Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb je wel eens iets gestolen?

<<

caribbeanlover

Bericht 14 Nov 2013 09:46

Heb je wel eens iets gestolen?

Ik niet. Was gister op tv dat ze hogere straffen willen geven en terecht! Op straat werd er gevraagd of men wel eens wat gestolen had. Zo was er 1 man die zei dat hij een potlood, gum, iig iets kleins had gestolen en toen er gevraagd werd of hij dat normaal vind zei hij nog ja ook! :shock:

Goed voorbeeld voor de eventuele kleinkids/jeugd en eigenlijk voor iedereen............not!
<<

Anoniem40

Bericht 14 Nov 2013 09:57

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ik heb nog nooit iets gestolen. Wel eens een keer mijn zak schepsnoep op de weegschaal opgetild om hem goedkoper te maken. Toen was ik een jaar of 10 gok ik.

Ik denk dat hogere straffen niet helpt en dat is ook wel bewezen. En ergens kan ik ook wel begrip opbrengen voor sommige diefstallen. Dan heb ik het bijvoorbeeld over eten stelen omdat je echt geen eten hebt, niet over een iphone stelen omdat je ook een iphone wilt.
<<

Anoniem12

Bericht 14 Nov 2013 10:00

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

1x een euro van m`n moeder en dat heb ik geweten ook. :silent:
<<

Anoniem 48

Bericht 14 Nov 2013 10:26

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Nee, ik had in groep 8 wel klasgenootjes die gingen stelen en dat wist ik. Zelf durfde ik dat echt niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Nov 2013 10:30

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Whoop! schreef:Ik heb nog nooit iets gestolen. Wel eens een keer mijn zak schepsnoep op de weegschaal opgetild om hem goedkoper te maken. Toen was ik een jaar of 10 gok ik.

Ik denk dat hogere straffen niet helpt en dat is ook wel bewezen. En ergens kan ik ook wel begrip opbrengen voor sommige diefstallen. Dan heb ik het bijvoorbeeld over eten stelen omdat je echt geen eten hebt, niet over een iphone stelen omdat je ook een iphone wilt.


Vind ik ook geen reden, nooit eigenlijk! Er is een voedselbank om dat te voorkomen.
<<

Anoniem17

Bericht 14 Nov 2013 10:34

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ik heb wel eens per ongeluk een kettinkje gestolen bij de blokker. Vroeger had onze blokker een kelder waar al het speelgoed lag, maar daar stond nooit personeel. Ik wilde een kettinkje kopen en moest dus naar boven om 'm af te rekenen. Toen was ik boven nog even aan het rondkijken en daarna ben ik zo naar buiten gelopen. Thuis kwam ik er pas achter dat ik dat kettinkje nog had, maar ik durfde niet terug te gaan. Ik heb 'm weggegooid, want ik durfde hem ook niet te dragen..
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Nov 2013 10:38

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Oeps :silent:
<<

Anoniem185

Bericht 14 Nov 2013 11:50

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Naaaahhh Elliot dat vind ik schattig!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Nov 2013 11:56

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Haha Elliot, mijn reactie zou hetzelfde zijn als mij zoiets zou overkomen. Nu zou ik terug gaan om alsnog te betalen denk ik.
Ik heb nog nooit iets gestolen, alleen bij de gedachte word ik al zenuwachtig.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Patsy

Bericht 14 Nov 2013 12:13

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Toen ik nog heel klein was heb ik een lolly gestolen. Toen mijn moeder er achter kwam was ze heel erg boos en moest ik het terugbrengen. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik nooit meer iets gestolen heb.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Nov 2013 12:59

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Heb je dat ook gedaan of heeft je moeder je sowieso terug gestuurd.
Vind dat zo aso he dat je zo vaak ziet dan mensen snoep uit de bakken halen bij Kruidvat, lekker fris ook, not!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 14 Nov 2013 13:04

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ja, een paar snoepjes uit de bakken van een supermarkt.
Daarna lekker in een winkelcentrum aan het winkelen en maar snoepen. Tot mijn moeder op een gegeven moment vroeg wat ik daar nu eigenlijk had. Toen heb ik daarna nooit meer iets gestolen.
Je hoort vaak dat pubers make-up, kleding etc. stelen maar dat kwam niet eens in me op. De schijterd die ik ben haha.

Mijn moeder heeft me ook een keertje boodschappen laten doen en voor het wisselgeld ben ik toen naar een snoepwinkel gegaan. Is het te merken dat ik vroeger thuis geen snoep kreeg?!
Mijn moeder natuurlijk helemaal over de zeik. Toen ik verzon dat iemand die bij me was mijn geld had afgepakt en snoep gekocht had werd het natuurlijk alleen nog maar erger want toen moest het helemaal tot op de bodem uitgezocht worden......
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Nov 2013 13:16

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ilovethe90s schreef:Ja, een paar snoepjes uit de bakken van een supermarkt.
Daarna lekker in een winkelcentrum aan het winkelen en maar snoepen. Tot mijn moeder op een gegeven moment vroeg wat ik daar nu eigenlijk had. Toen heb ik daarna nooit meer iets gestolen.
Je hoort vaak dat pubers make-up, kleding etc. stelen maar dat kwam niet eens in me op. De schijterd die ik ben haha.

Mijn moeder heeft me ook een keertje boodschappen laten doen en voor het wisselgeld ben ik toen naar een snoepwinkel gegaan. Is het te merken dat ik vroeger thuis geen snoep kreeg?!
Mijn moeder natuurlijk helemaal over de zeik. Toen ik verzon dat iemand die bij me was mijn geld had afgepakt en snoep gekocht had werd het natuurlijk alleen nog maar erger want toen moest het helemaal tot op de bodem uitgezocht worden......



Maar ik dacht dat je opat zodat je moeder het niet zag, was wel zo slim denk ik haha.
Schijterd hoezo? Je bent gewoon goed opgevoed heet dat.

Kreeg je helemaal geen snoep?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 14 Nov 2013 13:21

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ik at het ook steeds op als ze niet keken maar ja, toch betrapt ;-)
Wij hadden vaak alleen kauwgom of harde dropjes in huis, er werd niet afgewisseld dus hier moesten we het maar mee doen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 14 Nov 2013 13:21

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Op een snoepje na nooit ergens wat gestolen. Ik zou het niet eens durven en er zenuwachtig van worden denk ik.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem44

Bericht 14 Nov 2013 13:43

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Nee, nooit. Ik heb wel eens gehad dat we in een club waren en dat een vriendin van me een dure fles champagne had gestolen van achter de bar, die hebben we toen samen opgedronken.
<<

Anoniem7

Bericht 14 Nov 2013 13:48

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Schepsnoepjes en inderdaad dook ooit een gummetje bij de blokker. Ik vind het ergens wel een soort 'normaal', blij zal ik er later zeker niet mee zijn als mijn kind het zou doen en kind moet het dan ook hoogstpersoonlijk terug brengen, mét excuses, maar ik vind het wel normaal in die zin dat sommige kinderen het echt wel nodig hebben die grens op te zoeken en te kijken hoe ver ze daarin kunnen gaan. En als ze dan betrapt worden, die consequenties daarvan, daar leren ze ook weer van.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 14 Nov 2013 14:10

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Min of meer. Ik ging een aantal jaar geleden met vriendinnen naar een café, we gaan daar aan een tafel zitten en daar bleek ruim 20 euro op tafel te liggen, waarschijnlijk van de vorige mensen die daar zaten. Dat geld hebben we toen gebruikt om cocktails van te kopen. Niet netjes, en eigenlijk diefstal, maar op dat moment dacht ik gewoon, wat dom van die mensen om hier random geld achter te laten en wat dom van het personeel om daar niet op te letten, klinkt als extra cocktails.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Nov 2013 18:28

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ik heb een keer een fietspomp van een fiets gejat toen ik een tentamen of verplicht college (?) had en onderweg mijn band lek ging. Ik was toen net bij het station, en kon toen onderweg naar de universiteit een paar keer snel mijn band oppompen zodat ik toch nog op tijd was :laughcry:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem280

Bericht 14 Nov 2013 18:35

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ik heb wel vaker dan "eens" iets gestolen.
Geen dure dingen, dat niet.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 14 Nov 2013 20:19

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Nee, dat durf ik echt niet. Ben ooit eens de hema uitgelopen met nog oogschaduw in mijn hand. Kwam er buiten achter en ben terug gegaan om het terug te leggen. Doodsbang dat alsnog het alarm af zou gaan. Ook had ik eens bij de kruidvat nog iets in mijn handen wat ik helemaal vergeten was. Toen zei de cassiere, moet je nog iets afrekenen? Ik zei nee, toen zei ze heel verwijtend: en dat wat je nog in je handen hebt dan? Heb me daar de hele dag rot om gevoeld.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Nov 2013 20:22

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ik heb een keer een boekje bij de bruna gestolen maar ik vond het zo erg dat ik het heb opgebiecht aan mijn moeder en toen moest ik het terug brengen en het verhaal uitleggen. Dat vond ik zo niet cool dat ik het daarna nooit meer heb gedaan.
<<

Anoniem 63

Bericht 14 Nov 2013 21:12

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ja, ik heb als tiener een keer een zilverkleurig ringetje uit een speelgoedwinkel gestolen. Heb hem daarna ook gewoon gedragen. Ik voelde me daarna ook niet slecht of schuldig ofzo. Maar wel wetende dat het natuurlijk goed fout was heb ik daarna nooit meer gestolen. Ik wilde het gewoon een keer proberen ofzo. Het was zo makkelijk :laughcry:
<<

Anoniem85

Bericht 15 Nov 2013 07:29

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Weleens per ongelijk iets uit de intertoys meegenomen, toen ik erachter kwam, heb ik het meteen teruggebracht.

Wel ben ik een keer met een vriendin mee op dievenpad geweest, ze had een nieuw paar oorbellen en was er op een gegeven moment een verloren. Toen heeft ze van een nieuw setje in de winkel, 1 oorbel gestolen.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Nov 2013 09:01

Re: Heb je wel eens iets gestolen?

Ik heb een keer een chocoladereep uit de supermarkt gestolen. Ik durfde 'm niet op te eten en mijn moeder kwam er ook nog een keer achter. En dat heb ik geweten. Ik moest 'm terugbrengen en excuses aanbieden. Ik schaamde me zo.. Bovendien kreeg ik een week huisarrest. En terecht.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers