Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking ste

<<

Anoniem83

Bericht 15 Nov 2013 12:08

Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking ste

Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking sterven


Een streng christelijk echtpaar in de Verenigde Staten heeft voor de tweede keer in vier jaar tijd een kind laten sterven aan een longontsteking.

Het stel hecht namelijk meer waarde aan gebedsgenezing dan aan een echte behandeling.

Al eerder veroordeeld
Herbert en Catherine Schaible werden vier jaar geleden veroordeeld voor onvrijwillige doodslag vanwege een longontsteking bij hun destijds tweejarige zoon. Ze kregen een proeftijd van tien jaar. Ook moesten ze gedwongen medische hulp zoeken als een van hun andere kinderen in die periode ziek zou worden.

Bidden voor genezing
Nu, vier jaar later, is hun doodzieke zoon van acht maanden oud overleden aan een longontsteking. Volgens aanklagers kozen de ouders weer ervoor om te bidden in plaats van een arts in te schakelen.

Achter de tralies
Als dat zo is en ze worden hiervoor veroordeeld, kunnen ze twintig tot veertig jaar gevangenisstraf krijgen. Herbert en Catherine pleiten zelf voor hun onschuld.

Vertel
Wat vind jij hiervan?

(Gekopieerd van Lindanieuws.nl)
<<

Anoniem7

Bericht 15 Nov 2013 12:10

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Sja. Ik geloof dat God ons de wetenschap heeft gegeven om medicatie te ontwikkelen, zodat we zieke mensen beter kunnen maken.
<<

Anoniem17

Bericht 15 Nov 2013 12:12

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Ik vind het onbegrijpelijk.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 15 Nov 2013 12:20

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Ik snap dat ze geloven dat gebed ook kan genezen maar dat werkt nu eenmaal niet altijd zo. Maar wat ik niet begrijp is dat dit de tweede keer is. Je zou toch denken dat als zoon 1 sterft dat ze dan sneller ingrijpen bij zoon 2.
Maar misschien denken hun dat dit dan hun lotsbestemming is geweest en dat hun zonen het nu beter hebben in de hemel.
<<

Anoniem 52

Bericht 15 Nov 2013 12:20

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Ik vind het vooral dom.
<<

ChiQ

Bericht 15 Nov 2013 12:36

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Wat erg eigenlijk voor die kinderen zulke gehaktballen van ouders te hebben. Word je op de wereld gezet, maar mag je doodziek sterven omdat je ouders nu eenmaal niet geloven in werkende medicijnen en kiezen voor bidden, waarom niet en medicijnen en bidden. Hoeft niemand dood.

Maar ja, zij zullen wel denken: God gives and God takes.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Nov 2013 12:47

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Ik vind het in dit geval door door schuld van de ouders.
Wie of wat stellen de ouders nou voorop? Het is in ieder geval duidelijk dat dat niet hun kind is.
Ik vind het om te huilen!
<<

Anoniem73

Bericht 15 Nov 2013 13:03

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Echt onbegrijpelijk!
<<

Anoniem 53

Bericht 15 Nov 2013 13:03

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Ik word hier verdrietig van, begrijp dit echt niet.
<<

Anoniem122

Bericht 15 Nov 2013 13:08

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Hopelijk worden ze veroordeeld en komen hun eventuele andere kinderen in een liefdevol gezin terecht waar er wél om ze gegeven wordt! Echt, dat er nog zulke domme mensen bestaan in deze wereld..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 13:11

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Ze hadden niet voor niets een proeftijd van tien jaar, het lijkt mij logisch dat ze dus de gevangenis in gaan. Ik vind dit ook gewoon dood door schuld. Overigens heb ik er nog nooit van gehoord dat gelovige mensen geen medische hulp mogen krijgen, ik weet alleen over bloedtransfusies en vaccinaties, dat dat soms niet mag.

In dit geval lijkt het me duidelijk dat deze mensen hun kinderen geen veilig gezin kunnen bieden, elk kind kan ziek worden en in dit gezin ben je dus letterlijk en figuurlijk aan de goden overgeleverd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2013 14:44

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Domme mensen. Alsof je kinderen neemt om te offeren aan een zogenaamde god. Bah.
AfbeeldingAfbeelding
<<

No. 3

Bericht 15 Nov 2013 14:48

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Die mensen spoorden toch ook niet helemaal, heb ik ergens opgevangen? Tijd dat Billy Graham hun even komt vertellen dat dít niet de bedoeling was van gebedsgenezing.
<<

Anoniem17

Bericht 15 Nov 2013 14:50

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Slakje schreef:Domme mensen. Alsof je kinderen neemt om te offeren aan een zogenaamde god. Bah.


Op de één of andere manier irriteert dit stukje van jouw reactie mij. Prima dat jij niet in God gelooft, maar deze mensen blijkbaar wel. Voor hun is het dus niet zomaar een zogenaamde god, voor hun is het God. Niet dat dat hun actie (of eigenlijk gebrek aan actie) goedpraat hoor, maar ik vind het gewoon irritant dat mensen zo over God praten. Nogmaals, prima als je denkt dat het een verzinsel is, maar probeer in ieder geval respect op te brengen voor mensen die wel geloven.
<<

Anoniem22

Bericht 15 Nov 2013 15:35

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Vanuit mijn optiek is het waanzin om kinderen te laten sterven terwijl het voorkomen had kunnen worden. Toch denk ik ergens ook wel dat die ouders echt in volle overtuiging hebben gehandeld, hebben gedaan wat zij het allerbeste vonden. In de ogen van een groot deel van de wereld is dat absoluut fout, maar hun handeling is ook weer geen bewuste moord op hun kind. Lastige zaak.
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 15:51

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Ongelooflijk, groot gelijk dat ze nu gevangen zitten. Ik zou er meteen ook voor zorgen dat ze geen kinderen meer zouden mogen krijgen.
<<

Anoniem17

Bericht 15 Nov 2013 15:56

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Printje, heb jij altijd overal zo'n extreme mening over? Het valt me zo vaak op dat het bij jou echt zwart of wit is, je kijkt volgens mij nooit naar de tussenweg, of wel?
Is geen aanval hoor, het valt me enkel op en ik ben benieuwd hoe jij er zelf over denkt.
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 15:59

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Nee hoor, ik ben juist met normale dingen heel makkelijk. Vind dingen al heel snel prima maar dit soort dingen vind ik gewoon echt absurd.
<<

Anoniem17

Bericht 15 Nov 2013 16:06

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Ja je komt ook makkelijk over verder hoor, maar bij dingen zoals dit (of dingen over opvoeding/zwarte piet/onderwijs etc.) verkondig je jouw mening vaak zo extreem. Soms vraag ik me af of jij je wel eens in de andere kant van het verhaal verdiept. Dat idee krijg ik niet zo namelijk.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2013 16:22

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Ik bedoel het niet zo. Maar ik begrijp gewoon niet dat mensen zo ver gaan voor hun god. Vandaar dat ik het woord zogenaamde gebruikte. Hetzelfde als bij andere extremisten enzo.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 15 Nov 2013 16:27

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Maple schreef:Sja. Ik geloof dat God ons de wetenschap heeft gegeven om medicatie te ontwikkelen, zodat we zieke mensen beter kunnen maken.

Heel goed verwoord, zo denk ik er precies hetzelfe over. En dat je altijd je eigen hersens moet gebruiken.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Nov 2013 16:30

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

TukTuk schreef:Hopelijk worden ze veroordeeld en komen hun eventuele andere kinderen in een liefdevol gezin terecht waar er wél om ze gegeven wordt! Echt, dat er nog zulke domme mensen bestaan in deze wereld..


Ik denk niet dat je er per definitie vanuit kunt gaan dat hun ouders niet liefdevol zijn en niet om hun kinderen geven. Dat ze dom zijn ben ik wel met je eens.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 18:02

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Het probleem met zoiets is is natuurlijk dat die ouders er van overtuigd zijn het beste te doen voor hun kinderen. Mijn eerste gedachte was dat die kinderen al uit huis geplaatst hadden moeten worden, maar die ouders doen het wel uit liefde voor hun kinderen. Lastig.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem185

Bericht 15 Nov 2013 19:46

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Zet die mensen maar vast...
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 15 Nov 2013 20:23

Re: Strenggelovige ouders laten weer kind aan longontsteking

Eens met Susan. Dit vind ik gwoon dood door schuld.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers