Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


suiker in eten/drinken

<<

Anoniem28

Bericht 13 Nov 2013 21:23

suiker in eten/drinken

Vanwege mijn gezondheid ben ik nu wat meer aan het opletten op toegevoegde suikers in producten en ik sla echt stijl achterover. Bijna OVERAL is suiker aan toegevoegd.. seriously... WHY? Brood, spagetti, boontjes in pot, macaronisaus.. overal...

Ik wil minderen met suiker, maar hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar als je geen fortuin kwijt wil zijn aan boodschappen en geen uren in de keuken kan/wil staan?
<<

Anoniem186

Bericht 13 Nov 2013 21:26

Re: suiker in eten/drinken

Wil je helemaal geen suikers meer eten/drinken? Of wil je alleen de geraffineerde suikers mijden?
Dat laatste heb ik een tijd gedaan, dat was goed te doen. Daar kan ik je wel tips over geven.
Dat eerste niet.
<<

Anoniem28

Bericht 13 Nov 2013 21:29

Re: suiker in eten/drinken

nou.. het is vooral zo dat ik vlugge suikers eigenlijk wil bannen.. Ik heb veel last van hypo's (bloedsuikers van 3.0 niet nuchter), daarvoor ga ik binnenkort ook naar de internist, maar ik weet inmiddels dat snelle suikers geen goed doen voor je bloedsuikers. Ik heb er echt last van, dus ik wil vooral de geraffineerde suikers gaan mijden. Witmeelproducten, toegevoegde suikers, dat soort dingen wil ik zoveel mogelijk gaan vermijden, maar ik heb nu een beetje het idee dat je dan bijna niets meer kunt eten.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Nov 2013 21:38

Re: suiker in eten/drinken

Ik kan me voorstellen dat je dat gevoel heb. Het vergt even wat inspanning, maar je zal het snel onder de knie hebben.

De kunst is om zoveel mogelijk pure producten te gebruiken. Geen kant en klare dingen, want daar zitten inderdaad vaak suikers in.
Dus bijvoorbeeld bij het avondeten. Zilvervliesrijst met wat geroerbakte groente (evt met wat gewone kruiden of een scheutje sojasaus) met kipfilet.
Of volkorenpasta met gehakt en een tomatensaus (roerbakgroente en tomaten puree en blokjes met wat kruiden pruttelen).

Qua tussendoortjes kan je het beste zelf dingen maken. Hou je een beetje van kokkerellen?
<<

Anoniem28

Bericht 13 Nov 2013 21:42

Re: suiker in eten/drinken

nee. ik hou échtéchtécht niet van kokkerellen, koken zie ik echt als noodzakelijk kwaad. Dat zal het er ook niet makkelijker op maken. Ik probeer nu zoveel mogelijk met verse producten te werken, maar nu blijkt dat er aan de spaghetti ineens ook suiker is toegevoegd... Ik denk ook vooral dat het even een proces is, erachter komen waar geen suiker aan is toegevoegd, recepten leren kennen e.d.

Hoe doe jij dat met bijvoorbeeld koekjes e.d.? We hebben altijd wel wat in huis, omdat ik ook niet zonder wil zitten als er bezoek komt bijvoorbeeld, maar als het er ligt, gaat het vaak ook op bij mij. Of brood bijvoorbeeld? Daar is ook suiker aan toegevoegd.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Nov 2013 21:48

Re: suiker in eten/drinken

Koekjes eet ik niet (oké, at ik niet, nu zondig ik even flink nu ik alles weer mag eten). Ik bakte ze vaak zelf. Gewoon simpele zandkoekjes of mueslikoekjes.

Suiker in je spaghetti? Nee toch? Daar zit toch alleen volkoren durum in? Lees eens op wat er op de verpakking staat?
<<

Anoniem186

Bericht 13 Nov 2013 21:49

Re: suiker in eten/drinken

Ik eet allinson brood, daar zit geen suiker in. En ik maak vaak zelf brood in de oven.
<<

Anoniem28

Bericht 13 Nov 2013 21:51

Re: suiker in eten/drinken

ingrediënten: harde tarwegriesmeel, tarwebloem
voedingswaarde: koolhydraten 29.2gram, waarvan 1.4gram per 100gram bereid product
<<

Anoniem186

Bericht 13 Nov 2013 21:53

Re: suiker in eten/drinken

Ik zie 2 ingrediënten, harde tarwegriesmeel en tarwebloem. Geen suiker dus.
Je kan trouwens beter voor volkoren producten kiezen, daar schiet je spiegel minder snel van omhoog.
<<

Anoniem28

Bericht 13 Nov 2013 21:56

Re: suiker in eten/drinken

Dus het gaat puur om de suiker die dan bij ingrediënten staat? Niet bij voedingswaarde? Wat is het verschil tussen deze twee dan? Ik weet inderdaad dat we beter voor volkorenproducten kunnen kiezen. Als we weer nieuwe spaghetti moeten hebben ga ik ook voor de volkoren variant.

En dat allison brood, vries jij dat in? Want we hebben nog een probleem: wij wonen ergens in the middle of nowhere, geen grote supermarkten of bio-winkels in de buurt, waardoor we wel wat beperkt zijn qua voedingsmiddelenkeuze.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Nov 2013 21:59

Re: suiker in eten/drinken

Ja, je moet alleen naar de ingrediënten kijken. Bij de voedingswaarde rekenen ze ook de natuurlijke suikers mee. In bijna alles zit natuurlijke suikers, dat is bijna geen doen om dat ook te mijden (kan ik je ook niet aanraden).

Ik vries dat inderdaad gewoon in. Ik vind het prima te eten. Gelijk in porties in de vriezer gooien als je het gekocht heb.
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Nov 2013 23:56

Re: suiker in eten/drinken

Het is best makkelijk om toegevoegde suikers te vermijden als je niet vegetarisch eet. Gewoon meer vlees eten in de eerste plaats. En verder bijvoorbeeld eieren, nootjes, vette vruchten, meer groentes (peulvruchten) enzovoorts. Zelfs als vegetarier vond ik het wel redelijk goed te doen toen ik het eenmaal een tijdje deed. Momenteel heb ik echt weer suikerpieken nodig, zou nodig ook weer gezonder moeten gaan eten.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers