Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lippenbalsem

<<

Anoniem65

Bericht 20 Nov 2013 11:07

Lippenbalsem

Mijn lippen zijn hartstikke droog, dan krijg ik van die rode randjes aan de buitenkant van mijn lippen en het voelt gewoon niet fijn. Ik ben echt een lippenbalsemjunkie, ze liggen echt overal. Ik heb inmiddels o.a. deze verzameld: Vaseline (in 3 soorten), Baby Lips, Blistex (repair versie en een roze), Rosebud Salve, Burt's Bees, Kruidvat eigen merk en ik vergeet er vast nog een paar. Labello vind ik niet fijn. Maar er zit er geen tussen die mijn superdroge lippen echt verzacht. Wie heeft de tip?
<<

Anoniem17

Bericht 20 Nov 2013 11:08

Re: Lippenbalsem

Purol! Dat is bij mij het enige dat écht helpt!
<<

Anoniem12

Bericht 20 Nov 2013 11:09

Re: Lippenbalsem

Het kan toch ook zijn dat je juist teveel lippenbalsem smeert? Of was dat niet zo met lippenbalsem?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 20 Nov 2013 11:12

Re: Lippenbalsem

Ik gebruik ook de purol.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem65

Bericht 20 Nov 2013 11:13

Re: Lippenbalsem

Oh ja Purol heb ik ook, haha.
En volgens mij is het ook zo dat je lippen er aan wennen, maar ik smeer toch wel elk half uur. Maar dat helpt nu dus niet. Maar mijn gezichtshuid is ook al zo droog, zal wel door de verwarming komen. Ik wilde 8 hour cream kopen maar man wat stinkt dat spul! En de geurloze hebben ze hier nergens.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Nov 2013 11:15

Re: Lippenbalsem

Teveel is juist niet goed voor je lippen. Ik gebruik het zelden en ik heb alleen bij oosten wind last van droge lippen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem65

Bericht 20 Nov 2013 11:17

Re: Lippenbalsem

Ik weet dat te veel niet goed is. Toch wil ik nu van mijn pijnlijke lippen af. Nog iemand tips?
<<

Anoniem12

Bericht 20 Nov 2013 11:18

Re: Lippenbalsem

Ik heb dus Burt'sBees en dat gebruik ik max. 2/3 per dag als het echt heel erg is. Maar daar heb je dus niets meer aan haha.
<<

Anoniem17

Bericht 20 Nov 2013 11:19

Re: Lippenbalsem

WOW elk half uur? Ik denk dat jij pas van die droge lippen afkomt als je stopt met smeren.

Misschien voor de nacht een dikke laag erop en dan gewoon gaan slapen. Dat helpt bij mij goed als ze echt gesprongen zijn.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Nov 2013 11:20

Re: Lippenbalsem

Heb je de.blauwe blistex al geprobeerd? MedPLUS. Dat is de enige wat bij mij helpt.
<<

Anoniem65

Bericht 20 Nov 2013 11:24

Re: Lippenbalsem

Ja die heb ik ook wel eens gehad, maar dat is wel even geleden. Volgens Jetske Ultee is veel smeren niet slecht, maar moet je spul nemen zonder toevoegingen (bv mint). Vaseline zou het beste zijn. Dus dan daar maar mee smeren. Ze raadt ook La Roche Posay aan. Die heb ik ook nog ergens, dus die ga ik ook nog even opsporen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Nov 2013 11:31

Re: Lippenbalsem

Ik smeerde een paar jaar geleden ook zoveel. Ben er inmiddels nog niet vanaf, maar wel sterk geminderd.
Het kan echt een verslaving worden.

Ik gebruikte eerst Purol en nu Nivea lipbutter.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem65

Bericht 20 Nov 2013 11:35

Re: Lippenbalsem

Die van Nivea vind ik ook niet fijn, daar drogen mijn lippen van uit (net als Labello). Maar vind je het vervelend dan dat je er aan "verslaafd" bent? Zo lang het niet schadelijk is maakt het mij niet uit hoor. Als mijn lippen maar fijn aanvoelen :)
<<

Anoniem83

Bericht 20 Nov 2013 11:40

Re: Lippenbalsem

Elliot schreef:WOW elk half uur? Ik denk dat jij pas van die droge lippen afkomt als je stopt met smeren.

Misschien voor de nacht een dikke laag erop en dan gewoon gaan slapen. Dat helpt bij mij goed als ze echt gesprongen zijn.


Dat denk ik ook. Ik heb het ook gehad, echt een vreselijk gevoel. Een weekje cold turkey afkicken en nu gebruik ik het alleen in het vliegtuig of extreem weer.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Nov 2013 11:57

Re: Lippenbalsem

SuzieQ schreef:Die van Nivea vind ik ook niet fijn, daar drogen mijn lippen van uit (net als Labello). Maar vind je het vervelend dan dat je er aan "verslaafd" bent? Zo lang het niet schadelijk is maakt het mij niet uit hoor. Als mijn lippen maar fijn aanvoelen :)


Ja ik vond het behoorlijk vervelend ja. Ik werd echt knettergek als ik geen lippenbalsem bij me had.
En echt goed voor je lippen is al dat spul niet. Als we bijvoorbeeld uit eten waren en ik was m'n lippenbalsem vergeten, presteerde ik het doodleuk om m'n vinger in de olie of boter dat op tafel stond te dippen en dat te smeren. Dat gaat echt te ver hoor!
Ben blij dat ik het nu kan beperken tot 5x per dag op een 'slechte' dag. M'n lippen voelen nu een heel stuk beter aan dan toen ik zo vaak smeerde.

Heel in het begin, waar de "verslaving" mee begon, gebruikte ik de lippenbalsem van een Service Apotheek.
Die was écht heel fijn! Volgens mij zit daar ook nauwelijks iets in. Helaas door verhuizing geen service apotheek meer in de buurt. Toen ben ik purol gaan gebruiken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem17

Bericht 20 Nov 2013 12:11

Re: Lippenbalsem

SuzieQ, het punt is nu toch dat je lippen niet meer fijn aanvoelen, ongeacht wat je erop smeert? Dat komt door die verslaving. En schijnbaar vind je het wel erg, anders had je dit topic niet geopend :wink:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Nov 2013 12:21

Re: Lippenbalsem

Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem22

Bericht 20 Nov 2013 12:26

Re: Lippenbalsem

Ik zou het vooral bij één soort houden en daar een tijdje mee smeren. Ik gebruik al jaren vaseline, maar enkel 's ochtends voor ik uit huis vertrek en 's avonds voor ik ga slapen. Voor mij werkt dat erg goed.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 20 Nov 2013 12:45

Re: Lippenbalsem

Had ik dus ook altijd en niks hielp maar nu heb ik 8 hour crème van Elisabeth Arden
Ruikt wel beetje gek maar echt superfijn!!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Nov 2013 21:36

Re: Lippenbalsem

Bijenwas uit een Frans winkeltje langs de weg, bij erg droge lippen is dat mijn favoriet. Het voelt heel zacht!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 20 Nov 2013 22:37

Re: Lippenbalsem

Ik ben ook 'verslaafd' aan lippenbalsem. Ik gebruik de vaseline potjes en die vindt ik het allerbeste van alle smeersels. Ik heb ze ook overal liggen. In mijn tas, nachtkastje, jas. Ik gebruik het als ik ga slapen, als ik uit bed kom, na het eten en drinken en ook af en toe tussendoor.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 20 Nov 2013 23:17

Re: Lippenbalsem

Ik zweer bij Lip rescue van.. Hema! Toen ik vorig jaar een roaccutane kuur had, had ik continu droge lippen. Dit was het enige wat bij mij hielp.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 20 Nov 2013 23:29

Re: Lippenbalsem

Ik had er een van Inecto (die kokoslijn), waarvan er ook shampoo etc is. Die was top!
Maar die is uit de handel inmiddels en nu gebruik ik Purol, enige die goed werkt bij mij.
<<

Anoniem130

Bericht 20 Nov 2013 23:32

Re: Lippenbalsem

Bij mij helpt rosebuds op zich wel. Ik probeer vooral op te letten niet aan mijn lippen te likken en niet teveel te smeren. En ik minder met lipgloss/lippenstift in de winter.


Purol zou ik nooit aanraden, dat is in de dermatologie echt bekend als rotzooi (qua dat veel mensen er contactallergie voor ontwikkelen en dat het dan kruisreactie geeft met een hoop andere stoffen).
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 21 Nov 2013 13:20

Re: Lippenbalsem

Bij de apotheek verkopen ze lippenspul met de Zwitserse vlag erop, geen idee even hoe het heet! Maar helpt echt heel erg goed!

En na deze fase zou ik echt een keer 'afkicken' ik was vroeger ook echt verslaafd maar ben er toen mee gestopt en heb nu alleen wat extra nodig met extreme kou!

Het feit dat mijn man elke keer zei: 'lekker he frituurvet op je lippen smeren' hielp er wel bij moet ik zeggen :nerd:
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers