Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ver ga jij voor geld?

<<

Anoniem17

Bericht 15 Nov 2013 09:27

Hoe ver ga jij voor geld?

En dan bedoel ik veel geld.. Zeg 1 miljoen euro.

Toevallig had ik het er gister over met mijn vriend, en ik denk dat ik best veel zou doen voor een miljoen. Mijn vriend noemde als voorbeeld: Zou jij met een hele oude man seksen voor een miljoen. Nou, ik denk dat ik dat eigenlijk best zou doen. Het is wel een miljoen!
In het doorgeef-dilemma-topic staat het voorbeeld van op een knop drukken zodat je 10 miljoen krijgt, maar ergens ter wereld sterft er iemand. Die vind ik lastiger. Aan de ene kant denk ik meteen: No way! Maar aan de andere kant, er sterven zoveel mensen per dag, wie zegt dat het echt door het drukken op die knop komt? Maar toch denk ik dat ik dat niet zou doen, ik zou me nooit gelukkig kunnen voelen met dat geld.

Zou jij ver gaan voor een miljoen? En waar trek jij de grens?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 10:06

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik zou in elk geval dan nog eerder seks hebben met die oude man dan dat ik op die knop zou drukken. Ten eerste zou ik niet willen dat er iemand sterft zodat ik geld krijg en ten tweede geloof ik in dat soort gevallen ook wel in karma. Volgens mij was er ook een aflevering over van de Twilight Zone en volgens mij drukken zij dan, wordt de knop vervolgens doorgegeven aan iemand anders en wordt er gesuggereerd dat als die nieuwe mensen drukken, zij dan degenen zijn die sterven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem7

Bericht 15 Nov 2013 10:15

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik zou best ver gaan voor een miljoen, zou best welkom zijn, zegmaar. Waar ik die grens trek, geen idee. Want net zoals het voorbeeld met die knop, da's natuurlijk wel een heel vergezocht iets. Daar kan ik dan echt geen grenzen in bepalen.

Ik zou in elk geval geen huurmoordenaar zijn en voor een miljoen iemand ombrengen. Of welke andere vorm strafbaar feit dan ook.
<<

Anoniem 52

Bericht 15 Nov 2013 10:30

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

In het geval van die knop: hell no.

Wat nou als jij drukt en je hebt een miljoen en mijn Dylantje valt dood neer?
<<

Anoniem17

Bericht 15 Nov 2013 10:33

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Baz, daarom zeg ik toch ook dat ik het uiteindelijk niet zal doen. Ik zou dat geld dan nooit meer kunnen accepteren, omdat ik mezelf niet meer aan kan kijken in de spiegel.
<<

Anoniem 52

Bericht 15 Nov 2013 10:42

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Nou ik zal eerlijk zeggen.... Als ik de garantie krijg dat 't een persoon is in een land vol ziektes.. Bijv.... Zou ik er wel langer over nadenken..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 10:43

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Of als je de garantie krijgt dat het iemand is die niet meer wil leven. Maar dan nog vind ik het een naar idee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 10:47

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik zou best wat over hebben voor een miljoen denk ik, maar idd op zo'n knop duwen alleen maar wanneer er wel wat dingen aan verbonden zouden zijn, geen kind, geen familie/bekende. Maar wanneer het iemand zou zijn die toch al niet meer wil leven of een crimineel ofzo dan zou ik wel duwen.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Nov 2013 12:50

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik zou die knop niet induwen.
Ik vind niet dat wij als mensen zijnde het recht hebben te beslissen om iemand te laten leven of sterven. (Daarom ben ik ook tegen de doodstraf maar dat terzijde).
<<

ChiQ

Bericht 15 Nov 2013 13:04

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Voor een miljoen zou ik het niet op mijn geweten willen hebben dat iemand bijv verdriet heeft om zijn geliefde die dood is. Het zou echt aan mijn geweten knagen dan. Maar seks met een oude opa, ja hoor.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 13:10

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik zou denk ik eerder op die knop drukken dan seksen met een oude man voor geld. Dat van die knop kán namelijk helemaal niet. Ja, ok, in een gestoorde psychothriller film waar iemand met een draadje aan die knop verbonden zit met een bom in z'n mond, dus dat ie dan echt ontploft als je op de knop drukt. Dat zou ik niet willen nee, ieuw.
Maar echt op een knop drukken en dat iemand willekeurig poef aan de andere kant van de wereld doodvalt, kan niet, dat bestaat niet, dus dan doe ik dat eerder, want seksen met een oude man kan wel echt..hoewel.. hangt er vanaf hoe oud ie is.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Nov 2013 13:12

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

ChiQ schreef:Voor een miljoen zou ik het niet op mijn geweten willen hebben dat iemand bijv verdriet heeft om zijn geliefde die dood is. Het zou echt aan mijn geweten knagen dan. Maar seks met een oude opa, ja hoor.

Marin schreef:want seksen met een oude man kan wel echt..hoewel.. hangt er vanaf hoe oud ie is.


:lol: moet 'ie 'm idd wel nog omhoog kunnen krijgen :wink:
<<

ChiQ

Bericht 15 Nov 2013 13:12

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Marin schreef:Ik zou denk ik eerder op die knop drukken dan seksen met een oude man voor geld. Dat van die knop kán namelijk helemaal niet. Ja, ok, in een gestoorde psychothriller film waar iemand met een draadje aan die knop verbonden zit met een bom in z'n mond, dus dat ie dan echt ontploft als je op de knop drukt. Dat zou ik niet willen nee, ieuw.
Maar echt op een knop drukken en dat iemand willekeurig poef aan de andere kant van de wereld doodvalt, kan niet, dat bestaat niet, dus dan doe ik dat eerder, want seksen met een oude man kan wel echt..hoewel.. hangt er vanaf hoe oud ie is.

Maar hallo, niemand gaat je vragen seks te hebben met een oude kerel voor geld. En al zeker geen miljoen. Tenzij je een enorme stoot bent en die opa stinkend rijk is en hij wel zin heeft in een avondje geile seks met een jong ding. :yes:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 13:12

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Maar we gaan er nu even vanuit dat het wel kan. Anders is het een makkelijk dilemma, op een knop drukken terwijl er helemaal niets gebeurt en dan geld krijgen doet iedereen wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 13:13

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

ChiQ schreef:
Marin schreef:Ik zou denk ik eerder op die knop drukken dan seksen met een oude man voor geld. Dat van die knop kán namelijk helemaal niet. Ja, ok, in een gestoorde psychothriller film waar iemand met een draadje aan die knop verbonden zit met een bom in z'n mond, dus dat ie dan echt ontploft als je op de knop drukt. Dat zou ik niet willen nee, ieuw.
Maar echt op een knop drukken en dat iemand willekeurig poef aan de andere kant van de wereld doodvalt, kan niet, dat bestaat niet, dus dan doe ik dat eerder, want seksen met een oude man kan wel echt..hoewel.. hangt er vanaf hoe oud ie is.

Maar hallo, niemand gaat je vragen seks te hebben met een oude kerel voor geld. En al zeker geen miljoen. Tenzij je een enorme stoot bent en die opa stinkend rijk is en hij wel zin heeft in een avondje geile seks met een jong ding. :yes:


Hahaha das ook wel weer waar. Maarre nee, ik zou allebei niet doen, serieus niet. M'n miljoen krijg ik dan wel op een andere manier.
<<

ChiQ

Bericht 15 Nov 2013 13:14

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Marin schreef:
ChiQ schreef:
Marin schreef:Ik zou denk ik eerder op die knop drukken dan seksen met een oude man voor geld. Dat van die knop kán namelijk helemaal niet. Ja, ok, in een gestoorde psychothriller film waar iemand met een draadje aan die knop verbonden zit met een bom in z'n mond, dus dat ie dan echt ontploft als je op de knop drukt. Dat zou ik niet willen nee, ieuw.
Maar echt op een knop drukken en dat iemand willekeurig poef aan de andere kant van de wereld doodvalt, kan niet, dat bestaat niet, dus dan doe ik dat eerder, want seksen met een oude man kan wel echt..hoewel.. hangt er vanaf hoe oud ie is.

Maar hallo, niemand gaat je vragen seks te hebben met een oude kerel voor geld. En al zeker geen miljoen. Tenzij je een enorme stoot bent en die opa stinkend rijk is en hij wel zin heeft in een avondje geile seks met een jong ding. :yes:


Hahaha das ook wel weer waar. Maarre nee, ik zou allebei niet doen, serieus niet. M'n miljoen krijg ik dan wel op een andere manier.

Hoe dan? Want als er een geheim is, dan hoor ik het graag.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 13:16

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Susan schreef:Maar we gaan er nu even vanuit dat het wel kan. Anders is het een makkelijk dilemma, op een knop drukken terwijl er helemaal niets gebeurt en dan geld krijgen doet iedereen wel.


Ja maar daarom vind ik het altijd zo'n suf hypothetisch dilemma. Je wordt verwacht 'nee dat doe ik niet' te zeggen want dat is sociaal gewenst, en het een (een mensenleven) heeft zo niks met het ander (een miljoen) te maken, dus ik word altijd beetje kriegelig van dat dilemma. Hoewel het op een soort grotere manier natuurlijk wel gebeurd, door grote beslissingen gaan ook honderden mensen dood, in oorlog enzo. Dus in die zin is het dan wel weer een menselijk dilemma.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 13:17

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

ChiQ schreef:
Hahaha das ook wel weer waar. Maarre nee, ik zou allebei niet doen, serieus niet. M'n miljoen krijg ik dan wel op een andere manier.

Hoe dan? Want als er een geheim is, dan hoor ik het graag.[/quote]

Een rijke vent trouwen zou kunnen. Een gigantische salarisverhoging krijgen? ;) De loterij winnen. Opties, opties ;)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 13:20

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Marin schreef:
Ja maar daarom vind ik het altijd zo'n suf hypothetisch dilemma. Je wordt verwacht 'nee dat doe ik niet' te zeggen want dat is sociaal gewenst, en het een (een mensenleven) heeft zo niks met het ander (een miljoen) te maken, dus ik word altijd beetje kriegelig van dat dilemma. Hoewel het op een soort grotere manier natuurlijk wel gebeurd, door grote beslissingen gaan ook honderden mensen dood, in oorlog enzo. Dus in die zin is het dan wel weer een menselijk dilemma.


Ik vind het wel een beetje flauw om te suggereren dat mensen zeggen dat ze dat niet zouden doen omdat dat sociaal wenselijk is. Ik denk trouwens dat er ook wel mensen zijn die gewoon zeggen dat ze zouden drukken.

Overigens kan ik me wel voorstellen dat je kriegelig wordt van dat soort dilemma's, dat heb ik bij ongeveer alle dilemma's in dat andere topic, maar dat wil nog niet zeggen dat mensen niet gewoon oprecht zijn in hun antwoord.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 15 Nov 2013 13:23

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Marin schreef:
ChiQ schreef:
Hahaha das ook wel weer waar. Maarre nee, ik zou allebei niet doen, serieus niet. M'n miljoen krijg ik dan wel op een andere manier.

Hoe dan? Want als er een geheim is, dan hoor ik het graag.


Een rijke vent trouwen zou kunnen. Een gigantische salarisverhoging krijgen? ;) De loterij winnen. Opties, opties ;)[/quote]

Nou dat eerste is alvast binnen. :thumbup:
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 13:26

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Wat neem je t zwaar op, Susan, hoe komt dat?
Ja, ik denk oprecht dat dit dilemma een soort sociaal gewenst antwoord verwacht. Ook denk ik dat de meeste mensen echt wel oprecht zijn in hun antwoord dat ze geen mensen willen doden. Maar wat als iemand nou wel zegt van joh je weet toch niet wie t is, dus boeie?! Dan heb je de poppen aan t dansen. Dus eigenlijk is er maar één gewenst antwoord en dat maakt t dilemma beetje stom, want grote kans dat er mensen zijn die maar zeggen van dat ze t niet zouden doen, om maar geen discussie op te rakelen. Ik bijvoorbeeld. Ik heb geen idee wat ik in werkelijkheid zou doen want ik vind het zo'n non-dilemma omdat het nooit zou gebeuren, maar ik heb ook geen idee of ik ja of nee zou doen. Dat weet ik gewoon niet maar dat durf ik al haast niet te zeggen omdat dat niet gewenst is. Ik dénk dat dat geld me totaal niet waard zou zijn voor die actie, want het gaat om een mensenleven, maar 100% zeker kan ik dat niet zeggen. Dus vandaar.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 13:29

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

ChiQ schreef:
Marin schreef:
Een rijke vent trouwen zou kunnen. Een gigantische salarisverhoging krijgen? ;) De loterij winnen. Opties, opties ;)


Nou dat eerste is alvast binnen. :thumbup:


Hahaha en die tweede ain't gonna happen ;)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Nov 2013 13:32

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik zou bij dit soort dillemma's geen sociaal gewenst antwoord geven. Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen dit niet doen. Voor een miljoen zou ik nu als antwoord geven dat ik niet op die knop zou drukken, dit omdat ik dat miljoen nu niet perse nodig heb. Dit is geen sociaal gewenst antwoord maar wat ik nu echt denk. Stel dat er bv gevraagd zou worden of je een gelukkig huwelijk en een kind zou krijgen als je op die knop zou drukken dan zou ik er echt wel op die drukken ook al zou er dan iemand dood gaan. Dan zou ik het risico wel willen nemen en er ook wel mee kunnen leven. Bij geld niet. Maar als ik nu echt straatarm zou zijn (en dan niet Nederlands straatarm maar echt bv Afrikaans straatarm) dan zou ik voor dat miljoen echt wel op die knop drukken ook al zou er dan iemand doodgaan. Dan is het meer de keus tussen mijn leven en die van een ander en dan kies ik echt wel voor mezelf.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 13:33

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Omdat ik het altijd vervelend vind om, als ik ergens serieus antwoord op geef, de suggestie te krijgen dat dat gewoon een antwoord is 'omdat het zo hoort'. Plus dat ik erbij blijf dat er echt wel mensen zijn die zouden drukken en daar ook gewoon voor uitkomen.

Ik denk overigens dat veel meer mensen drukken als ze daarmee bijvoorbeeld het leven van hun kind kunnen redden. Ik ook, dat zeg ik eerlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Nov 2013 13:35

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

En voor een miljoen ga ik echt wel met een oude man naar bed mits er voorbehoedsmiddelen gebruikt worden en er geen extreme seks aan te pas komt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers