Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

<<

Anoniem22

Bericht 19 Nov 2013 14:14

Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ik ben even nieuwsgierig naar hoe volgend dingetje werkt in de praktijk. Een nicht van mij is kortgeleden begonnen als gastouder, na jarenlang in de kinderopvang te hebben gewerkt. Nu zag ik net een tekst van haar op Facebook waarin ze zich voorstelt aan ouders, eventueel nieuwe klanten. Nu valt me op dat er in die tekst her en der wat spelfouten staan en dat ze amper gebruik maakt van komma's. Verder is het een prima tekst waarin ze een goed beeld weet te scheppen van zichzelf en haar visie op het werk. Zouden zulke foutjes voor jou al een minpunt zijn of zou het in de zoektocht naar een goede gastouder niet zo van belang zijn? Het gaat dan echt om de allereerste indruk.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 19 Nov 2013 14:16

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Aan de ene kant zou ik het wel een minpunt vinden, maar als ik er een goed gevoel bij hebben, zou ik toch wel een gesprek aangaan of ik haar geschikt vind of niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Nov 2013 14:17

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ik zou niet iemand afkeuren op dat soort details, maar ik kan me wel voorstellen dat als de concurrentie groot is, ouders daar wel op gaan letten, een foutloze tekst maakt wel net een wat meer professionele indruk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Nov 2013 14:18

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ik zou daar wel over vallen ja. Het gebrek aan gebruik van leestekens en bijvoorbeeld me i.p.v. mijn vind ik geen goede eerste indruk geven, ook al is de tekst an sich heel sterk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Nov 2013 14:21

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ooh La La! schreef:Ik zou daar wel over vallen ja. Het gebrek aan gebruik van leestekens en bijvoorbeeld me i.p.v. mijn vind ik geen goede eerste indruk geven, ook al is de tekst an sich heel sterk.


Ja, +1
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem23

Bericht 19 Nov 2013 15:00

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ik zou dat wel een minpuntje vinden. Ik zou het niet zo erg vinden als ze zelf niet helemaal perfect Nederlands zou schrijven, maar wel dat ze minder aandacht besteedt aan haar "reclame uitingen" dan ik nodig zou vinden. Het is een kleine moeite om het even na te laten lezen door iemand die er beter in is. Maar het zou geen deal breaker zijn voor mij.
Laatst gewijzigd door Anoniem23 op 19 Nov 2013 15:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Nov 2013 15:28

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Fouten zoals me i.p.v. mijn, na i.p.v. naar zijn mijn allergie. Een slechte tekst zou voor mij dus zeker een deal breaker kunnen zijn. Dan moet de inhoud wel enorm sterk zijn wil ik daar doorheen kunnen kijken.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem12

Bericht 19 Nov 2013 15:30

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Bisq schreef:Fouten zoals me i.p.v. mijn, na i.p.v. naar zijn mijn allergie. Een slechte tekst zou voor mij dus zeker een deal breaker kunnen zijn. Dan moet de inhoud wel enorm sterk zijn wil ik daar doorheen kunnen kijken.

Inderdaad. Je kan vaak aan een tekst ook wel zien of er over nagedacht is of dat het even snel neergetypt is. In dat laatste geval sla ik over. Het is belangrijk om tijd en aandacht aan je 'visitekaartje' te besteden.
<<

Anoniem9

Bericht 19 Nov 2013 15:39

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ik schrijf de teksten voor mijn moeders Facebook. Mijn moeder zelf schrijft best wel belabberd :P Dus dan zouden mensen mijn moeder al kiezen omdat ze goed schrijft, terwijl ze de pagina zelf niet eens bijhoudt. Lijkt me best vreemd als mensen op basis van geschreven tekst een keuze gaan maken voor een gastouder.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Nov 2013 15:41

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Persoonlijk heb ik liever iemand die van zichzelf weet dat ze niet goed is in het schrijven van teksten en dat werk uitbesteedt dan iemand die er zelf mee gaat lopen klungelen.
Laatst gewijzigd door Bisq op 19 Nov 2013 15:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem23

Bericht 19 Nov 2013 15:41

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Nouja Forti, dat ze jou dat laat doen laat toch ook zien dat ze het belangrijk vindt dat het netjes is? Dat zegt toch ook wat :-).
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Nov 2013 15:41

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Wat Harrison zegt dus.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem9

Bericht 19 Nov 2013 15:46

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ze heeft me zelf niet gevraagd daarvoor, ik heb hem zelf aangemaakt en heb hem dus in beheer. Mijn moeder heeft geen kaas gegeten van Facebook en Twitter etc.
<<

Anoniem23

Bericht 19 Nov 2013 15:47

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Haha, weet ze wel dat je dat doet? :P
<<

Anoniem9

Bericht 19 Nov 2013 15:49

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ja hoor, dat wel ;)
<<

Anoniem9

Bericht 19 Nov 2013 15:50

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Maar wat ik dus probeer aan te geven is dat ik het behoorlijk kortzichtig vind als mensen op basis van een Facebook of Twitter pagina een gastouder afwijzen. Het zegt zo weinig over de gastouder zelf.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Nov 2013 16:15

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Dat ben ik niet met je eens Forti. Als gastouder zelf maak je de keus of je wel of niet gebruik maakt van Facebook of Twitter al dan niet met domme fouten. Als een gastouder het niet belangrijk vindt om een goede (eerste) indruk te maken, dan weet ik al dat die gastouder niet mijn favoriet is. Ik weet niet heel goed hoe ik het moet verwoorden, maar het straalt een bepaalde mentaliteit uit. Hoe lief, leuk, betrokken etc. ze ook met kinderen mag zijn.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Nov 2013 17:02

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ik vergelijk het met een sollicitatiebrief. Als die vol schrijffouten staat word je ook niet uitgenodigd op gesprek.
Voor mij is dit precies hetzelfde.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem22

Bericht 19 Nov 2013 17:27

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ooh La La! schreef:Ik vergelijk het met een sollicitatiebrief. Als die vol schrijffouten staat word je ook niet uitgenodigd op gesprek.
Voor mij is dit precies hetzelfde.


Vind ik een goede. Bij mij zou het dus ook meegaan in de beoordeling en dat is best jammer omdat het helemaal geen afbreuk hoeft te doen aan de omgang met de kinderen. Zo blijkt maar weer hoe belangrijk het plaatsen van goede teksten is. Ik zou het dan ook niet erg vinden als de gastouder daar iemand van buitenaf voor heeft aangesteld, dat zou voor mij juist getuigen van een goede voorbereiding.

Ik zag dat ze inmiddels door een ander al gewezen is op de ergste fout, maar over de komma's is nog niets gezegd. Ik vind het dan ook zo lullig om haar te wijzen op nog meer fouten of aan te bieden de tekst te herschrijven, waarschijnlijk is zij in de waan dat het zo prima is omdat haar schrijfvaardigheid niet verder reikt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Nov 2013 17:35

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Willem, ik zou je nicht een privebericht sturen waarin je aanbiedt om de tekst te herschrijven omdat je wilt dat ze zoveel mogelijk klanten krijgt. Ik zou niet onder haar bericht nóg een negatieve reactie zetten.

En wat je zegt over iemand van buiten af inschakelen; ben het met je eens. Dat betuigt juist van goede wil!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem22

Bericht 19 Nov 2013 17:39

Re: Hoe werkt dit? Indruk van gastouder via Social Media

Ik zou het sowieso nooit openbaar plaatsen, dan ga ik inderdaad voor een pb.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron