Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Makelaar

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 14 Nov 2013 09:25

Makelaar

Ik ga straks een aantal makelaars bellen om een afspraak te maken voor een oriënterend gesprek om ons huis in de verkoop te gaan zetten, maar nu heb ik een aantal vragen.

- waar moeten we op letten bij het uitzoeken van een makelaar?
- welk percentage moesten jullie aan courtage betalen?
- hadden jullie nog een speciale afspraak bv dat als de woning binnen zoveel tijd verkocht zou worden dat jullie meer/minder courtage betaalde?
- kwamen er naast de courtage nog andere kosten bij?

Alle verdere tips zijn van harte welkom :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 14 Nov 2013 11:48

Re: Makelaar

- waar moeten we op letten bij het uitzoeken van een makelaar? Ik heb vooral gelet op wat zij doen ter promotie voor een woning. Verder heb ik gelet op hoeveel van mijn soort appartement ze verkopen en hebben verkocht en in welke periode. Ook heb ik gelet op de kosten en of de makelaar me aansprak.
- welk percentage moesten jullie aan courtage betalen? Courtage in procenten: 1,5 %, maar wij betalen aan courtage: € 2.722,50 incl. btw omdat het een (goedkoop) appartement is.
- hadden jullie nog een speciale afspraak bv dat als de woning binnen zoveel tijd verkocht zou worden dat jullie meer/minder courtage betaalde? Nee, ik heb een vast bedrag afgesproken.
- kwamen er naast de courtage nog andere kosten bij? Ja, € 598,95 opstartkosten (foto's, funda, advertentie etc) en per deelname aan Open Huizen Route €125.
Laatst gewijzigd door Anoniem87 op 16 Nov 2013 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem198

Bericht 15 Nov 2013 18:45

Re: Makelaar

Dat is best veel Elin wat jij betaald maar ik ben er inmiddels achter dat er veel verschil kan zitten in de kosten van een makelaar!
<<

Anoniem198

Bericht 15 Nov 2013 18:49

Re: Makelaar

Framboos schreef:Ik ga straks een aantal makelaars bellen om een afspraak te maken voor een oriënterend gesprek om ons huis in de verkoop te gaan zetten, maar nu heb ik een aantal vragen.

- waar moeten we op letten bij het uitzoeken van een makelaar? Wat Elin al zeg, wat doen ze aan promotie ed. En spreekt de makelaar je aan. Zou je een huis van hem willen kopen, luistert hij naar je en neemt hij de tijd voor het gesprek.
- welk percentage moesten jullie aan courtage betalen? De makelaar die wij nu op het oog gebben 1,5% met 350 euro opstartkosten.
- hadden jullie nog een speciale afspraak bv dat als de woning binnen zoveel tijd verkocht zou worden dat jullie meer/minder courtage betaalde? Nee, deze courtage is echt heel laag. Wij hebben 3 makelaars gehad en tussen de goedkoopste en duurste zat meer dan 2300 euro verschil. Wij hebben een startersappartement. Geen enorme villa!
- kwamen er naast de courtage nog andere kosten bij? De opstartkosten. Als wij extra dingen willen zoals een fotograaf,open huizen route, advertentie, etc dan moeten we daarvoor betalen. Vind ik op zich logisch

Alle verdere tips zijn van harte welkom :)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 15 Nov 2013 19:42

Re: Makelaar

- waar moeten we op letten bij het uitzoeken van een makelaar?
Wij hebben gekeken of er een klik was. We hebben er 3 over de vloer gehad waarvan 2 mannen en 1 vrouw. Bij beide mannen hadden we het idee dat het van die gladjakkers waren, een standaard type makelaar voor ons gevoel. Met de vrouw hadden we direct een klik. Zakelijk, sociaal, maar vooral heel eerlijk. Die 2 mannen gaven aan ons huis voor een droomprijs te kunnen betalen, terwijl zij gewoon eerlijk aangaf dat het een slechte tijd is en we hoog in konden zetten, maar ook niet teleurgesteld moesten zijn als het huis voor minder weg zou gaan
- welk percentage moesten jullie aan courtage betalen?
1,5%
- hadden jullie nog een speciale afspraak bv dat als de woning binnen zoveel tijd verkocht zou worden dat jullie meer/minder courtage betaalde?
nee
- kwamen er naast de courtage nog andere kosten bij?
opstartkosten (bedrag weet ik niet meer) en kosten voor open huizen dagen. Wij betaalden daar € 159 euro voor, dat was inclusief 'promotielabel' op Funda. Onze makelaar was ook gewoon een heel lief mens wat echt meedacht en zich goed verplaatste in onze situatie. Mijn vriend hoorde afgelopen augustus dat hij door faillissement zijn baan kwijt was en we krijgen 5-12 de sleutel van ons nieuwe huis. Onze makelaar heeft er alles aan gedaan om ons te helpen het zo snel mogelijk kwijt te raken. Speciale acties verzonnen voor ons huis (wat ons niets kostte) en voor de laatste open huizen route mochten we zelfs de helft betalen omdat we eigenlijk niet mee wilden doen om zo geld te besparen. Echt een ontzettend lieve vrouw!
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 16 Nov 2013 12:25

Re: Makelaar

Victoria schreef:Dat is best veel Elin wat jij betaald maar ik ben er inmiddels achter dat er veel verschil kan zitten in de kosten van een makelaar!


Bij veel makelaars hanteren ze een minimumbedrag aan courtage. Daar heeft mijn makelaar nog korting op gegeven, dus dat vond ik wel schappelijk. Ik heb trouwens wel een foutje gemaakt zag ik, het bedrag courtage is incl. btw :) (Maar het blijft veel..)
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 19 Nov 2013 17:29

Re: Makelaar

Bedankt voor jullie antwoorden. Morgen komen er twee makelaars op bezoek. Alleen van de ene heb ik nu al niet zo een hoge pet meer op, want ze zouden een bevestigingsmail en brief sturen en heb dus niets gehad. Heb ze vandaag maar even gebeld of de afspraak wel goed stond en kreeg geen excuses of iets dus dat vond ik beetje jammer, aangezien een makelaar straks wel mijn huis moet gaan verkopen en als ze hier al zo makkelijk over doen...
Ben benieuwd hoe beide morgen bevallen in het eerste gesprek. Heb eventueel nog een derde makelaar op mijn lijstje staan, maar daar moeten we nog een afspraak mee maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers