Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel huizen bekeken?

<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 17:04

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Oh bedankt voor alle uitgebreide antwoorden! :)
Toch best nog veel mensen die wel snel hét huis gevonden hadden. Wij hebben er nu al 5 bekeken :laughcry: Maar 't komt vast goed, ik ben echt zo superexcited :) Ik probeerde er in m'n nachtdienst achter te komen om welk tijdstip Funda ververst wordt :laughcry: Niet om 0.00, maar ook niet om 06.00, of althans, er stond niets nieuws op maar dat komt misschien omdat het gewoon weer stil staat en er niets nieuws was ;)

Eppie, wat een lieve reactie, dank je :)

Ooh La La, dat van die muren dat dat niet mocht stond in de aankoopbrochure bij de technische voorwaarden, dus daar hadden we dat gelezen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 18 Nov 2013 17:52

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben 8 huizen bekeken en het achtste huis was het helemaal voor ons. We hebben twee andere huizen twee keer bekeken. De eerste keer waren we bij beide huizen enthousiast, maar zagen we de tweede keer allerlei dingen waar we niet zo blij mee waren. Mijn tip is dus ook om in ieder geval twee keer te gaan kijken als een huis je tijdens het eerste bezoek aanspreekt. De tweede keer kijk je veel kritischer.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 18:37

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Eppie schreef:We hebben wel ontdekt dat je er voor een bezichtiging het beste ook even zelf langs kunt rijden. Een paar huizen hebben we alleen op funda bekeken en daarna een bezichtiging gepland. Ik heb een keer gehad dat we aan kwamen rijden bij een huis en dat het toen al tegen stond. Maar goed de makelaar stond al te wachten dus gewoon maar gekeken. Dit was wel een leermoment.


Ja dat is inderdaad wel slim! Hebben we ook al aantal keer gedaan, en van de week is m'n vriend even langs een huis gereden om te kijken hoe het wijkje was, maar dat ging 'm toch niet worden. Maar langsrijden kan zeker nuttig zijn!
In één van de plaatsen waar we zoeken is het ook lastig, want dan zit je al snel dichtbij het spoor én er loopt een grote autoweg door heen (verhoogd, met van die geluidsschermen), en 't is maar een klein dorp, dus je moet goed opletten dat je daar weer niet te dichtbij zit en echt gaan luisteren of je last hebt van geluidsoverlast. Daarentegen is het wel een super leuk dorp dus we zouden er graag willen wonen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 18 Nov 2013 19:51

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij zijn bij ongeveer 8 huizen gaan kijken, waarbij we in 2 huizen echt interesse hadden. De rest hebben we tijdens open huizen routes bekeken. We zagen zo wel duidelijk wat we wel en niet wilden.
<<

Anoniem123

Bericht 18 Nov 2013 20:29

Re: Hoeveel huizen bekeken?

1 en dat is waar ik nu woon.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 18 Nov 2013 21:34

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wat vindt iedereen snel een woning.

Ik ben echt bang voor een eindeloze zoektocht. We zijn nu zo'n 2 maanden bezig met zoeken en we hebben al 16 huizen bekeken. Ik kan ook niet goed inschatten wat nou leuk is. De huizen die me het minst interessant leken maar waar we toch zijn gaan kijken die bleken achteraf de meeste indruk achter te laten, in positieve zin. Een van die huizen ga ik nu later deze week nog eens bekijken. Ik hoop zo dat dit het laatste huis is.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 21:40

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Pancake, misschien kun je eens op papier zetten wat je écht belangrijk vindt en wat je zou kunnen laten gaan aan eisen. Zo kom je er achter wat je echt graag wilt in een huis.

Ik kom er bijv steeds meer achter dat ik bergruimte echt belangrijk vind, iets van een kelder of schuurtje of bijkeuken ofzo. Heeft weinig met sfeer te maken, maar wel belangrijk anders zit je vol ergernissen in de praktijk.
<<

Anoniem75

Bericht 18 Nov 2013 21:53

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben er tot nu toe 6 bezocht waarvan ik er bij 1 echt HET gevoel had. Helaas is die een paar weken later verkocht. En niet door ons..

Nu gaan we pas kijken als we ons appartement echt hebben verkocht om teleurstellingen te voorkomen. Wel kijken we soms nog op Funda maar kijken doen we niet meer. Wel kunnen we wel evt mailen naar die makelaar of die mensen evt willen ruilen mochten we echt een mooi huis zien. Maar die kans is echt heel klein omdat onze woning in een ander dorp is en het is een appartement.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 18 Nov 2013 21:57

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Dat schuurtje en bergruimte is echt belangrijk! Nu kan ik me bij een huis van jullie niet echt voorstellen dat het superklein zal zijn maar hou er wel rekening mee. Ik heb een tussenwoning met een schuurtje achter het huis en ik woon er alleen dus dat is voor mij prima. Alleen de meeste van mijn buren die er met 2 personen en vaak ook kinderen wonen klagen daar dus over. Je moet wel alle fietsen stallen, bij voorkeur ook nog tuinmeubels, gereedschap, speelgoed en wat dan ook en dat schuurtje is dan ook de ergernis van veel mensen. Blij dat er een schuurtje staat maar hij is voor al hun spullen te klein. En het huis is prima maar de meesten hebben er geen bijkeuken als meerwerk aan laten bouwen dus wasmachine/droger staat op zolder, op zich is dat prima maar met 2 kinderen zijn wel alle kamers vol en mis je echt bergruimte.

Ik heb trouwens geen enkel huis bekeken, meteen dit nieuwbouwhuis van tekening gekocht. De bestaande huizen waren op dat moment te duur met k.k. en verbouwingen die nodig waren. Dit nieuwbouwhuis viel in mijn prijsklasse. geen kosten koper en alles nieuw dus voorlopig geen onderhoud.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 22:18

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Ja ik realiseer me steeds meer dat dat soort dingen echt belangrijk zijn. Ook ruimte voor voorraad enzo. Je kan wel nog zo'n mooie keuken hebben; als ie niet praktisch is, erger je je toch al snel.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Nov 2013 22:39

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben inmiddels vier huizen bekeken , allemaal niet wat we zoeken. Hier is het aanbod beperkt (en ik wil qua woonplaats niet toegeven), dus nu richten we onze pijlen op een nieuwbouwproject dat we zelf opzetten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 18 Nov 2013 23:53

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Marin schreef:Pancake, misschien kun je eens op papier zetten wat je écht belangrijk vindt en wat je zou kunnen laten gaan aan eisen. Zo kom je er achter wat je echt graag wilt in een huis.

Ik kom er bijv steeds meer achter dat ik bergruimte echt belangrijk vind, iets van een kelder of schuurtje of bijkeuken ofzo. Heeft weinig met sfeer te maken, maar wel belangrijk anders zit je vol ergernissen in de praktijk.


Ik weet op zich wel wat ik wil, dus dat is het probleem niet. Het is meer dat de plaatjes op funda er heel goed uitzien en wanneer je het dan in het echt ziet dan valt het vaak zo tegen. Dit is eigenlijk in de meeste gevallen het geval.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 19 Nov 2013 01:29

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij zijn vanaf maart/april rustig aan gaan rondkijken en bedenken wat we wilden en waar we een huis wilde kopen! vanaf mei/juni serieuzer gaan rondkijken en in september liepen we beide, puur toevallig tegen ons huis aan! Dat is ook het enige huis wat we uiteindelijk van binnen bezichtigd hebben omdat de andere woningen ons bij het buiten aanzicht al niet aanspraken! Maar al met al toch wel zo'n 7 woningen van buiten bekeken.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Nov 2013 08:00

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben er 3 bekeken in een maand. De laatste toen gekozen, was ook de meeste ruimte voor hetzelfde geld.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Nov 2013 08:16

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Ik word echt een beetje zenuwachtig inmiddels van onze zoektocht. Een aantal jaar geleden hebben we denk ik iets van 6 of 7 huizen bekeken, maar toen veranderde onze situatie, dus hebben we niets gekocht. Gelukkig maar achteraf :) Er zat iig niet ECHT iets leuks tussen. Sindsdien heb ik altijd wel Funda bijgehouden, maar het is echt heeeeeel erg beperkt hier. Omdat ik in een studentenstad woon zijn echt driekwart van de woningen boven- of beneden, en dat wil ik niet (dat hebben we nu al). Als het wel hele huizen zijn, dan is het zo ver uit het centrum dat het niet meer leuk is. Hele huizen dichterbij het centrum zijn er maar heel weinig, en als ze er zijn dan zijn ze superklein… lastig hoor! We willen heel graag ruimte in een huis (hoeft echt niet groot te zijn, maar het moet gewoon ruim voelen), EN op fietsafstand van het centrum wonen. Blijkt dus heel lastig…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2013 09:45

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Oei ja dat klinkt inderdaad alsof je echt moet wachten op dat ene pareltje, Zora! Wil je echt dichtbij het centrum blijven wonen? Dat maakt het wel lastiger ja. Maar ja wel belangrijk voor jullie, dus dan kan je ook maar beter geen consessies doen. Hopelijk kan je gewoon heel gauw inspringen op het moment dat er wél iets perfects langs komt!

Fiebie, ja ik heb jouw topic met veel plezier gevolgd ;) Echt leuk voor jullie!

Pancake, ja dat is balen! Is het dan toch ouder/slechter onderhouden? Of kleiner? Ik zie gelukkig meestal wel aan de foto of er een groothoeklens is gebruikt enzo, dus dan weet je dat het al wat kleiner is in het echt. Maar ik had het ook wel hoor bij een aantal huizen.. Dat ik echt dacht dat een keuken gigantisch zou zijn, viel vies tegen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Nov 2013 10:39

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben nu 9 huizen bekeken. In ongeveer 2 jaar tijd. Daar van is 1 huis (het laatste) die we echt mooi vinden.
We hebben ook meerdere biedingen gedaan op dat huis. Maar het verschil is nu 10 duizend euro.
2014 2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 19 Nov 2013 11:13

Re: Hoeveel huizen bekeken?

1 andere maar. De rest voldeed allemaal niet aan onze eisen, haha! Komt ook wel omdat we zo'n 5 keer verhuisd zijn in 4 jaar tijd voordat we een huis gingen kopen. Dan weet je al heel goed wat je wel en niet wilt.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2013 11:15

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Bosjesvrouw, jullie waren toch degene die eigenlijk maar geen huis konden kopen vanwege een contract, en dat je daar zo van baalde? Is dat nu opgelost? Zou ontzettend fijn zijn zeg!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 19 Nov 2013 12:21

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Staat jullie appartement al te koop Marin? Of durven jullie het eventueel wel aan om al te kopen voordat jullie huidige woning is verkocht?

Voor mij is het niet van toepassing, want ik heb een huurwoning (die ik 1x heb bezichtigd in het donker, maar er alsnog meteen verliefd op werd ;) )
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2013 12:48

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Nee nog niet, maar evt zouden we wel eerst kunnen kopen inderdaad.

Heb nu een héél erg leuk huis gezien, maar er tegenover zit de achterkant van de AH. Dan zit je vast elke dag met vrachtwagens die aanvullen, enzo. Eigenlijk zou je dat eens moeten gaan kijken of bij buren peilen. Lekker dichtbij de supermarkt, maar als je elke ochtend wakker wordt van dat getuuttuut is de lol er snel af denk ik.
<<

Anoniem12

Bericht 19 Nov 2013 13:18

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Marin schreef:Nee nog niet, maar evt zouden we wel eerst kunnen kopen inderdaad.

Heb nu een héél erg leuk huis gezien, maar er tegenover zit de achterkant van de AH. Dan zit je vast elke dag met vrachtwagens die aanvullen, enzo. Eigenlijk zou je dat eens moeten gaan kijken of bij buren peilen. Lekker dichtbij de supermarkt, maar als je elke ochtend wakker wordt van dat getuuttuut is de lol er snel af denk ik.

Getuuttuut zou wel heel aso zijn op de vroege ochtend. Denk niet dat die chauffeurs dat doen.

Bij ons rijden de vrachtwagens vanaf 7 uur af en aan en staat er ook vanaf 7 uur een enorme afzuiginstallatie aan. Het duurde 2 weken en toen werd ik er niet meer wakker van. Dat went echt wel.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2013 13:39

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Haha die vrachtwagens maken toch altijd een soort van piep geluid? Is dat hun park distance control of waarschuwing dat ze aan het rijden zijn, ofzo? Dat geluid bedoel ik ;)

En ach wat dat betreft heb je ook wel gelijk, we wonen nu vlak naast de brandweer en die hoor ik ook altijd en erger ik me wel beetje aan, maar ook niet onoverkomelijk ofzo.
<<

Anoniem12

Bericht 19 Nov 2013 13:42

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Marin schreef:Haha die vrachtwagens maken toch altijd een soort van piep geluid? Is dat hun park distance control of waarschuwing dat ze aan het rijden zijn, ofzo? Dat geluid bedoel ik ;)

Haha dat piepen is het signaal voor achteruit rijden. Ik ga er vanuit dat ze geen honderden meters achteruit hoeven te rijden, dus qua overlast zal dat zeker wel meevallen :wink:
<<

Anoniem315

Bericht 19 Nov 2013 13:43

Re: Hoeveel huizen bekeken?

Wij hebben een stuk of 7 huizen bekeken in een paar maanden tijd. Het woningtype dat we nu hebben, trok ons wel aan. Het zijn nieuwe woningen, vrij compact, maar wel met veel inhoud en een ruime tuin. Alleen stonden van dat type slechts tussenwoningen te koop en wij wilden absoluut geen tussenwoning. En toen kwam onze woning ineens te koop! Een mooie hoekwoning, goed onderhouden, we konden er eigenlijk zo in. We hebben het in dezelfde week dat het te koop kwam, gekocht. Er was namelijk behoorlijk wat animo voor. Ondanks dat, hebben we nog wel wat van de prijs afgekregen, want het is niet zo dat we het móesten hebben.

Dat was afgelopen juli 3 jaar geleden. We zijn er nog steeds blij mee, maar willen over een paar jaar wat groter en vooral ruimtelijker gaan wonen. Ons letterlijke uitzicht is nu zo beperkt, terwijl we allebei van 'het platteland' komen.

Waar hebben we op gelet?
- Buurt (gevoel, uitstraling, rust).
- Aanwezigheid van een tuin en ruimte om huis heen.
- Aanwezigheid van opslagruimte (berghok).
- Inhoud van de woning (in ons geval compenseerde de enorme zolder de wat kleinere woonkamer).
- Aantal slaapkamers (minstens 2).
- De staat van de badkamer.
- De staat van de keuken.

We wilden het liefst een huis waar weinig aan hoefde te gebeuren. Het liefst nieuwbouw of in elk geval vrij recent gebouwd. Toen wij ons huis kochten, was het 6 jaar oud en was alles in vrijwel perfecte staat.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron