Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hema Zorgverzekering

<<

Anoniem28

Bericht 15 Nov 2013 11:57

Re: Hema Zorgverzekering

Heb je zulke hoge (specifieke) zorgkosten dat je voor het derde pakket kiest?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 15 Nov 2013 11:58

Re: Hema Zorgverzekering

Wij gaan ook overstappen naar Hema.
Het eigen risico hebben we op max. Gezet en daardoor gaan we 80 euro besparen per maand met z'n 2 en.

Maple, als ik mijn kraamzorg opzoek id lijst dan zit die hier 40 km vandaan. Maar dat is een groot bureau met kraamverzorgsters overal id regio. Alleen het hoofdkantoor zit verder weg. Is dat bij jou niet ook zo?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 15 Nov 2013 12:57

Re: Hema Zorgverzekering

Rejoy schreef:Wat heb je dan allemaal aanvullend vergoed tuktuk? Ik zou dan alleen basis+aanvullend tand doen (moet nog stukjes laten vervangen, als je alleen 2x controle hebt en heel incidenteel een gaatje kun je beter niet eens aanvullend verzekeren). Ik kom dan op 100 euro uit.



Dit jaar had ik tandarts tot 250 euro, Buitenland (ivm vaccinaties en voor het geval er in België iets zou gebeuren), Therapieën TOP en Gezinsplanning voor de pil (Heb ik niet altijd aan gehad).
Aankomend jaar zou ik dan op 118 euro uitkomen met dat pakket.

Voor zowel fysiotherapie als tandarts zit een wachttijd als je hem niet gelijk afsluit met je basisverzekering, dus daar ga ik dit jaar niks aan hebben. Ik vind het zonde om zowel fysio als tandarts door te betalen als ik in het buitenland zit.
Dus ik denk dat ik aankomend jaar alleen de module Buitenland en eventueel Calamiteiten mee verzeker, al moet ik over die laatste nog bellen. Ik ben via mijn reisverzekering ook al verzekerd voor het geval ik blijvend letsel op loop of kom te overlijden, en die vergoedingen zijn een stuk hoger dan de module Calamiteiten, dus moet even kijken of het wel zinvol is.
De pil heb ik vorige week gelijk weer voor een jaar gehaald, dus gezinsplanning is ook niet nodig terwijl ik op reis ben.
Met alleen de module Buitenland zou ik uitkomen op een maandbedrag van 90,58 euro. Toch 30 euro per maand minder, die ik in Thailand goed kan gebruiken.
<<

Anoniem9

Bericht 15 Nov 2013 13:23

Re: Hema Zorgverzekering

Ligt het aan mij of mis ik heel veel dingen in het zorgpakket (ook aanvullende pakketten)?

Ik mis o.a.
- Vergoeding voor bril
- Vergoeding voor alternatieve geneeswijzen (chiropractor)
<<

Anoniem32

Bericht 15 Nov 2013 14:36

Re: Hema Zorgverzekering

Rejoy schreef:Heb je zulke hoge (specifieke) zorgkosten dat je voor het derde pakket kiest?

Met name de fysio is bij mij hard nodig. En vond het prettig dat de Kraamzorg 100% vergoed word.
Niet dat ik die nu nodig heb maar toch wel fijn.

En in het 3e pakket wordt de anticonceptie 100% vergoed.
<<

Anoniem100

Bericht 15 Nov 2013 15:51

Re: Hema Zorgverzekering

Ik heb er ook eens naar zitten kijken, leek in eerste instantie best interessant. Maar er staat inderdaad niets in over vergoedingen voor bril/lenzen en die wil ik er wel echt bij. Ook nog bij een aantal anderen gekeken en premie berekend, maar ik blijf toch maar gewoon bij m'n huidige zorgverzekering; ONVZ.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 16:42

Re: Hema Zorgverzekering

Ik ga dit jaar ook echt overstappen. Ik neem het me steeds voor, maar iedere keer doe ik het niet. Nu wel echt.
Hema vind ik niet zo interessant aangezien ze geen alternatieve therapie vergoeden.

Ik denk dat ik voor FBTO ga. Dat met die modules klinkt wel interessant. Een vlugge berekening laat zien dat we 60 euro per maand kunnen besparen! Dat is echt veel geld!!
<<

Anoniem122

Bericht 15 Nov 2013 16:49

Re: Hema Zorgverzekering

Jans schreef:Ik ga dit jaar ook echt overstappen. Ik neem het me steeds voor, maar iedere keer doe ik het niet. Nu wel echt.
Hema vind ik niet zo interessant aangezien ze geen alternatieve therapie vergoeden.

Ik denk dat ik voor FBTO ga. Dat met die modules klinkt wel interessant. Een vlugge berekening laat zien dat we 60 euro per maand kunnen besparen! Dat is echt veel geld!!


Bij die modules moet je wel even goed opletten bij welke modules je een wachttijd hebt. Dan moet je ze wel gelijk per 1 januari er bij afsluiten, anders moet je 6 maanden wachten.

Maar verder is het ideaal, als je bijvoorbeeld in augustus naar de tandarts bent geweest, zou je theoretisch gezien daarna de module uit kunnen zetten, als je zo goed als zeker weet dat je in die laatste maanden niet meer naar de tandarts gaat.
Of zoals ik doe met anti conceptie, aanzetten als ik de pil ga halen en daarna weer uitzetten.
<<

Anoniem30

Bericht 15 Nov 2013 18:17

Re: Hema Zorgverzekering

Ik vind de HEMA verzekering erg beperkt als je voordelig uit wil zijn....
<<

Anoniem9

Bericht 15 Nov 2013 18:36

Re: Hema Zorgverzekering

Waarom de pil willen verzekeren als dit maar 35 euro per jaar kost... ?
<<

Anoniem7

Bericht 15 Nov 2013 18:39

Re: Hema Zorgverzekering

En waarom kraamzorg als dit voorlopig ook nog niet aam de orde is? Dan kun je er toch nog altijd voor kiezen om je pakket in een volgend jaar uit te breiden?
<<

Anoniem9

Bericht 15 Nov 2013 18:55

Re: Hema Zorgverzekering

Naja, dat kan altijd per ongeluk gebeuren natuurlijk ;)
<<

Anoniem30

Bericht 15 Nov 2013 19:05

Re: Hema Zorgverzekering

Forti schreef:Waarom de pil willen verzekeren als dit maar 35 euro per jaar kost... ?


Ik ben meer kwijt per jaar hoor :thumbdown:
<<

Anoniem19

Bericht 15 Nov 2013 19:11

Re: Hema Zorgverzekering

Eh ja inderdaad mijn anticonceptie kost 140-175 euro per jaar.
<<

Anoniem87

Bericht 15 Nov 2013 19:52

Re: Hema Zorgverzekering

Pippa schreef:
Forti schreef:Waarom de pil willen verzekeren als dit maar 35 euro per jaar kost... ?


Ik ben meer kwijt per jaar hoor :thumbdown:


Ik maar €12 per jaar :laughcry:
Rejoy schreef:En als je bij fbto zit, kun je de module zelf weer uit zetten. Ik ga 88.50 basisverzekering betalen met een eigen risico van 360 euro en dan alleen in januari (dan staat de afspraak) 12.50 aanvullend tand. Dan krijg ik alles vergoed tot een bedrag van 250 euro en dan zet ik 'm per februari weer uit.

Misschien dat ik het eigen risico ook wel naar 850 euro zet en in één keer betaal, dan betaal je nog omgerekend nog maar 65.64 per maand.


Je hebt wel een wachttijd van 6 maanden, dus je krijgt het dan niet vergoed hoor.. Tenzij je een nieuwe verzekerde bent en meteen die tandartsverzekering afsluit.
<<

Anoniem28

Bericht 15 Nov 2013 22:10

Re: Hema Zorgverzekering

Elin: geldt dat alleen als je echt een níeuw verzekerde bent, of als je de aanvullende tandartsverzekering voor januari afsluit?
<<

Anoniem7

Bericht 15 Nov 2013 22:57

Re: Hema Zorgverzekering

Mijn vriend werkt nu voor een klantenservice van een zorgverzekeraar, bij hun is de zorgverzekering van de Hema uitvoerig besproken. Hij raadt het af, meer omdat er weinig bekend is over de service die ze zullen bieden, en zeker als je regelmatig zorgkosten maakt is het fijn als je weet op wie je terug kunt vallen, en waar. Hij gaf als voorbeeld, stel, je wilt een medewerker spreken, wat doe je dan, ga je naar de Hema klantenservice in de winkel en ga je daar ten overstaan van iedereen je verhaal doen?
<<

Anoniem87

Bericht 15 Nov 2013 23:18

Re: Hema Zorgverzekering

Rejoy schreef:Elin: geldt dat alleen als je echt een níeuw verzekerde bent, of als je de aanvullende tandartsverzekering voor januari afsluit?


Er staat:
Deze module heeft een wachttijd
Sluit je deze module tegelijk met je FBTO basisverzekering? Dan kun je de module meteen gebruiken. Je hebt dan geen wachttijd. Zet je de module later aan? Dan heb je voor alle behandelingen een wachttijd van 6 maanden. Je betaalt dan premie vanaf de 1e dag van de volgende maand. Heb je 6 maanden premie betaald voor deze module? Dan krijg je vergoeding voor tandheelkundige hulp als de behandeldatum na de wachttijd ligt. Je hebt dus een wachttijd voor deze hele module. De wachttijd geldt ook als je tijdens het kalenderjaar een hoger jaarlijks vergoedingsbedrag kiest.

Dus alleen als je een geheel nieuwe verzekerde bent, zoals ik het lees.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Nov 2013 23:27

Re: Hema Zorgverzekering

Kijken jullie bij het overstappen ook naar de zorgaanbieders? Ik heb vorig jaar voor mijn broer eea nagekeken omdat hij ook een goedkope verzekering wilde. Bij de goedkoopste/die ik wel vaker tegenkwam als adviezen op forums hadden ze alleen geen contracten met de 2 ziekenhuizen hier in de buurt. Misschien is dat in bv het westen wel anders maar dat vond ik toch wel het grootste nadeel en ik heb hem toen maar geadviseerd om toch bij een andere maatschappij te blijven maar dat het wel een ster minder kon en tandarts bv ook minimaal of niet.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem32

Bericht 15 Nov 2013 23:40

Re: Hema Zorgverzekering

Pippa schreef:
Forti schreef:Waarom de pil willen verzekeren als dit maar 35 euro per jaar kost... ?


Ik ben meer kwijt per jaar hoor :thumbdown:


Ik ook ik moet voor de nuvaring elke 3 maanden een bijdrage van 25 euro betalen.

Maple; Kraamzorg vind ik toch wel belangrijk zeker met het oog dat ik in de toekomst een 2e niet uit sluit.
Je kan tussen door je pakket niet aanvullen dus dan pak ik het liever erbij.
Nu is het ook dat in het 3e pakket fysio meer word vergoed en dat heb ik sowieso heel hard nodig.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers