Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Nov 2013 00:49

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Pompoen schreef:Ja, wie gaat er dan ook in zo'n uithoek wonen! Maar vind het super lief! Dat zou inderdaad best wel eens fijn zijn! Maar moet zeggen dat ik ook gewoon heel veel hulp van lieve mensen om me heen heb hoor, dus het is niet dat er niemand voor me klaar staat of zo.



Was maar hier blijven wonen :p

Gelukkig heb je genoeg mensen om je heen, maar je belt niet zo makkelijk iemand om even te helpen in huis denk ik. Ik zou gewoon met mn emmer voor de deur staan, dan kan je niet weigeren:)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem83

Bericht 14 Nov 2013 01:05

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Pompoen ik heb echt diep, diep, diep respect voor jou. Zoals je schrijft over een bende in huis, maar als L. huilt ben je er gelijk. Is hier natuurlijk niet anders. Maar jullie hebben alleen elkaar. Echt meid, diep respect.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Nov 2013 01:19

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Caroow schreef:
Pompoen schreef:Ja, wie gaat er dan ook in zo'n uithoek wonen! Maar vind het super lief! Dat zou inderdaad best wel eens fijn zijn! Maar moet zeggen dat ik ook gewoon heel veel hulp van lieve mensen om me heen heb hoor, dus het is niet dat er niemand voor me klaar staat of zo.



Was maar hier blijven wonen :p

Gelukkig heb je genoeg mensen om je heen, maar je belt niet zo makkelijk iemand om even te helpen in huis denk ik. Ik zou gewoon met mn emmer voor de deur staan, dan kan je niet weigeren:)


Haha, nou nee, ben toch echt blij met waar ik nu woon, ik was daar niet gelukkig en A. ook niet helaas.

Dat klopt, dat doe ik eigenlijk niet. Een keertje oppassen nog wel want er zijn zat mensen die dat ook gewoon heel leuk vinden, maar schoonmaken...nee ik vraag het idd niet en het gebeurt ook niet spontaan meestal.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Nov 2013 01:19

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Mini schreef:Pompoen ik heb echt diep, diep, diep respect voor jou. Zoals je schrijft over een bende in huis, maar als L. huilt ben je er gelijk. Is hier natuurlijk niet anders. Maar jullie hebben alleen elkaar. Echt meid, diep respect.


Dank je mini!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 14 Nov 2013 08:46

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik denk dat t ook een soort van gewenning is. E slaapt gelukkig door, maar toen ze een tijdje de nachten kwam had ik daar de eerste twee nachten moeite mee en daarna ging t wel weer.
Wel.geef ik toe dat ik 'smorhens als ze wakker wordt een muziekje opzet via de babyfoon zodat ik even rustig alleen wakker kan worden. Maar dat vind ze ok

Pompoen, ik vraag ook niemand voor t huishouden, moet dat zelf erbij kunnen. Ons mam is 'savonds wel eens in huis als ik ben werken en dan doet ze vaak wel de vaat als die staat.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 14 Nov 2013 21:16

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Wat ik de hele dag doe: Ontbijten, mezelf en kind douchen/wassen en aankleden, dan meestal stofzuigen en dweilen en andere voorkomende huishoudelijke klussen. Vaak is het dan al gauw een uur of 10: dan drinken we wat en eten fruit. Daarna vaak óf nog iets in het huishouden, óf wat boodschappen halen indien nodig, of soms ergens op visite. Middageten, daarna slaapt onze zoon. Als ik het geluk heb dat hij wat langer slaapt doe ik óf iets huishoudelijks waar ik hem niet bij kan gebruiken of ik doe iets voor mezelf zoals knutselen, lezen of internetten. Als hij weer wakker is even samen spelen, even naar buiten of naar de bibliotheek, wat drinken, samen spelen, eten koken.. De dag is altijd zo voorbij. En inderdaad, schoonmaken neemt veel meer tijd met een kind erbij. Niet alleen dat je meer schoonmaakwerk hebt, maar als ik bijvoorbeeld stofzuig wil onze zoon helpen (en loopt in de weg zodat het weinig opschiet), en hij vraagt sowieso af en toe aandacht als ik bezig ben. Helemaal niet erg maar daardoor neemt het gewoon meer tijd.
Maar ik vind het fijn om thuis te zijn, ik vermaak me altijd prima. Ik sluit niet uit dat ik weer ga werken, ik solliciteer ook wel, ook omdat het me wel weer prettig lijkt om financieel minder afhankelijk te zijn. Aan de andere kant denk ik ook: nu is hij nog klein en ik heb nu de kans om volop van hem te genieten. Dat vind ik ook heel waardevol.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Nov 2013 01:03

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Elsa schreef:Ik denk dat t ook een soort van gewenning is. E slaapt gelukkig door, maar toen ze een tijdje de nachten kwam had ik daar de eerste twee nachten moeite mee en daarna ging t wel weer.
Wel.geef ik toe dat ik 'smorhens als ze wakker wordt een muziekje opzet via de babyfoon zodat ik even rustig alleen wakker kan worden. Maar dat vind ze ok

Pompoen, ik vraag ook niemand voor t huishouden, moet dat zelf erbij kunnen. Ons mam is 'savonds wel eens in huis als ik ben werken en dan doet ze vaak wel de vaat als die staat.


Mijn ouders zijn hier ongeveer 1x in de twee weken en mijn zusje past elke week op. Mijn zusje doet ook echt niets anders dan oppassen, als ik de spullen van het avondeten niet even samen met haar opruim na het eten dan staat het er als ik thuis kom nog.
Mijn moeder vouwt wel vaak de was op en mijn vader doet andere klusjes in huis. Maar de vloer is dus al in geen eeuwen meer gedweild en de badkamer...nou daar wil ik niet eens over praten.
Ik heb de pech dat ik momenteel ook erg last van mijn heup en hand heb, dus dat schiet ook al niet erg op.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Nov 2013 08:27

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Pompoen schreef:
Elsa schreef:Ik denk dat t ook een soort van gewenning is. E slaapt gelukkig door, maar toen ze een tijdje de nachten kwam had ik daar de eerste twee nachten moeite mee en daarna ging t wel weer.
Wel.geef ik toe dat ik 'smorhens als ze wakker wordt een muziekje opzet via de babyfoon zodat ik even rustig alleen wakker kan worden. Maar dat vind ze ok

Pompoen, ik vraag ook niemand voor t huishouden, moet dat zelf erbij kunnen. Ons mam is 'savonds wel eens in huis als ik ben werken en dan doet ze vaak wel de vaat als die staat.


Mijn ouders zijn hier ongeveer 1x in de twee weken en mijn zusje past elke week op. Mijn zusje doet ook echt niets anders dan oppassen, als ik de spullen van het avondeten niet even samen met haar opruim na het eten dan staat het er als ik thuis kom nog.
Mijn moeder vouwt wel vaak de was op en mijn vader doet andere klusjes in huis. Maar de vloer is dus al in geen eeuwen meer gedweild en de badkamer...nou daar wil ik niet eens over praten.
Ik heb de pech dat ik momenteel ook erg last van mijn heup en hand heb, dus dat schiet ook al niet erg op.


Dat is ook niet erg netjes van je zus. En je ouders,is hetzelfde als hier (ik.zou ook niet meer durven vragen).
Maar ik 'schrik' er verder wel van. Hier schiet t huishouden er ook vaak bij in, mn moeder zei er laatst ook iets over. Toevallig deze week de grote dingen kunnen doen, en t geeft wel een gevoel van rust. Iets wat ik jou ook zou gunnen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Nov 2013 10:38

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ze doet het niet expres, haar huis is een nog grotere zooi dan die van mij, ze is echt een enorme chaoot en ze denkt er gewoon niet aan.
<<

Anoniem16

Bericht 15 Nov 2013 10:42

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik zou je ook graag wat willen helpen Pompoen.

Is het niet te regelen voor je dat je huishoudelijke hulp krijgt? Omdat je natuurlijk ook nog zit met je lichamelijke klachten?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 10:47

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik wil ook nog steeds wel een keer komen helpen op een zaterdag of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Nov 2013 11:26

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik heb een aanvraag gedaan voor huishoudelijke hulp. Ik zit te wachten tot ik hoor of dat toegewezen wordt. Zo niet dan ga ik denk ik toch maar weer op zoek naar een huishoudelijke hulp die voor vast komt.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers