Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 14 Nov 2013 17:32

Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

En goedkoop. Ik ga vanaf volgende week weer aan het werk en ben op zoek naar een goed en stevig ontbijt. Ik merk dat ik van 1 broodje niet vol zit. Heb ook al divers dingen geprobeerd maar ik raak niet echt verzadidg. Tips?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 14 Nov 2013 18:04

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Havermoutpap, dat vult voor mij het beste.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Nov 2013 18:23

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Wie zit wel van 1 broodje vol dan? Dat is toch ook niks? ik eet minimaal 2 een grote beker drinken en vaak nog fruit!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 14 Nov 2013 18:29

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Lune schreef:Havermoutpap, dat vult voor mij het beste.
Ook mijn tip. 60 cent voor een pak havermout waar ik 10 keer van ontbijt en twee kopjes melk, that's it.
<<

Anoniem 3

Bericht 15 Nov 2013 10:03

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Hier ook havermoutpap, alleen combineer ik het met yoghurt en vaak ook met fruit, smaakt prima, is gezond en vult goed!
<<

Anoniem17

Bericht 15 Nov 2013 10:04

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Brinta (of die goedkope nep-variant daarvan van de aldi) vind ik ook erg voedzaam.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 15 Nov 2013 11:05

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Havermoutpap inderdaad. Ik heb havermout van Euroshopper, 40 cent voor een pak.
<<

Roos

Bericht 15 Nov 2013 11:36

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Hier ontbijt ik ook iedere ochtend met havermout (80 cent voor een pak), in magere yoghurt (50 cent voor een liter), een banaan (5 voor 1 euro) en dan nog kaneel en honing. Eigenlijk ben ik dus vaak voor gemiddeld 2 euro per week wel klaar.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 15 Nov 2013 11:39

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Dat klinkt goed Roos, dat ga ik zeker proberen
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 15 Nov 2013 16:58

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Roos schreef:Hier ontbijt ik ook iedere ochtend met havermout (80 cent voor een pak), in magere yoghurt (50 cent voor een liter), een banaan (5 voor 1 euro) en dan nog kaneel en honing. Eigenlijk ben ik dus vaak voor gemiddeld 2 euro per week wel klaar.


Ik heb net havermout gekocht en even geproefd. Klopt het dat havermout wel wat droog smaakt? Misschien wordt dat anders als het vermengt wordt met yoghurt of melk?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 15 Nov 2013 18:24

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

mida4you schreef:
Roos schreef:Hier ontbijt ik ook iedere ochtend met havermout (80 cent voor een pak), in magere yoghurt (50 cent voor een liter), een banaan (5 voor 1 euro) en dan nog kaneel en honing. Eigenlijk ben ik dus vaak voor gemiddeld 2 euro per week wel klaar.


Ik heb net havermout gekocht en even geproefd. Klopt het dat havermout wel wat droog smaakt? Misschien wordt dat anders als het vermengt wordt met yoghurt of melk?
Huh, heb je de droge vlokken geproefd? Niet zo gek dat die droog smaken.:P Even koken in melk en het is lekker zacht en smeuïg.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 15 Nov 2013 18:29

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Lonely Goatherd schreef:
mida4you schreef:
Roos schreef:Hier ontbijt ik ook iedere ochtend met havermout (80 cent voor een pak), in magere yoghurt (50 cent voor een liter), een banaan (5 voor 1 euro) en dan nog kaneel en honing. Eigenlijk ben ik dus vaak voor gemiddeld 2 euro per week wel klaar.


Ik heb net havermout gekocht en even geproefd. Klopt het dat havermout wel wat droog smaakt? Misschien wordt dat anders als het vermengt wordt met yoghurt of melk?
Huh, heb je de droge vlokken geproefd? Niet zo gek dat die droog smaken.:P Even koken in melk en het is lekker zacht en smeuïg.


Haha ja een theelepeltje. Ik wist niet dat je ze eerst even moest koken :laughcry: Geldt dat ook als ik ze door de yoghurt wil doen?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem185

Bericht 15 Nov 2013 19:34

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Elliot schreef:Brinta (of die goedkope nep-variant daarvan van de aldi) vind ik ook erg voedzaam.
Als ik een ochtend goed wil ontbijten pak ik dat ook en dan er nog een banaan bij.
<<

Anoniem44

Bericht 15 Nov 2013 19:54

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Twee eieren klutsen met een scheutje volle melk en dan scrammbled eggs maken. Twee volkorenboterhammen (of zuurdesem/spelt) roosteren en erbij eten. Voor een uur of 10/half 11 nog een banaan meenemen naar je werk en dan heb je naar mijn mening wel stevig ontbeten.
<<

Anoniem238

Bericht 15 Nov 2013 22:24

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Tangerine schreef:Wie zit wel van 1 broodje vol dan? Dat is toch ook niks? ik eet minimaal 2 een grote beker drinken en vaak nog fruit

Ik ben dan zeker één van de weinigen die ontbijt met 1 boterham met 1 beker warme melk en een kop thee erbij.
Als ik naar mijn werk ga ontbijt ik tussen 7.00 uur en 7.15 uur.
Pas rond 10.00 uur krijg ik weer trek en dan pak ik meestal een krentenplak of roggebroodplak.


<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 15 Nov 2013 22:51

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Ik volg dit topic ook even. Brinta is voor mij echt geen optie. Ik moet al kokhalzen als ik eraan denk.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 23:48

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Griekse yoghurt met muesli

Of een ontbijtdrank. Yoghurt (of sojamelk) met (verse) sinaasappelsap, banaan (en wat ander fruit) en wat eetlepels havermout in de blender.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Nov 2013 00:31

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

mida4you schreef:
Roos schreef:Hier ontbijt ik ook iedere ochtend met havermout (80 cent voor een pak), in magere yoghurt (50 cent voor een liter), een banaan (5 voor 1 euro) en dan nog kaneel en honing. Eigenlijk ben ik dus vaak voor gemiddeld 2 euro per week wel klaar.


Ik heb net havermout gekocht en even geproefd. Klopt het dat havermout wel wat droog smaakt? Misschien wordt dat anders als het vermengt wordt met yoghurt of melk?


Sorry maar hier moest ik een beetje om lachen :D
<<

anoniem213

Bericht 16 Nov 2013 01:00

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Haha Surya, dat had ik ook!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 16 Nov 2013 08:16

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

mida4you schreef:Haha ja een theelepeltje. Ik wist niet dat je ze eerst even moest koken :laughcry: Geldt dat ook als ik ze door de yoghurt wil doen?
Je hoeft ze alleen te koken als je pap wil maken. Anders kun je ze zo door de yoghurt doen (in muesli zitten ook havervlokken) of als je dat nog te taai vindt, de avond ervoor alvast in de yoghurt doen en in de koelkast.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Nov 2013 14:27

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Ik zou ze niet koken in de melk. Melk gaat schiften als je het kookt. Maar als je ze gewoon in dewarme mmelk dieet zijn ze niet droog meer
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 16 Nov 2013 15:40

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Surya schreef:Ik zou ze niet koken in de melk. Melk gaat schiften als je het kookt. Maar als je ze gewoon in dewarme mmelk dieet zijn ze niet droog meer
Nog nooit last van gehad.
<<

Anoniem97

Bericht 16 Nov 2013 16:13

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Havermout idd. Wat ik ook eet en wat goed vult is griekse yoghurt met noten-rozijnen-cranberry´s en-of vers fruit. Dat vult echt ontzettend goed en is gezond.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 17 Nov 2013 11:02

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Een stevig ontbijt bestaat voor mij uit yoghurt met muesli en wat fruit erdoorheen. Of ik bak een eitje (spiegel, scrambled, omelet) op een volkorenbroodje.
2014 2016 2019
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 17 Nov 2013 11:18

Re: Op zoek naar een stevig maar vooral gezond ontbijt.

Als ik moet werken ontbijt ik ook altijd flink; 250gram kwark met daar doorheen een hele appel in stukjes, en kaneel. Erbij een gekookt eitje en een kop thee.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers