Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw reisjaar 2014

<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Nov 2013 18:25

Re: Jouw reisjaar 2014

Klinkt goed Marin, mag ik vragen hoeveel zo'n privéreis kost? En hoe dat in zijn werk gaat, heb je dan bijvoorbeeld de hele dag gids mee en hoe 'wordt je dan vervoerd'; taxi, openbaar vervoer, etc?
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 17 Nov 2013 18:39

Re: Jouw reisjaar 2014

Mijn vriend en ik hebben steeds concreter wordende plannen om een rondreis te maken in zuidwest amerika. (Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Zion, Bryce). :cheering: Het ziet er allemaal zo mooi uit, heb er hartstikke zin in.
Hopelijk kunnen we het allemaal rond krijgen, we gaan dan eind mei/begin juni.

En in het najaar willen we graag nog naar de canarische eilanden (tenerife of palma).
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2013 19:28

Re: Jouw reisjaar 2014

Zwilling schreef:Klinkt goed Marin, mag ik vragen hoeveel zo'n privéreis kost? En hoe dat in zijn werk gaat, heb je dan bijvoorbeeld de hele dag gids mee en hoe 'wordt je dan vervoerd'; taxi, openbaar vervoer, etc?


We zijn per persoon zo'n 3500 euro kwijt, inclusief internationaal vliegticket (overstap in Kuala Lumpur, zelf gevonden voor 700 euro p.p.), alle hotelovernachtingen (3 weken), alle excursies, andere vervoersmiddelen (binnenlandse vluchten, trein, bus) en al het eten. Dat laatste moeten we nog zien hoeveel dat in werkelijkheid wordt, maar we hebben nu zo'n 3500 p.p. begroot dus want de rest weten we al wel qua kosten (grotendeels al betaald). We hebben een aantal keer een gids (bijvoorbeeld op een dagtocht door bergdorpjes, en dan 's avonds bij de gids thuis koken, super leuk!), of naar een olifantenkamp enzo. En dingen zoals food tours en kookcursussen vinden we heel erg leuk om te doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 17 Nov 2013 19:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 17 Nov 2013 19:33

Re: Jouw reisjaar 2014

Wij beginnen 2014 in Thailand. In maart gaan we naar Oostenrijk om te skiën en in juli naar Amerika.
In het najaar willen we weer een verre reis maken of misschien zelfs een reis voor meerdere maanden.
<<

Anoniem87

Bericht 17 Nov 2013 19:57

Re: Jouw reisjaar 2014

Hier geen plannen en die gaan we voorlopig ook niet maken. We kijken even hoe het loopt met ons nieuwe huis en ook ons huis wat nu te koop staat. We hebben iig wel vakantie eind juni, dus mochten we geld over hebben boeken we wel een last minute :)
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 17 Nov 2013 19:58

Re: Jouw reisjaar 2014

Hi Elin, dan klopt je ticker denk ik niet meer?
<<

Anoniem87

Bericht 17 Nov 2013 23:01

Re: Jouw reisjaar 2014

Jawel hoor :) Als ons nieuwe huis doorgaat wordt het december 2014 opgeleverd :) En het huis waar we nu in wonen (mijn huis) staat dus te koop.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Nov 2013 12:40

Re: Jouw reisjaar 2014

Oh heerlijk, een vooruitzicht topic. Ik heb het natuurlijk al benoemd in een ander topic maar:

We gaan door heel Thailand reizen, naar Europa en thuis en Brazillie in april/mei. In september gaan we w.s. snowboarden in Nieuw Zeeland. En verder veel binnenlandse tripjes in Australie. 2014 wordt een gewéldig reisjaar :cheers:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snirp

Bericht 18 Nov 2013 14:18

Re: Jouw reisjaar 2014

Wij gaan in juni 2 weken naar Sint-Maarten, als huwelijksreis :heart:

Verder nog helemaal geen plannen, ook vanwege het sparen voor de trouwerij ;)
In februari hopen we nog een weekendje/weekje te kunnen gaan skiën.
Hoe het in het najaar zit, geen idee. Maar zou het wel leuk vinden om dan nog een stedentripje naar bijvoorbeeld Barcelona te doen :)
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 18 Nov 2013 15:27

Re: Jouw reisjaar 2014

Ik ga eind maart een weekend naar Boedapest met mijn moeder, voor 5 dagen. Voor de zomervakantie nog geen idee, ik ga toch het liefste in het naseizoen, dus daar hoef ik eigenlijk nog niet naar te kijken. En de vriendin met wie ik ga wil in november écht nog niet gaan nadenken over een bestemming (en zij heeft dit jaar een soort van "kiesrecht" :P )
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Nov 2013 15:30

Re: Jouw reisjaar 2014

In januari een week wintersport in Oostenrijk.
Begin mei waarschijnlijk een lang weekend weg met schoonouders en -broer/zus + aanhang.
Zomervakantie nog aan het uitzoeken, thailand/mexico of cruise

Verder misschien nog kleine stedentripjes.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 18 Nov 2013 20:33

Re: Jouw reisjaar 2014

Marin schreef:
Zwilling schreef:Klinkt goed Marin, mag ik vragen hoeveel zo'n privéreis kost? En hoe dat in zijn werk gaat, heb je dan bijvoorbeeld de hele dag gids mee en hoe 'wordt je dan vervoerd'; taxi, openbaar vervoer, etc?


We zijn per persoon zo'n 3500 euro kwijt, inclusief internationaal vliegticket (overstap in Kuala Lumpur, zelf gevonden voor 700 euro p.p.), alle hotelovernachtingen (3 weken), alle excursies, andere vervoersmiddelen (binnenlandse vluchten, trein, bus) en al het eten. Dat laatste moeten we nog zien hoeveel dat in werkelijkheid wordt, maar we hebben nu zo'n 3500 p.p. begroot dus want de rest weten we al wel qua kosten (grotendeels al betaald). We hebben een aantal keer een gids (bijvoorbeeld op een dagtocht door bergdorpjes, en dan 's avonds bij de gids thuis koken, super leuk!), of naar een olifantenkamp enzo. En dingen zoals food tours en kookcursussen vinden we heel erg leuk om te doen.


Klinkt goed Marin, het zou mijn reis niet zijn omdat ik meer hou van 'go with the flow' en het gevoel van alles zelf uitzoeken ter plekke. Maar ik begrijp wel waarom jij dat wel doet, want het klinkt echt super tof!
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Nov 2013 21:44

Re: Jouw reisjaar 2014

waarschijnlijk naar Portugal nog nooit geweest. Maar mijn ouders mogen daar een huis huren van vrienden en dan moeten wij mee
Afbeelding
<<

Anoniem7

Bericht 18 Nov 2013 21:46

Re: Jouw reisjaar 2014

Dan ben ik gauw klaar, ik vader niet vanuit dat er im 2014 gereisd gaat worden. Misschien een bungalow-lastminutedealp de hei ofzo, maar verder niet...
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 18 Nov 2013 21:47

Re: Jouw reisjaar 2014

sarah1985 schreef:waarschijnlijk naar Portugal nog nooit geweest. Maar mijn ouders mogen daar een huis huren van vrienden en dan moeten wij mee


dat moeten is toch geen verplichting neem ik aan? Anders nl. wel voor leuk voor jullie dat er een vakantie aan zit te komen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 19 Nov 2013 18:16

Re: Jouw reisjaar 2014

Mijn vriend en willen volgend jaar gaan kijken of we een huis kunnen kopen, dus we maken geen vaste omlijnende vakantie plannen. Misschien doen we een last minute naar Spanje of Turkije, of gewoon een stedentrip/weekendje weg. We zien het wel :)
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 19 Nov 2013 21:24

Re: Jouw reisjaar 2014

Ik heb nog geen plannen. Eerst maar eens kijken of er een vriendin is die mee wil op vakantie (ik ga niet graag alleen op vakantie).
Ik wil heel graag naar Oost-Europa (Polen of Baltische staten), maar dat vinden de meeste vriendinnen niet zo interessant. Dus nog even bekijken hoe of wat voor 2014.
<<

Anoniem173

Bericht 19 Nov 2013 23:59

Re: Jouw reisjaar 2014

We gaan in februari op huwelijksreis waarschijnlijk richting de Canarische eilanden. Voor de rest zal al het geld in ons nieuwe koophuis gaan zitten. Hopelijk nog een weekje zuid Limburg in caravsn van familie in de zomer :).
<<

Anoniem205

Bericht 20 Nov 2013 19:29

Re: Jouw reisjaar 2014

Ragazza schreef:Mijn vriend en ik hebben steeds concreter wordende plannen om een rondreis te maken in zuidwest amerika. (Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Zion, Bryce). :cheering: Het ziet er allemaal zo mooi uit, heb er hartstikke zin in.
Hopelijk kunnen we het allemaal rond krijgen, we gaan dan eind mei/begin juni.

En in het najaar willen we graag nog naar de canarische eilanden (tenerife of palma).


Die reis in de US is zoooooo gaaf! Hebben wij deze zomer gedaan. Damn! Al hebben wij alleen door Bryce heen gereden, we vonden 3000km in 10 dagen genoeg qua afstand en wilden ook nog een beetje tot rust komen.
Mocht je nog dingen willen weten over onze hotels/motels oid, let me know! Wij hadden de route LA-Palm Springs-Kingman-Flagstaff (Grand Canyon)-Page - Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco en hebben daar, incl vliegen, 21 dagen de tijd voor gehad.
<<

Anoniem 42

Bericht 24 Nov 2013 00:13

Re: Jouw reisjaar 2014

- Thailand in mijn uppie, lekker curry's eten!!!!
- Londen, met mijn oudste dochter.
- Londen, met vriendin.
- Veluwe, met mijn twee oudste dochters.

En vast nog meer, maar dat is nog niet gepland.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 24 Nov 2013 13:24

Re: Jouw reisjaar 2014

In de zomervakantie gaan wij naar Chemnitz in Oost-Duitsland. Wij zijn er al eens eerder geweest. Maar er is nog zo veel te zien daar in de buurt dat wij nog een keer terug gaan. Hotel was toen ook helemaal geweldig. Verheug mij er nu al op.

Als huwelijksreis willen wij naar Parijs. Maar wij weten nog niet hoe lang en wanneer. Ligt ook aan onze trouwdatum.
10-08-2017 ♥
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 24 Nov 2013 13:40

Re: Jouw reisjaar 2014

Isolt schreef:In de zomervakantie gaan wij naar Chemnitz in Oost-Duitsland. Wij zijn er al eens eerder geweest. Maar er is nog zo veel te zien daar in de buurt dat wij nog een keer terug gaan. Hotel was toen ook helemaal geweldig. Verheug mij er nu al op.


Ik heb al even gekeken waar Chemnitz ligt. Ik heb er nooit aan gedacht om daar naar toe te gaan maar de omgeving is natuurlijk wel prachtig. Wat vond je er vorige keer zo speciaal aan en wat heb je toen al bekeken? en wat wil je dit keer nog zien. Oh, ik wil veel te veel. Dit lijkt me ook erg leuk en vrij centraal bij Tsjechië en Polen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 24 Nov 2013 18:43

Re: Jouw reisjaar 2014

Ik ga in het voorjaar 24 dagen naar de USA, ook de West Coast en de NP's. We hebben de vliegtickets, auto en de eerste drie dagen San Francisco geboekt. Verder boeken we misschien nog twee nachten Yosemite, en de rest bekijken we ter plekke. Ik wil in elk geval graag naar Death Valley, Las Vegas, (Zion?), Bryce, Page, Grand Canyon, LA en een stuk highway 1 rijden :)

Verder ga ik nog een weekendje weg met vrienden, misschien naar Hamburg. Ook trouwt eind van de zomer een vriend van mijn vriend in Malmo, waar we waarschijnlijk voor worden uitgenodigd. Als dat doorgaat maken we er misschien een wat langer tripje van met ook een paar dagen Kopenhagen.

Leuke plannen :dance:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 24 Nov 2013 18:55

Re: Jouw reisjaar 2014

Wat leuk, de USA plannen! Ik wil weer terug. Afgelopen jaar die reis gemaakt en het was ongelofelijk fantastisch.

Voor aankomend jaar hebben wij nog weinig concrete plannen. In april gaan we 4 dagen naar Malaga en verder staat alles nog open. Als grote vakantie willen we misschien naar Bali/Indonesie, die kant op, maar dat kan ook nog heel erg goed veranderen. We zien wel wat er op ons pad komt.
<<

Anoniem 49

Bericht 25 Nov 2013 17:49

Re: Jouw reisjaar 2014

Ik heb nog geen idee. Ik heb 2 weken aan het begin van de schoolvakantie, misschien dat ik samen met een klasgenoot op vakantie ga. En mocht dit niet doorgaan, dan ga ik weer alleen op vakantie richting het mooie weer.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers