Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eénpersoonsmaaltijden

<<

Anoniem17

Bericht 14 Nov 2013 12:52

Eénpersoonsmaaltijden

Ik woon samen, maar mijn vriend is vaak pas om half 8 thuis van zijn werk en gaat daarna kickboksen, waardoor hij dus hele avonden weg is. Ik eet dus vaker alleen dan samen met hem ;)
Hij eet meestal even snel iets tussendoor, een broodje of wat soep ofzo, omdat hij geen tijd heeft om uitgebreid te gaan zitten. Heel slecht, maar goed, zijn keuze. Ik heb het opgegeven om daar iets aan te veranderen ;)

Nu ben ik dus op zoek naar lekkere éénpersoonsgerechtjes. Want ik wil wél graag lekker eten 's avonds :wink:

Het moet een beetje makkelijk zijn, ik ben vaak rond half 6-6 uur thuis en heb dan geen zin om nog een uur in de keuken te staan.

Iemand tips?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 14 Nov 2013 13:00

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Wokken: kip/rundvleesreepjes/zalm bakken in de pan, roerbakgroenten erbij of groenten die je nog hebt liggen, teriyakisaus of een andere woksaus erbij en noodles koken.

Stukje vlees/vis/omelet, boontjes/spinazie/groenten die je gemakkelijk in kleine hoeveelheden kunt kopen met gebakken aardappels/aardappelpuree/aardappels uit de oven.

Een maaltijdsalade kun je ook heel gemakkelijk voor 1 persoon maken. De ingredienten die ik in zo'n salade gebruik, kun je de dagen daarna weer in andere gerechten gebruiken.

Risotto is ook goed voor 1 persoon te maken, bijvoorbeeld met kip en champignons of met paprika en geitenkaas.

Ik eet ook regelmatig alleen en maak vaak een pan pastasaus, een zoetzure saus, een maaltijdsoep of stamppot en doe daarvan 1 of 2 porties in de diepvries. Veel ovenschotels kun je ook gemakkelijk invriezen.
<<

Anoniem193

Bericht 14 Nov 2013 13:05

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Ik zie op facebook wel eens van die kleine ovenschoteltjes voor 1 persoon voorbij komen.
Wat ik mij daarbij voorstel is dat je wat vis/vlees/groente in een ovenbestendigbakje doet, daar een mix van ei en melk overheen en misschien nog wat kaas oid. Die zet je in de oven en ik denk 20 minuten later is je bakje klaar.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 14 Nov 2013 13:13

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Heb je een vriezer? Dan is het misschien makkelijk om sommige dagen voor 2 of 4 pers. te koken en wat porties in te vriezen!

Verder:
- 200 gram roerbakgroenten, 50 gram mie/noodles, en kipfilet. Noodles/mie koken, kipfilet bakken, op het einde de roerbakgroenten erbij en een scheutje ketjap en eventueel meteen de mie erdoor. Wat cashewnoten erover, en klaar. Ook lekker met een eitje ipv. kip.
- Potje rode kool, 200 gram gehakt, 1 zakje aardappelpuree. Allemaal bereiden, en dan in een ovenschaal (gehakt, rode kool, afdekken met puree). Laagje geraspte kaas & paneermeel erover, in de oven, en het is klaar. Dit is wel voor 2 pers., maar opgewarmd ook echt nog lekker. Eventueel eet je dan 2 dagen hetzelfde.
- 50 gram (volkoren) penne, 200 gram spinazie, cherrytomaten, groene pesto en pijnboompitten, en daar een pasta van maken.
- Omelet van 2 eieren, 3 in stukjes gesneden paprika en 1/2 ui, en een teentje knoflook, en dan samen met 2 boterhammen.
- Biefstukpuntjes/reepjes, met wat gekookte rijst en roerbakgroenten en eventueel wat ketjap of sojasaus.
<<

Snirp

Bericht 14 Nov 2013 13:15

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Als ik alleen eet, eet ik vaak gewoon iets van aardappels/pasta/rijst, dit is makkelijk te portioneren.
Daarnaast neem ik dan groente (bijv. deelblokjes uit de vriezer) en een vleesje.

Voor rijst of pasta kan je ook wat meer saus maken en dit dan invriezen.
Een volgende keer hoef je alleen maar de saus op te warmen/bakken en er rijst of pasta bij te koken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Nov 2013 23:00

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Als ik alleen eet dan maak ik vaak dingen in de oven, want ik ben lui :angel: Bijna alles kan ook wel in de oven, vlees, vis, groente, aardappels. Dan duurt het wel wat langer voor je kan eten, maar heb je er wel weinig werk aan, want terwijl het in de oven staat kun je lekker gaan bankhangen ofzo.
<<

anoniem213

Bericht 14 Nov 2013 23:02

Re: Eénpersoonsmaaltijden

http://gewoonwateenstudentjesavondseet.blogspot.nl/?m=1

Ik vind dit wel een leuke blog vol recepten voor één persoon.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Nov 2013 23:06

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Een pastagerecht met zelfgemaakte saus is lekker. Je kan met pasta eindeloos variëren, saus op basis van tomaat, room, kaas, met groente, vlees, vis. Groente, vlees en verse aardappel kan ook makkelijk voor één persoon, gewoon het aantal aardappels pakken wat je nodig hebt. Eigenlijk kan je het meeste wel voor één persoon maken, als je geen maaltijdpakketten of potten saus gebruikt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 15 Nov 2013 09:59

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Bedankt voor alle tips! Ik maak nu vaak rijst of pasta met saus, maar ik ben zo slecht in het porties maken. Ik heb altijd veel te veel. Meestal doe ik het restje dan in de vriezer, maar dan vergeet ik weer dat het er in staat en haal ik het er dus nooit meer uit :wink:
Misschien is dat tip 1, eerst checken wat er nog ligt voordat ik nieuwe dingen ga maken.
June, die blog is inderdaad erg leuk! Heb hem meteen even opgeslagen in mijn favorieten.
<<

Anoniem7

Bericht 15 Nov 2013 10:08

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Wij hebben hetzelfde probleem, we koken nu meestal maar voor twee dagen (en vriezen dan per porties in) omdat het echt het ontzettend veel duurder is om aparte maaltijden te maken. Meestal is het dan nasi, pasta in allerlei vormen, stamppot etc etc. Het is bij ons ook heel stellig, of we eten dat wat er gemaakt is, of een boterham.

Soms eet ik trouwens nog wel apart, mijn vriend lust niet veel dus dan heb ik mooi een excuus om dingen te eten die hij toch niet lust. Maar dat probeer ik echt tot een minimum te beperken, want ik ben toch wel heel erg geschrokken van de uitgaven, als we apart koken.
<<

Anoniem122

Bericht 15 Nov 2013 10:09

Re: Eénpersoonsmaaltijden

En als je nou voor 2 personen maakt, dat je de dag er na de 2e portie eet? Ben je ook weer weinig tijd kwijt op de 2e dag en je hoeft je minder druk te maken over de porties.
<<

Anoniem7

Bericht 15 Nov 2013 10:10

Re: Eénpersoonsmaaltijden

TukTuk schreef:En als je nou voor 2 personen maakt, dat je de dag er na de 2e portie eet? Ben je ook weer weinig tijd kwijt op de 2e dag en je hoeft je minder druk te maken over de porties.
w
Als ik alleen voor mezelf kook, doe ik het overigens nu wel op deze manier.
<<

Anoniem17

Bericht 15 Nov 2013 10:28

Re: Eénpersoonsmaaltijden

TukTuk, ik vind het zo saai om steeds twee dagen achter elkaar hetzelfde te eten.
<<

Anoniem122

Bericht 15 Nov 2013 10:29

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Elliot schreef:TukTuk, ik vind het zo saai om steeds twee dagen achter elkaar hetzelfde te eten.


Ah da kan :) Ik vind het juist altijd ideaal en vaak is het nog lekkerder ook. Zeker als ik iets lekkers gemaakt heb, zoals een ovenschotel kan ik er echt al naar uit kijken dat ik voor de dag er na nog een restje heb.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Nov 2013 11:28

Re: Eénpersoonsmaaltijden

Ik zorg altijd dat ik verschillende groenten in de vriezer heb. En natuurlijk altijd couscous, rijst, risottorijst, pasta en aardappels op voorraad. Ook heb ik vaak vis en garnalen in de vriezer.

Met die spullen kan ik snel een eenpersoonsmaaltijd in elkaar zetten. Het liefst maak ik dan risotto, maar ook hou ik van groenten wokken met garnalen.
#teammaple🍁

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers