Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

<<

Anoniem44

Bericht 12 Nov 2013 23:45

Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Even een vraagje voor de moeders die niet werken: wat doen jullie de hele dag? Deze vraag spookt al even in mijn hoofd, omdat ik het echt niet zou weten. Natuurlijk besteed je aandacht aan je kind en doe je het huishouden, maar dan blijven er natuurlijk nog zóveel uren op een dag over. Zit je dan bijvoorbeeld drie uur achter elkaar met je kind blokken op te stapelen? En als je kind naar school is, ga je dan twee uur de krant lezen, of breien, televisie kijken? Hoe werkt zoiets? Ik kan me er zo moeilijk een voorstelling van maken.
<<

Anoniem144

Bericht 12 Nov 2013 23:55

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik heb op het moment nog zwangerschapsverlof , dus kan me er redelijk een voorstelling van maken. In de ochtend zijn we bezig met ontbijten, spelen , douchen/badderen en aankleden. Als mijn dochter gaat slapen, en mijn zoon geen fles ofzo moet hebben, dan ga ik iets in het huishouden doen. Als dochter wakker is, gaan we even een boodschap doen, ergens op visite, speeltuin etc. Eind van de middag aan het eten beginnen of even lekker voor de tv.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik dit voor altijd zou doen. Ik denk dat ik dan mijn werk wel heel erg zou gaan missen.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 12 Nov 2013 23:58

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Hetzelfde als jij waarschijnlijk; forummen!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Nov 2013 00:02

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik ben heel de dag door met de meisjes bezig, vooral met Julie. Zij heeft veel aandacht nodig, drinkt ook vaak, slaapt zeer weinig.

Meestal doen we in de voormiddag de uitstapjes als in; naar de supermarkt/winkels/mutualiteit/dokter/... gaan en in de namiddag gaan we op visite of op uitstap (speeltuin, kinderboerderij, bos).

Ik vind het op dit moment heerlijk. Lekker onthaasten, gewoon voortkabbelen op ons eigen tempo en niet op het tempo van de maatschappij.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 13 Nov 2013 00:27

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik werk maar 2 dagen en dat vind ik echt heerlijk. Ik zou zo een thuisblijfmoeder willen zijn en ik verveel me echt nooit.

Ik doe eigenlijk vanalles zoals het huishouden, forummen, opruimen, nieuwe recepten uit proberen. En samen doen we knutselen, spelen, naar het dorp, boodschappen halen, naar de speeltuin/park, op visite, tekenfilms kijken etc
<<

Anoniem11

Bericht 13 Nov 2013 02:05

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Hier ook nog met zwangerschapsverlof. Maar ik verveel me vaak rot op de dag. Geef Alise om 7 uur dr voeding, leg haar dan terug in bed en ga eigenlijk standaard de was doen. Strijken etc. Daarna het huis opruimen. En eigenlijk ben ik dan tegen 11 uur klaar met alles en haal ik dochter uit bed voor volgende flesje. En dan begint eigenlijk het aftellen tot mijn vriend weer thuis is. Het klinkt heel stom maar iedere dag weer denk ik; 'nog zoveel uur voordat hij er is'. Gewoon, omdat de muren soms op me af komen. Soms ga ik naar mijn moeder of schoonouders, of naar een vriendin, doe de boodschappen, ga wandelen in het bos met de hond, kijk series. Of ik zoek banen, met ondertussen dochter bij me op de arm (want slapen doet ze vanaf dan niet meer). En dan ben ik tegen half 5 blij dat mijn vriend er weer is.

Ik zou in ieder geval nooit een fulltime thuisblijfmoeder willen/kunnen zijn want voel me vaak diep ongelukkig in de rol als huisvrouw.
<<

Anoniem5

Bericht 13 Nov 2013 08:01

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik ben altijd de hele dag wel bezig. Op maandag- en woensdagochtend gaan ze naar de psz en dan ga ik op mijn gemak douchen, wassen, kijk ik meestal een serie en hang twee wasjes op. Dan de kids weer ophalen en dan gaan we koken en eten. Daarna doen we dan op maandag meestal boodschappen en dan is het wel weer 14u geweest. Dan gaan hun spelen/tv kijken en doe ik nog wat in huis of aan mijn cursus. Rond 15.30u lopen we een rondje van 1-1,5 uur met de buurhonden langs speeltuintjes. Daarna eten en kids naar bed. Op woensdag is mijn moeder er altijd en gaan we ergens lunchen en boodschappen doen/winkelen en eind van de middag in de tuin bezig.

Dagen dat ze niet naar de psz gaan doen we in de ochtend meestal de boodschappen en gaan daarna aan de eettafel wat doen, knutselen, puzzelen, dat soort dingen. Na de lunch spelen ze zelf en doe ik wat in huis en/of aan mijn cursus. En rond 15u lopen we weer 1-1,5 uur met de buurhonden. en daarna is het koken, eten, douche en slaaptijd.
Op vrijdag gaan we meestal een dagje naar mijn schoonouders, dan gaan we daar in de ochtend naar de markt en ergens koffie/fris drinken met schoonmoeder en 's middags komen de nichtjes ook daar spelen.

Vandaag ga ik zodra ze klaar zijn bij de psz richting mijn ouders aan de andere kant van het land en daar blijven we tot zaterdag, dat doe ik ongeveer 1 keer per maand. Daar zijn we vaak de hele dag aan het heen en weer gaan met kinderen van mijn zus van school halen en naar school brengen, tussendoor naar ons bos, familie/vriendinnenbezoekjes en verjaardagen. Als we wel even thuis zijn daar dan probeer ik overdag wat te slapen en wat te studeren.

Al met al, op het hele dag politieagent spelen, best een relaxt leven, ik verveel mij geen moment en aangezien ik op de vrije momentjes bezig houd met cursus en ander studiemateriaal heb ik ook niet het idee dat ik stil sta in mijn ontwikkeling.
<<

Anoniem112

Bericht 13 Nov 2013 08:52

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Lekker hele dagen lui wezen, mezelf niet verder ontwikkelen in een spannende uitdagende baan en weg kwijnen achter de geraniums, alleen maar gesprekken kunnen voeren over baby's en kinderen, en door het bankhangen een echte moeke worden....... Dit is vast wat je wil horen ED? ;)

De werkelijkheid is echter heeel anders!
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 13 Nov 2013 09:01

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik doe mijn huishouden niet in een keer, maar probeer het juist te verdelen. In de ochtend krijgt hij tussen half 7 en 7 de fles. Dan gaat hij in de box en op de grond lekker spelen. Ik drink dan koffie en ga achter de computer. Tussendoor af en toe even knuffelen. Dan krijgt hij zo rond 9 uur zijn fruithap en daarna gaat hij slapen. Ik kijk dan vaak een serie, doe een was, ruim de vaatwasser uit, doe wat in het huishouden. Als ik zelf erg moe ben, doe ik ook nog even een dutje. Meestal is hij een uurtje later alweer wakker. Dan leg ik hem op het grote bed neer met wat speeltjes en spelen we samen wat, of ik lees een boek. Dan kleed ik hem en mezelf aan, maak de bedden op en gaan we naar beneden. Zo rond 12 uur half 1 krijgt hij een broodje en de fles. Daarna gaan we boodschappen doen en soms ergens even op de koffie. Zo rond half 3, 3 uur gaat hij weer naar bed. Als hij na een half uur weer wakker word, neem ik hem vaak in mijn armen waar hij verder slaapt tot een uur of vier. Ik kijk dan weer wat tv of val ook in slaap. Tussen vier en half vijf eet hij. Dan is het vijf uur en gaat hij weer in de box of wipper en ga ik koken. Als zijn vader thuis komt speelt die lekker met hem. Alhoewel mijn man drie dagen in de week laat thuis is. Zo rond half zeven begint he naar bed gaan ritueel, pyjama aan, schone luier, voeden, zijn tandje poetsen, verhaaltje voorlezen en naar bed. Intussen heeft degene die niet voed de vaatwasser ingeruimd. En dan hebben we de avond voor onszelf. In de tussentijd doe ik nog wat aan het huishouden overdag.
A.K.A Slaatje

]
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 13 Nov 2013 09:04

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Annemijn schreef:Lekker hele dagen lui wezen, mezelf niet verder ontwikkelen in een spannende uitdagende baan en weg kwijnen achter de geraniums, alleen maar gesprekken kunnen voeren over baby's en kinderen, en door het bankhangen een echte moeke worden....... Dit is vast wat je wil horen ED? ;)

De werkelijkheid is echter heeel anders!


Hihi, ik denk dat ED iemand is die niet graag stil zit en zich "rot" zou vervelen als ze de hele dag thuis zou zitten. Hoe doen jullie het in de weekends dan ED?
Ik denk dat je je er pas echt een voorstelling van kunt maken dat het best zwaar en invullend kan zijn als je zelf de hele dag thuis zit en dus 24/7 met je kindje bezit bent. Ik moet zeggen dat ik het nu heerlijk vind en geniet van mijn zoon. Ik kan ook gerust een half uur achtereen naar hem kijken om te zien hoe hij zich ontwikkelt. Op den duur zal ik misschien ook wel iets willen doen qua werk, maar voor nu vind ik het allemaal wel genoeg.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 09:08

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik vind het heerlijk om een hele dag niks te doen en zelfs op de dagen dat ik werk pak ik heel bewust mijn rustmomenten als ik thuiskom. Zelfs als je werkt blijven er nog zoveel momenten over om te genieten van je kind(eren). Het fascineert me gewoon dat ik altijd hoor dat je dan het huishouden bijvoorbeeld doet, maar ik begrijp dan niet dat je daar zoveel tijd aan kwijt bent. Net als voor zoiets als 'naar het postkantoor', als ik naar het postkantoor ga met dochter dan zijn we na een half uur toch wel weer klaar, om daar dan een hele middag voor in te ruimen, ik begrijp dan nooit zo goed hoe je daar een hele middag aan kan spenderen.
<<

Anoniem8

Bericht 13 Nov 2013 09:10

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Hoeveel werk jij eigenlijk ED?
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 09:11

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

En nu moet ik naar mijn werk :P
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 13 Nov 2013 09:11

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

-ED- schreef:Ik vind het heerlijk om een hele dag niks te doen en zelfs op de dagen dat ik werk pak ik heel bewust mijn rustmomenten als ik thuiskom. Zelfs als je werkt blijven er nog zoveel momenten over om te genieten van je kind(eren). Het fascineert me gewoon dat ik altijd hoor dat je dan het huishouden bijvoorbeeld doet, maar ik begrijp dan niet dat je daar zoveel tijd aan kwijt bent. Net als voor zoiets als 'naar het postkantoor', als ik naar het postkantoor ga met dochter dan zijn we na een half uur toch wel weer klaar, om daar dan een hele middag voor in te ruimen, ik begrijp dan nooit zo goed hoe je daar een hele middag aan kan spenderen.


Hier doe ik het dus tussendoor. Daarbij zijn er vaak momenten dat hij aandacht wil, of gewoon even lekker wil knuffelen, huilerig of hangerig is. Op die momenten laat ik dat allemaal uit handen vallen en geef ik hem de aandacht die hij nodig heeft. Niet elk kind kan zichzelf erg goed vermaken, dus geef je tussendoor weer even aandacht. Op die manier ben je bijvoorbeeld met je huishouden al veel langer bezig.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem28

Bericht 13 Nov 2013 09:11

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

wat wil je nou horen ED? Dat thuisblijfmoeders de hele dag uit hun neus vreten en zich dood vervelen?
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 13 Nov 2013 09:12

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

-ED- schreef:En nu moet ik naar mijn werk :P


Tuurlijk, piep m er maar tussenuit. Ga ik nog even aandacht aan mijn zoon schenken, en mijn huishouden doen :P
A.K.A Slaatje

]
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Nov 2013 09:13

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik denk dat dat antwoord heel simpel is; niet heen- en weer naar het postkantoor wandelen, maar gewoon een heerlijke ronde maken.

Maar ik neem aan dat jullie een huishoudster hebben? Ze kan zeker 3 uur onafgebroken poetsen. Geloof me, dat lukt niet met een baby! Alles kost meer tijd omdat je 1000 keer onderbroken wordt.

Maar verder vind ik het ook gewoon leuk om met dochter over de grond te rollebollen.

Ik weet nu al dat ik dit geen jaren meer wil, ik mis voor mezelf wel een stukje. Werken geeft me wat meer eigenwaarde, ik heb iets voor mijzelf. Het zal mij uiteindelijk gelukkiger/zelfverzekerder maken als ik werk. Maar nu dat nog niet het geval is, geniet ik van het thuis zijn.
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Nov 2013 09:34

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik weet in elk geval wel dat ik het drukker en zwaarder vind om hele dagen thuis te zijn, dan om te werken. Maar het is daarnaast ook een stuk leuker, vind ik dan. En ik heb echt geen uren per dag over om te niksen, juist niet. Ligt denk ik ook aan de leeftijd van je kindje, toen ze bijvoorbeeld nog 3x sliep was het huishouden sneller gedaan en had ik vaker een vrij moment. Nu is mijn dag al gauw gevuld. Samen thuis spelen, tv kijken, knutselen of juist eropuit. Het huishouden moet worden gedaan en is vaak toch meer werk als je veel thuis bent, want je maakt meer vies en gebruikt meer. We hebben ook nog een hond die naar buiten wil, en dingen als boodschappen moeten ook worden gedaan. Ook heb ik gewoon nog afspraken, zowel sociaal gezien als andere verplichtingen. En dochter gaat twee keer naar de psz voor een paar uurtjes, gaat naar peuterdans en peutergym. We hebben genoeg te doen!

Ik hoef nu gelukkig niet te werken, dat zou lichamelijk gezien nu ook niet goed gaan. Maar wanneer dit beter gaat zal ik waarschijnlijk alsnog eerst een tijdje thuis blijven bij de kinderen. Maar ik hoop toch ook weer aan het werk te gaan in de toekomst, omdat ik het leuk vind en ook goed voor mijn ontwikkeling. Thuisblijfmoeder zijn is heerlijk, maar ik denk wel dat ik op een gegeven moment ook weer wat voor mezelf wil in de vorm van werk.
<<

anoniem196

Bericht 13 Nov 2013 09:35

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Als ik een vraag van ED zie, heb ik al geen zin om te antwoorden. Miss perfect
<<

Anoniem162

Bericht 13 Nov 2013 09:38

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

ED er is wel degelijk meer huishouden te doen als je werkelijk de hele dag thuis bent.
Als ik de hele dag uit huis zou zijn voor mijn werk en mijn kind op de opvang heb ik minder huishouden te doen, mijn huis wordt echt minder vies en een minder grote zooi. Ook heb ik meer afwas en meer was omdat we thuis zijn.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 13 Nov 2013 09:41

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik ben dan geen thuisblijfmoeder maar ik word er echt niet leuker op. Heb nu een paar maanden thuis gezeten ivm operatie maar ik kon de laatste weken echt niks van elena hebben, en dan ging ze nog 3 middagen en een hele dag naar de opvang. Ik heb het werk echt nodig, en ik doe maar "dom schoonmaakwerk" dus mezelf ontwikkelen is er ook niet bepaald bij. Op dagen dat elena heel vermoeiend is laad ik ook op het werk echt weer op. Huishouden doe ik tussendoor, toen ze zichzelf nog niet kon vermaken als ze sliep.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 13 Nov 2013 10:03

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Een thuis blijf moeder werkt net zo hard als een moeder wie part-time of full-time er naast werkt. Zo'n dag vliegt soms voorbij!
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Anoniem12

Bericht 13 Nov 2013 10:09

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

-ED- schreef:Ik vind het heerlijk om een hele dag niks te doen en zelfs op de dagen dat ik werk pak ik heel bewust mijn rustmomenten als ik thuiskom. Zelfs als je werkt blijven er nog zoveel momenten over om te genieten van je kind(eren). Het fascineert me gewoon dat ik altijd hoor dat je dan het huishouden bijvoorbeeld doet, maar ik begrijp dan niet dat je daar zoveel tijd aan kwijt bent. Net als voor zoiets als 'naar het postkantoor', als ik naar het postkantoor ga met dochter dan zijn we na een half uur toch wel weer klaar, om daar dan een hele middag voor in te ruimen, ik begrijp dan nooit zo goed hoe je daar een hele middag aan kan spenderen.

Iemand die de hele dag thuis is met 1,2 of 3 kinderen heeft uiteraard meer huishouden te doen dan iemand die de hele dag aan het werk is. Niet thuis zijn maakt nou eenmaal geen troep.
<<

Anoniem286

Bericht 13 Nov 2013 10:16

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Posh schreef:Een thuis blijf moeder werkt net zo hard als een moeder wie part-time of full-time er naast werkt. Zo'n dag vliegt soms voorbij!

oh dat vind ik zo'n dooddoener, nee je werkt dan niet je bent thuis en je zorgt voor de kinderen en doet aanverwante zaken, maar dat valt allemaal niet onder werk. Druk, dat is het zeker wel als je alles goed op orde wil hebben.

Ik heb overigens respect ervoor hoor, ik zou het niet kunnen. Omdat ik me dan zou gaan vervelen/niet nuttig zou vinden. Maar ik vind het irritant als mensen erover spreken dat ze even hard werken als een part of full time moeder, dat is gewoon niet waar. De werkende moeders doen het er allemaal nog eens naast.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Nov 2013 10:23

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Nou ja, werkende moeders doen niet hetzelfde ernaast als thuisblijfmoeders, want op het moment dat jij aan het werk bent zorgt een ander voor je kind. Daar is verder niks mis mee of zo, maar het is niet iets wat blijft liggen tot je uit je werk komt en dat je dan in twee uur tijd de verzorging van de hele dag moet doen. Hetzelfde voor schoonmaken, je hebt veel minder troep als je overdag weg bent, dus het is ook niet zo dat je precies dezelfde hoeveelheid opruim/schoonmaakwerk hebt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers