Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


One pot wonders!

<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 16:36

One pot wonders!

Ik ben op zoek naar wat handige en lekkere recepten die je makkelijk in één pan kan maken en makkelijk weer op kan warmen. Zodat ik iets 's ochtends al kan koken, en dan zelf mee kan nemen naar m'n werk in de avonddienst, en m'n vriend het zelf makkelijk kan opwarmen thuis. Het liefst dus iets in één pan, want dat neemt dan dus ook makkelijk mee.

Denk aan de standaard pasta's met pastasauzen en wokgerechten met kip of zalm, maar het met best ook anders en iets originelers. Zo had ik vorige week een leuke bedacht met stukjes worst, veel groenten (courgette, paprika, aubergine, etc) met kleine krieltjes en mozzarella balletjes. Net weer even anders en was best lekker.

Suggesties zonder pasta/rijst/aardappel zijn ook erg welkom, als het maar makkelijk te bereiden is en makkelijk meeneemt en weer opwarmt (iets van een biefstukje gaat dus niet).
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 18 Nov 2013 17:01

Re: One pot wonders!

Sorry als ik spam met mijn eigen blog :redface:

Maar deze:
http://dekookster.wordpress.com/2013/10 ... bloemkool/

En het is heel lekker om dan bij het kookvocht ook quinoa toe te voegen, dat neemt dan die smaken heel goed op. Zo is het wel vegetarisch, maar ik eet dus vaak vega. Het is ook lekker met gehakt maar dat wordt niet lekker uit dezelfde pan ben ik bang.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 17:06

Re: One pot wonders!

Hmm dat klinkt heerlijk! Goeie tip, en geen probleem dat je je blog plaatst ;)
Alleen die quinoa.... We hebben wel vaker quinoa gegeten thuis en ik weet niet wát er mee gebeurd, maar weken laten vinden we het nog door de hele keuken. Alsof het wegspringt en in alle hoekjes en gaatjes gaat zitten ofzo. Heel vreemd, echt al meerdere keren voorgekomen. Dan zit het ineens in pannen waar het totaal niet in de buurt is geweest. :confused:
<<

Anoniem23

Bericht 18 Nov 2013 17:09

Re: One pot wonders!

Wat heel makkelijk is: thaise groene curry (met curry van blue elephant jammie!) en dan ipv rijst (al kan dat ook prima) noodles er door. Ik gooi er dan vaak broccoli, sperzieboontjes, courgette, champignons, rode peper etc door en wat kip. Heel simpel, zo klaar en goed op te warmen.

Misschien soepen? Ook makkelijk op te warmen en heerlijk met een broodje er bij.

Ik ga nog even nadenken!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 18 Nov 2013 17:10

Re: One pot wonders!

Haha wat gek! Ik heb het probleem dat mijn zeef niet fijn genoeg is om het te kunnen wassen. Dan spoelt de helft al weg door de gootsteen.

Ik denk trouwens ook dat het lekker is met couscous of bulgur!
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 17:12

Re: One pot wonders!

Haha ja quinoa on the loose! ;) Maar bulgur heb ik ook nog in huis geloof ik. Denk dat ik deze wel even opschrijf, lekker bloemkool :) Dank je voor de tip :)

Harrison, groene curry is zooo lekker ja :) M'n vriend heeft in het restaurant van Blue Elephant gegeten :)


Soepen is ook slim inderdaad, vooral van die pompoenachtige, die zijn lekker dik.
<<

Anoniem23

Bericht 18 Nov 2013 17:23

Re: One pot wonders!

Ja precies! Zoete aardappelsoep is ook lekker dik. Maar ook meteen wel meer koolhydraten haha.
Oh en de laatste tijd ben ik echt groot fan van kippensoep met heel veel groenten.
Oh en erwtensoep!

Eigenlijk gewoon alle soep :P
<<

Anoniem178

Bericht 18 Nov 2013 17:25

Re: One pot wonders!

Stamppot!
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 17:32

Re: One pot wonders!

Rovine schreef:Stamppot!


Dat is zo ongezond :(
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 18 Nov 2013 18:58

Re: One pot wonders!

Hoezo? Het is veel groente, een paar aardappels en een scheutje melk? En je kunt er zo veel (vega) vlees bij doen als je wilt.
Smile, it's free!
<<

Anoniem178

Bericht 18 Nov 2013 19:02

Re: One pot wonders!

Heuh? Aardappels zijn één van de meest gezonde voedingsmiddelen die er zijn.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 18 Nov 2013 20:06

Re: One pot wonders!

Ik wilde ook stamppot zeggen haha! Ik vind dat niet perse ongezond hoor. Wanneer je er spek, rookworst en jus erbij eet natuurlijk wel maar de basis (aardappels en groente) vind ik niet ongezond. Verder is soep een goede optie. Ik weet niet of je op het werk over een oven beschikt? Anders kunnen burrito's bijvoorbeeld ook nog. Uit de magnetron lijkt me dat niet zo lekker.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 20:11

Re: One pot wonders!

Rovine schreef:Heuh? Aardappels zijn één van de meest gezonde voedingsmiddelen die er zijn.


Ik probeer aardappels sowieso bijna niet te eten, vol koolhydraten.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 20:12

Re: One pot wonders!

Leuk topic! :D Ik lees met je mee.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 20:15

Re: One pot wonders!

Marin schreef:
Rovine schreef:Heuh? Aardappels zijn één van de meest gezonde voedingsmiddelen die er zijn.


Ik probeer aardappels sowieso bijna niet te eten, vol koolhydraten.


Ik krijg van aardappels een hele opgezette buik. Ik vermijd ze ook veel.
<<

Anoniem122

Bericht 18 Nov 2013 20:18

Re: One pot wonders!

En ovenschotels? Heb zo even geen recepten, maar tis makkelijk te maken en mee te nemen.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 20:22

Re: One pot wonders!

TukTuk schreef:En ovenschotels? Heb zo even geen recepten, maar tis makkelijk te maken en mee te nemen.


Oh ja slim! Onze oven is beetje kapot momenteel, dwz dat het een uur duurt voordat ie is opgewarmd, maar als ik s ochtends iets kook voordat ik naar m'n werk ga, heb ik daar prima de tijd voor! Dan kan ik het in de magnetron opwarmen op m'n werk s avonds en m'n vriend in de oven thuis. Helemaal niet aan gedacht, dank je.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 22:22

Re: One pot wonders!

Toevallig zag ik dit, stamppot zonder aardappel:

http://www.culy.nl/inspiratie/5-x-stamp ... ardappels/

Wie weet heeft iemand er nog wat aan :)
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 18 Nov 2013 23:12

Re: One pot wonders!

Mexicaanse ovenschotel! Gisteren gegeten, volgens mij was het gewoon uit zo'n texmex pakje, maar super lekker! En meciaanse chips erbij ipv aardappels :^^:
<<

anoniem213

Bericht 18 Nov 2013 23:14

Re: One pot wonders!

Marin schreef:
Rovine schreef:Heuh? Aardappels zijn één van de meest gezonde voedingsmiddelen die er zijn.


Ik probeer aardappels sowieso bijna niet te eten, vol koolhydraten.


Maar je eet wel pasta? Daar zitten veel meer koolhydraten in.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 23:42

Re: One pot wonders!

June schreef:
Marin schreef:
Rovine schreef:Heuh? Aardappels zijn één van de meest gezonde voedingsmiddelen die er zijn.


Ik probeer aardappels sowieso bijna niet te eten, vol koolhydraten.


Maar je eet wel pasta? Daar zitten veel meer koolhydraten in.


Ook niet zo vaak nee. Soms wel hoor, soms zijn pasta of aardappel gewoon mega lekker. Maar zeker niet wekelijks.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 19 Nov 2013 10:49

Re: One pot wonders!

Kijk eens bij de Xenos. Daar hebben ze een receptenboekje voor van die losse pannetjes (die ze daar ook hebben in verschillende maten).
<<

Anoniem29

Bericht 19 Nov 2013 18:19

Re: One pot wonders!

Curries en Chillies worden hier het meeste meegenomen. Een tweede plek voor pasta's.

Gewoon een extra portie koken, in een bakje pleuren en opwarmen in de magnatron op werk.


Misschien klinkt het heel makkelijk zo hahaha. Maar wij eten 3x per week (minimaal) een eenpansgerecht omdat mijn vriend 's middags altijd warm eet van de avond ervoor op zijn werk.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 22 Nov 2013 12:24

Re: One pot wonders!

Smac of boterhamworst in blokjes snijden en aanbakken, hierbij bak je krieltje of aardappelschijfjes en op het laatst voeg je boontjes, erwtjes, worteltjes of wat voor groentje je masr wilt toe. Allemaal in de wokpan, erg simpel, lekker en snel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 22 Nov 2013 16:02

Re: One pot wonders!

Joontjuh schreef:Smac of boterhamworst in blokjes snijden en aanbakken, hierbij bak je krieltje of aardappelschijfjes en op het laatst voeg je boontjes, erwtjes, worteltjes of wat voor groentje je masr wilt toe. Allemaal in de wokpan, erg simpel, lekker en snel.


Smac of boterhamworst lijkt me niet zo heel lekker (die laatste zeker niet om te bakken), maar we hadden laatst wel een Spaanse salami worst, en dat met paellakruiden gebakken, met groente en rode wijn een soort stoofpotje van gemaakt. Dat was echt heel erg lekker van smaak.

Toxi, inderdaad als je apart van elkaar eet is zoiets echt heel handig! Heb je nog lekkere curry recepten toevallig? Want ik kan een hele lekkere groene curry maken, maar verder ben ik altijd beetje een prutser.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers