Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onverklaarbare vlekken in broek

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 21:43

Onverklaarbare vlekken in broek

Ik heb een broekje van R, en die is zo raar geworden.

Hij ging in de was zonder vlekken of iets en pas 1 keer gedragen. Toen ik hem ging ophangen zag ik allemaal vlekken en hij rook gek. Ik heb het broekje toen in de Vanish gezet en nog een keer gewassen. Nog steeds die vlekken, maar het rook niet meer gek, tot ik hem ging strijken.

Zal dit een fout in de verf ofzo zijn geweest? Ik snap er niks van. De rest van de was heeft niet van die rare vlekken en ook het zelfde broekje in een andere kleur niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 21:45

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

Ik heb dat ook met een broekje en vestje van dochter (van z8). Heel rare vlekken die er echt niet meer uit gaan. Echt zonde, want het was duur spul.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 21:52

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

Gelukkig was dit maar een broekje van de Wibra, maar gek is het wel.
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Nov 2013 11:15

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

Ik heb het ook weleens met kleding. Zonde, want het gaat er niet meer uit. Ik heb het vermoeden dat het door wasmiddel komt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem9

Bericht 16 Nov 2013 12:31

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

Kan heel goed door de wasmachine komen! De wasmachine bij in mijn vriend zijn oude studentenhuis deed dat ook. Van die bruine, onverklaarbare en ranzige vlekken. Die kreeg je ook niet meer uit de kleren.
Misschien dat Piek Vlekkenverwijderaar werkt? Dat werkt bij mij 9 van de 10 keer bij moeilijke vlekken.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 16 Nov 2013 13:02

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

Forti schreef:Kan heel goed door de wasmachine komen! De wasmachine bij in mijn vriend zijn oude studentenhuis deed dat ook. Van die bruine, onverklaarbare en ranzige vlekken. Die kreeg je ook niet meer uit de kleren.
Misschien dat Piek Vlekkenverwijderaar werkt? Dat werkt bij mij 9 van de 10 keer bij moeilijke vlekken.

Dan is je wasmachine gewoon smerig. Af en toe moet je hem op z'n heetst zonder was erin laten draaien met één of ander spulletje erin. Ook die rubbere dingen moet je af en toe met een doekje schoonmaken.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 16 Nov 2013 22:15

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

Heb je geen last van wasluis/vetluis? Klinkt smerig maar is geen beestje hoor ...
Ik heb het een tijd geleden gehad en kreeg ook allemaal rare vlekken in mijn kleding.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vetluis
http://www.leerwiki.nl/Vlekken_in_je_kl ... ak_vetluis
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Nov 2013 15:31

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

Ik heb het echt in geen enkel ander kledingstuk, behalve op die broek op verschillende plekken. Dan lijkt het me niet door de wasmachine te komen toch?

Hij draait op het moment bijna elke week wel een kookwas en ik maak elke week de (het?) deurrubber schoon.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem9

Bericht 17 Nov 2013 18:20

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

SoGood schreef:
Forti schreef:Kan heel goed door de wasmachine komen! De wasmachine bij in mijn vriend zijn oude studentenhuis deed dat ook. Van die bruine, onverklaarbare en ranzige vlekken. Die kreeg je ook niet meer uit de kleren.
Misschien dat Piek Vlekkenverwijderaar werkt? Dat werkt bij mij 9 van de 10 keer bij moeilijke vlekken.

Dan is je wasmachine gewoon smerig. Af en toe moet je hem op z'n heetst zonder was erin laten draaien met één of ander spulletje erin. Ook die rubbere dingen moet je af en toe met een doekje schoonmaken.


Haha dat mocht niet van het meisje wat daar woonde.. Maar reken maar dat als zij niet thuis was, dat ik die wasmachine aanzette op z'n heetst. Ik vond het zo ranzig. Er werden gelukkig niet veel kleren van mij in gewassen, maar toch.
<<

Anoniem260

Bericht 17 Nov 2013 20:10

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

Caroow schreef:Ik heb het echt in geen enkel ander kledingstuk, behalve op die broek op verschillende plekken. Dan lijkt het me niet door de wasmachine te komen toch?

Hij draait op het moment bijna elke week wel een kookwas en ik maak elke week de (het?) deurrubber schoon.


Kan het niet komen doordat het een veel kleiner kledingstuk is dan de rest dat in de machine zit en dat het ergens tussen heeft gezeten? Vetluis zit niet alleen in de rubbers, maar vooral ook op plekken waar je het niet kunt zien.

Afbeelding (voor het idee :P )

Gebruik je vloeibaar wasmiddel of poeder? Van vloeibaar krijg je sneller vetluis... En je wasmachine alleen heet wassen, gaat 't niet van weg.
Wij hebben speciale tabletten om de wasmachine mee schoon te maken. Je zou het ook met soda of azijn kunnen doen, maar dat is op de langere termijn niet goed voor de machine.
<<

mariannetheekransje

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 26 Nov 2014 21:07

Bericht 26 Nov 2014 21:15

Re: Onverklaarbare vlekken in broek

Ik heb gehoord dat vlekkenverwijderaar Piek erg goed helpt, nog beter als Vanish Oxi action. Kan iemand mij vertellen waar je dat spul koopt?
Groet Marianne.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers