Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 19 Nov 2013 16:59

Re: Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

Beiden aten hier al vlot met de pot mee. Ben met 1jr wel begonnen meer specerijen er door te doen bijv. Ze aten niet maar vraten alles op.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Artemis

Bericht 19 Nov 2013 19:05

Re: Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

Printje schreef:Artemis; gewoon zo'n pakje poeder zeg maar waar je eieren en melk bij moet doen.

Ik zal idd voor haar een apart schaaltje erbij zetten zonder Boursin erbij. Bedankt allemaal voor die tip, daar had ik nog niet over nagedacht.

Overigens vond ik zelf ook dat die ene pannenkoek echt geen kwaad kon, maar ik had over die melk helemaal niet nagedacht.

Dat is dus echt niet goed, zo'n pakje, zo ontzettend veel zout.

Als wij dat al eten worden mijn kinderen standaard wakker voor een glas water. Echt ongezond voor een baby die zoutloos moet eten.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Nov 2013 20:03

Re: Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

Alibi schreef:
SarahKey schreef:Ik had haar mee laten eten. Ik bakte ook al pannenkoeken voor S toen hij nog een baby was. Die ene pannenkoek. En die paar hapjes wat ze van de ovenschotel neemt.


Denk je er zo bij alles over? Suiker, zout, vet, alcohol, nicotine etc?


Nee. Maar ik maak bij een pannenkoekbeslag niet een speciaal beslag met nutrilon of iets in die geest voor 1 pannenkoek. Dan is de keuze of die pannenkoek of dan maar geen. Ik koos voor die ene keer met melk.
Zout/pakjes andere troep vind ik geen vergelijking.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Nov 2013 20:06

Re: Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

Alibi schreef:Ik lees niet veel vaker iets van SarahKey, ik kom niet veel in de mamagrot.

Ik vraag mij serieus af, als je een baby al een pannenkoek geeft, want die ene pannenkoek maakt niet zoveel uit, hoe je dan in de toekomst kijkt naar andere dingen. Een pannenkoek is echt heel slecht voor een baby. Er zit zout in, gewone koemelk, vet.
Nou kan het zijn dat S toen 5 of 11 maanden of ergens er tussen in was, dat staat er niet bij.


Als je hier vaker kwam dan wist je wel dat ik echt een zeikerd ben wat betreft eten wat S krijgt. :angel: :wink:
Ik maak trouwens alles zelf wat hij als baby binnen kreeg. Nu krijgt hij ook wel eens soep uit een pakje of een keer lasange, maar hij is nu al weer wat ouder.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 20:53

Re: Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

Ik heb er nooit last van gehad dat die pakken van Koopmans zout zouden zijn eigenlijk, merk ook nooit iets aan R moet ik zeggen. Normaal krijgt ze geen zout idd maar die ene pannenkoek. Ik zou overigens niet eens weten hoe ik het anders zou moeten maken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Nov 2013 21:02

Re: Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

Er zit wel zout in als het goed is en er zit vaak in niet zelfgemaakte dingen meer zout dan je lief is, maar ik denk dat in vergelijking met allerlei maaltijdpakjes er echt maar heel weinig zout in zit. Toch zou ik er voor een baby voorzichtig mee zijn.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 21:06

Re: Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

Normaal krijgt ze ok nog niets uit pakjes/ zakjes eigenlijk maar bij de pannenkoeken echt niet over nagedacht.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Nov 2013 21:19

Re: Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

Printje schreef:Ik heb er nooit last van gehad dat die pakken van Koopmans zout zouden zijn eigenlijk, merk ook nooit iets aan R moet ik zeggen. Normaal krijgt ze geen zout idd maar die ene pannenkoek. Ik zou overigens niet eens weten hoe ik het anders zou moeten maken.


Gewoon bloem, melk en eieren. Veel goedkoper ook. En je kan makkelijker kleinere of juist grotere hoeveelheden maken.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 21:34

Re: Ovengerecht met 10 mnd, mag dat al?

Jans; ik ben hierin echt een muts hoor maar dan dus gewoon mixen en klaar??


( en dat te bedenken dat mijn man de koksopleiding gedaan heeft.....)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers