Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

<<

Anoniem134

Bericht 19 Nov 2013 20:46

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Zora schreef:Oh dat herken ik wel heel erg inderdaad Miss D, die druk van onder- en bovenaf!


Vind ik soms best lastig hoor! Ik merk echt dat vooral het team helemaal niet doorheeft dat de organisatie gewoon bepaalde dingen verwacht en ik die in moet brengen (of ik het er nu mee eens ben of niet). Soms reageren ze op manier waarmee ze aangeven dat ze denken dat ik degene ben die bedenkt dat we moeten bezuinigen, of dat we volgens bepaalde protocollen/regels moeten werken.
Gelukkig snapt het overgrote deel van het team het wel.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Nov 2013 20:49

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Mini schreef:Met 6/7 jaar gaan schipperskinderen naar een schippersinternaat. Tot die tijd krijgen ze thuisonderwijs en gaan ze als we in het land zijn naar gastscholen.


Oké! Pittig lijkt mij dat voor jullie, om ook nog onderwijs te geven.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 19 Nov 2013 21:08

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 06 Aug 2016 05:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem287

Bericht 19 Nov 2013 23:23

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik ben medewerkster Sales bij een grote woonwinkel.

Leuk:

- Veel contact met andere mensen, zowel collega's als klanten.
- Heel informeel, zelfs de persoon in de hoogste functie spreek je met 'je' en 'jij' aan en aan de kleding of naambordjes kun je niet zien of iemand een hogere functie heeft; de bovengenoemde persoon loopt in dezelfde kleding als ik.
- Naast het verkopen ook veel andere taken en verantwoordelijkheden.
- Heel leuk team en samen met alle collega's van de hele winkel voelt het als een grote familie.
- Doorgroeimogelijkheden en je kunt ook om de zoveel jaar van functie/afdeling wisselen als je daar behoefte aan hebt.

(Oké dit zijn er meer dan 3, maar ik kon niet kiezen)


Minder leuk:

- Vaak (niet altijd gelukkig) werken in weekenden (ook op zondagen) en met Kerst, Koninginnedag, Bevrijdingsdag, Pasen en Oud&Nieuw enzo. Al zijn die dagen meestal wel erg gezellig en lekker feestelijk.
- Onregelmatig rooster, moet dus altijd vrij vragen als ik iets wil plannen van te voren.
- Vaak hoge werkdruk.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 20 Nov 2013 06:31

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik ben leerkracht op een basisschool.

Leuk:
- het werken met kinderen.
- het team.
- de mogelijkheden tot het volgen van een opleiding op kosten van het bestuur.

Niet leuk:
- het salaris.
- de werkdruk.
- de prestatiedruk vanuit het bestuur.
<<

Anoniem17

Bericht 20 Nov 2013 09:14

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik werk als managementassistent bij de rechtbank.

Leuk:
- Flexibele werktijden, ik kan vrij simpel mijn eigen tijd indelen.
- Ik ben overal van op de hoogte, ik maak deel uit van het management dus alle plannen, personeelsmutaties etc. hoor ik als eerste.
- Meteen een vaste aanstelling.

Niet leuk:
- Mensen zien mij als veredelde secretaresse en komen echt voor flutklusjes aan mijn bureau (het toppunt was nog steeds dat iemand kwam vragen of ik haar kantoor even wilde komen stofzuigen..? Seriously!).
- Ik mis toch wel wat diepgang in mijn werk, voor nu ben ik vooral oppervlakkig met de inhoud bezig en ik zou me daar toch wel wat dieper in willen verdiepen. Als het goed is komt dat nog als ik de opleiding heb afgerond.
- Ik heb niet veel collega's van mijn leeftijd.
<<

Anoniem40

Bericht 20 Nov 2013 09:22

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik werk als event manager.

Leuk:
- Veel contact met mensen en die mensen zijn altijd vrolijk.
- Leuke collega's.
- Ik kan leidinggevende ervaring opdoen en ik denk dat ik daar later veel aan zal hebben.

Niet leuk:
- Het hoofdkantoor is vreselijk om mee samen te werken en ze verwachten veel te veel (veel overwerken en er niks voor terug krijgen bijvoorbeeld).
- Ook in het weekend en de avonden werken.
- Sommige collega's/medewerkers. Ik vind het soms moeilijk om streng te zijn als ze staan te kletsen of als ze te laat komen.
<<

Anoniem73

Bericht 20 Nov 2013 09:44

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik ben doktersassistente en heb gewerkt bij een huisarts, bloedafname en seh.

Leuk
-veel medische handelingen
-vaste patienten gaan je echt kennen
-je kunt best veel betekenen voor patiente, ze waarderen je echt (voornamelijk bij de huisarts)

Niet leuk:
-grote monden en respectloos gedrag (voornamelijk op de seh)
-veel administratief werk
-hoge werkdruk
<<

Anoniem29

Bericht 20 Nov 2013 10:36

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik werk op het moment in een supermarkt :D

Plus:
Salaris (is echt hoog voor het makkelijke werk wat ik doe)
Aantal uren (ik werk 20 uur, en dat is voor nu, naast de plannen die ik heb echt heerlijk)
Reisafstand (ik woon 5 minuten fietsen van mijn werk. Ik zie de supermarkt vanuit mijn slaapkamerraam.. haha serieus)

Min:
Geen uitdaging (tot zover, ik krijg wel meer taken, maar op het moment is het gewoon nog kassa draaien)
Losse werktijden (ik heb geen vaste uren binnen die 20 uur, dus kan zo 5x per week 4 uurtjes per dag ingepland worden)
<<

Anoniem29

Bericht 20 Nov 2013 10:37

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Het geeft trouwens wel een beetje een deuk in mijn imago haha. Ik mag niet voor andere denken, maar als ik leraren van mijn middelbare school zie of oude buren ofzo, dan denk ik altijd in hun ogen te zien dat ze denken 'Ah, ze heeft allemaal opleidingen gedaan, wat doe je achter de kassa?'

Of mensen die denken dat je echt een simpele ziel bent.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Nov 2013 12:06

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Oh dat lijkt me ook wel heel lastig Toxi! Je kunt ook moeilijk elke keer gaan uitleggen hoe het zit...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Nov 2013 12:17

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Er zijn echt vaak mensen die denken dat ik niet helemaal helder ben, dan willen ze iets (bijvoorbeeld een ijsje met aardbeien saus) en dan leg ik uit dat het niet kan (want, we hebben geen aardbeien saus). En dan me aankijken alsof ik een ik een kleuter ben en heel langzaam uitleggen dat het wel kan (want er is aardbeien milkshake! Maar dat is siroop en geen saus en echt heel ranzig als je het niet verdunt).
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem29

Bericht 20 Nov 2013 12:21

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

@ Zora, en dat wil ik ook niet. Mensen moeten niet zo snel conclusies trekken :P

@ Caroow, haha ja ik kan het me zo goed voorstellen! Wij wegen groente bij de kassa af. Maar ik weet die codes nog niet allemaal uit mijn hoofd, dus sommige zoek ik even op. Heeft een mevrouw gember, komt niet zo vaak voorbij, dus even zoeken. Zegt ze echt 'Mevrouw, dat is een stukje gember'.. Euhh jaa dat zie ik ook wel, ik ben geen idioot :P

Of iemand die het bij bieten doet, of knolselderij. Alsof ik de eerste beste kleuter ben die alleen maar potgroentes wegduwd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Nov 2013 12:22

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Haha ja inderdaad. Maar waarom werk je er?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem29

Bericht 20 Nov 2013 12:35

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik wil volgend jaar weer starten met een opleiding en in de tussentijd ben ik daarvoor aan het solliciteren (leer- werkplek) en ben ik HAVO scheikunde en natuurkunde aan het volgen, omdat die vakken aansluiten bij de opleiding die ik wil volgen en ik examen heb gedaan met profiel Cultuur en Maatschappij haha. Totaal andere richting dus.)

Ik wil daar geen fulltime baan naast en wilde graag werk waar ik makkelijk kon komen en waar ik wist wat ik kon verwachten (heb er vroeger gewerkt toen ik een jaar of 15/16/17 was).

Gelukkig zijn ze op mijn werk echt heel aardig en hebben ze allemaal extra taken die ik moet leren i.v.m. een teamleider die met zwangerschapsverlof gaat. Dus dat is wel leuk, dat ze zien dat ik meer wil dan alleen kassa draaien.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 20 Nov 2013 12:41

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Wel relaxt dat je daar bent aangenomen, Intoxicated, want meestal lukt het niet meer op 'oudere' leeftijd bij supermarkten!

OT:

Ik werk bij de B.urger K.ing, momenteel als cassiere.

Leuk:
- goede werksfeer/leuke collega's
- Werk wat makkelijk te leren is
- Fijne uren (onregelmatig)
- Werk is dichtbij (max 12 minuten fietsen)

Minder leuk:
- Loon (net minimum loon)
- Weinig verantwoordelijkheid en uitdaging
- Fysiek zwaar werk (veel uren staan)
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem27

Bericht 20 Nov 2013 15:58

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik werk als hulpverlener in de jeugd GGZ.

Leuk!
1. Omdat het langdurig verblijf is bouw ik een goede band op met mijn cliënten.
2. Vrijheid tijdens het werk, ik werk alleen dus voel me vrij dat ik kan doen wat ik wil.
3. Mijn vaste contract, in deze tijd erg blij mee.

Minder leuk
1. Veel verantwoordelijkheid, when the shit hits the fan..
2. Alleen werken heeft ook zijn nadeel, weinig collegiaal contact.
3. Elke maand wisselend loon.
<<

Anoniem40

Bericht 20 Nov 2013 16:06

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik herken heel erg dat mensen denken dat je niet slim bent als je wat simpeler werk doet! Ik sta ook wel eens bij ons in de winkel achter de kassa en ik voel dat ik me dan altijd moet verdedigen. Er was laatst een bekende in de winkel en dan zeg ik automatisch 'Ik werk wel hier, maar eigenlijk op kantoor en maar heel af en toe in de winkel'. Alsof het heel slecht is om achter de kassa te zitten. Daarentegen voelt het wel lekker als ik een vervelende klant heb die de manager wil spreken en dat ik dan gewoon kan zeggen dat ik dat ben :D
<<

Anoniem19

Bericht 20 Nov 2013 16:24

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Leuk:

- de leuke collega's (incl. mijn vriend :D)
- het is een heel goed bedrijf voor mijn cv + de richting die ik op wil
- het is vlakbij huis, echt ik waardeer dat ZO erg, ik wil nooit meer een baan waar ik moet forenzen

Niet leuk:

- de onzekerheid (keihard werken om jezelf te bewijzen maar geen kans op vast contract dus het gevoel het "voor niks" te doen)
- de sfeer momenteel
- ik mis uitdaging (ik doe wel iets wat soort van mijn droombaan zou zijn maar niet de richting die ik wil, ja lekker vaag, en dat is soms echt heel erg saai)
- ik haat het als mensen doen alsof ik "maar" de uitzendkracht ben en me negeren terwijl ik net zo hard werk en hier inmiddels al meerdere jaren ben
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 20 Nov 2013 18:42

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik werk op een callcenter, klantenservice voor verschillende organisaties/bedrijven

Leuke dingen
*ik heb veel geleerd over goed communiceren, was ik 'vroeger' nooit zo goed in
*erg gezellige collega's
*afwisselend doordat ik meerdere 'projecten' doe en de mensen die bellen zijn toch ook allemaal anders

Minder leuke dingen
*salaris, net boven minimum
*hele dag stil zitten, vind een beetje beweging/fysiek werk ook wel leuk
*Geen leuke doorgroeimogelijkheden
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem30

Bericht 20 Nov 2013 19:28

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik werk als leidinggevende in een hotel

Leuk
- Afwisseling
- Contact met gasten
- Leidinggeven ligt mij wel, alles wat daarbij hoort vind ik leuk (begeleiden medewerkers, etc.)

Niet leuk
- Onregelmatigheid (weekenden/vroeg beginnen/feestdagen)
- Niet genoeg uitdaging voor mij (meer)
- Volgens velen is onze afdeling een soort afvalputje van het hotel, en zo wordt er door collega's ook naar mijn collega's gekeken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Nov 2013 21:12

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Whoop! schreef:Ik herken heel erg dat mensen denken dat je niet slim bent als je wat simpeler werk doet! Ik sta ook wel eens bij ons in de winkel achter de kassa en ik voel dat ik me dan altijd moet verdedigen. Er was laatst een bekende in de winkel en dan zeg ik automatisch 'Ik werk wel hier, maar eigenlijk op kantoor en maar heel af en toe in de winkel'. Alsof het heel slecht is om achter de kassa te zitten. Daarentegen voelt het wel lekker als ik een vervelende klant heb die de manager wil spreken en dat ik dan gewoon kan zeggen dat ik dat ben :D


Ja zo vervelend is dat he. Of nouja, ik weet eigenlijk niet of ik het gegeven an sich nou vervelend vind, of dat ik het vervelend vind dat ik mezelf ga lopen verdedigen :D Ik neem op mijn werk ook wel eens de telefoon aan… soms krijg je dan ook clienten die jou gewoon per se niet willen vertellen waarvoor ze bellen, want neeee het is echt iets inhoudelijks… "mag ik een van je collega's spreken die er wel iets van weet?" Alsof je per definitie niet snugger kunt zijn als je de telefoon aan neemt. Hell, mocht 'ie eens langslopen als de telefoon overgaat dan neemt zelfs onze psychiater de telefoon wel eens aan!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem321

Bericht 21 Nov 2013 08:35

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Leuk:
-afwisseling
-materie
-collega's (de meeste)

Niet leuk:
-gebrek aan visie van het bedrijf
-desinteresse van leidinggevende
-ten gevolge van bovenstaande gedragen sommige collega's zich overeenkomstig en dat kan heel storend zijn.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Nov 2013 09:32

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik ben docent wiskunde op ene middelbare school

Leuk:
- de afwisseling
- het contact met leerlingen en zien dat je iets bereikt met hen
- de vele vakanties

Minder leuk:
- de werkdruk. Het komt ook in pieken en dalen en hoewel ik niet eens fulltime werk, heb ik tijdens de pieken ook weken dat ik elke avond tot 23.00 aan het nakijkwerk zit enzo.
- ik werk er nu bijna een jaar en ik ken nog steeds niet al mijn collega's bij naam. Het zijn er zoveel!
- sommige leerlingen zijn echt niet leuk, die kunnen je echt het bloed onder de nagels vandaan halen
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem60

Bericht 21 Nov 2013 13:48

Re: Drie leuke/niet leuke dingen aan jouw werk

Ik werk als manager van 2 kinderdagverblijven.

leuk
Het contact met ouders en kinderen en collega's
Dat ik elke dag nog dingen leer
De zelfstandigheid

niet leuk
Loslaten van mijn werk is soms lastig, omdat ik vaak gebeld word op vrije dagen
De crisis en het daardoor steeds kleiner worden van mijn team
Collega's die nooit tevreden zijn met het rooster
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers