Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

<<

Anoniem16

Bericht 13 Nov 2013 22:26

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Hierin ben ik het wel eens met ED. Ik kan ook vrijwel niet zeggen dat ik echt vaak doodop ben. Ik vind de combi zwaar maar als ik op een hectische dag terug kijk is dat ook wel iets dat ik nodig heb.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 22:30

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik vind het ook fijn om bezig te zijn met mijn eigen dingetje, werk is wat dat betreft ook een manier van ontspanning, dan echt wérk, wérk. Ik kan me voorstellen dat jij dit ook zo kan ervaren als je bijvoorbeeld foto's aan het bewerken ben, Marin.

Ik zou juist heel depressief en ongeduldig worden als ik de hele dag een beetje thuis aan het rommelen was. Ik heb wel wat actie nodig eigenlijk.
<<

Anoniem16

Bericht 13 Nov 2013 22:32

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

ED; ik heb hetzelfde, de muren kwamen al op mij af in het zwangerschapsverlof. Ik vind dat getut en gedoe even best leuk maar daarna te saai voor mij. Naast dat ik echt van mijn werk hou en er zelfs energie van krijg zou het ook financieel niet anders kunnen trouwens.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 22:41

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

-ED- schreef:Ik vind het ook fijn om bezig te zijn met mijn eigen dingetje, werk is wat dat betreft ook een manier van ontspanning, dan echt wérk, wérk. Ik kan me voorstellen dat jij dit ook zo kan ervaren als je bijvoorbeeld foto's aan het bewerken ben, Marin.


Oh absoluut, dat herken ik heel erg zelfs! Maar daarom vroeg ik me gewoon af hoe je dat ook nog met een kind kan. Maar misschien went dat ook wel gewoon en rol je daar inderdaad wel in. Ik vind het wel knap hoor, dat je eigenlijk twee banen balanceert en een kind. Ik weet echt zeker dat ik het niet zou kunnen. Ok, ik werk nu echt fulltime (meestal zo'n 50 uur per week op dit moment) dus dat is ergens ook wel anders dan gemiddeld 20 a 30 uur per week werken, maar ik zou op dit moment écht niets anders er naast kunnen doen, dus ook geen kind kunnen opvoeden. Echt no way. Ik red het nu dus inderdaad amper om naar de brievenbus te gaan, dat moet ik echt inplannen :P (en dan heb ik nog wisselende diensten ook). Niet alleen qua tijd, maar ook omdat ik gewoon doodop ben dus nergens meer puf voor heb. Thuis is thuis en dan wil ik niets anders, zeg maar. En zoiets als foto's bewerken vind ik heel leuk, maar na een dag werken kan ik dat écht niet meer, geen puf. Dus ik bedoelde het positief hoor, ik herken jouw soort baan wel namelijk, dus ik was oprecht benieuwd naar hoe je dat allemaal balanceert :)
<<

Anoniem25

Bericht 13 Nov 2013 22:45

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik ben geen thuisblijfmoeder, maar ik werk op een woongroep voor kinderen met een beperking en gedragsproblemen. En ook daar moet ik koken, opruimen, kinderen achter hun vodden aanzitten, naar bed brengen en verzorgen. Heel af en toe snak ik naar een kantoorbaan of een baan in een winkel ofzo, om gewoon even níet met kinderen, opvoeding en ontwikkeling bezig te zijn, maar heel even gewoon iets heel anders.
<<

Anoniem16

Bericht 13 Nov 2013 22:49

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Aimee; dat denk ik ook weleens, ik heb altijd maar dan ook altijd kinderen om mij heen. Op een doorsnee dag genomen, de 5 minuten dat ik van school naar huis rijd. Ik wil ook echt niets anders maar soms denk ik wel.. geef mij eens een dagje heerlijk een dagje gewoon achter een pc. En ook wat jij zegt; je bent altijd bezig met zorgen, opvoeden, etc etc... maar aan de andere kant vind ik het het mooiste dat er is. Kinderen zo te zien groeien is prachtig. (zowel thuis als op school)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Nov 2013 22:59

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Weet je wat het ook is Marin? Je houdt zo veel van je kind, ookal bem je hartstikke moe, je laat hem of haar niet aan het lot over. Je kunt gewoon niet een dagje geen moeder zijn als je kind bij je is.
R. 2013
D. 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Nov 2013 23:01

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Dat laatste heb ik ook. Alleen dan niet met kinderen maar met volwassenen met een ernstige beperking, het niveau van E. De luiers van E stellen dan niks voor haha. Maar ook op mn werk ben ik verder aan net verzorgen ed. Ook eten geven, en daardoor zelf lastiger aan eten toekomen, net als thuis.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Nov 2013 23:03

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Caroow schreef:Weet je wat het ook is Marin? Je houdt zo veel van je kind, ookal bem je hartstikke moe, je laat hem of haar niet aan het lot over. Je kunt gewoon niet een dagje geen moeder zijn als je kind bij je is.


Idd, en als je keuken een puinhoop is na het koken maar je baby om welke reden an ook huilt, dan ga je eerst naar je baby, om daarna pas je keuken te doen terwl je er 'savonds laat eigenlijk minder puf voor hebt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 23:04

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Caroow schreef:Weet je wat het ook is Marin? Je houdt zo veel van je kind, ookal bem je hartstikke moe, je laat hem of haar niet aan het lot over. Je kunt gewoon niet een dagje geen moeder zijn als je kind bij je is.


Ja dat lijkt me ook wel heel mooi idd. Maar is dat echt zo? Natuurlijk ga je door het vuur voor je kind, maar op = op natuurlijk. Of is dat zo'n oerkracht?
<<

Anoniem16

Bericht 13 Nov 2013 23:06

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Marin dat is echt een oerkracht. Toen N laatst zo ziek was, drie nachten niet geslapen maar toch ga je gewoon door, alsof er niets gebeurd is die nacht.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 23:06

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Elsa schreef:
Caroow schreef:Weet je wat het ook is Marin? Je houdt zo veel van je kind, ookal bem je hartstikke moe, je laat hem of haar niet aan het lot over. Je kunt gewoon niet een dagje geen moeder zijn als je kind bij je is.


Idd, en als je keuken een puinhoop is na het koken maar je baby om welke reden an ook huilt, dan ga je eerst naar je baby, om daarna pas je keuken te doen terwl je er 'savonds laat eigenlijk minder puf voor hebt


Hahaha ja die keuken zou ik dan kunnen vergeten denk ik ;-)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Nov 2013 23:06

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Er komt voor iedereen wel een punt waar je echt op bent, maar ik denk dat als je - om wat voor reden dan ook - gewoon moet, je lichaam wel eerst nog een hele lange tijd overgaat op het noodstroomaggregaat als de batterijen op zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 23:07

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik vind jullie verhalen zo interessant haha. Ik wil ook moeder zijn ;-)
I wanna join the club!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Nov 2013 23:12

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Susan schreef:Er komt voor iedereen wel een punt waar je echt op bent, maar ik denk dat als je - om wat voor reden dan ook - gewoon moet, je lichaam wel eerst nog een hele lange tijd overgaat op het noodstroomaggregaat als de batterijen op zijn.


Volgens mij hapert mijn noodstroomaggregaat, waar kan ik een nieuwe halen?

Ik ben naast de standaard dingen als verzorging en iets voor mezelf doen ook veel bezig met L.'s ontwikkeling trouwens. Een boekje voorlezen, met hem praten, babygebaren leren, boodschappen met hem doen en met hem daarover praten (of nou ja meer tegen hem :laughcry:). Dat vind ik wel leuk aan fulltime moeder zijn, dat ik hem ook fulltime mijn liefde kan geven (hoewel ik ook heus wel eens even wat minder liefde voel want zwaar is het ook gewoon regelmatig) en mijn aandacht en dus ook de ideeën die ik over zijn opvoeding heb.
Nadeel is wel dat als het mislukt ik wel de enige schuldige ben... kan de crèche niet de schuld geven of de gastouder en mijn ouders en zusje passen niet vaak genoeg op om de schuld te kunnen krijgen en zelfs mijn man kan ik de schuld niet geven. Dan val ik dus gewoon keihard door de mand... :wink:
<<

Anoniem16

Bericht 13 Nov 2013 23:13

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Marin schreef:Ik vind jullie verhalen zo interessant haha. Ik wil ook moeder zijn ;-)
I wanna join the club!


Volgens mij ben jij een super leuke relaxte moeder. Het is ook iets dat niet te beschrijven is. Heb jij toevallig dat filmpje van mij gezien dat ik hier en op fb gedeeld heb?
<<

Anoniem25

Bericht 13 Nov 2013 23:15

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Hahah nou ik ben dan misschien geen oermoeder, want sommige nachten kan ik mezelf echt niet mijn bed uit slepen. Dan geef ik mijn vriend een harde schop zodat hij naar Luuk toe kan en ik weer kan slapen. En overdag denk ik ook wel eens 'is het al bedtijd?' en dan geef ik hem chips en zet ik een dvd aan zodat ik zelf lekker op de bank kan hangen. Heel af en toe kan ik dus wel de zorgzame moeder modus een beetje uitzetten
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Nov 2013 23:17

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Gewoon op de de genen gooien dan Pompoen ;)

Marin, ik heb natuurlijk nog niet heel veel ervaring. Ik heb alleen wel heel veel nachten met heel heel heel weinig slaap gehad. Na 2 uurtjes slapen ging de wekker alweer en als ik dan om 12 uur thuis kwam na 5 uur werken was ik hartstikke moe maar toch, ik ging toch wandelen, knuffelen en spelletjes doen met R.

Nu is het allemaal wat makkelijker, maar wat ik ook doe, ik blijf altijd met een deel van mijn gedachten bij R. Ook al is hij gewoon thuis met mijn vriend, ik vraag me altijd af wat hij doet, of hij vrolijk of sip is..

Het is wel het allerleukste wat er bestaat hoor, moeder zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Nov 2013 23:18

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Marin schreef:
Caroow schreef:Weet je wat het ook is Marin? Je houdt zo veel van je kind, ookal bem je hartstikke moe, je laat hem of haar niet aan het lot over. Je kunt gewoon niet een dagje geen moeder zijn als je kind bij je is.


Ja dat lijkt me ook wel heel mooi idd. Maar is dat echt zo? Natuurlijk ga je door het vuur voor je kind, maar op = op natuurlijk. Of is dat zo'n oerkracht?


Ik maakte een grapje over mijn noodstroomagregaat dat haperde maar toch denk ik dat het wel bijna zo is. Ik denk dat het héél ver moet gaan voordat het echt op is als moeder zijnde. Ik ben echt op momenteel, maar hoe moe, verdrietig, lamgeslagen of wat dan ook ik me ook voel, als L. me nodig heeft ben ik er. De keuken is een puinzooi, de vloer moet echt nodig gedweild en er ligt een berg ongevouwen schone was waar je u tegen zegt, maar als L. eten nodig heeft krijgt hij eten en als hij wakker word neem ik hem bij me in bed en dan knuffelen we en spelen we want dat is wat hij dan wil. En als hij naar bed moet dan doe ik, ook al ben ik gesloopt, toch elke avond weer zijn ritueel, omdat ik weet dat hij er baat bij heeft. Dus luier verschonen, tandjes poetsen, pyjama aan, slaapzakje aan, boekje voorlezen en welterusten zeggen.

Ik ken iemand, een weduwe met twee kindjes die heeft een ander (tijdelijk) onderkomen voor haar kinderen gezocht. Ik zelf vind het best moeilijk dat te begrijpen, maar als ik haar verhalen lees dan zie ik dat zij meer dan op is, ze zit er echt zo doorheen is helemaal in de war, het was voor hun allemaal beter. En dan nog, als ze niet iets had kunnen regelen dan was ze doorgegaan, dat weet ik zeker!
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 23:22

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Printje schreef:
Marin schreef:Ik vind jullie verhalen zo interessant haha. Ik wil ook moeder zijn ;-)
I wanna join the club!


Volgens mij ben jij een super leuke relaxte moeder. Het is ook iets dat niet te beschrijven is. Heb jij toevallig dat filmpje van mij gezien dat ik hier en op fb gedeeld heb?


Ah lief. Ik ben heel bang dat ik heel strenge moeder word.
En nee, geen filmpje gezien!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Nov 2013 23:25

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Elsa schreef:Dat laatste heb ik ook. Alleen dan niet met kinderen maar met volwassenen met een ernstige beperking, het niveau van E. De luiers van E stellen dan niks voor haha. Maar ook op mn werk ben ik verder aan net verzorgen ed. Ook eten geven, en daardoor zelf lastiger aan eten toekomen, net als thuis.


Ja dit ervaar ik net zo. Mijn doelgroep is cognitief max 2 jaar en ik merk dat ik het zorgen de hele dag soms echt moe ben. Is het niet thuis, dan wel op mijn werk. Maae toch ben ik blij dat ik uit de 4 muren van mijn huis, naar de 4 muren van mijn woongroep mag, daar ben ik Steep de begeleider en dat vind ik best fijn.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Nov 2013 23:38

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Aimee schreef:Hahah nou ik ben dan misschien geen oermoeder, want sommige nachten kan ik mezelf echt niet mijn bed uit slepen. Dan geef ik mijn vriend een harde schop zodat hij naar Luuk toe kan en ik weer kan slapen. En overdag denk ik ook wel eens 'is het al bedtijd?' en dan geef ik hem chips en zet ik een dvd aan zodat ik zelf lekker op de bank kan hangen. Heel af en toe kan ik dus wel de zorgzame moeder modus een beetje uitzetten


Ik denk niet dat er moeders bestaan die niet wel eens een moment hebben gehad dat ze hun kinderen eigenlijk het liefst om vijf uur 's middags al naar bed hadden gebracht.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Nov 2013 23:50

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Pompoen, woonde je maar wat dichter bij. Dan had ik zo graag je vloer gedweild of L meegenomen voor een uurtje wandelen.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Nov 2013 23:58

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ja, wie gaat er dan ook in zo'n uithoek wonen! Maar vind het super lief! Dat zou inderdaad best wel eens fijn zijn! Maar moet zeggen dat ik ook gewoon heel veel hulp van lieve mensen om me heen heb hoor, dus het is niet dat er niemand voor me klaar staat of zo.
<<

Anoniem193

Bericht 14 Nov 2013 00:37

Re: Thuisblijfmoeders: wat doen jullie de hele dag?

Ik heb de kids al eens om half 6 naar bed gebracht hoor ;) rolluiken dicht en het is donker. Zelf om 7 uur gegaan en heerlijk geslapen tot 6 uur de volgende dag. Toen alle zooi van die dag ervoor pas opgeruimd.
En ja ik denk dat er een soort oerkracht is. Ik heb bijna 2 jaar lang op amper 5 uur slaap per nacht geleefd, welke ook nog onderbroken werd. Voor niemand zou ik dat kunnen, maar voor mijn kind wel. Mijn partner overigens niet helemaal, na 1,5 jaar was zijn nood aggregaat leeg. Na 1 maand niet werken en heel veel slapen was hij weer opgeladen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers