Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hondenhok

<<

Anoniem331

Bericht 18 Nov 2013 20:55

Hondenhok

Hebben jullie die voor de hond?

Als ik weg ga, dan laat ik haar buiten, als het regent zet ik de deur van het hok open, dan kan ze daar gaan liggen. Zo heeft ze beschikking tot de tuin, en kan ze gaan plassen als ze nood heeft.
Nadeel is dat ze altijd wel wat weet te vinden om te verkauwen, en daar baal ik wat van.
Nu zat ik te denken aan een hondenhok. Op marktplaats staat wel genoeg te koop, maar je leest vaak dat de hond in kwestie niet in het hok wou liggen.
Nu twijfel ik of ik er 1 zal kopen of niet?
Wie weet wat wijsheid is?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 18 Nov 2013 20:58

Re: Hondenhok

Onze buurman heeft een groot hok gebouwd zodat ze (helaas) vaak buiten zijn. Ik zet helaas tussen haakjes, aangezien ze soms als ze hele dagen buiten zijn constant aan het blaffen zijn. Wordt je echt gek van als je een vrije dag hebt...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Nov 2013 21:06

Re: Hondenhok

Kun je geen ren maken?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem331

Bericht 18 Nov 2013 21:07

Re: Hondenhok

Het gaat alleen om een dakje boven haar lijfje. Onze tuin is afgesloten, dus weg kan ze niet. Vind een ren dan zonde. Óók voor onze ruimte.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Nov 2013 21:09

Re: Hondenhok

Maar uit een hondenhok kunnen ze ook toch?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem331

Bericht 18 Nov 2013 21:11

Re: Hondenhok

Ja maar dat geeft niks. Het is meer dat ze er in kan gaan liggen als het begint te regenen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Nov 2013 21:28

Re: Hondenhok

O oke. Ik zou zon hok kopen en er een lekker kussen ofzo in leggen. Beetje ruim hok, dan gaat ze er denk ik wel in.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem185

Bericht 18 Nov 2013 21:51

Re: Hondenhok

Wij hebben geen hok en hopen dat hij in het fietsenstalletje gaat liggen bij regen. Daar is genoeg ruimte over.
Maar over het algemeen is onze hond ook niet vaak buiten, alleen als het echt lekker weer is en we niet al te lang weg gaan.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 18 Nov 2013 23:28

Re: Hondenhok

Misschien helemaal niet van toepassing op jou hond, maar onze hond lijkt niets te geven om regen. Wij hebben een grote overkapping waar hij onder kan liggen. Maar regelmatig ligt hij gewoon in de regen, behalve als er ook extreem veel wind is, dan zoekt hij t afdak op.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem331

Bericht 18 Nov 2013 23:51

Re: Hondenhok

Die van ons verhipt het zelfs om uitgelaten te worden in de regen!
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 571

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 19 Nov 2013 09:25

Re: Hondenhok

Wij hebben vorige week een hok gekocht voor onze hond. Het is een betonplex hok, welke je ook geisoleerd kunt kopen. Nieuw zijn ze erg duur, maar als je marktplaats een beetje in de gaten houdt, is het goed te doen.

Ik wilde een link plaatsen, maar heb nog te weinig post, dus dat gaat helaas niet lukken. Als je zoekt op hondenhok betonplex kun je ze wel vinden.

Onze hond gaat er graag in liggen en als je de klep/dak open doet, voelt het lekker warm, dus de geisoleerde variant is volgens mij niet nodig.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 19 Nov 2013 16:54

Re: Hondenhok

Mijn man had er zelf een gebouwd met twee kanten. De ene hond lag er graag in de andere niet zo. Voor de koudere dagen lag er stro op de bodem en we hadden nog een warmtelamp die we er in hadden gehangen. Dit hebben we heel lang zo gedaan totdat de reu de hele boel bij elkaar begon te joenkeren ivm een loopse teef in de buurt. Sindsdien zaten de honden overdag binnen.

Dat hok hebben we later afgebroken en een enkel hok gemaakt voor de hond die wel graag in het hok lag. Het hok was gemaakt van schuttinghout. Nu de ene hond is overleden wordt het hok op regenachtige dagen door de kat gebruikt, dus we laten het maar staan. De bovenkant van dit hok is een plantenbak, dus je ziet er niet meteen aan dat het een hondenhok is.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Nov 2013 20:27

Re: Hondenhok

Vandaag heeft ze niks vervreten, en is ze van half 11 tot 5 alleen buiten en in het fietsenhok geweest! Ik twijfel dus alweer!
<<

Anoniem28

Bericht 19 Nov 2013 20:40

Re: Hondenhok

Ik weet niet hoe groot je hond is, maar wij hebben een kattenluik in de achterdeur, zodat de hond in de berging kan zijn, maar ook buiten kan komen.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Nov 2013 20:52

Re: Hondenhok

Ze komt qua hoogte net tot aan mijn knieën. Dus vrees dat een kattenluik te klein is. Anders nog best een goed idee eigenlijk :)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Nov 2013 21:25

Re: Hondenhok

Je hebt ook extra grote kattenluiken. Misschien dat dat zou passen.
Hieronder bijvoorbeeld eentje. Je hebt ze ook met chipherkenning. Dan kunnen er geen vreemde katten of honden naar binnen

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... den/101167

Deze is met chip en hebben wij in het kleinere formaat.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rte/334653
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 19 Nov 2013 21:32

Re: Hondenhok

Denk niet dat ik dat durf. Als een halfgrote hond naar binnen kan zijn er meer die dat kunnen.
<<

Anoniem28

Bericht 19 Nov 2013 21:37

Re: Hondenhok

Door ons luikje past geen volwassene. Heb ik zelf uitgeprobeerd ;) Onze drie jarige dochter past er met moeite nog doorheen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers