Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk spel kiezen?

<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 16 Nov 2013 11:37

Welk spel kiezen?

Bij de postcodeloterij hebben wij een spel naar keuze gewonnen. De meeste spellen ken ik niet, welke is leuk en zou jij kiezen? Ik kan kiezen uit de volgende spellen:

- Kolonisten van Katan
- Love letters
- Party animals
- Take 5
- Saboteur
- Boonanza
- De weerwolven van wakkerdam
- 7 ate 9
- De hobbit, het kaartspel
- Pinguïn party
- Vliegen vangen
- Grabbelen
-Rood wit blauw
- Regenboogslang
- Metropolis
- MimiQ
- Wizard
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem185

Bericht 16 Nov 2013 12:00

Re: Welk spel kiezen?

Kolonisten!
Of weerwolven, maar dat doe je met een grotere groep, dus dat is moeilijker denk ik om te regelen dat je dat een keer speelt, tenzij je een hele grote vriendengroep hebt.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 16 Nov 2013 12:07

Re: Welk spel kiezen?

De weerwolven van wakkerdam heb ik wel eens met een grote groep vrienden gespeeld. Dat was toen erg leuk.
Geen idee of het met een kleinere groep ook leuk is.
Ik weet niet precies meer hoe het gaat, maar een spelleider deelt kaarten uit en dan ben je iemand. De weerwolf moet de jager ontmaskeren en de jager de weerwolf. De rest is burger en iedereen heeft in principe zijn ogen dicht tot de spelleider zegt wie wakker mag worden.
Dan kun je dus door luisteren weten wie wie is. De weerwolven 'doden' dan iemand en daarna de jager als die nog niet dood is.

Vooral met wat drank etc. wordt het steeds leuker haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Nov 2013 18:03

Re: Welk spel kiezen?

Ik ken als spellenliefhebber zo ongeveer alle spellen.
Wel heb ik een vraag. Is Kolonisten van Catan het kaartspel of het bordspel? Gezien de andere spellen die zo ongeveer allemaal kaartspellen zijn die ongeveer 10 euro per stuk kosten in de winkel vraag ik dat. Kolonisten van Catan het bordspel kost namelijk 40 euro en dat is niet in verhouding met de andere spellen... Mocht het het kaartspel zijn dan zou ik Catan afraden.

Voor mij de toppers uit dit rijtje:
- Love Letter (hoe geniaal kan een spelletje met maar 16 kaarten zijn!)
- Wizard
- Boonanza
- Saboteur
- Take 5

Zie boardgamegeek.com voor meer info van deze spellen incl. videofilmpjes van de uitleg van spelletjes (van een aantal ook in het Nederlands).
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 16 Nov 2013 18:15

Re: Welk spel kiezen?

Ik zou gaan voor kolonisten (juist ook als het wel het kaartspel is!) of Boonanza!
Juli 2015
Maart 2017
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 16 Nov 2013 18:16

Re: Welk spel kiezen?

Kolonisten!
<<

Anoniem185

Bericht 16 Nov 2013 18:29

Re: Welk spel kiezen?

Als ik jou was zou ik trouwens alle spellen eens googlen wat het inhoudt en dan aan de hand daarvan wegstrepen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Nov 2013 19:24

Re: Welk spel kiezen?

Kolonisten van Katan is erg leuk. Maar dit is wel het kaartspel neem ik aan? Dat ken ik niet en daarvan weet ik ook niet of het leuk is.
Party animals is wel leuk, maar wel heel melig en het kan volgens mij niet met zijn tweeën.
Take 5 hebben wij en vind ik niet zo veel aan.
Saboteur is wel geinig maar ik vind het niet spectaculair en jammer dat het niet met z'n tweeën kan.
Boonanza vind ik echt een superleuk spel! Het enige jammere is dat het niet met z'n tweeën kan. Maar wel echt heel leuk!
Metropolis lijkt me heel leuk, ik heb het voor Sinterklaas gevraagd, maar ik weet dus niet of het ook echt leuk is.

Ik zou dus Boonanza kiezen!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 16 Nov 2013 19:29

Re: Welk spel kiezen?

Pinguïn party natuurlijk :cheering:
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 17 Nov 2013 10:30

Re: Welk spel kiezen?

Afhankelijk van of kolonisten het kaartspel is, die vind ik zelf namelijk niet zo leuk! Zou ik voor boonanza kiezen die is echt heel erg leuk!! Mocht kolonisten het bordspel zijn, zou ik daarvoor gaan.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Nov 2013 11:48

Re: Welk spel kiezen?

Haha Kowalski, super goed onderbouwd ook dus denk dat ik daar maar voor ga :p

Kolonisten is inderdaad het kaartspel. Ik ga er van de week maar eens goed voor zitten en uitzoeken welke ik wil. Ben door jullie reacties in ieder geval al wel een stuk wijzer over welke spellen ik info moet zoeken.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem273

Bericht 17 Nov 2013 13:04

Re: Welk spel kiezen?

Weerwolven! Zo leuk :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Nov 2013 23:51

Re: Welk spel kiezen?

Weerwolven is inderdaad een heel leuk spel, maar zelf zou ik het niet uitkiezen want ik heb gewoon nooit zo'n grote groep mensen bij elkaar om dat mee te spelen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Nov 2013 22:45

Re: Welk spel kiezen?

Pompoen schreef:Weerwolven is inderdaad een heel leuk spel, maar zelf zou ik het niet uitkiezen want ik heb gewoon nooit zo'n grote groep mensen bij elkaar om dat mee te spelen.


Eens! Ik vond het heel leuk en heb het ook, maar heb het nog nooit kunnen spelen. Boonanza is hier favoriet.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers