Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wilde je vroeger graag worden?

<<

Anoniem12

Bericht 13 Nov 2013 12:13

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Ilovethe90s schreef:Vroeger wilde ik altijd kapster worden, ik heb de diploma's ervoor en heb even in een kapsalon gewerkt maar nu werk ik als administratief medewerkster.

Ik wilde ook kapster worden en nu ben ik ook administratie medewerkster. Ik heb alleen geen kappersdiploma haha.
<<

Anoniem91

Bericht 13 Nov 2013 14:02

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Ik wilde heel graag binnenhuis architect worden. Tot ik erachter kwam dat wiskunde een groot deel is was ik klaar.

Later wilde ik ook graag visagist worden, maar die opleiding was er toen de tijd alleen nog maar particulier en voor mijn moeder was dat toen te betalen.

Ook heb ik de opleiding horeca ondermening gedaan en daar werk ik nu ook in, wil eigenlijk deze winter mijn leermeester gaan halen. Maar dan moet ik nog even met mijn werkgever om tafel.
<<

Anoniem 3

Bericht 13 Nov 2013 15:01

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Sterwardess, tot ik door kreeg dat je dan wel heel vaak weg bent van huis en ik dat niet prettig zou vinden.
Daarna leerkracht basisonderwijs, daar heb ik ook alle diploma's voor, maar daar was/is geen werk in te vinden hier in de regio.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Nov 2013 15:53

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Ik wilde graag architect worden. Of tuinontwerpen maken. Of binnenhuisarchitect. In ieder geval iets met ontwerpen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Nov 2013 15:59

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Toen ik heel klein was ballerina of non. Later politica, advocaat en nog later orthopedagoog. Uiteindelijk ben ik huisvrouw geworden. :P
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 13 Nov 2013 16:30

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Vrachtwagenchauffeur :laughcry:
En later juf/iets met kinderen/journalist of presentatrice, dat was echt mijn drooom. Het is wel de bedoeling dat 'iets met kinderen' ga doen, daar studeer ik in ieder geval voor.
<<

Anoniem 53

Bericht 13 Nov 2013 16:35

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Dierenartsassistente. Dat is niet bepaald waar ik nu voor gediplomeerd ben, ben nu pedagogisch medewerkster.
<<

Anoniem321

Bericht 13 Nov 2013 17:22

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Ik heb als kind nooit een duidelijk beeld gehad van wat ik wilde worden. Mijn ene vriendinnetje wilde juf worden, de ander kapster, weer een ander wilde dierenarts worden, maar ik heb dat nooit gehad.
Ik ben nu incassomedewerker bij een gerechtsdeurwaarderskantoor. Tja, dat bedenk je niet als kind zijnde.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Nov 2013 17:58

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Schrijfster en moeder :)

Ja en clown, maar dat was een fase.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Nov 2013 18:00

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Moeder, juf en dolfijnentrainster. Oh en dierenartsassitente.
<<

Anoniem185

Bericht 13 Nov 2013 19:00

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Dierenarts of juf (toen ik heel jong was wilde ik een kattenpension beginnen of dolfijnentrainer worden). Later wilde ik echt van alles. Ik heb ook niet echt goed nagedacht over wat ik ging studeren, omdat ik alles leuk vond. Zo wilde ik toerisme doen, hoge hotelschool, rechten studeren, verpleegkundige worden, eigenlijk wilde ik ook nog wel VWO doen (maar dat deed ik niet omdat mijn ouders dat hele graag wilden).

Uiteindelijk ben ik voor verpleegkunde gegaan.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Nov 2013 19:36

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Juf. Soms had ik momenten dat ik liever zuster of kapster wilde worden maar ik kwam altijd weer terug bij juf. Uiteindelijk ook gelukt!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem315

Bericht 13 Nov 2013 19:43

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Secretaresse.
<<

Anoniem28

Bericht 13 Nov 2013 21:36

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Dierenarts. Ik heb zelfs eens een dag mee mogen lopen met een echte dierenarts. Was echt de dag van mijn leven, maar uiteindelijk toch iets heel anders gaan doen.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 13 Nov 2013 23:39

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Marin schreef:Schrijfster en moeder :)

Ja en clown, maar dat was een fase.


Hihi.

Ik wilde eerst bioloog worden, maar toen bedacht ik me dat dat niet alleen over dieren zou gaan. Toen wilde ik dierenarts worden. Uiteindelijk heb ik nu een kantoorbaan waarin ik wel iets kan betekenen voor de directe leefomgeving van mensen en dieren.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 14 Nov 2013 09:39

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Ik wilde altijd juf worden.
Heb eerst spw gedaan en daarna na een half jaar pabo gestopt met de opleiding omdat de rekentoets niet lukte.
Ik ben toen in de kinderopvang gaan werken. Maar na drie jaar werd mijn contract niet meer verlengd.
Nu werk ik gedeeltelijk als gastouder en daarnaast op de dagbesteding in een verzorgingshuis.
Ik hoop dat ik uiteindelijk wel weer in de kinderopvang kan werken.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem83

Bericht 14 Nov 2013 10:36

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

In ieder geval niet wat ik nu doe. Heel vroeger wilde ik danseres of kapster worden. Later werd dat kleuterjuf en ik heb daadwerkelijk ook een jaar Pabo gedaan. Maar vervolgens toch in de toeristische sector terecht gekomen. Daarna kwam ik mijn man tegen en toch maar weer terug naar mijn roots gegaan.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Nov 2013 14:33

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Rush schreef:
Ilovethe90s schreef:Vroeger wilde ik altijd kapster worden, ik heb de diploma's ervoor en heb even in een kapsalon gewerkt maar nu werk ik als administratief medewerkster.

Ik wilde ook kapster worden en nu ben ik ook administratie medewerkster. Ik heb alleen geen kappersdiploma haha.
Wat grappig! Geen spijt?
<<

Anoniem100

Bericht 14 Nov 2013 17:18

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Ik wilde altijd wel juffie worden. Tijdens de middelbare school werd dat juffie kinderopvang. Tijdens mbo wilde ik nog een stapje verder, pedagogisch hulpverlener jeugdzorg. Alle papieren heb ik behaald, 3 jaar kinderopvang gewerkt en nu in de gehandicaptenzorg. Hoop dat ik ooit nog iets kan/mag doen binnen jeugdzorg. Dus wel aardig het weggetje gevolgd wat ik vooraf bedacht had.
<<

Anoniem29

Bericht 14 Nov 2013 21:21

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Pff zoveel haha.

Toen ik 7/8 jaar was wilde ik altijd serveerster worden :P

Toen ik 10/11 jaar was wilde ik altijd hotel receptioniste worden

Toen ik 12/13/14 was wilde ik altijd iets met theater/toneel/actrice :P (Ik deed musicalles en ben volgens mij best goed in acteren. Ik vind het nog steeds wel jammer dat ik toen niet heb doorgezet en er mee gestopt ben).

Toen ik 15/16 was wilde ik binnenhuisarchitect worden

Toen ik 17/18 was wilde ik hotelmanager worden


En daarna heb ik 2 jaar communicatie gedaan, dus toen ik 19/20 was wilde ik graag PR/Communicatie adviseur worden (Samantha Jones haha).

Toen dacht ik... Neeh, toch maar creatief.. Interieurstylist/vormgever


En nu ik 25 ben wil ik a.nesthesiemedewerker worden en heel die commerciele en op het uiterlijk gerichte gebeuren achter mij laten. Kiezen voor iets waar ik in mijn hart veel meer waarde aan hecht.
<<

Anoniem 63

Bericht 14 Nov 2013 23:52

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Ik heb een blauwe maandag kraamverzorgster willen worden en ook stewardess is nog wel eens de revue gepasseerd. Daarna is het altijd juf geweest en dat ben ik ook geworden. Helaas bleek dat toch niet de beste keuze te zijn, maar wat ik dan wél wil is nog altijd een raadsel. Voorlopig ben ik prima gelukkig als secretaresse.
<<

Anoniem85

Bericht 15 Nov 2013 09:33

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Toen ik heel klein was koorddanseres, net als Pippi op een koord dansen. Toen dolfijnentrainster.
Toen ik iets ouder was en meer serieus ging nadenken wilde ik stewardess worden. Toen ging ik naar een info bijeenkomst en toen hoorde ik het loon en de minimale lengte waar je aan moet voldoen, toen dacht ik laat maar dat wordt het niet.

Toen heb ik heel lang getwijfeld tussen hotelschool, verloskunde en maatschappelijk werk. Hotelschool leek me toch niet zo leuk, verloskunde had ik het verkeerdere vakkenpakket en toen is het maatschappelijk werk geworden.
<<

Anoniem 47

Bericht 15 Nov 2013 10:24

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Kinderpsychologe of juf.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 15 Nov 2013 12:29

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

Op de basisschool juf want dan kon ik veel op het bord schrijven en dat vond ik toen heel leuk. En op de middelbare school wilde ik graag kinderarts worden maar helaas was dat veel te hoog gegrepen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 15 Nov 2013 15:34

Re: Wat wilde je vroeger graag worden?

In de vriendenboekjes van vroeger staat waarschijnlijk juffrouw, mama, kraamverzorgster en zuster (ik was toen in de veronderstelling dat dat de vrouwelijke variant van een dokter was :laughcry: ) de laatste twee ben ik snel op teruggekomen toen ik ouder werd, nu ben ik via een hele omweg toch juf geworden en mama komt nog wel ;)
december 2016
juli 2019
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers