn! Dressing maak ik meestal van balsamico of sojasaus, mosterd, honing en wat olijfolie.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 20 Nov 2013 14:37

Re: Sla

Mijn favoriete sla is veldsla met avocado, walnoten, gehalveerde rode druiven met een dressing van wittewijnazijn, extra vierge olijfolie, honing, mosterd en peper en zout.

Ik hou ook van rucola met geroosterde pijnboompitten, cherrytomaatjes en bovenstaande dressing.
<<

Anoniem29

Bericht 20 Nov 2013 18:17

Re: Sla

Sla met avocado en granny appels van jamie. Die is lekker! En dan met een taco gevuld met allerlei bonen. Of met een pitabroodje met kippetjes en harissa. Jums!
<<

Anoniem10

Bericht 20 Nov 2013 22:31

Re: Sla

Ik hou van simpel. Ik heb altijd ijsbersla en dan voeg ik zelf nog ei, tomaat, komkommer en maïs toe. Geen dressing, dat vind ik vies.

Af en toe doe ik er wat blokjes kaas in of stukjes appel.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Nov 2013 23:03

Re: Sla

IJsbergsla of veldsla met tomaat/cherrytomaat, bosui, noten (net wat ik heb), feta, evt paprika en honingmosterddressing (als ik dat in huis heb). Ipv een bosui soms sjalot. Soms brie ipv feta.
Spinazie met uitgebakken spek, ui, feta, cherrytomaten en een dressing van olijfolie, citroensap en kruiden.
Witlofsalade met kipreepjes, walnoten, mandarijn en slasaus.

En soms maak ik salade zonder sla. Dus gewoon tomaat, paprika, olijven, feta, ui of bosui en een dressing van olijfolie met kruiden.
<<

Anoniem100

Bericht 21 Nov 2013 12:12

Re: Sla

Wij eten ook wel een paar x per week sla.

Meestal met rucola melange, lekker die noot-achtige smaak. En dan met tomaat, augurk, komkommer, soms geraspte kaas, blokjes appel en een yoghurtdressing met kruiden.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Nov 2013 13:21

Re: Sla

Ik eet heel veel salades, maar in de zomer minder vaak van sla. Dan eerder van spinazie of andijvie. Of bijvoorbeeld gegrilde aubergine met rucola. Van koude haricot verts maak je ook een lekkere salade, ook weer met rucola of bijvoorbeld veldsla, of bietenblad.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Nov 2013 13:59

Re: Sla

Ik koop meestal zakjes sla, maar als ik het vers haal, dan is ijsbergsla favoriet. Mijn schoonouders hebben 'gewone' sla in de tuin, dus dat krijg ik 's zomers regelmatig. Rucola vind ik ook heerlijk.

Meestal, als ik het echt als salade eet, doe ik er een eitje bij, tonijn erdoor, paar stukjes geitenkaas en honing-mosterddressing. Vaak doe ik er ook wat croutons door en stukjes kaas of feta. Paprika en tomaat vind ik ook lekker. Het is maar net wat er voor handen is.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers