Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer ander drinken?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 22:32

Wanneer ander drinken?

R krijgt borstvoeding zoals waarschijnlijk wel bekend is.

Op het dragen en voeden forum zijn vrijwel alleen maar mensen die geen ander drinken aanbieden tot een kind zelf stopt met de bv. En dat idee staat mij een beetje tegen, ik weet niet helemaal waarom. Hij eet hartstikke goed en vult dit op verzoek aan met bv, we zitten zo tussen de 5 en de 10 voedingen per dag.

Kv geef je nog maar 3 keer op deze leeftijd, dan kan ik na de zoveelste keer anderhalve slok bv toch ook wel eens thee aanbieden? Of gewoon water bij het eten?

Wanneer zijn jullie dat gaan doen?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 22:35

Re: Wanneer ander drinken?

Rond een jaar zijn we ook ander drinken aan gaan bieden. Het eerste jaar vind ik bv gewoon echt het belangrijkste.

Op d&v vind ik ze ook ietwat overdreven.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 15 Nov 2013 22:38

Re: Wanneer ander drinken?

Ik heb zelf geen borstvoeding kunnen en mogen geven, maar hier kreeg L. af en toe heel erg verdunde diksap toen ze 9 maanden was. Toen het zo warm was van de zomer kreeg ze ook wel eens een beetje water tussendoor.
Nu krijgt ze ook af en toe wat Rooibos thee, maar dat vind ze duidelijk nog even wennen. Diksap geef ik hier niet meer omdat mijn dochtertje er vrij snel diarree van kreeg.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 15 Nov 2013 23:05

Re: Wanneer ander drinken?

Ik wilde schrijven vanaf een jaar, maar dat zal wat eerder geweest zijn. Met een jaar dronk ze zelf uit een bekertje, en daar zal ze toch wat voor hebben moeten oefenen haha. Wel maar kleine beetjes en af en toe. Bijvoorbeeld 's avonds als ik (afgekoelde) thee dronk dan wilde ze vaak ook wat slokjes. Ze is geleidelijk meer ander drinken gaan drinken. Voor je productie is het als je langer wilt blijven voeden wel belangrijk om op te letten of je productie niet (te veel) daalt wanneer je ander drinken bij gaat geven.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 23:35

Re: Wanneer ander drinken?

N kreeg vanaf een maand of 7 wat water/thee/ diksap. Nu ook af en toe een slokje Fristi en andere dingen zonder prik. Ze ziet alles bij broer en aangezien ik met een '' experiment'' omtrent hun eten bezig ben ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 23:42

Re: Wanneer ander drinken?

Fristi ja? Oo dat ga ik echt niet aan R geven hoor, dat vind ik voor mezelf al te ongezond! (Het staat er heel aanvallend, maar je weet wie het zegt he).

Ik denk dat we gewoon maar rustig doorgaan met slokjes water uit een bekertje en als hij dat netjes kan mag hij meer drinken.

Ik voel me op dat andere forum net een crimineel hoor, als ik R water en yoghurt geef.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 23:46

Re: Wanneer ander drinken?

hahaha ja geen echte Fristi maar zo noemen we dat voor onze R (sssst niet verklappen) het is eigenlijk zo'n melk met een smaakjesspul ofzoiets, weet de naam ff niet.

Volgens mij zou ik heel veel vrienden maken daar op het d&v forum zeg ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 23:47

Re: Wanneer ander drinken?

Haha jij wordt niet eens toegelaten denk ik!

Bedoel je Milk&Fruit? Dat idee? Dat is wel een stukje minder erg dan Fristi :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 23:48

Re: Wanneer ander drinken?

haha als ik me moet voorstellen krijg ik idd een ban. Terwijl ik verder best leuk kan zijn hoor ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 23:49

Re: Wanneer ander drinken?

Ja ik vind het echt heel jammer dat je zo ver weg woont. Ik kan echt met (om) je lachen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 23:55

Re: Wanneer ander drinken?

Ik denk dat printje op d&v net zo geliefd zal zijn als dat ED hier is.
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 23:56

Re: Wanneer ander drinken?

hahaha en bedankt Jans ;)

Ik denk dat ze denken dat de vrouw van Satan zich heeft aangemeld ofzo ;)
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 23:58

Re: Wanneer ander drinken?

Sorry, printje. :razz:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Nov 2013 00:00

Re: Wanneer ander drinken?

Hahaha misschien is flessen&duwen meer wat voor jou?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 16 Nov 2013 00:01

Re: Wanneer ander drinken?

whahaha nou ja zeg Caroow, ik cancel mijn mail nog maar even ;)

Flessen, duwen en slapen op eigen kamer forum ( en soms stiekem fristi geven ;) )
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Nov 2013 00:03

Re: Wanneer ander drinken?

Hahah nee die mail wil ik wel.

En kleine R ligt ook in zijn eigen kamer inmiddels hoor :D
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 16 Nov 2013 00:04

Re: Wanneer ander drinken?

Je hebt als het goed is al mail.

hahah goed zo Caroow! Grote R ligt hier overigens regelmatig bij ons in bed.. dus dat stukje moet er misschien maar uit.;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Nov 2013 00:12

Re: Wanneer ander drinken?

Kleine en grote R'en mogen best in het grote bed vind ik :) Als hij er maar niet net in ligt als die oude miljonair langskomt :P
R. 2013
D. 2016
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 16 Nov 2013 08:25

Re: Wanneer ander drinken?

Haha, flessen&duwen vind ik wel echt prachtig! :lol:

OT: vanaf een maand of negen heb ik af en toe eens een slokje water aangeboden. In het begin krijgen ze toch amper wat binnen, dus dat ondermijnt m.i. echt de borstvoeding niet. Hij is is in ieder geval nog steeds zeer gehecht aan m'n borsten haha en hij is nu bijna twee. ;) Melkproducten heb ik wèl tot zeker een jaar mee gewacht en dan nog maar heel weinig. Maar dat is meer mijn logica (waarom zuivel van een ander dier als hij van mij nog krijgt) dan dat ik denk dat een lepeltje yoghurt funest is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers