Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel huizen bekeken?

<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2013 12:56

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Klinkt goed Exo! Wel gaaf dat jullie het uiteindelijk hebben weten te kopen, als er veel animo was. En binnen een week, woei, snel!

Vind je het niet erg dat de woonkamer wat kleiner is, uiteindelijk?
<<

Anoniem315

Bericht 19 Nov 2013 13:04

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Nee, ik stoor me er totaal niet aan. In eerste instantie, toen ik het huis ging bezichtigen, was het een afknapper. Maar nu, nee. Hij hoeft niet groter.

Toen ik in verwachting bleek te zijn, was één van de eerste opmerkingen van mijn schoonmoeder: en gaan jullie nu ook een groter huis kopen? Ik had iets van: 'Excuse me??' We hebben een mooie (baby)kamer beschikbaar en in de woonkamer hebben we één van de twee fauteuils weggehaald en toen paste de box er prima in. De kinderwagen staat in de trapkast geparkeerd, want onze hal is te klein. Maar het past allemaal precies. En zelfs al komt er ooit een tweede kind, dan creëren we de ruimte wel, mochten we nog niet een andere woning hebben. Die opmerking vond ik echt denigrerend. Alsof ons huis niet goed genoeg is. Zij wonen zelf heel groot, op een woonboerderij met veel oppervlak. Maar wát een werk hebben ze daarvan. De tuin, het erf, het huis, er moeten altijd hulptroepen worden ingeschakeld voor het onderhoud er van. Nee, dan woon ik liever wat kleiner, maak ik zelf schoon, doen we het onderhoud zelf (behalve schilderen van de buitenkant) en hebben we geld over om zo nu en dan op vakantie te gaan en qua financiën zorgeloos te leven.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2013 13:17

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Dat is ook wel waar op zich. Ik zat me ook te bedenken wat je nou écht aan meubels nodig hebt in een woonkamer om er prettig te kunnen leven. Ik kom eigenlijk niet verder dan een bank, evt een stoel, een tv meubel met tv (ok, heel belangrijk haha) en een eettafel met stoelen als je geen aparte eetkamer hebt. Ik zou zelf graag een boekenkast willen en een open haard lijkt me ook geweldig, maar al met al heb je geen zes kasten nodig eigenlijk. Wij hebben nu die zes kasten in de woonkamer staan (ik tel ze net haha), maar dat komt eigenlijk meer omdat er verder in huis geen ruimte is. Als je verder genoeg bergruimte hebt, hoeft al die zooi natuurlijk niet in de woonkamer, dat scheelt weer! En we hebben op zich best een relatief grote woonkamer nu, vergeleken de rest van het appartement, en inderdaad, we zitten er dagelijks dus het is zeker één van de meest belangrijke ruimtes, maar uiteindelijk zit ik toch vrijwel de hele avond op de bank, dus als die nou maar past.. ;) En ooit iets van een box en speelhoekje is wel handig ja. Heel eerlijk hou ik daar inderdaad al wel rekening mee bij het kijken, dat je wel indenkt waar dat zou kunnen staan, ook al is het maar voor een paar jaar natuurlijk.

Wat een stomme opmerking van je schoonmoeder! Je hebt vast wel genoeg ruimte voor je kindje straks! --> Jeetje al bijna, wat spannend, Exo! :kt:
<<

Anoniem315

Bericht 19 Nov 2013 13:21

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben een tv-meubel (vrij groot, past veel in), een hoekbank, twee fauteuils, een salontafel. In de keuken hebben we een hoge tafel met 4 barstoelen (we hebben er nog 2 extra op voorraad).

Boekenkasten heb ik boven. Al is dat ook wel een droom van me: zo'n enorme boekenwand mét trappetje :heart:
Oh ja, en een open haard met een mooie schouw lijkt me in onze toekomstige woning ook erg mooi!!
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2013 13:24

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Exogenesis schreef:
Boekenkasten heb ik boven. Al is dat ook wel een droom van me: zo'n enorme boekenwand mét trappetje :heart:


Haha mijne dus ook! ;)

Niet een hele wand, maar een kast heel graag :)
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 19 Nov 2013 18:24

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Leuk topic dit :)
Wij willen, mits we een hypotheek kunnen krijgen, volgen jaar gaan kijken voor een huis. We hebben wel al eens meegedaan met een open huizen route, waarbij we vijf woningen bekeken hadden. Maar dat is toch wat vrijblijvender. Vooral mijn vriend is erg kritisch op huizen, dus ik vrees voor een helse zoektocht haha.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Nov 2013 18:46

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Marin schreef:Oei ja dat klinkt inderdaad alsof je echt moet wachten op dat ene pareltje, Zora! Wil je echt dichtbij het centrum blijven wonen? Dat maakt het wel lastiger ja. Maar ja wel belangrijk voor jullie, dus dan kan je ook maar beter geen consessies doen. Hopelijk kan je gewoon heel gauw inspringen op het moment dat er wél iets perfects langs komt!



Nouuuuu, eigenlijk willen we niet eens echt heel dichtbij het centrum wonen. Ik fiets best hard en graag, dus een aantal km naar de Grote Markt is prima :) Het moet gewoon een beetje een gezellige stadse wijk zijn, en niet zo'n nieuwbouwtoko buiten de stad waarbij het toevallig nog 'Naam stad' heet :p
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Nov 2013 22:42

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben ongeveer 5 huizen bekeken.
#teammaple🍁
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Nov 2013 10:53

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Marin schreef:
Milady schreef:Wij hebben bij 5 huizen gekeken. 1 huis was een grote kanshebber maar er waren meer geïnteresseerden en we waren dus te laat. Toen zijn we verder gaan kijken en liepen we tegen het huis aan waar we nu wonen.
Die andere hadden we bij voorbaat al een minder goed gevoel bij maar we zijn toch gaan kijken omdat het qua omschrijving wel aan onze eisen voldeed. Maar ons gevoel bleef minder tijdens de bezichtigingen.


Was het huis waar je nu woont dan uiteindelijk wel echt leuker dan die eerste kanshebber of eigenlijk niet?

We zijn allebei zo bang dat we alles gaan vergelijken met dat eerste leuke huis. Of valt dat wel mee?


Uiteindelijk zijn we blijer met het huis waar we nu wonen. Het staat in een betere wijk en er hoefde minder aan te gebeuren. Het eerste huis had alleen wel een mooiere, grotere op het zuiden gelegen tuin en was een stuk dichter bij mijn werk maar nu zijn we blij dat die het toch niet is geworden.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Nov 2013 10:57

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Marin schreef:Bosjesvrouw, jullie waren toch degene die eigenlijk maar geen huis konden kopen vanwege een contract, en dat je daar zo van baalde? Is dat nu opgelost? Zou ontzettend fijn zijn zeg!


Nee dat ben ik niet. We hebben alle 2 een vaste baan.
2014 2016
<<

Anoniem119

Bericht 20 Nov 2013 11:32

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Huh ik zou toch zweren dat t jouw forumnaam was. Nou ja iets wat er op lijkt dan
<<

Anoniem136

Bericht 20 Nov 2013 21:26

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben drie huizen bekeken. Het eerste huis hebben we bijna gekocht maar dat ging uiteindelijk niet door. Gelukkig maar want op het moment dat het leek dat we het zouden doen voelde dat helemaal niet goed bij mij (bij vriend wel). Het tweede huis een paar maanden later voelde direct al niet goed, ik zag ons daar niet wonen. In het derde huis kwamen we binnen en dat voelde direct als thuis, dus toen wist ik het. We wonen hier nu 9 maanden bijna en ik heb nog geen spijt gehad, het voelt gewoon goed.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Nov 2013 21:48

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben een stuk of 15 appartementen bekeken, denk ik. Veel in ieder geval, maar allemaal in dezelfde wijk. Een paar hele goedkope (in verhouding) een paar dure (ook in verhouding) en een paar die gemiddeld waren.

WAt zijn Funda-foto's desillusies zeg... pffft! We hadden een mooi appartement gezien, althans, op de foto's. Leek goed afgewerkt, etc. Maar binnen... alles scheef, de kasten stonken naar schimmel, de afwerking was belabberd, het was een groot stofnest (stond toen al een half jaar leeg), leidingen gewoon afgedopt en niet weggewerkt, etc.

Huizen daarna waren allemaal verschillend. Waar we nu wonen, dat ken je, was geen liefde, maar wel een goed gevoel. en ondanks dat nog lang niet alles klaar is, is het wel ons huisje waar we ons heerlijk thuis in voelen!

In ons woondeel staat nu een nieuwe bank, is de tv-kast weg en hebben we 1 van de salontafeltjes gebruikt als tv-meubel. Dat moeten we nog veranderen, maar we hebben geen haast. Net zoals met de rest van het huis :P Een ding voor mij: nooit meer een opknaphuis. Gatver, wat haat ik het om te klussen en te verbouwen in huis!
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Nov 2013 23:16

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben tientallen huizen bekeken... Misschien wel 60 ofzo, haha. Maar dat komt ook omdat we eerst naar huur hebben gekeken, toen naar koop appartementen en toen (ik kreeg meer werk) naar eensgezinswoningen. We hebben er dan ook wel meer dan een jaar over gedaan. Hoe lang precies weet ik niet meer, maar wel dat ik redelijk radeloos begon te worden tegen het einde. Ook hebben we huizen bekeken die ons in de eerste instantie niet meteen 100% aanspraken. Het huis wat we nu hebben wilden we zelfs niet eens bekijken omdat we dachten dat het absoluut 3x niks zou zijn, haha. Gelukkig hebben we het tóch gedaan (en konden we door de enorme troep heen kijken). Ondertussen wonen we hier al weer vier jaar en we gaan hier voorlopig niet (waarschijnlijk helemaal nooit) meer weg!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 24 Nov 2013 23:27

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Oreo schreef:Wij hebben een stuk of 15 appartementen bekeken, denk ik. Veel in ieder geval, maar allemaal in dezelfde wijk. Een paar hele goedkope (in verhouding) een paar dure (ook in verhouding) en een paar die gemiddeld waren.

WAt zijn Funda-foto's desillusies zeg... pffft! We hadden een mooi appartement gezien, althans, op de foto's. Leek goed afgewerkt, etc. Maar binnen... alles scheef, de kasten stonken naar schimmel, de afwerking was belabberd, het was een groot stofnest (stond toen al een half jaar leeg), leidingen gewoon afgedopt en niet weggewerkt, etc.

Huizen daarna waren allemaal verschillend. Waar we nu wonen, dat ken je, was geen liefde, maar wel een goed gevoel. en ondanks dat nog lang niet alles klaar is, is het wel ons huisje waar we ons heerlijk thuis in voelen!

In ons woondeel staat nu een nieuwe bank, is de tv-kast weg en hebben we 1 van de salontafeltjes gebruikt als tv-meubel. Dat moeten we nog veranderen, maar we hebben geen haast. Net zoals met de rest van het huis :P Een ding voor mij: nooit meer een opknaphuis. Gatver, wat haat ik het om te klussen en te verbouwen in huis!


Hier zelfde ervaring. Wij hebben 5 of 6 huizen bekeken, de meesten waren echt drama in vergelijking met de foto's en precies dat ene huis waar ik écht niet wilde gaan kijken hebben we uiteindelijk gekocht. Het leek ons droomhuis, maar er moet nog altijd heel veel aan gebeuren en daar baal ik een beetje van. Ik heb nog steeds geweldige ideeën om van dit huis een droomhuis te maken, maar kostentechnisch wordt dit huis het dat nooit waard. Maar goed, ik heb besloten hier toch voorlopig te blijven, ook vanwege de mogelijkheden om een atelier te realiseren met eigen opgang maar vooral ook omdat ik er emotioneel gewoon nog niet aan toe ben hier weg te gaan en al die spullen van A. uit te zoeken.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers