Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Playmobil voor jongens

<<

Anoniem112

Bericht 15 Nov 2013 15:11

Playmobil voor jongens

We zijn nog aan t oriënteren voor de Sint wat we doen voor onze oudste, hij is nu 3,5 jaar.
We willen graag playmobil gaan aanschaffen, hebben hier nog niets van.

Nu leek mij de grote hijskraan leuk, maar mijn man vond dat niet zo leuk, want dan heb je 1 kraan er verder nog niets.
Hij lijkt het beter om een set te geven waar je gelijk mee kunt spelen ipv 1 dingen heb je dan al een groter begin zeg maar..
Maar wat is leuk? Draken, ridders en dino's willen we niet..
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:20

Bericht 15 Nov 2013 15:17

Re: Playmobil voor jongens

Ons jongste krijgt de ark van noach. Daarnaast krijgen ze samen van mijn ouders waarschijnlijk nog de camping van Playmobil, die is erg leuk.

Hij heeft al een kleine kraan, en shovel daar speelt hij heel veel mee.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 15:25

Re: Playmobil voor jongens

Die ark is idd heel erg leuk. Die echte jongensdingen ( zoals die draken etc die je noemt, die space dingen) probeer ik hier zo lang mogelijk te vermijden. R vindt gelukkig het huis etc ook erg leuk.

De politie auto is wel erg leuk.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Nov 2013 15:26

Re: Playmobil voor jongens

Wij hebben onze zoon gewoon gevraagd wat hij wilde.

We wisten dat hij draken, ridders enzo heel leuk vond maar toch hebben we hem wat dingen laten zien, en toen was het helemaal duidelijk dat hij heel graag het kasteel wilde.

Waarom mag hij dat niet?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 15:28

Re: Playmobil voor jongens

Zoveel dingen zijn toch leuk voor jongens, het hoeft toch niet meteen heel jongensachtig te zijn? De boerderij lijkt me ook leuk, of de dierentuin, of de paardenranch, of de basisschool. Yrsa heeft het circus, dat is niet meer nieuw te krijgen maar waarschijnlijk nog wel tweedehands, wij hebben het ook via Marktplaats, dat is echt heel leuk. Ik snap dat je niet het prinsessenkasteel geeft of iets uit de feeënserie (al zou ik dat wel gewoon doen als ik een zoon had die dat graag zou willen hebben) maar verder kunnen vrijwel alle setjes wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 15:29

Re: Playmobil voor jongens

Ik hou niet van die vechtdingen, en R speelt gelukkig liever met het huis, de bus etc.

Ik ben ook echt tegen van die legerdingen, geweertjes etc. Dat krijgt hij ook niet.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 15 Nov 2013 15:30

Re: Playmobil voor jongens

Wij hebben voor sint en zijn verjaardag de volgende dingen aangeschaft:

* Vakantiehuis
* ijssalon + ijsverkoper in het park
* Apenverblijf met winkeltje
* Circus
* hondjesact en tijgerkooi

Daarnaast ben ik nog op zoek naar de speeltuin en de supermarkt en wat losse acts voor in het circus.
<<

Anoniem112

Bericht 15 Nov 2013 15:33

Re: Playmobil voor jongens

Omdat we net als printje aangeeft wij ook niet van vechtdingen houden, schieten, strijden enz
Het valt ook gewoon buiten de belevingswereld van nu.

Ik ben ook heel selectief met tv kijken bijv.
<<

Anoniem112

Bericht 15 Nov 2013 15:33

Re: Playmobil voor jongens

De camping lijkt mij ook wel leuk. Zie ik nu net.
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 15:36

Re: Playmobil voor jongens

Annemijn, wij ook. Ik vind dingen met geweld, scheldwoorden oid echt vreselijk en sowieso niet passen bij zijn leeftijd.

Overigens geldt voor mijn kleuters hetzelfde, geweertjes/ zwaarden etc mogen niet mee naar school.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 15:40

Re: Playmobil voor jongens

Op zich vind ik een ridderkasteel nog wel gaan. Daar hoef je niet per se vechtscenario's mee na te spelen, het kan ook gewoon een middeleeuws kasteel zijn waar die poppetjes wonen, gewoon net als het prinsessenkasteel maar dan een wat stoerder ontwerp.

De camping is ook leuk, die heeft Yrsa ook, maar er zitten wel heel veel kleine en superkleine rommeltjes bij. We bergen de camping ook op in zo'n speciale opbergkoffer met grote en kleine vakjes. Maar je kunt 'm wel leuk uitbreiden met een extra tent, een caravan, een camper, een zwembad, et cetera.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 15 Nov 2013 15:44

Re: Playmobil voor jongens

Dat kan, maar ik denk dat je dat toch niet tegenhoud als daar de interesse ligt.
Mijn zoon is al gek op draken sinds hij ooit een draak heeft gezien ( hij was net 2)

Ik laat mijn zoon ook niet met een neppistool rond rennen op deze leeftijd maar ik vind een kasteel met wat ridders toch wel wat anders :)
<<

Anoniem112

Bericht 15 Nov 2013 15:45

Re: Playmobil voor jongens

Susan schreef:Zoveel dingen zijn toch leuk voor jongens, het hoeft toch niet meteen heel jongensachtig te zijn? De boerderij lijkt me ook leuk, of de dierentuin, of de paardenranch, of de basisschool. Yrsa heeft het circus, dat is niet meer nieuw te krijgen maar waarschijnlijk nog wel tweedehands, wij hebben het ook via Marktplaats, dat is echt heel leuk. Ik snap dat je niet het prinsessenkasteel geeft of iets uit de feeënserie (al zou ik dat wel gewoon doen als ik een zoon had die dat graag zou willen hebben) maar verder kunnen vrijwel alle setjes wel.



Ja je hebt gelijk hoor!
De boerderij lijkt mij ook heel leuk maar we hebben al een boerderij van duplo, boerderij van playmobil 123 en van little people dis die valt helaas af.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Nov 2013 15:46

Re: Playmobil voor jongens

Susan schreef:Op zich vind ik een ridderkasteel nog wel gaan. Daar hoef je niet per se vechtscenario's mee na te spelen, het kan ook gewoon een middeleeuws kasteel zijn waar die poppetjes wonen, gewoon net als het prinsessenkasteel maar dan een wat stoerder ontwerp.

De camping is ook leuk, die heeft Yrsa ook, maar er zitten wel heel veel kleine en superkleine rommeltjes bij. We bergen de camping ook op in zo'n speciale opbergkoffer met grote en kleine vakjes. Maar je kunt 'm wel leuk uitbreiden met een extra tent, een caravan, een camper, een zwembad, et cetera.



Ja dat dus, mijn zoontje is gek op kastelen en de ridders, dus ik zou het sneu vinden om dan iets anders te geven terwijl hij graag dat kasteel wil hebben.
<<

Anoniem112

Bericht 15 Nov 2013 15:47

Re: Playmobil voor jongens

Gaia schreef:Dat kan, maar ik denk dat je dat toch niet tegenhoud als daar de interesse ligt.
Mijn zoon is al gek op draken sinds hij ooit een draak heeft gezien ( hij was net 2)

Ik laat mijn zoon ook niet met een neppistool rond rennen op deze leeftijd maar ik vind een kasteel met wat ridders toch wel wat anders :)



Ik vind t jammer dat er bij ridders ook zwaarden e.d. zitten dus nee dat valt af, voor nu dan iig.

Zo lang ik het tegen kan houden zal ik dat absoluut doen, net zoals met spelcomputers enz haha!
<<

Anoniem97

Bericht 15 Nov 2013 15:51

Re: Playmobil voor jongens

Haha ach ja die fase ben ik al voorbij. Zoonlief vecht er ook nog niet zo mee als oudere jongens zouden doen. De zwaarden en pistolen die ze nu hebben ( van de cowboy set) die liggen gewoon ongebruikt in de doos.
<<

Artemis

Bericht 15 Nov 2013 15:53

Re: Playmobil voor jongens

Ridders en kastelen en draken niet?

Waarom niet?

Hier ook geen neppistolen of ander vecht spul.

Maar playmobile is zo onschuldig als maar kan! Dat verbieden vind ik hopeloos naïef en onnodig.

Ridders en kastelen en draken vinden ze toch wel fantastisch. En dat heeft weinig met geweld te maken. wij hebben het piratenschip (mét zwaarden) en een piratenkoffer. Superleuk en hij speelt er echt niet agressiever door of mee.

Kinderen spelen toch oorlogjes en boeven vangen en dergelijke na. De meisjes evengoed. Dat is normaal en gezond wat mij betreft.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Nov 2013 15:56

Re: Playmobil voor jongens

Ik denk trouwens dat het vooral door ons beeld komt, dat we er zo op tegen zijn.
De kinderen hebben nog helemaal geen weet van wat een narigheid die dingen aanrichten.
Voor hun is het speelgoed en een zwaard in hun spel is vaak een middel om bijvoorbeeld bomen om te hakken, om dieren te vangen, om eten mee te snijden enzv.

En zoon stoeit ook wel eens met zijn papa en zusje, dat doen de poppetjes ook maar niet elkaar "vermoorden"haha
Maar er word ook heel wat af gekust bijvoorbeeld haha
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 16:16

Re: Playmobil voor jongens

Dat je geen vechtspeelgoed wil kan ik snappen, maar een ridderkasteel verbieden omdat er zwaardjes bij zitten vind ik wel behoorlijk overdreven. Desnoods berg je die zwaardjes op, dat doe ik nog steeds met kleine dingetjes waarvan ik denk dat ze er niks mee gaat doen en toch alleen kwijtraakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 16:18

Re: Playmobil voor jongens

Desnoods koop je de Playmobil Koningstroon erbij, dan is het gewoon het kasteel van de koning.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Nov 2013 18:03

Re: Playmobil voor jongens

Mijn zoon vindt de speeltuin en het zwembad (waar echt water in kan) heel leuk.
<<

Anoniem112

Bericht 15 Nov 2013 19:31

Re: Playmobil voor jongens

Overdreven of niet het geniet onze voorkeur momenteel nog niet.


Ik vind de school er ook leuk uitzien, maar duur joh!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 15 Nov 2013 20:05

Re: Playmobil voor jongens

De speeltuin is erg leuk!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 15 Nov 2013 20:09

Re: Playmobil voor jongens

Mijn zoontje wil graag de auto met de caravan..maar die krijgt hij niet..veels te duur.
Verder is alle playmobil wel leuk vind, miss kun je hem vragen wat hij leuk vind?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 15 Nov 2013 20:30

Re: Playmobil voor jongens

Hier hebben we de piratenkoffer en het politie meeneemgeval. Bij beiden alle kleine dingetjes weggehaald.

Voor de feestdagen/zijn verjaardag krijgt hij: politiemotor (op mijn werk), de speeltuin, politieauto+boot, safari serie (erg leuk, nog veel via marktplaats te koop) en wat van die kleine doosjes,

Ik vind de camping serie ook leuk, maar ik denk niet dat Y. dat leuk zal vinden.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo