Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lippenbalsem

<<

Anoniem17

Bericht 21 Nov 2013 15:34

Re: Lippenbalsem

Whatever schreef:
Purol zou ik nooit aanraden, dat is in de dermatologie echt bekend als rotzooi (qua dat veel mensen er contactallergie voor ontwikkelen en dat het dan kruisreactie geeft met een hoop andere stoffen).


Wat voor kruisreacties moet ik dan aan denken? Ik gebruik het al jaren (wel met mate hoor, max 2 x per dag maar meestal alleen 's avonds) en ik heb nog nooit ergens last van gehad.
<<

Anoniem130

Bericht 21 Nov 2013 16:37

Re: Lippenbalsem

Elliot schreef:
Whatever schreef:
Purol zou ik nooit aanraden, dat is in de dermatologie echt bekend als rotzooi (qua dat veel mensen er contactallergie voor ontwikkelen en dat het dan kruisreactie geeft met een hoop andere stoffen).


Wat voor kruisreacties moet ik dan aan denken? Ik gebruik het al jaren (wel met mate hoor, max 2 x per dag maar meestal alleen 's avonds) en ik heb nog nooit ergens last van gehad.


Het hangt er een beetje vanaf welk stofje je precies een allergie voor ontwikkelt en het kan deels reactie geven op diezelfde stof in andere producten (niet echt kruisreactie maar alsnog beroerd) of vergelijkbare stofjes.Het leidt vaak tot allergie voor andere cosmetica/huidverzorging/parfum, maar kan ook zorgen voor allergie voor bepaalde voedingsmiddelen. Het kan echt flink beroerd worden, hoeft niet, maar het staat er wel berucht om en ik zou het risiconiet nemen.


http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=66 (hier staat oa wel wat meer info, geloof dat perubalsem zelf inmiddels verboden is maar bestanddelen ervan weer niet ofzo, weet ik ook niet precies. Het was echt verschrikkelijke rotzooi en is nu nog steeds rotzooi geloof ik :p )
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:25

Bericht 21 Nov 2013 17:10

Re: Lippenbalsem

In Purol zit toch geen Perubalsem meer?
<<

Anoniem130

Bericht 21 Nov 2013 17:20

Re: Lippenbalsem

Dat staat er al.. :) maar een aantal bestanddelen daarvan weer wel, oa. kaneelzuur en benzylbenzoaat ofzo. Zal wel in meer dingen zitten ook, maar purol is nog steeds berucht. Vanwege de combinatie van stoffen die erin zit misschien, dat weet ik ook niet. Vast is er ook wel parfum die een beroerde combinatie van stoffen heeft, maar purol is gewoon iets wat makkelijk te schrappen is zeg maar. Dus daarom zou ik er niet aan beginnen. Eij hadden op de poli iemand die echt haar hele leven (en dat van haar gezin) aan moest passen qua douchespullen, make up, wasmiddel, voeding.. God wat een drama, dan neem ik het risico maar liever niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Nov 2013 17:31

Re: Lippenbalsem

Gaat het dan alleen om de Purol zalf of ook om de vaseline?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 21 Nov 2013 17:52

Re: Lippenbalsem

Vaseline volgens mij minder, dat is op basis van petroleum/koolwaterstoffen meestal toch? Dat is een heel andere stof.


Hoe het precies zit met Purol weet ik niet en kan ik ook niet goed terugvinden. Ik heb geprobeerd iets van wetgeving en chemie te vinden, maar dat is niet makkelijk. Het is verboden als specifieke huidzalven, maar ik kan dus ook niet vinden hoe de wetgeving is voor het gebruik ervan in ander ecosmetica. Wat betreft Purol, de Perubalsem die er ooit in zat is vervangen, maar perubalsem bestaat maar uit 6 stoffen (vnl. benzylbenzoaat en benzylcynnamaat (kaneelzuur) en verder vanilline, nerolidol farnesol en benzylalcohol). Onder andere de benzylbenzoaat en de cynnamaat en de vanillin worden volgens mij nog steeds gebruikt (in vormen van) purol en staan ook berucht om de contactallergie. Vroeger als onderdeel van de perubalsem-allergie, maar nu dan gewoon als op zichzelf staande allergieën. Als je de perubalsem niet gebruikt, maar wel bijna alle bestanddelen van die oorspronkelijke balsem, blijft het dezelfde rotzooi natuurlijk. Maar ik weet dan ook weer niet in hoeverre dat in andere balsems ook zit.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 21 Nov 2013 19:11

Re: Lippenbalsem

Ik vind Rosebud echt het fijnst, dan wel de originele versie.

Sinds een tijdje heb ik er nu ook een van The Beauty Bakery en die bevalt me eigenlijk ook wel erg goed! Zit ook gewoon in zo'n stickje, dus daardoor veel makkelijker voor onderweg.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem178

Bericht 21 Nov 2013 19:18

Re: Lippenbalsem

Bij mij hielp ook niks meer, al heb ik ook wel enige aanleg met eczeem. Vetcrème van de huisarts gekregen en dat gaan smeren. Onlangs zei de dermatoloog dat ik ermee moest stoppen omdat er hormonen in zitten. Zit nu gewoon weer aan een vette zalf en ben met 2-3 keer per week smeren klaar.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Nov 2013 19:22

Re: Lippenbalsem

Ja, maar ik bedoel, je hebt ook vaseline van Purol.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 21 Nov 2013 19:41

Re: Lippenbalsem

Susan schreef:Ja, maar ik bedoel, je hebt ook vaseline van Purol.


Oh dan niet lijkt me, ik zou denk ik even letten op die benzylbenzoaat en kaneelzuur/vanilline.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 21 Nov 2013 19:42

Re: Lippenbalsem

Ravioli schreef:Ik had er een van Inecto (die kokoslijn), waarvan er ook shampoo etc is. Die was top!
Maar die is uit de handel inmiddels en nu gebruik ik Purol, enige die goed werkt bij mij.


Die is er nog wel! Bij de action verkopen ze deze lipbalsem, voor maar 1 euro per stuk :)

Bij mij werkt alleen Med plus van Blistex als mijn lippen echt droog zijn. Dan is het na een dag weer oké.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers