Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoog geboortegewicht, hoe hoog bij volgend kindje?

<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 14 Nov 2013 18:07

Hoog geboortegewicht, hoe hoog bij volgend kindje?

Vandaag heb ik met een gynaecoloog het nagesprek over de bevalling van F. gehad. F. was met een geboortegewicht van 4690 gram een flinke dame.Tijdens de bevalling zat ze met één schouder vast achter mijn schaambeen. Gelukkig is ze alsnog vlot en zonder complicaties geboren. De gynaecoloog gaf vandaag aan dat we hierdoor bij een volgende bevalling goed naar het gewicht van het kindje moeten kijken. Heeft hij/zij een flink lager (dus eigenlijk gewoon een normaal) gewicht dan mag ik thuis bevallen. Zit hij/zij qua gewicht tussen normaal en F. in krijg ik sowieso een medische indicatie. In het geval dat de baby op hetzelfde gewicht of hoger geschat wordt dan raadt de gynaecoloog een vaginale bevalling af en zou ik dus een geplande keizersnede krijgen. Dit wordt allemaal besloten aan de hand van metingen via de echo met de kanttekening dat dit aan het einde van de zwangerschap behoorlijk natte vinger werk is. Zo werd F. 24 uur voor de bevalling bij een echo op 4100 gram geschat. Bij N. heb ik 6 uur voor de geboorte nog een echo gehad en daarbij zat de gynaecoloog er slecht 15 gram naast.

Nu is F. pas 8 weken oud dus eer dit allemaal echt speelt zijn we alweer minstens een jaar verder maar ik ben toch even benieuwd. Zijn er hier moeders die na een flinke baby nog een kindje hebben gekregen? Zo ja, was die baby ook groot? Heb je extra controles gehad? Ik weet dat het waarschijnlijk niks zegt, maar ben toch even nieuwsgierig aangezien volgende kindjes meestal groter zijn dan hun broer/zus. We weten overigens niet waarom F. zo groot was. Ik ben gecontroleerd op zwangerschapsdiabetes maar daar was geen sprake van. De placenta was wel erg groot, wellicht heeft ze het dus gewoon goed gehad in mijn buik. N. is ook pas met 42 weken geboren maar zij woog 3490 gram.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Nov 2013 18:20

Re: Hoog geboortegewicht, hoe hoog bij volgend kindje?

Wat raar dat jou een keizersnee word geadviseerd na 2 vlotte bevallingen.
Ik kreeg pas een geboortekaartje van een meisje van 5000 gr. Die was ook gewoon vaginaal geboren zonder scheuren en/of knippen.
M:21072011
J :08012014
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 14 Nov 2013 18:49

Re: Hoog geboortegewicht, hoe hoog bij volgend kindje?

Volgens mij gaat het niet zozeer om het gewicht maar omdat ze vast zat achter het schaambeen. En hoe zwaarder hoe groter het kindje en dus grotere kans dat het vast komt te zitten. Ik heb bij F. trouwens wel een knip gehad en bij N. ben ik gescheurd.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 14 Nov 2013 20:21

Re: Hoog geboortegewicht, hoe hoog bij volgend kindje?

M was iets zwaarder dan gemiddeld (4kg) en werd ondanks dat het niet heel hoog was, wel extra in de gaten gehouden met mijn suiker, en een extra groeiecho gehad. T werd kleiner geschat als M dus dat was helemaal goed.
Tot hij geboren was, en 4960gr woog... Oops inschattingsfoutje haha. Gelukkig alles goed gegaan.
Kraamhulp had in haar 10jaar dat ze werkte, nog nooit zon zware baby gehad haha.

Mocht ik ooit weer zwanger raken, gaan ze me nog beter in de gaten houden hoop ik. En bevalling van een nog zwaarder kind overleef ik denk ik niet whaha
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 14 Nov 2013 21:05

Re: Hoog geboortegewicht, hoe hoog bij volgend kindje?

Ik zelf niet maar mijn tante heeft vier kinderen waarvan de laatste drie allemaal rond de 5000 gram wogen. Bij de derde heeft ze daardoor wel een totaalruptuur opgelopen maar bij alle drie is ze gewoon thuis bevallen en heeft er niemand iets gezegd over bevallen in het ziekenhuis.

(De eerste is ruim 3 weken te vroeg geboren en zij woog toen ook al 3 kg).
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 14 Nov 2013 21:30

Re: Hoog geboortegewicht, hoe hoog bij volgend kindje?

'S was 4840 gram (sterrenkijker, totaal ruptuur, vacuümpomp). Tijdens de zwangerschap van L ben ik extra in de gaten gehouden (suiker en groeiecho's), iedere keer was dit in orde en werd L gemiddeld geschat. Ook zijn er echo's van de kringspieren gemaakt om te kijken of alles netjes was geheeld. De gynaecoloog twijfelde of er een stukje van de kringspier ontbrak of dat het een spier was. Met deze gegevens adviseerde hij een natuurlijke bevalling. Tijdens de bevalling van L is er uit voorzorg een knip gezet. L was 3645 gram en op de knip na heel gebleven :-)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers