Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij vanavond in de schoen?

<<

Anoniem16

Bericht 16 Nov 2013 23:05

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Wat ik hier wel heel grappig vond was bij het schoenzetten dat N helemaal pissig werd omdat ze de boterham, die er natuurlijk voor het paard bij lag, wilde opeten en dat uiteraard niet mocht. Iedere keer weer graaide ze naar die boterham.
<<

Anoniem20

Bericht 16 Nov 2013 23:20

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Wat hebben jullie kindjes er trouwens ingestopt (bedenk ik mij nu na de boterham van printje :) )?

Hier een appel.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 16 Nov 2013 23:26

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Hier staan er twee schoentjes met beide een wortel erin, en een bakje water.

Ze krijgen allebei een sinterklaas kleur/doe boek met stickers. En wat strooigoed.

(meteen een test om te kijken of we weer muizen hebben. Vorig jaar kwamen we beneden na het schoen zetten, en was bijna al het strooigoed weg. Ik m'n man de schuld geven, hij mij haha. Maar we hadden het echt niet gedaan. De keer erna hebben we de letter M, en de letter T van strooigoed neergelegd. Bleken er muizen te zijn, die hadden weer alles op gegeten :P . Hopen dat ze dit jaar er niet weer zijn haha!)
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem75

Bericht 16 Nov 2013 23:27

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

juani schreef:Wat hebben jullie kindjes er trouwens ingestopt (bedenk ik mij nu na de boterham van printje :) )?

Hier een appel.


Een halve komkommer. Ik had niks anders :laughcry:
<<

Anoniem 82

Bericht 16 Nov 2013 23:29

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Hier hebben we een bakje water en een wortel klaargezet bij de schoen. Ze kon het trouwens niet laten om even een hapje uit de wortel te nemen om voor te proeven voor het paard :razz:
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 16 Nov 2013 23:34

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Susan schreef:Ik kreeg vroeger ook al cadeautjes in mijn schoen. Volgens mij is dat niet pas van deze tijd, in dat lied van 'Oh, kom er eens kijken' zingen ze ook over cadeautjes in hun schoen en dat liedje is best gedateerd denk ik.


Zo ver ik weet wat het 'vroeger' hier net zoals het in België nog is. Je zette je schoen op 5 december en op 6 december zaten daar dan de cadeautjes in.

Ik kan me niet herinneren vroeger schoencadeautjes gehad te hebben, maar mijn moeder zegt van wel. Maar het was vaker snoep dan een cadeautje, en ook wel eens niks.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

anoniem196

Bericht 16 Nov 2013 23:46

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Vanavond gaat er setje Mickey mouse haarelastiekjes en een mandarijn in haar schoen.
Denk niet we nog een keer schoen zetten. Misschien nog één keertje.
23ste vieren we haar verjaardag
27ste is ze echt jarig
28ste trakteren op kdv
30ste logeert ze bij opa en oma. Daar mag ze haar schoen zetten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Nov 2013 23:47

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Volgens mijn ouders was er in hun jeugd gewoon pakjesavond op 5 december en zetten ze in de weken daarvoor ook gewoon hun schoen, en daar kregen ze dan ook cadeautjes in. Dat was in de jaren '50.
Laatst gewijzigd door Susan op 16 Nov 2013 23:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 16 Nov 2013 23:48

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Tja, mijn moeder woonde 500 meter van België, vandaar misschien dat het bij haar anders was ;)
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 16 Nov 2013 23:52

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Hier krijgt ze een boek van Liselotje en een cd van coole piet.

Vanmorgen hebben sint/piet cakejes gebakken en die staan er dus ook 2 bij de schoen :razz: hebben sint :sint: en piet weer geluk... en natuurlijk een wortel voor het paard.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 17 Nov 2013 00:11

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Een dvd en iets om te knutselen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Nov 2013 09:27

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

R. heeft een kartonnen boekje gekregen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 17 Nov 2013 09:33

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Ik heb me gisterenavond toch nog bedacht. Heb een iets groter pakje ingepakt met het Sinterklaasjournaal-inpakpapier. Deze zou dan erg lijken op een pakje uit het filmpje op internet. Ze was helemaal verrast en blij, ze herkende het meteen. Dit keer is het dus een puzzel van Tinkerbell geworden. Misschien maar beter ook, anders had N. nu gelijk onder de make-up gezeten, geen goede timing als we straks op visite moeten.
<<

Anoniem28

Bericht 17 Nov 2013 09:40

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

-Ieniemienie- schreef:Hier staan er twee schoentjes met beide een wortel erin, en een bakje water.

Ze krijgen allebei een sinterklaas kleur/doe boek met stickers. En wat strooigoed.

(meteen een test om te kijken of we weer muizen hebben. Vorig jaar kwamen we beneden na het schoen zetten, en was bijna al het strooigoed weg. Ik m'n man de schuld geven, hij mij haha. Maar we hadden het echt niet gedaan. De keer erna hebben we de letter M, en de letter T van strooigoed neergelegd. Bleken er muizen te zijn, die hadden weer alles op gegeten :P . Hopen dat ze dit jaar er niet weer zijn haha!)


Vorig jaar hadden wij hetzelfde, maar toen bleek onze hond de schuldige. Deze keer had ik dus alles op het dressoir gelegd. Kwamen we vanmorgen beneden, zat de hond nog bovenop het dressoir (durfde er niet meer af) en alle pepernoten had ie opgegeten... Volgende keer dus maar in een zakje ofzo
<<

Anoniem171

Bericht 17 Nov 2013 10:18

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Hier de oudste twee een vliegtuigje van Planes, de jongste heeft geen schoen gezet.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 17 Nov 2013 11:08

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Voor de jongste een yoghurttoetje en een houten taart die je in punten kan verdelen. ( waar de oudste nu mee speelt natuurlijk haha) en voor de oudste chocolademuntjes een puzzel en een sint en piet doe boek.
Oudste was helemaal door het dolle dat er echt iets in de schoen zat en de wortel en het water weg waren. Ze vroeg zich alleen af waar de pepernoten toch waren haha
14-01-2011
01-04-2013
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 17 Nov 2013 11:15

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Hij heeft een prikblok, stempelset met verf, playmobil poppetje en chocolade sint gekregen.
Afbeelding
<<

Anoniem106

Bericht 17 Nov 2013 15:02

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

I. heeft een teltekenboek gekregen en L. een Nijntje bal.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Nov 2013 15:28

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Snap je het nu wel Slakje? Vanaf de intocht mag je je schoen zetten (volgens mij bij de meeste mensen elke zaterdag en woensdag) en dat zit er een klein cadeautje of wat snoep in. Op 5 december is het pakjes avond, dan klopt de buurman op de deur en die gooit wat pepernoten naar binnen en als je de deur dan open maakt staat er een zak cadeautjes (natuurlijk doet niet iedereen het zo, maar dit is wel vaak een beetje het idee). Sinterklaas komt ook nog vaak bij de supermarkt, op het werk van beide ouders, op school/opvang en bij de andere kant van de familie.

Heel veel cadeaus dus :)
R. 2013
D. 2016
<<

Blush

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 20 Sep 2013 23:02

Bericht 17 Nov 2013 16:21

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Wel apart hoe het in Nederland gaat :-)

Bij ons heb je wel DE intrede van de Sint op 16 november die ook op tv was, maar de week ervoor is hij al aangekomen in onze eigen gemeente... Het is dus best verwarrend voor kinderen hier, vind ik...
<<

Anoniem272

Bericht 17 Nov 2013 16:26

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Lizzy schreef:Hij heeft een prikblok, stempelset met verf, playmobil poppetje en chocolade sint gekregen.

Wow en past dat in 1 schoentje?
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 17 Nov 2013 17:59

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Filoria schreef:
Lizzy schreef:Hij heeft een prikblok, stempelset met verf, playmobil poppetje en chocolade sint gekregen.

Wow en past dat in 1 schoentje?


Nee, heb het er naast gelegd.
Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 17 Nov 2013 22:24

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Wat vonden de kindjes van de cadeautjes?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Nov 2013 22:29

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Mijn dochter is zo blij met haar vriendenboekje dat ze het een hele tijd heeft staan knuffelen toen ze het had uitgepakt.
Mijn zoon vindt zijn cars auto ook leuk.
<<

Anoniem83

Bericht 17 Nov 2013 22:35

Re: Wat doe jij vanavond in de schoen?

Ik heb er nu een pinypon poppetje voor haar en een kartonnen dierenboekje voor hem in gedaan, en wat kruidnootjes erbij gestrooid.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna