Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slechte service AH.

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Nov 2013 00:49

Re: Slechte service AH.

caribbeanlover schreef:Dat kan, maar het ging mij erom dat ze eigenlijk niet aan geld terug doen als het niet bij hun gekocht is. Dat is toch belachelijk? Ze ging ook in de folder kijken, dus ik vroeg of ze me niet geloofde, dat ik toch niet ga liegen. Vind dat altijd zo stom he als ze in de folder kijken.


Zo raar is dat niet, ik heb zelf jaren bij de ah gewerkt, en als mensen terug kwamen omdat de bonuskorting er niet af was, dan was het 9 van de 10 keer omdat de klant zelf niet goed had gekeken/gelezen en niet omdat het fout in het systeem stond. Overigens gaf ik dan in sommige gevallen wel het geld terug om de klant tegemoet te komen of ruilde ik voor de klant de producten om voor de juiste bonusartikelen.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Nov 2013 01:28

Re: Slechte service AH.

De ene keer vraag ik de bon wel, de andere keer niet. Ik neem mezelf voor het direct te checken aangezien ik regelmatig iets koop met 35% en dat er vaak niet af is gehaald ook al leg ik product op de band met de sticker naar boven.
Ja, ik had misschien direct moeten checken, maar ja daar denkt men niet altijd aan.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Nov 2013 01:29

Re: Slechte service AH.

Caroow schreef:Ik snap het wel, als je het in Venlo een milkshake koopy en bij ons gaat klagen zou ik ook niet direct geld terug geven.


Dan vind ik raar en ze kunnen beter het beleid veranderen......................klant is toch koning vind ik hoor.
<<

Anoniem187

Bericht 17 Nov 2013 01:38

Re: Slechte service AH.

Caroow schreef:Ik snap het wel, als je het in Venlo een milkshake koopy en bij ons gaat klagen zou ik ook niet direct geld terug geven.



Waarom noem je van alle steden uitgerekent Venlo? Vind ik heeeel leuk hoor, maar dat doen mensen nou echt nooit! Altijd de grote steden, echt niet Venlo :)
<<

Anoniem7

Bericht 17 Nov 2013 01:50

Re: Slechte service AH.

Een vriendelijke klant krijgt bij mij klantvriendelijkheid. Een klant die direct al gaat roepen dat ze het belachelijk vindt, die ga ik óók gewoon vriendelijk te woord staan, maar eerlijk is eerlijk... Klanten die zó al een winkel binnen stappen zijn heel moeilijk weer tevreden te krijgen en dat ze met een lach de winkel uitlopen. Die mensen hebben al in hun hoofd zitten dat de service belachelijk is en dan kun je als caissière praten als brugman, maar boos zijn ze toch al en boos blijven ze vaak ook gewoon. Ik vond zo'n houding altijd heel naar, als caissière. Mijn collega -van een andere vestiging om nog eens- heeft een fout gemaakt, vervelend, maar de klant rekent mij er op af. Ik zou volgende keer gewoon met een andere houding de winkel binnen stappen, CBL.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 17 Nov 2013 12:36

Re: Slechte service AH.

Ik vind het overigens ook niet raar dat men in dit soort gevallen het bonusboekje erbij pakken. Zou ik ook doen. Het is toch heel logisch om zoiets te controleren? Zou mooi zijn, dan kan iedereen natuurlijk wel iets verzinnen. Het ligt geheel aan jouw eigen instelling, dat jij je aangevallen voelt omdat men blijkbaar denkt dat je liegt. Niemand die zegt dat jij liegt, het gaat even om het controleren. Is toch helemaal niks raars aan?

Verder ben ik het eens met de rest. Het ligt geheel aan jouw instelling en houding als je daar voor de servicebalie staat.
<<

Anoniem260

Bericht 17 Nov 2013 12:56

Re: Slechte service AH.

Isis schreef:En daarom controleer ik altijd de bon voordat ik naar buiten ga. Kunnen er ook geen misverstanden ontstaan.

.


+1
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Nov 2013 14:45

Re: Slechte service AH.

Maple schreef:Een vriendelijke klant krijgt bij mij klantvriendelijkheid. Een klant die direct al gaat roepen dat ze het belachelijk vindt, die ga ik óók gewoon vriendelijk te woord staan, maar eerlijk is eerlijk... Klanten die zó al een winkel binnen stappen zijn heel moeilijk weer tevreden te krijgen en dat ze met een lach de winkel uitlopen. Die mensen hebben al in hun hoofd zitten dat de service belachelijk is en dan kun je als caissière praten als brugman, maar boos zijn ze toch al en boos blijven ze vaak ook gewoon. Ik vond zo'n houding altijd heel naar, als caissière. Mijn collega -van een andere vestiging om nog eens- heeft een fout gemaakt, vervelend, maar de klant rekent mij er op af. Ik zou volgende keer gewoon met een andere houding de winkel binnen stappen, CBL.


Jij leest niet goed he. Ik zei dat ik niet zo begon,maar toen zij zei dat het eigenlijk niet kon heb ik er wat van gezegd.............en terecht! Ik stapte zeker niet zoals jij het zegt de winkel binnen hoor.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 17 Nov 2013 15:26

Re: Slechte service AH.

Er staat AH op de pui, maar in veel gevallen is het een franchise onderneming. Je mag dan dus blij zijn als je geld terug krijgt, het is niet netjes, je bent immers AH. Maar zo werkt het nu eenmaal ( ook in het bedrijf waar ik werk, werkt dit zo). Daarbij, ze moeten de fout oplossen van een ander filiaal en jou dus geld gaan geven..geld dat in een kassa bij een andere AH ligt... Schrijf ze een klachtenbrief misschien doen ze er iets mee
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Nov 2013 16:10

Re: Slechte service AH.

caribbeanlover schreef:
Jij leest niet goed he. Ik zei dat ik niet zo begon,maar toen zij zei dat het eigenlijk niet kon heb ik er wat van gezegd.............en terecht! Ik stapte zeker niet zoals jij het zegt de winkel binnen hoor.


Ik zei hetzelfde en ik wilde er eerst niet op reageren omdat je op dezelfde manier reageerde, maar zoals je het schrijft komt het wel over alsof je al negatief de winkel in ging.
Misschien een tip voor een volgende keer, laat je emoties buiten wegen. Ga niet met argumenten komen waar ze niks mee kunnen. Ik deed het eerst ook, maar sinds ik dat niet meer doe en dingen zakelijker aanpak krijg ik wel meer voor elkaar.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem185

Bericht 17 Nov 2013 17:06

Re: Slechte service AH.

Ik vind juist de AH een van de winkels die het netst met klanten om gaat. Bij onze AH tenminste (maar dat is ook een franchise).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Nov 2013 17:11

Re: Slechte service AH.

Ik vraag altijd de bon bij de AH. Ik sta ook geregeld bij de servicebalie omdat er vaak kortingen niet worden doorberekend. Vooral potjes Olvarit in de bonus, die gaan bijna altijd mis.
Ik krijg m'n geld altijd terug.
#teammaple🍁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Nov 2013 17:54

Re: Slechte service AH.

caribbeanlover schreef:
Caroow schreef:Ik snap het wel, als je het in Venlo een milkshake koopt en bij ons gaat klagen zou ik ook niet direct geld terug geven.


Dan vind ik raar en ze kunnen beter het beleid veranderen......................klant is toch koning vind ik hoor.


Het is gewoon franchise dus het kost mijn baas gewoon geld, en daarom krijg je in principe je geld niet terug. Maar als iemand werkelijk terug komt met een verkeerd product van een andere vestiging dan geven we in principe wel een nieuw product. Maar geen geld terug.

We hebben een actie, 2e kopje koffie gratis. Er zijn al meerdere mensen geweest die vragen of ze dat dan in een andere vestiging mogen ophalen. Zo kan je dan de hele dag gratis koffie drinken, daar kan je toch ook niet aan beginnen.

Roza schreef:
Waarom noem je van alle steden uitgerekent Venlo? Vind ik heeeel leuk hoor, maar dat doen mensen nou echt nooit! Altijd de grote steden, echt niet Venlo :)


Ik wilde eerst flabberkuttenveen typen, maar dat is niet zo netjes, dus toen kwam Venlo in mij op.
R. 2013
D. 2016
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 17 Nov 2013 18:43

Re: Slechte service AH.

Ik werk bij een franchise van een andere keten, maar voor garantie moeten mensen toch echt terug naar het filiaal van de aankoop. Daar staan immers alle gegevens in de computer en kunnen ze een creditering aanvragen.
Kleine reparaties enzo doen we natuurlijk wel.

Ik vind dit een hoop ge-emmer om een paar centen...
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Nyx

Bericht 17 Nov 2013 19:45

Re: Slechte service AH.

Ik snap het ge-emmer eigenlijk wel. Veel mensen weten namelijk niet dat AH A van Appie kan zijn en dat AH B van een franchise is. Ze zien het logo, hebben een klacht en gaan naar een willekeurige winkel van AH met als doel om te klagen. Als ze vervolgens van een koude kermis thuiskomen, dan heeft een filiaal het niet gedaan, maar het hele keten Albert Heijn.

Voor mij werkte het hetzelfde. Jaren geleden had Jumbo ruzie over de prijs met Coca Cola en daardoor tijdelijk niet meer opgenomen in hun assortiment. Alleen de Jumbo bij mijn werk had het wel en zogenaamd geen last van de ruzie. Ik ben destijds eens op de koffie geweest bij de manager van de Jumbo in mijn woonplaats en zij vertelden mij dus dat zij geen Coca Cola hadden omdat zij zich moeten houden aan de regels van Jumbo, omdat zij dus eigendom zijn van Jumbo en dat de Jumbo bij mijn werk Franchise was en dat als ze de cola niet via Jumbo konden krijgen, ze andere wegen gingen zoeken. Toen werd het me duidelijk en ik weet ook dat ik met mijn klacht van één Jumbo niet bij de andere moet aankomen. Dat is zelfs nu in mijn woonplaats aan de hand. Jumbo van noord is van Jumbo, Jumbo voor zuid is Franchise. Koop ik iets aan bij Noord, dan kan ik gewoon niet naar Zuid om mijn gelijk te halen. Maar je moet het maar net even weten. En veel mensen weten het gewoon echt niet.
<<

Anoniem 48

Bericht 17 Nov 2013 19:46

Re: Slechte service AH.

Was je bonuskaart wel gescand?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 17 Nov 2013 20:13

Re: Slechte service AH.

Nee ok, dan snap ik het. Maar als dat uitgelegd wordt, lijkt het me grwoon niet nodig om zo boos te worden.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Nyx

Bericht 17 Nov 2013 20:24

Re: Slechte service AH.

Huppekee schreef:Nee ok, dan snap ik het. Maar als dat uitgelegd wordt, lijkt het me grwoon niet nodig om zo boos te worden.


Nee, lijkt mij ook niet. Maar sommige mensen zijn kort van kop. Daar kun je 100x hetzelfde tegen zeggen, maar die willen hun gelijk en zullen ze op welke manier dan ook krijgen. Doe je niets aan.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Nov 2013 22:34

Re: Slechte service AH.

Urban Naked schreef:Ik vraag altijd de bon bij de AH. Ik sta ook geregeld bij de servicebalie omdat er vaak kortingen niet worden doorberekend. Vooral potjes Olvarit in de bonus, die gaan bijna altijd mis.
Ik krijg m'n geld altijd terug.


Achterop de bonnen bij de AH staat zoiets als ''weet uw zeker dat u de bon wilt? wist u dat je met de al die bonnen xxx keer de aarde rond mee kan, geen bon vragen spaart het milieu''.
Nou zonder kan je niks bewijzen, dus wat willen ze nou?!
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Nov 2013 22:36

Re: Slechte service AH.

Minx schreef:Was je bonuskaart wel gescand?


Ja. Hoezo? Dat hele francise gedoe zal allemaal wel, maar dat had ik niet kunnen weten en daar heeft zij het ook niet over gehad dus zo raar was mijn reactie niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Nov 2013 22:38

Re: Slechte service AH.

Huppekee schreef:Nee ok, dan snap ik het. Maar als dat uitgelegd wordt, lijkt het me grwoon niet nodig om zo boos te worden.



Hoezo uitgelegd? Ze heeft alleen gezegd dat het eigenlijk niet kon en dat ik naar de AH moest gaan waar ik het heb gekocht, maar niks mbt francise, ze was gewoon niet duidelijk!
<<

Nyx

Bericht 17 Nov 2013 22:43

Re: Slechte service AH.

Maar CBL, je 'vraagt' het hier toch? En we hebben met zijn allen ons best gedaan om je het verschil tussen Appie AH en AH franchise proberen uit te leggen, dus dan is het toch goed? Misschien wist het meisje het zelf niet eens maar heeft ze duidelijke instructies gehad waarom ze het niet mocht vergoeden? Soms weet je niet alles, maar doe je wel gewoon je werk. Kun je de meisje/dame in kwestie niet op aanrekenen.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Nov 2013 22:53

Re: Slechte service AH.

Ik neem jullie niks kwalijk hoor, maar AH en haar wel. Het is toch raar dat ik bij die AH een tijd terug wel geld terug kreeg ivm beschimmelde pasta, er werd toen niet gevraagd naar een bon en al helemaal niet bij welke AH ik het gekocht had.
<<

Nyx

Bericht 17 Nov 2013 22:59

Re: Slechte service AH.

caribbeanlover schreef:Ik neem jullie niks kwalijk hoor, maar AH en haar wel. Het is toch raar dat ik bij die AH een tijd terug wel geld terug kreeg ivm beschimmelde pasta, er werd toen niet gevraagd naar een bon en al helemaal niet bij welke AH ik het gekocht had.


Je neemt het meisje het dus kwalijk dat ze jou niet kon vertellen dat niet elke ah hetzelfde is?

En ik snap nog steeds de verwarring, echt waar, maar gooi er niet teveel vergelijkingen tegenaan. ;)

Ik heb gewerkt voor een bekend kabelbedrijf en ze konden op twee manieren klant worden bij ons. Op zaterdagmiddag bij een telecomwinkel en via het kabelbedrijf zelf. Wat er mis gaat binnen een winkel kunnen 'wij' als kabelmaatschappij niet geheel oplossen. Natuurlijk kunnen we bedorven pasta oplossen (als in, we blijken toch geen kabelaansluiting te hebben en dan zet je het abonnement stop), maar voor andere kleine problemen moesten ze zich toch echt wenden tot de verkopende partij. Is krom, althans zo komt het over, maar dat is hoe het werkt. Zo werkt het ook gewoon voor AH.
<<

Anoniem7

Bericht 17 Nov 2013 23:12

Re: Slechte service AH.

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Een vriendelijke klant krijgt bij mij klantvriendelijkheid. Een klant die direct al gaat roepen dat ze het belachelijk vindt, die ga ik óók gewoon vriendelijk te woord staan, maar eerlijk is eerlijk... Klanten die zó al een winkel binnen stappen zijn heel moeilijk weer tevreden te krijgen en dat ze met een lach de winkel uitlopen. Die mensen hebben al in hun hoofd zitten dat de service belachelijk is en dan kun je als caissière praten als brugman, maar boos zijn ze toch al en boos blijven ze vaak ook gewoon. Ik vond zo'n houding altijd heel naar, als caissière. Mijn collega -van een andere vestiging om nog eens- heeft een fout gemaakt, vervelend, maar de klant rekent mij er op af. Ik zou volgende keer gewoon met een andere houding de winkel binnen stappen, CBL.


Jij leest niet goed he. Ik zei dat ik niet zo begon,maar toen zij zei dat het eigenlijk niet kon heb ik er wat van gezegd.............en terecht! Ik stapte zeker niet zoals jij het zegt de winkel binnen hoor.

Na, en jij reageert niet hoed in zulke situaties he. Er komt een keer een moment dat iemand je gezeik zat is en je zo der pardon én zonder korting de AH uit zet. En dat vind ik dan weer terecht. Rustig en respectvol blijven, daar krijg je respect mee terug. Je krijgt wat je toekomt.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers