Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel huizen bekeken?

<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2013 23:29

Hoeveel huizen bekeken?

Hoeveel huizen hebben jullie bekeken/bezocht voordat je je droomhuis vond en het kocht?
Waren dat allemaal serieuze kanshebbers of waren er ook paar bij waarbij je was gaan kijken maar t bij voorbaat niet 100% overtuigd vond (maar gewoon gaan kijken voor een indruk)?
En in een tijdsvak van hoelang heb je daarover gedaan tot je je droomhuis had gevonden?
<<

Anoniem124

Bericht 17 Nov 2013 23:36

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Marin, hoe is het afgelopen met dat mooie nieuwbouwhuis waarover je laatst postte?
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Nov 2013 23:36

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben bij 5 huizen gekeken. 1 huis was een grote kanshebber maar er waren meer geïnteresseerden en we waren dus te laat. Toen zijn we verder gaan kijken en liepen we tegen het huis aan waar we nu wonen.
Die andere hadden we bij voorbaat al een minder goed gevoel bij maar we zijn toch gaan kijken omdat het qua omschrijving wel aan onze eisen voldeed. Maar ons gevoel bleef minder tijdens de bezichtigingen.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2013 23:45

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Cheese schreef:Marin, hoe is het afgelopen met dat mooie nieuwbouwhuis waarover je laatst postte?


Dat was het niet voor ons hebben we besloten. Een groot nadeel was dat de woningen waarin wij interesse hadden echt aan het spoor grenzen met hun achtertuin. Dat vonden we niks. En we waren toch ook wel bang voor hoge kosten qua meerwerk, dat het snel oploopt. En je mocht het huis een jaar lang niet verven van binnen vanwege de muren enzo, leek ons ook niet ideaal. Al met al net genoeg dingen dat we ons er gewoon niet zagen wonen, en als kaatste argument dat we het gevoel er gewoon niet bijhadden. Ik kan dat niet beslissen vanaf een tekening of dat mijn huis is. Ik had totaal geen gevoel voor hoe de ruimte zou worden. Blijkt dat dat gevoel toch wel heel belangrijk is, en dat naast de rationele dingen waar we naar kijken gevoel toch ook wel echt een grote rol speelt.

Helaas is het hele leuke huis wat we hadden gezien op de open huizen dag verkocht ovb :-(
Maar m'n vriend was er vandaag nog langs gereden en het bord staat nog op te koop in de tuin dus er is voorlopig nog niets rond, maar ja kleine kans.
Ach dat was iig de trigger om nu echt stuk serieuzer te gaan kijken. Al is het maf want vrijwel alle leuke huizen die we eerst op ons bezichtigingslijsfje hadden staan, zijn intussen verkocht. Het lijkt wel alsof de huizenmarkt aan een soort schoonmaak begonnen, nu we echt gaan kijken, wel gek.
Maar er is best een aantal leuke huizen waarin we geïnteresseerd zouden zijn, maar nog niet helemaal van weten of het de moeite waard is om te bezoeken. Denk dat je er altijd wel baat bij hebt toch, al is het niet 100% perfect, zo kan je misschien heel goed leren er van?
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2013 23:46

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Milady schreef:Wij hebben bij 5 huizen gekeken. 1 huis was een grote kanshebber maar er waren meer geïnteresseerden en we waren dus te laat. Toen zijn we verder gaan kijken en liepen we tegen het huis aan waar we nu wonen.
Die andere hadden we bij voorbaat al een minder goed gevoel bij maar we zijn toch gaan kijken omdat het qua omschrijving wel aan onze eisen voldeed. Maar ons gevoel bleef minder tijdens de bezichtigingen.


Was het huis waar je nu woont dan uiteindelijk wel echt leuker dan die eerste kanshebber of eigenlijk niet?

We zijn allebei zo bang dat we alles gaan vergelijken met dat eerste leuke huis. Of valt dat wel mee?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Nov 2013 23:48

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Ik denk een stuk of 10-12, in een tijdsbestek van een jaar. Er zaten meerdere serieuze kanshebbers bij, maar ook huizen die we van tevoren niet echt geweldig vonden, maar waarvan we zoiets hebben van: je weet maar nooit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 17 Nov 2013 23:51

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Thanx voor je antwoord! Wij hebben trouwens maar 1 ander huis bekeken.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2013 23:57

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Susan schreef:Ik denk een stuk of 10-12, in een tijdsbestek van een jaar. Er zaten meerdere serieuze kanshebbers bij, maar ook huizen die we van tevoren niet echt geweldig vonden, maar waarvan we zoiets hebben van: je weet maar nooit.


Ja precies, dat helpt dan toch ook, denk ik? Wie weet verrast t je en anders leer je ook goed wat je níet wilt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Nov 2013 00:00

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Ik vond het ook eerlijk gezegd best leuk, al die bezichtigingen, en dan daarna lekker napraten. Er zaten ook wel wat huizen bij waar we weg van waren maar die niet doorgingen om praktische bezwaren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 00:01

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Ja het heeft ook iets heel leuks zo samen kijken en napraten :-)

Ik ben wel bang dat we misschien straks wel 40 huizen hebben bekeken er nog niets hebben gevonden.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Nov 2013 00:36

Re: Hoeveel huizen bekeken?

We hebben 4 huizen bekeken.
Nou moet ik zeggen dat ik juist weinig gevoel bij een huis heb. Ik zou me bij wijze van overal wel thuis kunnen voelen.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 18 Nov 2013 09:20

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben ongeveer een jaar gezocht totdat we dit huis vonden. In die tijd hebben we een stuk of 10 huizen bekeken. We hebben wel ontdekt dat je er voor een bezichtiging het beste ook even zelf langs kunt rijden. Een paar huizen hebben we alleen op funda bekeken en daarna een bezichtiging gepland. Ik heb een keer gehad dat we aan kwamen rijden bij een huis en dat het toen al tegen stond. Maar goed de makelaar stond al te wachten dus gewoon maar gekeken. Dit was wel een leermoment.
Er waren meerdere kanshebbers bij. Maar sommige huizen stonden domweg op de verkeerde plek.
Het huis waar we nu wonen zijn we meerdere keren voor langs gereden toen het te koop stond. Elke keer zeiden we tegen elkaar; zo'n huis zoeken we. Op funda kwam hij niet bij onze zoekresultaten. Totdat de prijs verlaagd werd.
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 18 Nov 2013 09:28

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Succes bij jullie zoektocht marin. Het is leuk om je droomhuis te zoeken maar het kan oop frustrerend zijn.
Ik snap dat je bang bent het met het eerste huis te vergelijken. Het is ook een bepaald gevoel wat je moet hebben. Je komt in een huis en je ziet het al helemaal voor je met je eigen spullen, je toekomstige kinderen hebben als het ware al een eigen plekhe. Klinkt gek, maar dit gevoel had ik wel met dit huis.
Door vele bezichtegingen weten we nu ook wat we niet mooi vinden aan een huis en we hebben dingen in andere huizen gezien, waardoor we inspiratie hebben gekregen tijdens de verbouwing van dit huis.
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Nov 2013 09:31

Re: Hoeveel huizen bekeken?

1, maar dat viel direct al af bij binnenkomst.
We lieten ons heel erg leiden doordat het vlakbij ons oude huis was (wat we graag wilden) en de prijs.
Toen we binnen kwamen bleek het één grote bouwval te zijn. Daar moesten we nog wel voor een ton aan versleutelen. Wat een ton boven ons budget zou worden.

Daarna kwam het nieuwbouwplan voorbij en daar zijn we zonder nadenken in gestapt.

Marin; dat je een jaar je muren niet mag/kan verven is onzin hoor. Als je vooraf een paar dagen goed stookt in huis is het geen probleem. Zo hebben wij het gedaan (en aangeraden gekregen van de stucadoor) en hebben nergens scheuren of iets dergelijks.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 18 Nov 2013 10:20

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Vanaf het moment dat we serieus iets wilden kopen hebben we twee huizen bezichtigd. We waren daarvoor al uitgebreid door de wijk die we op het oog hadden gewandeld en wel een stuk of 5-10 huizen aan de buitenkant bekeken. Die had ik op Funda uitgekozen. Toen we gingen kijken vielen de meeste daarvan dus al af. Eentje die we toen gezien hadden en wel leuk vonden en nog een die ik later nog vond op Funda, maar waar we toen nog niet langs waren gelopen, hebben we bezichtigd. Die laatste viel gelijk af en de ander is nu ons huis. :cheering:

Ik heb even m'n mail gecheckt en begin november hadden we de eerste bezichtiging, en eind december hadden we alles rond en kregen we de sleutel. We hebben er destijds wel echt vaart achter gezet omdat er een boel hypotheekregels gingen veranderen en we zeker wilden weten dat we nog onder de oude regels zouden vallen (die voor ons veel gunstiger waren).
<<

Anoniem193

Bericht 18 Nov 2013 10:47

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben in 2 weken tijd 3 huizen bekeken waarvan het huis welke we gekocht hebben er 1 van was.
Waar wij toen woonden werd gesloopt, wij wilden al lang weg, maar we waren nog aan het wachten op de brief waarin stond per wanneer we "oprotpremie" konden krijgen. Zodra we die brief in huis hadden zijn we huizen gaan kijken en 2 weken later hadden we een huis gekocht. Maar eigenlijk niet echt van toepassing, want het is ons droomhuis niet.
Wij willen graag binnen nu en 5 jaar verhuizen, naar een groter huis, waar we in alle opzichten ons hele leven zouden kunnen blijven wonen.
<<

Mikki

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:40

Bericht 18 Nov 2013 10:55

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben twee huizen bekeken. Het eerste huis vonden we te klein, dit huis een enorme bouwval. Uiteindelijk toch een tweede keer gaan kijken om te kijken wat er dan precies aan moest gebeuren (alles dus). Daarna toch voor dit huis gekozen, zodat we alles meteen naar onze smaak konden verbouwen.
3 mooie meiden!
<<

Anoniem31

Bericht 18 Nov 2013 11:02

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben inr totaal 4 huizen bekeken. De laatste is nu waar we wonen. We hebben veel op funda eerst gekeken
<<

Snirp

Bericht 18 Nov 2013 12:01

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben 5 huizen bekeken, in een tijdbestek van ongeveer 2/3 weken :).
Na de eerste kijkronde (4 huizen) vielen er 2 meteen af.
De andere 2 zijn na een 2e kijkronde afgevallen.
Het huis wat we hebben gekocht hebben we daarna nog 2x bezocht voor we de beslissing namen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 18 Nov 2013 13:39

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben hiervoor 1 huis bekeken. Maar nog niet echt serieus.
We hielden Funda in de gaten en dit huis had ik een jaar eerder al eens gezien. Nu was het in prijs verlaagd.
Dit huis was het meteen helemaal. Maar ons andere huis stond nog te koop en die wilden we eerst verkopen.
Wel spannend, omdat we het huis heel erg graag wilden. Uiteindelijk heeft de makelaar van dit huis, ons huis verkocht en was het snel rond.
Afbeelding
<<

Anoniem 47

Bericht 18 Nov 2013 13:47

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben 1 huis bekeken en dat huis ook gekocht. Het voldeed aan onze wensen en we hadden er een goed gevoel bij.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 18 Nov 2013 13:50

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben maar 1 huis bekeken. We zouden eigenlijk pas na de zomer op zoek gaan maar kwamen dit in maart tegen en waren er meteen weg van.
<<

Anoniem253

Bericht 18 Nov 2013 13:50

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben in 4 maanden 6 huizen bekeken. 2 daarvan waren sowieso twijfel gevallen. Het laatste huis is hem geworden en daar zijn we nog elke dag blij mee.
<<

Anoniem260

Bericht 18 Nov 2013 14:35

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Twee, waarvan de eerste al afviel toen we de makelaar gedag hadden gezegd. De tweede voldeed aan onze wensen en we zagen potentie voor in de toekomst, dus dat is 'm geworden!
<<

Anoniem24

Bericht 18 Nov 2013 14:47

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben maar 1 huis gekeken. We kende het huis, de straat en de wijk al (schoonzus woont 5 deuren verder in een gespiegelde versie van ons huis). We gingen eigenlijk alleen kijken of er geen ernstige gebreken aan het huis waren want het was precies wat we zochten. Uiteindelijk vanaf de 1e bezichtiging hadden we binnen 5 weken het huis gekocht en de sleutel al (moest voor 1 januari geregeld zijn ivm de nieuwe hypotheek regels).

Heel snel dus, volgens sommigen te snel. Maar wij wisten gewoon heel zeker dat dit huis perfect voor ons was en hebben tot op heden nog geen seconde spijt gehad.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers