Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby born

<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 10:41

Re: Baby born

Dat vind ik trouwens ook Susan, hoe echter ze eruit zien hoe enger ze lijken eigenlijk. Ach en eigenlijk hoeft het ook niet mee te zijn het is maar speelgoed natuurlijk.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 11:07

Re: Baby born

Susan schreef:Ze zijn ook niet zo mooi, maar er zijn maar erg weinig mooie babypoppen. Vaak vind ik ze juist minder mooi naarmate ze 'echter' lijken. Hoewel ik op internet ook wel eens poppen heb gezien die echt extreem levensecht leken, niet van echt te onderscheiden op de foto, maar dat vind ik dan weer een beetje eng.


Mijn schoonmoeder had een pop voor dochter gekocht die heel echt leek. Een zachte pop, niet van stof, maar soepel plastic ofzo. Maar dochter vindt hem echt eng! Ze wil er absoluut niet mee spelen.
Zonde, want dat ding was best duur.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 11:08

Re: Baby born

Grappig trouwens om al jullie baby born trauma's te lezen. :)
Ik wilde er vroeger ook zo graag 1, nooit gehad. Dus wellicht speelt dat ook mee, haha.
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 11:15

Re: Baby born

Dus stiekem koop je hem eigenlijk voor jezelf Jans ;)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 11:18

Re: Baby born

Ik kan me helemaal niet herinneren dat die Baby Borns al bestonden toen ik klein was. Ik had Cabbage Patch Kids, die waren toen helemaal in, van die poppen met dat wollen haar waar je een heel adoptiecertificaat bij kreeg. Later had ik ook nog andere poppen, met een heel zacht fluweelachtig gezichtje, heel mooie ogen en blond haar, maar geen idee waar die van waren. Ik had maar weinig echte babypoppen. Wel zo eentje die een soort handpop was en dat je dan kon doen of je een baby'tje op schoot had, dan kon je met je hand de armpjes en het hoofdje bewegen. Maar niet zo'n 'echte'.

Oh ja, wat ik me wel weer kan herinneren was dat je toen ook héél levensechte poppen kon kopen en dan van allerlei nationaliteiten. Maar die waren heel duur en volgens mij ook niet bij de gewone Bart Smit en Intertoys, die hadden ze bij zo'n klein poppenwinkeltje in de Passage in Den Haag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7296

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Nov 2013 11:24

Re: Baby born

Oh die zijn idd eng Susan! Het moet wel speelgoed blijven, geen vervanging van echt!
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Nov 2013 11:30

Re: Baby born

Die echt lijkende poppen vind ik echt prachtig! Maar dan eerder voor de sier ofzo, als speelgoed vind ik het toch wel wat eng worden. Kan me in elk geval voorstellen dat het voor een kind minder eng is om een duidelijke, niet heel echt lijkende pop te hebben, dan een pop waarvan je zou denken dat hij elk moment tot leven kan komen.

Ook ik wilde vroeger trouwens altijd een babyborn, toen ik 10 was kreeg ik er eindelijk eentje. Helemaal gelukkig was ik ermee. Alleen jammer dat ik er in verhouding niet heel lang mee heb gespeeld, kreeg natuurlijk al gauw weer andere interesses. A heeft nog met mijn oude babyborn gespeeld, maar helaas was hij niet echt heel best meer (een arm was al eens gelijmd en dat ging nu weer kapot) dus heb ik hem toch weggedaan. Toen heel hard moeten zoeken om nog zo´n ouder model te scoren via MP en daar speelt ze nu dus heel veel mee.
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 11:34

Re: Baby born

haha misschien moeten we samen een babyborn praatgroepje oprichten.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 11:36

Re: Baby born

Printje schreef:Dus stiekem koop je hem eigenlijk voor jezelf Jans ;)


Haha, eigenlijk wel. En dan mag ze die flesjes gewoon geven. :cheering: Mijn kind heeft later geen trauma's. :razz:

Susan, van welk jaar ben jij? Iets ouder dan ik waarschijnlijk. Toen ik klein was hadden ze die baby borns wel al.
<<

Anoniem19

Bericht 15 Nov 2013 11:45

Re: Baby born

Let me google that for ya :P Baby Born is ontworpen in 1991. Ik was toen 4, Susan, jij bent ouder of niet?

Ik wil ook bij de praatgroep :cheering:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7296

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Nov 2013 12:26

Re: Baby born

Ik kan me nog herinneren dat die baby Born er voor het eerst was. Ik werd in 1991 zeven dus dat kan wel kloppen!
<<

Anoniem24

Bericht 15 Nov 2013 12:54

Re: Baby born

J heeft een baby born van mijn ouders gekregen vorig jaar toen we op vakantie gingen
gingen. Ze heeft er lekker mee in het zwembad gespeeld en nu ligt hij (ja het is een jongetje :-P) bij het bad en ze kan er in bad echt uren mee spelen.
Buiten het bad speelt ze liever met poppen met een zacht lijfje.
Ik moet zeggen dat ik de meeste poppen lelijk vind. Deze vind ik heel mooi en krijgt ze met Sinterklaas: http://www.poppenwagen-webwinkel.nl/967 ... z-slaappop
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 15 Nov 2013 12:58

Re: Baby born

Susan schreef:Zoals hier bijvoorbeeld:

http://www.ashtondrake.com/products/300 ... -doll.html

Prachtig gemaakt, maar toch echt een beetje eng. Ik heb een keer een documentaire gezien over drie vrouwen die zulke poppen hadden en die waren ook echt wel een beetje in de war, in elk geval twee van de drie.


De vrouw waarvan wij onze (ouderwetse) kinderwagen hebben overgenomen had ook van die levensechte poppen. Eerder had ze er meer dan 10, maar nu nog maar 2. Die hebben ook altijd in de kinderwagen in de woonkamer gelegen. Nu hadden ze allebei een eigen maxi cosi.
Ik vond het er ook maar eng uit zien toen we daar waren! Ze ging er geloof ik ook wel eens mee op stap....
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem9

Bericht 15 Nov 2013 14:02

Re: Baby born

Met Baby Born kan je nooit een miskoop doen mijns inziens ;) Ik wilde er vroeger ook heel graag een en kreeg er toen eentje van Sinterklaas (ik was een jaar of 8). Ik heb er jaren meegespeeld. Nu ligt hij tussen het speelgoed voor mijn moeders oppaskindjes en wordt er nog steeds veel mee gespeeld. Inmiddels is het ding 16 jaar oud!
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2013 14:06

Re: Baby born

Dolphinne schreef:
Susan schreef:Zoals hier bijvoorbeeld:

http://www.ashtondrake.com/products/300 ... -doll.html

Prachtig gemaakt, maar toch echt een beetje eng. Ik heb een keer een documentaire gezien over drie vrouwen die zulke poppen hadden en die waren ook echt wel een beetje in de war, in elk geval twee van de drie.


De vrouw waarvan wij onze (ouderwetse) kinderwagen hebben overgenomen had ook van die levensechte poppen. Eerder had ze er meer dan 10, maar nu nog maar 2. Die hebben ook altijd in de kinderwagen in de woonkamer gelegen. Nu hadden ze allebei een eigen maxi cosi.
Ik vond het er ook maar eng uit zien toen we daar waren! Ze ging er geloof ik ook wel eens mee op stap....


Freaky....
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 14:08

Re: Baby born

Dolphinne schreef:
De vrouw waarvan wij onze (ouderwetse) kinderwagen hebben overgenomen had ook van die levensechte poppen. Eerder had ze er meer dan 10, maar nu nog maar 2. Die hebben ook altijd in de kinderwagen in de woonkamer gelegen. Nu hadden ze allebei een eigen maxi cosi.
Ik vond het er ook maar eng uit zien toen we daar waren! Ze ging er geloof ik ook wel eens mee op stap....


In die documentaire was ook een vrouw die dat had, die ging er ook mee op stap en ze kocht ook ontzettend dure kleertjes voor die poppen. Ze ging toen ook een nieuwe pop ophalen, daarvoor ging ze helemaal met het vliegtuig naar New York en daar in een hotel met nog iemand erbij om haar bij te staan, ze deed net alsof ze echt een baby ging adopteren, maar toen bleek er een krasje op te zitten en toen ging die pop meteen weer terug in de doos, want ze wilde geen imperfecties. De tweede vrouw had haar kleinzoon (als baby) laten namaken omdat hij naar Nieuw-Zeeland was geëmigreerd, dat vond ik helemaal creepy. De derde was gewoon een rijke vrouw die ze spaarde.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 15 Nov 2013 14:21

Re: Baby born

Ik heb hem net besteld voor mijn dochter, ik denk dat ze het helemaal fantastisch gaat vinden. Ze is nog wat jong, maar ze heel erg met haar stoffen pop aan het spelen.
In bed leggen, dingen laten zien, drinken en eten geven enzv haha
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 18:17

Re: Baby born

Ik wilde er ook 1, nooit gekregen. Ik had alleen een hard plastic pop die van mijn moeder was geweest. Mijn moeder werd toen ze jong was altijd een soort van gedwongen om met poppen te spelen, terwijl ze met auto's wilde spelen. Door haar trauma had ik een overdosis lego, mecano en knex en geen baby born.

Ravi krijgt gewoon wat hij wil, anders blijft dat trauma voortleven ben ik bang.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7296

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Nov 2013 18:27

Re: Baby born

Gelukkig hadden wij thuis wel allebei, ik had poppen en lego en een trein. Ik heb mijn oude poppen nog dus die ga ik gewoon op een gegeven moment aan L. geven. Hij mag spelen waar hij mij wil wat mij betreft.
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 21:59

Re: Baby born

Caroow er is nog plek vrij in onze praatgroep hoor!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 22:03

Re: Baby born

Caroow schreef:Ik wilde er ook 1, nooit gekregen. Ik had alleen een hard plastic pop die van mijn moeder was geweest. Mijn moeder werd toen ze jong was altijd een soort van gedwongen om met poppen te spelen, terwijl ze met auto's wilde spelen. Door haar trauma had ik een overdosis lego, mecano en knex en geen baby born.



Dus in feite deed ze bij jou hetzelfde als haar ouders bij haar, ook voor je bepalen waar je mee moest spelen en je niet geven wat je echt wilde hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 22:10

Re: Baby born

Susan schreef:
Caroow schreef:Ik wilde er ook 1, nooit gekregen. Ik had alleen een hard plastic pop die van mijn moeder was geweest. Mijn moeder werd toen ze jong was altijd een soort van gedwongen om met poppen te spelen, terwijl ze met auto's wilde spelen. Door haar trauma had ik een overdosis lego, mecano en knex en geen baby born.



Dus in feite deed ze bij jou hetzelfde als haar ouders bij haar, ook voor je bepalen waar je mee moest spelen en je niet geven wat je echt wilde hebben.


Ja, wat ze zelf zo vervelend vond deed ze toch zelf ook. Ik mocht ook geen lang haar omdat ze zelf altijd kort haar had willen hebben. Zo stom, je zou toch zeggen dat ze het juist goed zou vinden. Als ik er nu naar vraag zegt ze ook dat ik helemaal niet van poppen hield, terwijl ik toch heel zeker weet dat ik daar wel van hield, dat is een eindeloze discussie.

Daarom, R mag auto's, barbiepoppen, roze schoenen of wat hij maar wil. Zo lang het maar schoon en verzorgd is.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7296

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Nov 2013 13:52

Re: Baby born

Nou Caroow, ik denk dat jij dat toch zelf het beste weet. Ik was vroeger ook helemaal niet bang...voor niks... Kortom, ik deed gewoon superstoer en ondertussen scheet ik peentjes. Ik moest wel, ik was toch zeker de oudste en zeker niet zo kinderachtig als mijn zusje en bovendien moest ik van alles doen wat ik doodeng vond (op mijn 8e alleen met de trein, alleen half Amsterdam door naar muziekles en de huisarts op mijn 10e en meer van dat soort dingen), dan kon ik maar beter doen alsof ik superstoer en tof was.
<<

Anoniem166

Bericht 16 Nov 2013 15:28

Re: Baby born

Fiwen schreef:J heeft een baby born van mijn ouders gekregen vorig jaar toen we op vakantie gingen
gingen. Ze heeft er lekker mee in het zwembad gespeeld en nu ligt hij (ja het is een jongetje :-P) bij het bad en ze kan er in bad echt uren mee spelen.
Buiten het bad speelt ze liever met poppen met een zacht lijfje.
Ik moet zeggen dat ik de meeste poppen lelijk vind. Deze vind ik heel mooi en krijgt ze met Sinterklaas: http://www.poppenwagen-webwinkel.nl/967 ... z-slaappop


Oh, die vind ik wel mooi, niet eng in ieder geval.
Die wil ik! eh... Die wil mijn dochter :angel:
<<

Anoniem166

Bericht 19 Nov 2013 23:46

Re: Baby born

Even dit topic weer omhoog.

Dankzij dit topic (bedankt Linda ;-)) krijgt mijn dochter nu een pop voor Sinterklaas.
Mijn oog is gevallen op een pop van Antonio Juan (bedankt, Fiwen haha).

Maar wat is nou fijner als pop, een hard lijfje of een zacht lijfje (en harde armen/benen)?
Verschilt natuurlijk per kind, maar voor de kinderen met meerdere verschillende poppen, welke vinden ze dan het fijnst?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers