Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

<<

Anoniem186

Bericht 16 Nov 2013 11:26

Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Vanaf wanneer gingen jullie echt actief Sinterklaas vieren? Naar de optocht kijken, schoen zetten, Sinterklaas op tv enzo?

Wij hebben dus echt helemaal niks met Sinterklaas. En dochter vindt het ook totaal nog niet interessant.
We wilden voor haar naar de optocht kijken, maar ze wilde niet, dus zijn we maar niet gegaan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Nov 2013 12:02

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij doen het nu al. R is niet snel onder de indruk van drukte of herrie en wij vinden het gezellig, dus we gaan gewoon naar de intocht, we zetten een keer met hem zijn schoentje en we vieren pakjesavond met een aantal cadeautjes.
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Nov 2013 12:09

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Vorig jaar zijn we al naar de optocht gegaan omdat ik dat leuk vond en de rest van de familie ook :-) Maar dit jaren gaan we voor het echt, ik vertel ze over sinterklaas en zwarte piet, lees boekjes voor, we zingen liedjes, ze mogen hun schoen zetten en we doen met mijn ouders en zus en zwager en hun kind pakjesavond vieren.
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Nov 2013 12:18

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij vieren het vanaf het begin, maar ik ben dan weer niet zo dat ik me in allerlei bochten ga wringen en vergezochte verhalen ga verzinnen om te zorgen dat ze erin gelooft (Ezra heeft er sowieso niks mee). Ze is er nu al vrij kritisch over, bepaalde gewoontes rondom Sinterklaas vindt ze maar raar. Ik heb zoiets van, leuk als ze erin meegaat en geniet van het feest, maar gelooft ze niet, dan is het ook goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 16 Nov 2013 12:30

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

We gaan zo naar de aankomst in de haven kijken en vieren ook pakjesavond. Pakjesavond is meer omdat we het met nichtje en neefje vieren en we Stella dan niet met lege handen kunnen laten zitten, dat zal opvallen voor het neefje en nichtje. De aankomst denk ik dat ze het wel leuk vind om die vrolijke mensenmassa te zien, mocht dat niet zo zijn (als ze bang of huilerig wordt) dan gaan we ook meteen weer weg.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 16 Nov 2013 12:39

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij zetten binnenkort op 5 december in de avond gewoon hun schoentje, met een tekening en wat lekkers voor Sint en Piet erbij. Louise heeft het door dat er vanalles aan de hand is, en vraagt ook regelmatig wie de Sint is en ze luistert dan heel aandachtig; Ze heeft al vaak haar schoentje al klaar gezet, inclusief een dekentje voor als ze het koud zouden hebben :'')
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 16 Nov 2013 13:08

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Dat doen we nu al voor de derde keer. Zijn vandaag ook naar de intocht geweest, volgen het Sinterklaasjournaal en vanavond zet ze haar schoen. Vorig jaar begon ze het al leuk te vinden en dit jaar is het helemaal feest, omdat ze het nu nog meer beseft wat er gaat gebeuren.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Nov 2013 13:09

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Sinds vorig jaar, toen was hij 2,5. Nu volgt hij het sinterklaasjournaal, straks gaan we naar de intocht hier in het dorp en hij mag een aantal keren de schoen zetten en we vieren nog pakjesavond. Ik vind sinterklaasfeest altijd superleuk en mijn zoontje ook.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Nov 2013 13:28

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij zijn het gaan vieren toen onze dochter 11 maanden was, toen gingen we naar de intocht en zette ze haar schoen. Toen mijn zoon 1,5 jaar was ging hij voor het eerst naar de intocht (en morgen dus voor de 2e keer). Wij vieren altijd uitgebreid sinterklaas, met veel surprises, gedichten en cadeautjes en met de kinderen vieren we het dus ook uitgebreid.
Mijn dochter stelt nu ook wel wat vragen en daar geef ik gewoon antwoord op, ik ga ook niet van alles verzinnen om haar te laten blijven geloven. Het is leuk als ze er nog even in gelooft, maar als dat niet zo is is het ook niet erg.
<<

Anoniem123

Bericht 16 Nov 2013 13:30

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Vorig jaar hebben we hier in het dorp naar sinterklaas gekeken, mocht hij 1 keer een schoen zetten en 1 keer bij opa/oma en de andere oma en deden we aan pakjes avond. Met tradities kun je niet vroeg genoeg beginnen!

Dit jaar is er nog niet veel veranderd. We gaan zo even bij sinterklaas kijken, schoen zetten we ook wel een keer, en pakjesavond op 5 december. Maar liedjes zingen, sinterklaas op tv etc dat boeit hem nog niet.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 16 Nov 2013 13:46

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Meteen al de eerste keer dat ze er was. We vieren aan mijn kant van dr familie altijd al fanatiek Sinterklaas. L. ging er gewoon in mee. Ze vindt het hele circus geweldig en roept de hele dag "Klaas".
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 16 Nov 2013 13:48

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

De intocht laten we nog even zitten, wel gaan we naar 2 sinterklaas feesten op het werk en 'vieren' we het met familie. Hij zal het nog niet snappen maar wij doen dat elk jaar
<<

Anoniem24

Bericht 16 Nov 2013 13:57

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij vieren het sinds het oudste neefje er is en Juul gaat er dus vanaf het begin in mee. Dit is wel het eerste jaar dat ze snapt wat het inhoud en er ook helemaal in op gaat. Ze zingt al 2 weken lang sinterklaas-liedjes en wil de hele dag sinterklaas films kijken.
Ik vind het super leuk en ga er voor haar dus ook in mee.
Laatst was ze naar de zolder gegaan en had de cadeautjes gevonden. Heb een verhaal verzonnen en dat geloofde ze gelukkig, ik zou het jammer vinden als de hele magie van Sinterklaas nu al 'verpest' zou zijn. Weet zelf nog te goed hoe geweldig ik het vroeger vond en dat gun ik haar ook.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 16 Nov 2013 14:02

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Vorig jaar al. Toen hij net een paar dagen oud was, was het ook Sinterklaas. Aangezien we toen nog in het ziekenhuis lagen hebben we er toen niets aan gedaan maar vorig jaar wilde ik het graag even inhalen. Onze zoon kreeg er niet veel van mee, maar gewoon voor het idee. Nu hebben we net de intocht op tv gezien en we gaan straks naar de intocht hier in onze woonplaats. Het zegt hem nog steeds niet veel maar zo wordt de Sint wel steeds bekender voor hem. Schoentje zetten doen we ook.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Nov 2013 14:07

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Meteen toen zoon geboren werd. Hij was 3 maanden maar mocht zijn schoen zetten en we hebben pakjesavond gevierd. Het tweede jaar zijn we ook naar de intocht geweest. Hij is nu 4 en het leeft nu echt bij hem, zit nu aan de tv gekluisterd en snapt het verhaal eromheen ook. Dochter is net 2 en snapt het nog niet echt, maar weet wel heel goed wie sinterklaas en zwarte piet zijn en dat ze cadeautjes brengen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 16 Nov 2013 14:31

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij vieren het al sinds hij geboren is. Dit jaar alleen zonder schoen zetten omdat Y. nog steeds regelmatig rot slaapt. Ik gok dat als we hem zijn schoen laten zetten hij óf zo hyper is dat hij niet gaat slapen of 's nachts al naar beneden wil voor zijn cadeautje óf dat hij niet meer durft te slapen omdat hij bang is dat sint en piet bij ons naar binnen sluipen.

We doen het nu dus zo: als we met z;n drietjes ergens heen gaan loop ik vast met Y. naar buiten en stopt mijn vriend snel een cadeautje in Y. zijn schoen. Als we dan thuiskomen ziet hij dat cadeautje :thumbup:

Even onze eigen versie due dit jaar :)
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 16 Nov 2013 15:01

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Vanaf t begin.
Wij hebben sinterklaas sowieso altijd wel gevierd en nu dus met de kinderen.
Zoon vind het ook echt heel leuk maar ook spannend.
<<

Anoniem16

Bericht 16 Nov 2013 15:05

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Vanaf het begin, vind het een heerlijke traditie. Dit jaar snapt hij ook echt heel goed het verhaal enzo, daar was hok vorig jaar nog te klein voor.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Nov 2013 15:29

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Toen hij 2,5 was heeft hij voor het eerst zijn schoen gezet en heeft hij cadeautjes gekregen.
Hij heeft het vandaag voor het eerst op tv gezien. Echt zelf naar een intocht willen we pas volgend jaar gaan doen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 16 Nov 2013 17:32

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Ben net even op het dorp naar de Sint geweest. Ze vond de muziek eb al die kindjes erg leuk. Zwarte piet een handje geven was ook prima
<<

Anoniem 82

Bericht 16 Nov 2013 17:37

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

De allereerste keer was ze trouwens pas 6 weken oud, en zijn we niet naar de intocht gegaan. Wel hebben we het toen voor haar gevierd met familie, en aangezien ze het enige kind was (en nog is) werd ze dus al schandalig verwend zonder dat ze het überhaupt bewust meemaakte. Maar daar doen we het ook niet voor, van de eerste jaren herinnert een kind zich vaak niet eens wat. Maar ik wel, en ze kan later op foto's terugzien dat we toen al Sinterklaas met haar vierden. Dat heb ik ook van vroeger en vind ik ontzettend leuk. En de verhalen die mijn moeder erover vertelt zijn ook zo leuk, bijvoorbeeld dat echt de halve familie erbij betrokken was, iedereen wilde bij mijn eerste sinterklaasfeest zijn.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 16 Nov 2013 19:55

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Dit jaar gaat hij voor het eerst mee naar de intocht van sinterklaas, ook mag hij nu zn schoentje zetten.
Pakjesavond vieren we elk jaar omdat we oudere neefje en nichtje hebben
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem28

Bericht 16 Nov 2013 19:57

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

De oudste van drie begint het nu iets meer te snappen. Zij snapt nu dat er morgen wat lekkers of een cadeautje in haar schoen zit, maar waarom sinterklaas uit spanje komt met een boot is haar een raadsel, dat vindt ze maar vreemd. Ze begint wel steeds meer te snappen, maar écht snappen doet ze het nog niet. Wij gaan morgen wel voor het eerst naar de intocht.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 16 Nov 2013 20:53

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

We vieren het dit jaar voor het eerst met mijn ouders. Schoen zetten etc nog niet, daar vind ik haar nog veel te jong voor.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 16 Nov 2013 21:00

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Ik zei vanavond nog tegen mijn vriend. Hoe anders is het dit jaar? Dochter word in Februari 5 en nu begint het echt te leven. Elke zin die ze spreekt gaat over Sinterklaas, de schoen stond om 4 uur al gezet, en ze is helemaal hyper. Vorig jaar niet. Dus hier is het dit jaar voor het eerst echt voor de kinderen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers