Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterklaasjournaal

<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Nov 2013 20:31

Sinterklaasjournaal

Normaal vind ik de opzet helemaal geweldig, we kijken het dus ook dagelijks met de jongens, ook leuk zo'n pakket besteld.

Maar ik word er echt niet blij van dit jaar, eerst dat kadootjes inpakken wat ze kunnen bekijken.. Fijn hoor, mijn jongste denkt nu dat hij een pakket krijgt wat net aan door de deur past :nopompom:

En nu zouden de pakjes dus al in huis verstopt kunnen liggen, dus mijn oudste wil op zolder, in de kelder en de schuur gaan zoeken.. Juist ja, daar liggen de kadootjes inderdaad, nog oningepakt verstopt...

Nog meer mensen die hier niet helemaal blij mee zijn, of ligt het aan mij?
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem272

Bericht 19 Nov 2013 20:40

Re: Sinterklaasjournaal

Mee eens! Maar ik verzin er wel wat op. Dat pak past niet door onze deur. En ik had zelf alvast in de kelder en op zolder naar kadootjes gezocht, maar daar was heus niks :angel: Ook niet voor T's verjaardag :angel:
<<

Anoniem272

Bericht 19 Nov 2013 20:41

Re: Sinterklaasjournaal

Hij wil elke aflevering trouwens vijf keer zien. En hij onthoudt de afleveringen aan de kleding die Dieuwertje draagt. Vandaag was dus 'de aflevering met het gele vest' :laughcry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Nov 2013 20:44

Re: Sinterklaasjournaal

Ik vind sowieso wel dat ze soms dingen zeggen waarvan ik denk: dat is toch aan de ouders? Net als dat Sinterklaas zaterdag op de televisie zei dat alle kinderen die avond hun schoen mochten zetten. Ik denk dat de meeste kinderen het wel mochten, maar er zijn er volgens mij ook wel die het alleen maar op de avond voor 5 december mogen, of als Sinterklaas in hun eigen woonplaats aankomt.

Yrsa kijkt er niet echt naar, dus ik heb er verder geen last van. We hebben vandaag wel samen met de handpoppen van Sint en Piet gespeeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Nov 2013 20:47

Re: Sinterklaasjournaal

Ik probeer er inderdaad ook een verhaal aan te breien, maar mijn jongste is nogal standvastig... dus die heeft het nu maar over dat heeeele grote pak, en piet zei echt dat het voor S was!!! Waarop ik zei dat er meer kindjes zo heten.. meneer zijn antwoord : nou heus niet hoor!! :nopompom:

En bij de oudste ben ik bang dat hij op eigen houtje toch een keer gaat zoeken...
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Nov 2013 20:48

Re: Sinterklaasjournaal

Hier kijken ze het op school ook, dus ze zijn er volop mee bezig..
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 20:52

Re: Sinterklaasjournaal

ik dacht ook mmm, het verhaal in de klas is ook lekker hyper dit jaar. Je krijgt een mand in de klas met cadeautjes voor de kinderen maar die moeten dus dichtblijven tot pakjesavond.Een week later is de mand weer weg en ligt alleen het cadeau vd juf er nog. ( dit weten de kinderen uiteraard nog niet allemaal, die mand vinden de klassen 20-21 nov. )

R zei ook wel hey misschien zijn hier oko wel cadeautjes maar heb er niet op gereageerd. We gaan ze niet zoeken in ieder geval.
<<

Anoniem273

Bericht 19 Nov 2013 20:56

Re: Sinterklaasjournaal

Ik ben geen ouder maar een juf en ik schrok me wild dat ik voor alle kinderen zo'n pakje moest inpakken....ik heb 47 kinderen in groep 1 t/m 4 en ik regel altijd alles omtrent het Sinterklaasjournaal. Lekker dan, haha. Gelukkig heeft groep 5 t/m 8 me in het geniep geholpen met inpakken en was het zo gepiept :) En toen moest ik ook nog 47 van die boekjes kopiëren en nieten en gaan invullen met de kids...Sint heeft vast nog nooit van de overvolle klassen gehoord :)
<<

Anoniem272

Bericht 19 Nov 2013 20:58

Re: Sinterklaasjournaal

Ik vind het ook wel veel allemaal. Eerst was de staf kwijt, toen de kadootjes... En uit betrouwbare bronnen weet ik dat het boek ook nog zoekraakt dit jaar. Printje: je hebt dus op school ook weer een eigen verhaallijntje met dingen die kwijtraken? Pffff
<<

Anoniem331

Bericht 19 Nov 2013 20:59

Re: Sinterklaasjournaal

Ik zeg bij alles waar de kinderen van schrikken dat het altijd goed komt, en dat je uiteindelijk altijd een kadootje krijgt. Ik laat mijn kinderen niet in de waan dat het allemaal wel eens mis zou kunnen gaan!
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 21:00

Re: Sinterklaasjournaal

Filoria; ja met die pakjes in dat inpakpapier. Er staat dus een mand, die is net zoals in huizen dus in de klas 'verstopt' , idd voor ieder kind een eigen 'cadeau' ( lang leve onze oudervereniging die voor alle 160!!! kleuters een eigen nep pakje gemaakt hebben. Die cadeautjes zijn dus voor pakjesavond, dat zeggen ze in het journaal ook, op een gegeven moment zijn de pakjes weer weg behalve die vd juf.
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 19 Nov 2013 21:01

Re: Sinterklaasjournaal

Wat betreft die grote pakjes...
Ergens op de site van het Sinterklaasjournaal wordt aangegeven dat ouders zich geen zorgen hoeven te maken over die grote pakjes + het inpakpapier...
Er zal in de loop van de week dus wel iets gebeuren waardoor de kinderen weten dat die grote cadeaus niet allemaal hun kant opkomen. (Hoop ik ;-))
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 19 Nov 2013 21:02

Re: Sinterklaasjournaal

Hier hebben ze vandaag al in de klas een zak met kadootjes gezien. Mijn oudste is de komende 3 dagen vrij..
Het huis is hier al op de kop gehaald door de oudste vond het ook niet zo'n leuk idee.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 21:06

Re: Sinterklaasjournaal

Het is eigenlijk ook morgen maar op woensdag zijn onze kleuters vrij vandaar bij ons pas donderdag. Er gaat ook nog iets met de luisterpiet gebeuren, alle kinderen moeten een boekje invullen met informatie over zichzelf.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Nov 2013 21:07

Re: Sinterklaasjournaal

Ik vind het ook wat te spannend allemaal. Het sinterklaasjournaal is al vrij spannend met de cadeautjes en alle dingen die kwijt raken. Maar op school wordt er ook vrij veel aandacht aan besteed en dat maakt het voor mijn dochter nog spannender. Van mij mag het allemaal wel wat minder. Het sinterklaasjournaal overslaan kan niet want er wordt op school naar gekeken dus het allemaal wat minder maken gaat niet.
Ik merk aan mijn dochter dat ze er wat teveel mee bezig is, ze is prikkelbaarder en snel moe.
Dat van die cadeautjes in de klas vind ik helemaal niet leuk, ik hoop dat ze dat bij Y. op school niet doen, maar zij zullen daar ook wel aan meedoen denk ik.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Nov 2013 21:08

Re: Sinterklaasjournaal

Oef, wat een geregel voor in de klas ook zeg!!

Bij dingen die mis dreigen te gaan zeg ik ook wel tegen ze dat het uiteindelijk allemaal goed komt, echt schrik ervan hebben ze ook niet snel.. Maar de jongste zat met ogen als schoteltjes te kijken toen dat grote kado verscheen voor hem..... hij is absoluut in de veronderstelling dat dat zijn pakje is...
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 21:09

Re: Sinterklaasjournaal

Liadan, ik vrees dat ze gewoon mee zullen doen omdat het bij de verhaallijn hoort. Toen ik het las, zit voor het eerst niet in die commissie, dacht ik eigenlijk ook mmm dit had ik wel over willen slaan.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Nov 2013 21:10

Re: Sinterklaasjournaal

LindaK schreef:Wat betreft die grote pakjes...
Ergens op de site van het Sinterklaasjournaal wordt aangegeven dat ouders zich geen zorgen hoeven te maken over die grote pakjes + het inpakpapier...
Er zal in de loop van de week dus wel iets gebeuren waardoor de kinderen weten dat die grote cadeaus niet allemaal hun kant opkomen. (Hoop ik ;-))


obh dat heb ik niet gezien! Ben benieuwd hoe ze dat nog gaan 'recht zetten'
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

anoniem196

Bericht 19 Nov 2013 21:30

Re: Sinterklaasjournaal

Ik snapte helemaaaaaaal niks van de aflevering voor dat hij aan kwam.
Waren ze op onderzoek uit waarom hij aan zou komen in Groningen.
Allemaal mensen vragen.
Zo ook de klokkenluider van de martinitoren.
Verslaggever vroeg hem welk sinterklaas liedje de toren speelde.
Hij zei; geen sinterklaas liedje!
Maar het liedje... is dood.... is dood.
Hoorde het niet helemaal..
Maar dochter vraagt nu steeds wie er dood is.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 21:32

Re: Sinterklaasjournaal

het paard van ome luuk is dood of zoiets
<<

Anoniem28

Bericht 19 Nov 2013 21:34

Re: Sinterklaasjournaal

pfff.. ik hoop eigenlijk dat 'onze' basisschool daar niet aan mee doet straks.. Wij kijken niet standaard het sinterklaasjournaal, alleen als ie toevallig opstaat, dus ik weet de verhaallijn niet, maar ik vind het nu dan wel heel erg over the top eerlijk gezegd. Die kleintjes kunnen alle spanning al zo moeilijk handelen. Ik vind het haast sneu voor die kleutertjes.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 19 Nov 2013 21:35

Re: Sinterklaasjournaal

Liadan schreef:Ik vind het ook wat te spannend allemaal. Het sinterklaasjournaal is al vrij spannend met de cadeautjes en alle dingen die kwijt raken. Maar op school wordt er ook vrij veel aandacht aan besteed en dat maakt het voor mijn dochter nog spannender. Van mij mag het allemaal wel wat minder. Het sinterklaasjournaal overslaan kan niet want er wordt op school naar gekeken dus het allemaal wat minder maken gaat niet.
Ik merk aan mijn dochter dat ze er wat teveel mee bezig is, ze is prikkelbaarder en snel moe.
Dat van die cadeautjes in de klas vind ik helemaal niet leuk, ik hoop dat ze dat bij Y. op school niet doen, maar zij zullen daar ook wel aan meedoen denk ik.

Hier sluit ik me bij aan.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

anoniem196

Bericht 19 Nov 2013 21:38

Re: Sinterklaasjournaal

Printje schreef:het paard van ome luuk is dood of zoiets


Ja zo iets..
Vond dat zo raar! ! En ook hoe ze de mensen ging interviewen. Ik dacht echt dat is toch niet voor kleinne kinderen .
Heb het niet meer opgezet.
Net als sinterklaas programma bij telekids. Vind haar er dan toch nog te klein voor.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 21:39

Re: Sinterklaasjournaal

MissKnutsel schreef:
Printje schreef:het paard van ome luuk is dood of zoiets


Ja zo iets..
Vond dat zo raar! ! En ook hoe ze de mensen ging interviewen. Ik dacht echt dat is toch niet voor kleinne kinderen .
Heb het niet meer opgezet.
Net als sinterklaas programma bij telekids. Vind haar er dan toch nog te klein voor.


Op zich was het wel grappig, ze vroegen zich af waarom Sinterklaas helemaal naar Groningen ging, wat de reden was. Ze gingen dat dus uitzoeken... uiteindelijk bleek dus dat de echte staf van Sinterklaas daar gevonden was en dat daarom Sinterklaas naar Groningen ging. Anders was hij natuurlijk wel naar Brabant gekomen ;) maar ja die staf he :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:
<<

Anoniem331

Bericht 19 Nov 2013 21:41

Re: Sinterklaasjournaal

Het paard van ome Loeks is dood!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers