Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 15 Nov 2013 17:01

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Baarmoederhalskanker, en eigenlijk alleen omdat als ze dat 'weg moeten halen' je het van de buitenkant niet ziet. Natuurlijk is het wel zuur als je daardoor geen kinderen kan krijgen, maar denk dat ik dat dan toch liever heb, omdat ik ook niet weet of ik nog kinderen zou willen als ik kanker heb. Het lijkt me iig allebei vreselijk.

Edit: geen mobiele telefoon.

kerstavond, 1e of 2e kerstdag?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem85

Bericht 15 Nov 2013 17:04

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Geen internet

Nooit meer iets lekkers te eten of nooit geen seks meer
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 15 Nov 2013 17:06

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

geen seks meer.

Nooit meer hoeven werken (omdat er geld genoeg is) of je droombaan hebben (maar hard moeten werken)?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Nov 2013 17:11

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Droombaan. Thuis zitten is gewoon saai.

Zangcarriere of acteer carriere?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 15 Nov 2013 17:22

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Acteercarriere (zingen kan ik echt niet).

Kunnen communiceren met de doden of met dieren?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Nov 2013 17:58

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Met dieren, hoe lastig het ook is maar bij het leven hoort ook afscheid nemen van onze dierbare.

Je bent zwanger en je hebt je 20 weken echo. Daarop is te zien dat het niet goed is, open ruggentje en vocht in de hersenen. Laat je dit komen ja of nee?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 15 Nov 2013 18:18

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Nee, hoe moeilijk ook.

Je ouders nooit meer zien, of je vriend/man nooit meer zien?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem97

Bericht 16 Nov 2013 08:42

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Pff moeilijk, mijn ouders dan maar.


Voor de rest van je leven op een onbewoond eiland stranden met je man/vriend en eventuele kinderen of in de je eentje in de stad ( alleen dus geen vrienden of familie)?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Nov 2013 10:35

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Die vind ik lastig. Ik heb nu geen partner en kinderen dus realiseer me niet precies hoe sterk die gevoelens zijn maar ik zou volgens mij op den duur gek worden op dat onbewoonde eiland en het strand. Ik kies dan denk ik voor alleen in de stad (als New York bv) maar twijfel wat of je nu bedoeld dat je daar ook nooit meer vrienden zult maken.

Een kind krijgen en weten dat je die voor zijn/haar twintigste zult verliezen of nooit kinderen krijgen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem 63

Bericht 16 Nov 2013 10:49

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Nooit kinderen krijgen.

Nooit meer kunnen lopen of nooit meer kunnen zien?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Nov 2013 11:08

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Nooit meer kunnen lopen. Met een rolstoel kom je ook heel ver.

Gezond en gelukkig vroeg overlijden, of oud en krakkemikkig overlijden?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 52

Bericht 16 Nov 2013 11:18

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Gezond en gelukkig maar vroeg natuurlijk.

Je partner heeft één van je nieren nodig om te overleven maar je weet dat je kind dezelfde aandoening heeft en ooit ook een nier nodig heeft. 'Red' je nu je partner en hoop je dat er in de toekomst een redmiddel voor je kind is of 'spaar' je je nier voor je kind?
<<

Anoniem315

Bericht 16 Nov 2013 11:54

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Nens schreef:Borstkanker. In het ergste geval wordt de baarmoeder toch verwijderd? Dan leef ik liever zonder borsten met nog wel een kans op kinderen.


Offtopic:
Meestal wordt de baarmoeder niet verwijderd, omdat je dan de hele boel open moet leggen, er zuurstof bij komt, en de kans op uitzaaiingen zeer groot wordt. Maar hij gaat er wel aan ja. Door bestralingen en chemo wordt hij verschrompeld tot een steentje. Soms kunnen ze de eierstokken nog sparen, maar dat gaat vaak ook fout. En dan kom je in de overgang...
<<

Anoniem97

Bericht 16 Nov 2013 14:28

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

rapa nui schreef:Die vind ik lastig. Ik heb nu geen partner en kinderen dus realiseer me niet precies hoe sterk die gevoelens zijn maar ik zou volgens mij op den duur gek worden op dat onbewoonde eiland en het strand. Ik kies dan denk ik voor alleen in de stad (als New York bv) maar twijfel wat of je nu bedoeld dat je daar ook nooit meer vrienden zult maken.

Een kind krijgen en weten dat je die voor zijn/haar twintigste zult verliezen of nooit kinderen krijgen.


Ik bedoelde idd voor altijd alleen, je bent wel tussen de mensen maar geen vrienden enzo, nooit meer.
<<

Anoniem36

Bericht 16 Nov 2013 17:29

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Bazinga schreef:Gezond en gelukkig maar vroeg natuurlijk.

Je partner heeft één van je nieren nodig om te overleven maar je weet dat je kind dezelfde aandoening heeft en ooit ook een nier nodig heeft. 'Red' je nu je partner en hoop je dat er in de toekomst een redmiddel voor je kind is of 'spaar' je je nier voor je kind?


Heel erg moeilijk. Ik denk dat ik toch voor mijn man kies en hoop dat er tegen de tijd dat mijn kind het nodig heeft, er een andere donornier is.

Je motor van je auto slaat af bij de spoorwegovergang en waar je altijd bang voor bent gebeurt. De slagbomen gaan dicht en de lichten knipperen. Jij zit met je partner in de auto en bent hoogzwanger. Jij kan jezelf bevrijden maar je partner niet. Je hebt nog 3 seconden om een beslissing te nemen. Als je nu niet die auto uitspringt sterf je. Kies je ervoor om te sterven met je man of spring je uit de auto en hoop je dat het overleefd samen met je ongeboren kindje?

Spoiler: weergeven
Zag laatst the gost whisperer en daarin gebeurde iets soortgelijks.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Nov 2013 17:37

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Ik denk niet dat ik zou kunnen kiezen op dat moment. En in dit geval is niet kiezen ook kiezen, dus ik zou met mijn man en ongeboren kindje sterven, omdat ik niet binnen drie seconden kunnen bedenken wat de gevolgen zijn.

Jij werkt als verpleegkundige op de spoedeisende hulp. Er komt een tweeling binnen gebracht, twee mannen van middelbare leeftijd. Ze hebben een auto-ongeluk en hebben een spoed OK nodig. Er is helaas maar één OK beschikbaar. Degene die je niet helpt, zal dus overlijden. De ene man is een man die werkt, vrijwilligerswerk doet, twee kinderen en een vrouw heeft. De andere man is alleenstaande vader van drie kinderen en verslaafd aan de alcohol en drugs.

Welke help jij?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 16 Nov 2013 17:42

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Ik spring eruit in de hoop het te overleven met het kindje.

Edit: pff wat een moeilijke... Degene met de meeste overlevingskansen? Maar als dat geen optie is misschien toch de alleenstaande vader, ander zijn die kinderen wees, dat lijkt me toch echt heel erg ondanks dat hij aan de drank zit.

Even een luchtigere weer: door de stortregen fietsen of lopen, zonder regenpak, paraplu of iets gelijks.
<<

Anoniem17

Bericht 16 Nov 2013 19:34

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Lopen.

Altijd verkouden maar verder nooit ziek, of nooit verkouden maar wel grotere kans op andere ziektes?
<<

Anoniem29

Bericht 16 Nov 2013 20:57

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Hmm moeilijk. Ik ben eigenlijk nooit echt verkouden en als ik het dan ben word ik er compleet gillend gek van.

Ik zou toch kiezen voor de andere ziektes. Voor de meeste ziektes zijn er wel medicijnen of behandelingen.


In een hele vieze sloot zwemmen met badkleding of naakt in een heerlijke, blauwe zee op een naaktstrand (naakt dus).
<<

Anoniem9

Bericht 16 Nov 2013 21:03

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Zeker naakt Tox!

In luxe op vakantie maar met vreselijke mensen of in de rimboe met liefhebbende familie?
<<

Anoniem17

Bericht 16 Nov 2013 21:06

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Dan toch maar die vreselijke mensen. Het is maar een vakantie, langer dan een paar weken kan ik niet met ze opgescheept zitten, toch?

Niet kunnen lopen of niet kunnen praten?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Nov 2013 21:08

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Niet kunnen lopen

Kinderloos blijven of adoptie?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem29

Bericht 16 Nov 2013 21:10

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Adoptie


Plassen in de struikjes of ophouden met als gevolg een blaasontsteking
<<

Anoniem17

Bericht 16 Nov 2013 21:11

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Plassen in de struiken.

Stel, jouw vriend raakt ernstig gewond waardoor hij permanent meervoudig gehandicapt is (lees: hij kan niets zelfstandig, kan niet praten en je weet niet eens of hij jou wel herkent. Communicatie is niet mogelijk.). Blijf je bij hem of zou je open staan voor een ander (na verloop van tijd)?
<<

Anoniem29

Bericht 16 Nov 2013 21:22

Re: Sophie's Choice - doorgeefdilemma's.

Ik zou openstaan voor een ander. Hij zou dat bij mij hetzelfde doen/mogen/willen denk ik.


Kussen met Gordon of Gerard Joling :P hahaha
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers