Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voetbal

<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 14 Mei 2023 20:51

Voetbal

Ik lees net dat de wedstrijd ajax-Groningen volgens mij (?) al na 9 minuten is gestaakt door vuurwerk/ fakkels op het veld.

Nu kijk ik nooit voetbal maar dit slaat toch nergens op? Kunnen ze dan niet beter zonder publiek gaan spelen?
Wordt er eigenlijk niet gefouilleerd bij binnenkomst?

Ik begrijp niet wat die hooligans hiermee willen bereiken.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 14 Mei 2023 20:58

Re: Voetbal

Boos op de leiding van de club omdat Groningen gedegradeerd is. De ‘supporters’ van Groningen hebben de wedstrijd daarom met opzet laten staken. Hadden ze al aangekondigd ook.
Tja, helaas zijn er ook aardig wat idioten en aso’s te vinden in een voetbalstadion.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mei 2023 21:46

Re: Voetbal

Mijn vader en broertje zaten te kijken. Dit was al aangekondigd. Ze hebben de regels strenger gemaakt waardoor na 2x spullen op het veld gooien een wedstrijd definitief gestaakt zou moeten worden. Afgelopen week bij ff Utrecht zijn ze wel weer het veld op gegaan voor 2 minuten. De spelers zijn toen in protest gegaan en hebben de laatste 2 minuten nog maar 1 pass gespeeld en de wedstrijd verder afgewacht waarbij de keeper de bal onder de voet had.

Niet iedereen wordt preventief gefouilleerd maar er mogen een heleboel dingen het stadion niet in. Zo is er vaak wel tassencontrole ed. Het is alleen niet heel moeilijk om iets mee te nemen.

Dit was overigens door de supporters al aangekondigd en de politie stond ook al klaar in de catacomben om in te kunnen grijpen wanneer supporters bijvoorbeeld het veld op zouden gaan.
Mijn vader sprak gister iemand van de staff en die gaf toen ook al aan dat hij dacht dat ze niet langer dan 15 minuten zouden spelen. De ‘supporters’ die dit doen denken niet echt na over de consequenties. Ze zijn nu boos dus doen dit nu. Die manier van denken hebben gelukkig veel mensen niet, maar je kan er wel vanuit gaan dat deze mensen niet 100% zuiver zijn en dat dit vaak niet de eerste keer is dat ze met justitie in aanraking komen. Voetbal is de grootste sport in Nederland en daardoor heb je daar ook de grootste groep met gespuis tussen zitten.

Deze staking was heel makkelijk te veroorzaken door de regels. Gevoelsmatig worden er nu vaker wedstrijden gestaakt omdat de regels zo zijn aangescherpt.

Wat overigens dan wel grappig was is dat mijn broertje en ik het idee hadden dat de verslaggever zich versprak na de eerste staking. Wij verstonden dat hij zei: ‘zullen ze de volle 9 minuten nog vol gaan maken?’
2015 💙
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 14 Mei 2023 22:28

Re: Voetbal

Ik word altijd gefouilleerd bij de voetbal en iedereen op ons vak.
Ook bij de club waar man altijd heen gaan iedereen gefouilleerd. En eigenlijk elke wedstrijd / elke club waar ik geweest ben altijd wel iedereen fouilleren, zeker op de fanatieke vakken altijd wel.
Maar toch zijn er genoeg manieren om dingen binnen te smokkelen.

Spelen zonder publiek? Echt ik mag hopen dat dat nooit gaat gebeuren. Ja er zijn er een enkeling die het verpesten maar verder is het wel echt mn uitje, mn ontspanning etc. Ook wanneer er geen uit supporters aanwezig zijn vind ik het helaas al heel wat minder in het stadion.
Juli 2019
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 15 Mei 2023 05:37

Re: Voetbal

Wat zal deze onzin iedere keer kosten?
Ik wist niet dat het aangekondigd was, ik heb niets met voetbal. Maar vuurwerk/fakkels (geen idee wat het is, lees deze 2 door elkaar op internet) gooien is toch niet de manier? Is toch gewoon gevaarlijk. Kan zo iemand dan geen stadionverbod krijgen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Mei 2023 07:36

Re: Voetbal

Het waren rookbommen. De personen die gegooid hebben krijgen vermoed ik ook een stadionverbod. Het zijn de rotte appels die het verpesten. Zonder publiek spelen gaat het probleem niet oplossen. De mensen die dit doen gaan dan wel rellen buiten het stadion. Het probleem is niet de voetbal, het probleem zit hem in een klein clubje ‘supporters’.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Mei 2023 11:16

Re: Voetbal

Ik vind het wel goed dat er eindelijk een keer iets aan gedaan wordt aan het wangedag op de tribunes. En inderdaad een zijn een paar rotte appels die het verpesten voor de grote horde die gewoon wil genieten van hun clubje en het voetbal.

Wat ze moeten doen is de personen die een stadion verbod hebben, zich tijdens de wedstrijden laten melden op het politiebureau aan de andere kant van de stad. Zodat dan kans kleiner is dat ze nog binnen komen. Helaas gaat het in NL niet omdat het geen juridische procedure is.
Steward zijn daarnaast ook vaak 'vrijwilligers' Ze krijgen er wel een vergoeding voor, maar ze zijn niet in machte om mensen met een verbod goed te screenen en te weigeren, waardoor ze vaak toch wel binnen komen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers