Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

<<

Anoniem122

Bericht 13 Nov 2013 18:44

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Nouja dan heeft ze zo nu en dan een week van 46 uur, maar dat wordt weer afgewisseld met weken van bijvoorbeeld 24 uur.
Kan je dus niet echt fulltime werken noemen.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 18:52

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

TukTuk schreef:Nouja dan heeft ze zo nu en dan een week van 46 uur, maar dat wordt weer afgewisseld met weken van bijvoorbeeld 24 uur.
Kan je dus niet echt fulltime werken noemen.


Heb het topic er nog even op na gelezen, maar ik zie hier nergens dat ze zegt dat ze fulltime werkt hoor.

Maar ik ben ook wel heel benieuwd waar ze de energie vandaan haalt voor die weken dat ze 46 uur werkt én dan nog een kind heeft. Ik werk af en toe nu ook 50 uur per week en zou een kind er écht niet bij willen hebben, dan heb ik aan m'n vriend al genoeg ;)

Maar ook serieus vind ik het een interessant topic om te lezen. Want ik denk zéker niet dat thuisblijfmoeders de hele dag zitten te niksen, maar ik vraag me wel af of je inderdaad echt constant met je kind bezig bent. Ik heb hele dagen op m'n kleine zusje gepast, en dan vind ik het natuurlijk heel erg leuk om de hele dag met haar bezig te zijn, maar man oh man, wat ben ik daarna doodop. Is dat als moeder zijnde nou ook echt zo?
<<

Anoniem122

Bericht 13 Nov 2013 18:54

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Dat was ook in het topic over geen carrière maken.
<<

Anoniem66

Bericht 13 Nov 2013 18:56

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Je groeit daar in mee, Marin. Ik weet nog dat ik het gevoel had het zó druk te hebben met 1 kind. En ik was ook vaak moe van die dagen. Nu denk ik soms wel eens 'jeeeetje, wat dééd ik die dagen dat ik het gevoel had zo moe te zijn?'. Ik ervaar het nu als rustig als ik 1 kind thuis heb. Ik vond het eerst met 2 ook druk, maar dat zal ik vast ook weer anders ervaren als nummer 3 er is.
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Nov 2013 18:56

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Marin schreef:
TukTuk schreef:Nouja dan heeft ze zo nu en dan een week van 46 uur, maar dat wordt weer afgewisseld met weken van bijvoorbeeld 24 uur.
Kan je dus niet echt fulltime werken noemen.


Heb het topic er nog even op na gelezen, maar ik zie hier nergens dat ze zegt dat ze fulltime werkt hoor.

Maar ik ben ook wel heel benieuwd waar ze de energie vandaan haalt voor die weken dat ze 46 uur werkt én dan nog een kind heeft. Ik werk af en toe nu ook 50 uur per week en zou een kind er écht niet bij willen hebben, dan heb ik aan m'n vriend al genoeg ;)

Maar ook serieus vind ik het een interessant topic om te lezen. Want ik denk zéker niet dat thuisblijfmoeders de hele dag zitten te niksen, maar ik vraag me wel af of je inderdaad echt constant met je kind bezig bent. Ik heb hele dagen op m'n kleine zusje gepast, en dan vind ik het natuurlijk heel erg leuk om de hele dag met haar bezig te zijn, maar man oh man, wat ben ik daarna doodop. Is dat als moeder zijnde nou ook echt zo?


:yes:
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 18:59

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

:lol:

En je hebt dan niet zoiets van hier heb je een kleurboek, doei, ik ga plassen? :angel:

Voordeel, ik ben al gewend m'n koffie koud te drinken, want ik vergeet 'm nu al altijd al!
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Nov 2013 18:59

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Luce schreef:Je groeit daar in mee, Marin. Ik weet nog dat ik het gevoel had het zó druk te hebben met 1 kind. En ik was ook vaak moe van die dagen. Nu denk ik soms wel eens 'jeeeetje, wat dééd ik die dagen dat ik het gevoel had zo moe te zijn?'. Ik ervaar het nu als rustig als ik 1 kind thuis heb. Ik vond het eerst met 2 ook druk, maar dat zal ik vast ook weer anders ervaren als nummer 3 er is.


Haha ja dat heb ik ook. Wat DEED ik eigenlijk vier jaar geleden?? Laatst had ik een dag met alleen mijn jongste. Echt zeeen van tijd :shock: . Hele huis schoon gemaakt, studie-achterstand ingehaald, doelloos op internet gezeten, nog tijd over, dus toen maar wat planten uit de tuin gesnoeid en verwijderd. Terwijl toen ik mijn alleen nog mijn oudste had, het ook best druk vond met een baby.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 19:00

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Luce schreef:Je groeit daar in mee, Marin. Ik weet nog dat ik het gevoel had het zó druk te hebben met 1 kind. En ik was ook vaak moe van die dagen. Nu denk ik soms wel eens 'jeeeetje, wat dééd ik die dagen dat ik het gevoel had zo moe te zijn?'. Ik ervaar het nu als rustig als ik 1 kind thuis heb. Ik vond het eerst met 2 ook druk, maar dat zal ik vast ook weer anders ervaren als nummer 3 er is.


Ja dat zal inderdaad wel! Ik weet wel dat m'n broertje als kind echt super makkelijk was, omdat ie áltijd moest wachten op z'n twee grote zussen. En hij is uitgegroeid tot een poeslief zachte goeie jongen. Dus het wordt vast ook een lieverd, die derde knul van jou.
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Nov 2013 19:01

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Marin schreef::lol:

En je hebt dan niet zoiets van hier heb je een kleurboek, doei, ik ga plassen? :angel:

Voordeel, ik ben al gewend m'n koffie koud te drinken, want ik vergeet 'm nu al altijd al!


Soms zet ik mijn oudste achter YouTube, geef ik de middelste een speeltje van de oudste en zet ik de jongste in de schommelstoel. Dan is het soms wel tien minuten achter elkaar stil :cheers: . En dan ga ik even rustig een kopje thee drinken en kan ik er weer uren tegen aan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Nov 2013 19:01

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Op sommige dagen gaat alles heel makkelijk en vanzelf, op sommige dagen voel je je alsof je op een fiets met twee lekke banden en wind tegen naar de andere kant van Nederland moet fietsen. En de meeste dagen zitten er een beetje tussen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem66

Bericht 13 Nov 2013 19:03

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik denk dat hoe meer kinderen je hebt, je je ook minder druk maakt ofzo. Ik weet nog dat ik het bij de oudste veel 'perfecter' wilde doen dan nu. Je laat ook meer los ofzo.
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Nov 2013 19:04

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ja heerlijk, die heel zeldzame dagen dat alles van een leien dakje gaat. Kinderen die luisteren, geen ruzie maken, lekker voor zichzelf spelen, niet op de kop in de toiletpot hangen, niet driehonderd keer mijn tweede dochter hoeven overtuigen om de keukenkastjes niet leeg te plunderen enzovoorts. Dan voel ik me 's avonds altijd zo voldaan.
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Nov 2013 19:05

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Luce schreef:Ik denk dat hoe meer kinderen je hebt, je je ook minder druk maakt ofzo. Ik weet nog dat ik het bij de oudste veel 'perfecter' wilde doen dan nu. Je laat ook meer los ofzo.


Ja klopt. Bij de oudste riep ik ook tegen iedereen die haar oppakte: 'Let even op het nekje, he?' en vandaag sprong mijn middelste dochter bovenop de jongste en die lag echt te kraaien van het lachen en toen dacht ik: Ach, zal wel loslopen
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 19:06

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Leuk om te lezen ladies, ik vind die verhalen wel heel leuk eigenlijk, ook al is het voor jullie soms vast heel zwaar.
<<

Anoniem73

Bericht 13 Nov 2013 19:28

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ja je kunt echt doodop zijn naar zo'n dag. Toch vind ik het heerlijk! Ik heb ook 40 uur gewerkt met kind en ik vind het nu echt fijn dat ik haar kan wegbrengen en ophalen, dat we samen rustig boodschapjes kunnen doen en ff lekker een ontbijtje bij de hema.
Uiteindelijk zal ik wel meer gaan werken dan dat ik nu doe, maar ik vind het gewoon fijn!
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:56

Bericht 13 Nov 2013 20:26

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Luce schreef:Ik denk dat hoe meer kinderen je hebt, je je ook minder druk maakt ofzo. Ik weet nog dat ik het bij de oudste veel 'perfecter' wilde doen dan nu. Je laat ook meer los ofzo.


Daar was laatst ook nog een grappig onderzoekje over. Dat ouders met vier kinderen over het algemeen gelukkiger zijn dan ouders met drie kinderen. Met name omdat je het bij de vierde allemaal wel loslaat om het nog perfect te willen doen. Ik geloof dat inderdaad wel. Ook wel omdat je bij de tweede/derde zelf weer wat zekerder bent, bij die eerste moet je zelf nog ontdekken hoe je alles gaat doen.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 21:07

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

TukTuk schreef:
-ED- schreef:
Held op Sokken schreef:ED heb je nu echt een aantal uur bewust niet gepost om ons te overtuigen van het feit dat je werkt? Hoeveel dagen werkte je nou eigenlijk?

Uuuuuuuuuh, nee?!

Ik werk flexibele uren, dat is in ieder geval 16 uur per week, de rest steek ik in mijn eigen bedrijf. Ik kan eigenlijk niet precies aangeven hoeveel uur ik daaraan kwijt ben het wisselt nogal, de ene maand heb ik het stervensdruk en kom ik aan de 30 uur, de andere maand is het veel minder en werk ik maar 8 uurtjes. Maar dat werk komt vaak neer op de avonduren/het weekend/overal tussendoor, ik doe het vanuit huis.


Had je niet ergens anders iets gezegd over een "klein baantje" wanneer iemand parttime werkte, en nu geef je zelf aan dat als je 30 uur per week werkt dat al veel is omdat het dan "stervensdruk" is?

Ja, naast de uren die ik sowieso al maak, dat is dan dus meer dan 40 uur...
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 21:08

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Marin schreef:
Zora schreef:Ze heeft een baan voor sowieso 16u, en daarnaast een eigen bedrijf met uren die kunnen oplopen tot 30 per wk :)


Klinkt vrij ideaal eigenlijk ED! Alleen lijkt het me lastig als je de ene week meer uren hebt dan de andere week, want dan je lastig plannen, of werkt dat wel goed? Maar ik herken het wel hoor, de ene week is het meer dan de andere week. Alleen heb ik nog geen kind dus ik hoef het daar nog niet mee te combineren gelukkig (en dan zou ik alleen m'n bedrijfje willen).

Gelukkig heb ik een heel lieve man die ook zijn verantwoordelijkheden neemt, dat scheelt echt zoveel, als ik dat vergelijk met de moeders die ik vaag in mijn omgeving ken is dat wel echt hét grote verschil.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 21:11

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

En nog één toevoeging, voor mij scheelt het heel erg dat ik een deel van mijn uren vanachter de computer thuis kan maken, daarnaast is mijn bedrijf iets waar ik erg veel plezier in heb en energie uithaal, dus vandaar dat ik het die heel drukke weken wel kan opbrengen. Natuurlijk is het zwaar, maar het is wel werk dat ik graag doe en waar ik ook helemaal in kan verdwijnen, een soort hobby dus, waar ik wel gewoon geld mee verdien. Ik vind het ideaal zo.
<<

Anoniem16

Bericht 13 Nov 2013 21:13

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Voor mij maakt het geen verschil in 'alles in de gaten houden' thuis of op mijn werk want ik ben altijd omgeven met kinderen. Ik ben dus altijd alert op kinderen en hun bezigheden, bezig met kinderen dat twee kinderen thuis echt niets voorstelt, meestal dan ;)

Ik vind werken ook een heerlijke tijd voor mezelf heb dat echt nodig maar om nou te zeggen dat ik het daar rustiger heb haha. Ik vind kinderen denk ik gewoon te leuk, ik ruim EN thuis EN op school omgevallen bekers op, moet kinderen zeggen dat ze moeten opruimen ;) Poepbillen idem dito.

Ik vind het wel regelmatig een zware combinatie, thuis en werk, maar ik zou het niet anders willen.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 21:59

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

-ED- schreef:
Marin schreef:
Zora schreef:Ze heeft een baan voor sowieso 16u, en daarnaast een eigen bedrijf met uren die kunnen oplopen tot 30 per wk :)


Klinkt vrij ideaal eigenlijk ED! Alleen lijkt het me lastig als je de ene week meer uren hebt dan de andere week, want dan je lastig plannen, of werkt dat wel goed? Maar ik herken het wel hoor, de ene week is het meer dan de andere week. Alleen heb ik nog geen kind dus ik hoef het daar nog niet mee te combineren gelukkig (en dan zou ik alleen m'n bedrijfje willen).

Gelukkig heb ik een heel lieve man die ook zijn verantwoordelijkheden neemt, dat scheelt echt zoveel, als ik dat vergelijk met de moeders die ik vaag in mijn omgeving ken is dat wel echt hét grote verschil.


Ja ok, maar dan nog kan je zelf gewoon af en toe doodop zijn. Of je nou een geweldige man hebt of niet. Je hebt zelf toch ook een max?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Nov 2013 22:03

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Kinderen krijgen lijkt me echt heel leuk, maar vraag me wel eens af hoe ik aan de tijd ga komen om ze op te voeden. Die heb ik voor mijn gevoel niet. Waarschijnlijk verandert er dan heel veel aan je manier van leven, maar toch.. Het beangstigt me ooit wel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 13 Nov 2013 22:06

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Sam schreef:Kinderen krijgen lijkt me echt heel leuk, maar vraag me wel eens af hoe ik aan de tijd ga komen om ze op te voeden. Die heb ik voor mijn gevoel niet. Waarschijnlijk verandert er dan heel veel aan je manier van leven, maar toch.. Het beangstigt me ooit wel.


Die tijd maak je. Net wat je zegt, je manier van leven verandert. Je kindje komt op de 1e plek. Daarbij groei je daar vanzelf in.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem16

Bericht 13 Nov 2013 22:06

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Sam, het is idd zo dat het eigenlijk alles veranderd. je kunt echt wel dingen voor jezelf blijven doen maar er komt heel wat meer bij kijken dan voorheen zeg maar. heb jij toevallig die clip gezien die ik hier gedeeld heb, over wat mensen die geen kinderen hebben niet weten...

Ik denk nu serieus wel eens; wat heb ik ooit in het weekend allemaal gedaan?? Waar is de tijd dat je gewoon kon denken mmm ik ga NU naar de stad. Dat kan nu nog wel hoor maar het vergt iets meer tijd en georganiseer.

Maar ondanks dat je soms denkt pfffff is het het allerallermooiste wat er is.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 22:25

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Marin schreef:Ja ok, maar dan nog kan je zelf gewoon af en toe doodop zijn. Of je nou een geweldige man hebt of niet. Je hebt zelf toch ook een max?

Tuurlijk, dat gebeurt regelmatig. Ik geef alleen antwoord op de vraag: 'hoe doe je dat allemaal', nouja, zo dus! Ik hoef het niet allemaal alleen te doen en dat scheelt echt een hele hoop.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers