Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lotgering.

<<

Anoniem91

Bericht 19 Nov 2013 18:07

Lotgering.

Evi eet haar brokken zo slecht dat we toch vlees erbij willen gaan geven. Nu is het een grote hond dus ze zal wat weg eten. Ook gaan we dit wel mengen met brokken, dus 50% brok 50% vlees. Want als je het bij haar mengt eet ze wel d'r brokken. We geven nu Renske erbij, maar daar loop je echt op leeg.
Ik zag wel pakketten staan in maaltijden van 500 gram per portie met verschillende soorten vlees er in. Zijn die pakketten een beetje goed? Hoeveel at je hond daarvan? En hoe zwaar is hij/zij? Evi is nu zo'n 47 kilo en ze zit net op de helft qua gewicht van hoe ze moet worden.

Of andere ervaringen met vlees geven?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Nov 2013 19:08

Re: Lotgering.

Onze hond is 17 kilo en eet 250 gram lotgering per dag. Om de dag krijgt ze er savonds groenten bij.
Ze doet het er super op. Ben ook tevreden over het vlees. Hoor wel eens andere verhalen, maar hier niks dan goede ervaringen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Nov 2013 19:11

Re: Lotgering.

Onze hond is wel allergisch voor rund, dus wij zitten wel aan de iets duurdere variant vast.
Ik zou als ik jou was om te beginnen zo'n gemend pakket pakken. Zit vanalles in en kun je kijken wat ze wel en niet lekker vindt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem91

Bericht 19 Nov 2013 19:49

Re: Lotgering.

Ik zag inderdaad zo'n samengesteld pakket staan. Ik ga het morgen maar eens bestellen. Verdeel je het over 2 keer per dag? Ik was sowieso van plan om het over 3 keer per dag te verdelen ivm maaagtorsie.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 19 Nov 2013 20:16

Re: Lotgering.

Ik dacht dat brokken en vlees mengen niet goed was voor je hond, vraag me alleen niet waarom. Geloof iets met andere manier van verteren?
Wij geven lotgering aan onze border collie van 23 kg. Hij krijgt 500 gram per dag. 1 pakje dus.
Ik ben super tevreden!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 19 Nov 2013 20:17

Re: Lotgering.

Oh en ik verdeel t niet. Hij krijgt het gewoon in 1 keer.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem91

Bericht 19 Nov 2013 20:40

Re: Lotgering.

Het schijnt achterhaalt te zijn om het niet samen te mogen geven.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 19 Nov 2013 20:50

Re: Lotgering.

Onze hond heeft het gegeten maar we zijn ermee gestopt omdat ik vind dat er teveel vet in zit en hij werd er ook te dik van. Hij eet nu vlees van Tinlo. Persoonlijk vind ik http://www.voerwijzer.com/ een goede site. Hier staat veel info op en je kan voer vergelijken.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 19 Nov 2013 21:25

Re: Lotgering.

het is echt afgeraden om brokken en lotgering te geven!

de witte herder at al een kilo per dag en was nog geen eens een jaar (hij kreeg wel kipkarkassen ook nog)
hele rol 500grm ging in 2en

Hoe oud is je hond nu? je kunt niet ineens van 1 keer per dag naar 3 keer perdag voeren gaan
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 19 Nov 2013 21:26

Re: Lotgering.

hier bestelde wij het altijd, misschien kunje daar is wat lezen http://www.djairosnature.nl/

http://www.lotgering.nl/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Nov 2013 21:58

Re: Lotgering.

Vajen schreef:Onze hond heeft het gegeten maar we zijn ermee gestopt omdat ik vind dat er teveel vet in zit en hij werd er ook te dik van..


Dat is niet meer. Samenstelling is verandert,
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Nov 2013 09:23

Re: Lotgering.

Je kunt wel combineren, maar er moet minimaal 12 uur tussen de brokken en het rauw zitten. Dat komt omdat honden rauw en brokken anders verteren. Het is dus slecht voor de darmen en ze nemen niet optimaal voedingsstoffen op als je het samen gaat geven.

misschien kun je eens kijken op barfplaats.nl

Wij voeren Lotgering. Onze honden krijgen de wild variant omdat ze allergisch zijn voor rund en kip. Mijn hondjes wegen 10 kg en krijgen 200 gram per dag (100 's ochtends, 100 's avonds). De kleinste wordt wat dik, de oudste is altijd mager en krijgt dus een deel van de kleinste erbij. Ik vind het voer trouwens helemaal niet zo vet, maar dat ligt misschien aan de variant. Ik vond de vis-variant wel vies!

en je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar wij bestellen hier: http://www.hondwildervank.nl/
<<

Anoniem91

Bericht 20 Nov 2013 11:19

Re: Lotgering.

Evi krijgt nu al drie keer per dag eten, dus het is niet zo dat het opeens naar drie keer gaat.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Nov 2013 14:02

Re: Lotgering.

Jade schreef:Je kunt wel combineren, maar er moet minimaal 12 uur tussen de brokken en het rauw zitten. Dat komt omdat honden rauw en brokken anders verteren. Het is dus slecht voor de darmen en ze nemen niet optimaal voedingsstoffen op als je het samen gaat geven.

misschien kun je eens kijken op barfplaats.nl


Ja, dit dus inderdaad. Ik zou gewoon volledig vlees gaan geven.
<<

Anoniem91

Bericht 20 Nov 2013 16:07

Re: Lotgering.

Ik heb nog bijna 40 kilo brokken :) dus dat moet eerst op.
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 21 Nov 2013 01:36

Re: Lotgering.

Bij combinatie van KVV en Brok is het toch wel aangeraden om daarbij geperste brokken te voeren ipv krokante brokken, omdat het verteringsproces op het zelfde neer komt (het ene blijft drijven en de andere zinkt) voorbeeldje:
http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/hondenvoer/farmfood-he/geperste-brokken.html


Mijn hond is overigens vreselijk ziek geweest van Lotgering. Volgens de dierenarts is Lotgering ook niet echt super top maar wel oké voor zijn prijs kwaliteit (als alles gaat zoals het moet en niet verrot), maar de koopkwaliteit (ik bedoel dus qua koeling e.d.) kan ook verschillen per winkel waar het vandaan komt en hoe ermee om wordt gegaan, ik denk dat ik pech had.

Ik ben weer terug gegaan op normale brokken iig, het juiste merk was ff zoeken maar hond is gelukkig glimmender / gezonder en levendiger (voor een lui beest) dan ooit.
succes :-)
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 21 Nov 2013 02:04

Re: Lotgering.

Mijn hond at zijn brokken ook erg slecht, en ik ben toen ook overgestapt op lotgering.
Hij vond het heerlijk, maar kwam er echt verschrikkelijk van aan. (6 kilo in 4 maanden).

Ik ben er dus mee gestopt ivm zijn gewicht.
Mijn dierenarts zei trouwens er geen voorstander van te zijn, omdat Lotgering geproduceerd wordt zonder officiele keuring (in tegenstelling tot bijv carnibest). Hierdoor kunnen ze erin gooien wat ze willen, zonder dat dit daadwerkelijk gecontroleerd wordt. Dat zei zij tenminste.

Dat was voor mij, in combinatie met zijn gewichttoename, reden om ermee te stoppen.

Overigens at mijn hond zijn brokken dus ook slecht, maar toch.... als hij echt honger heeft, eet hij vanzelf.
Hij krijgt nu 1x daags brokken en 1x daags sperziebonen. Hij woog ten tijde van het vlees 43 kilo (voor een golden retriever reu van 11) en weegt nu weer netjes 34 kilo.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Nov 2013 08:18

Re: Lotgering.

JD, verkoopt jouw dierenarts toevallig Carnibest?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 21 Nov 2013 12:47

Re: Lotgering.

nee, mijn dierenarts verkoopt helemaal geen vlees.
dus t was geen carnibest verkooppraatje haha.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers