Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gerecht voor familiediner

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 18 Nov 2013 17:01

Gerecht voor familiediner

Wij gaan zondag met de hele familie (18 man) eten, en nu moet ik een warm hoofdgerecht maken.
Mijn tante regelt borrelhapjes, neefje brood met smeerseltje, nichtje pizza's, oom iets vegetarisch....

Het moet oven klaar zijn, niet te moeilijk.... en dus voor ongeveer 15 a 18 man. Iemand enig idee??
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Nov 2013 17:04

Re: Gerecht voor familiediner

Een grote schaal lasagne.
Een quiche.
Mexicaanse ovenschotel (maak een mengsel met tomatenblokjes, mais, paprika, ui en kruiden, in een ovenschaal met nachos, kaas erover en als het klaar is wat bosui).
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 18 Nov 2013 17:09

Re: Gerecht voor familiediner

Mijn nichtje maakt lasagne.
Die laatste is een goed idee, dankjewel!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Nov 2013 17:10

Re: Gerecht voor familiediner

Ja en het is ook nog supersimpel te maken en zo klaar!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 18 Nov 2013 17:12

Re: Gerecht voor familiediner

je doet er dan dus geen vlees bij? Of kan ik er evt nog gehakt in doen?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Nov 2013 17:38

Re: Gerecht voor familiediner

Het kan vast met gehakt, maar dat eet ik zelf niet. Ik doe in dit gerecht nooit vlees, voegt naar mijn mening ook niets toe. Het is zo ook al lekker (ik vind het lekkerder zelfs). Maar het zal vast wel kunnen.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 17:43

Re: Gerecht voor familiediner

Als je gehakt even kruid tijdens het bakken voegt dat nog onwijs lekker veel smaak toe.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Nov 2013 18:51

Re: Gerecht voor familiediner

Maar dat ligt dan toch meer aan de kruiden dan aan het vlees? Want ik gebruik altijd al allerlei lekkere kruiden in de saus.
Ik heb het overigens wel eens gemaakt met kipreepjes en dat vond ik toch echt minder. Ik hou meer van de vega variant (maar ik ben sowieso geen grote vleeseter). Gehakt smaakt vast anders dan kip hoor, maar dat eet ik niet.
Ik heb het ook wel eens voor een groep gemaakt (allemaal vleeseters) en iedereen vond het heel erg lekker, en de meesten zeiden dat ze het volgende keer dat ze zoiets zouden maken het ook zonder vlees gingen doen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers