Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Actie voor de Filipijnen

<<

Anoniem22

Bericht 19 Nov 2013 17:21

Re: Actie voor de Filipijnen

Haar keutel. :laughcry: Tot zover mijn volle kop thee.
<<

anoniem213

Bericht 19 Nov 2013 17:28

Re: Actie voor de Filipijnen

<<

Anoniem32

Bericht 19 Nov 2013 19:26

Re: Actie voor de Filipijnen

luisa schreef:Ik lees in veel berichten hier best een soort 'eigen mensen eerst' beleid en dat vind ik eigenlijk best triest. Natuurlijk zitten ook genoeg mensen in Nederland in de (financiële) ellende, maar dat staat toch in geen verhouding met hetgeen op de filipijnen speelt. Omdat wij toevallig in een welvarend land, ook nu het crisis is, leven hoeven we ons toch niet alleen op onszelf te richten? En dan bedoel ik niet dat iedereen moet doneren, maar deze argumentatie vind ik onzin.


Eens met printje. Als ze dat geld nu eens stoppen in de bedrijven die op kiepen staan DOOR de krisis of ervoor zorgen dat er meer banen weer beschikbaar zijn, dan zou het ook niet erg zijn dat ze geld erboven op doen.
Maar tegenwoordig zit men thuis werkeloos juist door afgelopen jaren en dat is triest. En daarmee vind ik dat we dat geld zelf hard genoeg kunnen gebruiken.
<<

Anoniem124

Bericht 19 Nov 2013 22:25

Re: Actie voor de Filipijnen

Stuiterbal schreef:
luisa schreef:Ik lees in veel berichten hier best een soort 'eigen mensen eerst' beleid en dat vind ik eigenlijk best triest. Natuurlijk zitten ook genoeg mensen in Nederland in de (financiële) ellende, maar dat staat toch in geen verhouding met hetgeen op de filipijnen speelt. Omdat wij toevallig in een welvarend land, ook nu het crisis is, leven hoeven we ons toch niet alleen op onszelf te richten? En dan bedoel ik niet dat iedereen moet doneren, maar deze argumentatie vind ik onzin.


Eens met printje. Als ze dat geld nu eens stoppen in de bedrijven die op kiepen staan DOOR de krisis of ervoor zorgen dat er meer banen weer beschikbaar zijn, dan zou het ook niet erg zijn dat ze geld erboven op doen.
Maar tegenwoordig zit men thuis werkeloos juist door afgelopen jaren en dat is triest. En daarmee vind ik dat we dat geld zelf hard genoeg kunnen gebruiken.


....zeggen de dames vanaf de bank met hun laptop/tablet op schoot, verwarming aan, buiken vol en kleren om hun lijf.

Verbijsterend.

Je bagatelliseert problemen om de hoek niet als je mensen van weg weg helpt die het nóg even een graadje (of10000) krutter hebben he?
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 22:28

Re: Actie voor de Filipijnen

Ik zeg alleen maar dat ik het onzin vind dat er bovenop al dat geld dat er al opgehaald is ook nog eens 4 miljoen vd overheid moet komen. Ik vind dat aan de ene kant heel erg krom.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 19 Nov 2013 22:29

Re: Actie voor de Filipijnen

Cheese schreef:
Stuiterbal schreef:
luisa schreef:Ik lees in veel berichten hier best een soort 'eigen mensen eerst' beleid en dat vind ik eigenlijk best triest. Natuurlijk zitten ook genoeg mensen in Nederland in de (financiële) ellende, maar dat staat toch in geen verhouding met hetgeen op de filipijnen speelt. Omdat wij toevallig in een welvarend land, ook nu het crisis is, leven hoeven we ons toch niet alleen op onszelf te richten? En dan bedoel ik niet dat iedereen moet doneren, maar deze argumentatie vind ik onzin.


Eens met printje. Als ze dat geld nu eens stoppen in de bedrijven die op kiepen staan DOOR de krisis of ervoor zorgen dat er meer banen weer beschikbaar zijn, dan zou het ook niet erg zijn dat ze geld erboven op doen.
Maar tegenwoordig zit men thuis werkeloos juist door afgelopen jaren en dat is triest. En daarmee vind ik dat we dat geld zelf hard genoeg kunnen gebruiken.


....zeggen de dames vanaf de bank met hun laptop/tablet op schoot, verwarming aan, buiken vol en kleren om hun lijf.

Verbijsterend.

Je bagatelliseert problemen om de hoek niet als je mensen van weg weg helpt die het nóg even een graadje (of10000) krutter hebben he?


Eens
<<

Anoniem124

Bericht 19 Nov 2013 22:30

Re: Actie voor de Filipijnen

Printje schreef:Ik zeg alleen maar dat ik het onzin vind dat er bovenop al dat geld dat er al opgehaald is ook nog eens 4 miljoen vd overheid moet komen. Ik vind dat aan de ene kant heel erg krom.

Leg eens uit dat Printje, want ik begrijp dat jij op de hoogte bent van die bestedingsplannen van al die miljoenen en na grondig onderzoek hebt kunnen concluderen dat het reeds opgehaalde bedrag precies voldoende is en van die overige 4 miljoen voor elk kind nog een iPod kan worden gekocht ofzo?
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 22:35

Re: Actie voor de Filipijnen

Ja maar denk je serieus dat er heel veel landen zo denken, joh we doen er gewoon nog eens 4 miljoen bovenop? terwijl het volgens mij niet eens duidelijk is waar al dat geld heengaat, ja zogenaamd naar de Filipijnen maar dat betwijfel ik, of daar ook echt iedere cent aan uitgegeven gaat worden.

Ik vind 17 miljoen al een enorm bedrag, nodig ook dat zal best, maar waarom dan hup nog meer vanuit de overheid. Man denkt overigens dat dat alleen maar is uit allerlei politieke oogpunten.
<<

Anoniem124

Bericht 19 Nov 2013 22:38

Re: Actie voor de Filipijnen

Printje schreef:Ja maar denk je serieus dat er heel veel landen zo denken, joh we doen er gewoon nog eens 4 miljoen bovenop? terwijl het volgens mij niet eens duidelijk is waar al dat geld heengaat, ja zogenaamd naar de Filipijnen maar dat betwijfel ik, of daar ook echt iedere cent aan uitgegeven gaat worden.

Ik vind 17 miljoen al een enorm bedrag, nodig ook dat zal best, maar waarom dan hup nog meer vanuit de overheid. Man denkt overigens dat dat alleen maar is uit allerlei politieke oogpunten.


Wat heb ik/wij met andere landen te maken? Ik snap je beargumentering even niet.

Weet je Printje, ik ga hier niet eens verder op in. Is totaal zinloos. Jij, en met jou anderen, zouden zich diep moeten schamen. Met jullie gat op de bank vliegen hier de meest onzinnige argumenten voorbij terwijl de waarheid zo simpel is: er zijn miljoenen mensen in diepe ernstige nood. En van speculeren of het wel terecht komt en of het politiek is, is nog nooit iemand beter geworden. Stelletje egoïsten.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 22:40

Re: Actie voor de Filipijnen

Er zijn op zo veel plaatsen in de wereld mensen in ernstige nood, deel dat geld dan zodat ook iedere cent echt goed besteed wordt. Ik ga niets geven wanneer ik niet zeker weet of het daadwerkelijk wel daar terecht komt.

Heeft niets met egoïsme te maken.
<<

Anoniem124

Bericht 19 Nov 2013 22:43

Re: Actie voor de Filipijnen

Printje schreef:Er zijn op zo veel plaatsen in de wereld mensen in ernstige nood, deel dat geld dan zodat ook iedere cent echt goed besteed wordt. Ik ga niets geven wanneer ik niet zeker weet of het daadwerkelijk wel daar terecht komt.

Heeft niets met egoïsme te maken.


Natuurlijk wel, dat blijkt wel uit je argumentatie. Ernstig gebrek aan empathie ook. Niemand houd je tegen ook aan andere doelen te geven. Daar wordt niemand slechter van. Dan maar niks geven, snap ik even echt niet. En tja, de aandacht gaat uit naar de urgentie, logisch toch? Die andere doelen krijgen ook geld, nu even dit want daarvoor was nog niks ingezameld en daar is nu echt héél veel geld voor nodig.
<<

Anoniem287

Bericht 19 Nov 2013 22:45

Re: Actie voor de Filipijnen

Ik ben het helemaal eens met Cheese. Bah, wat een egoïstische reacties worden hier gegeven. En Printje, 17 miljoen is helemaal niet een enorm bedrag als je kijkt naar de schade in de Filipijnen. En nee, niet al het geld komt letterlijk bij de mensen in de Filipijnen terecht, want er zijn ook mensen die betaald moeten worden OM die hulp te kunnen bieden, en denk ook aan brandstof om alles daar te krijgen. Indirect komt het er dus ook terecht.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 22:47

Re: Actie voor de Filipijnen

Ik geef aan weet ik veel hoeveel goede doelen, maar deze keer heb ik ervoor gekozen om hier niet aan te geven maar dadelijk bij Serious Request wel. Ik kan gewoon niet overal maar aan meedoen.

Overal op de wereld overlijden kinderen, en nu staat dit idd even in het licht en natuurlijk vind ik dat erg maar niet minder erg dan kinderen waar ook ter wereld. Om even de kinderen eruit te lichten omdat ik die groep dan toch het belangrijkste vind.
<<

Anoniem287

Bericht 19 Nov 2013 22:49

Re: Actie voor de Filipijnen

Het valt mij op dat jij altijd met van die rare en slappe excuusjes/argumenten aan komt zetten als er mensen tegen je ingaan.
<<

Anoniem28

Bericht 19 Nov 2013 22:51

Re: Actie voor de Filipijnen

Ik ben het voor een deel met Printje eens. Wat er is gebeurd op de Filipijnen is heel erg, maar baby's sero-positief geboren worden omdat moeder HIV heeft tijdens de zwangerschap ook. En al die vluchtelingen in Syrië ook. En iedereen in Afrika die sterft aan malaria ook en wat denk je van alle kinderen die sterven aan ondervoeding of door slechte hygiëne. En alle dieren die mishandeld worden is ook heel erg. Nu gaat er zo ontzettend veel aandacht uit naar de Filipijnen, wat maakt dat dit wel een grote actie oplevert waar tig miljoen mee opgehaald wordt, maar andere hele grote wereldproblemen niet? Waarom maak je wel geld over naar dit goed doel en niet naar andere goede doelen die óók allemaal geld nodig hebben.

Verder vind ik het argument: waar blijft al dat geld? wél een goede. Niemand weet waar het geld van die tsunami-actie is gebleven. Zelfs de rekenkamer kan er niet achter komen. Nu stellen ze wel mooi dat er geen aanwijzingen zijn dat het geld verdwenen of verkeerd besteed is, maar het doet mij wel twijfelen of mijn donatie goed gebruikt wordt.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... d-is.dhtml
Laatst gewijzigd door Anoniem28 op 19 Nov 2013 22:54, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 22:51

Re: Actie voor de Filipijnen

Nee hoor, je hoeft het echt niet met me eens te zijn. Dat ben ik het ook niet met jullie. Er is niets raars aan, het is gewoon zo dat er op zoveel plekken op de wereld hulp nodig is. Natuurlijk is het schrijnend wat daar gebeurd maar ook dat is niet alleen daar en dus geef ik niet overal aan. En ik geef liever aan sr dan aan dit doel.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 22:53

Re: Actie voor de Filipijnen

Rejoy schreef:Ik ben het voor een deel met Printje eens. Wat er is gebeurd op de Filipijnen is heel erg, maar baby's die sterven omdat moeder HIVpositief is tijdens de zwangerschap ook. En al die vluchtelingen in Syrië ook. En iedereen in Afrika die sterft aan malaria ook en wat denk je van alle kinderen die sterven aan ondervoeding of door slechte hygiëne. En alle dieren die mishandeld worden is ook heel erg. Nu gaat er zo ontzettend veel aandacht uit naar de Filipijnen, wat maakt dat dit wel een grote actie oplevert waar tig miljoen mee opgehaald wordt, maar andere hele grote wereldproblemen niet? Waarom maak je wel geld over naar dit goed doel en niet naar andere goede doelen die óók allemaal geld nodig hebben.

Verder vind ik het argument: waar blijft al dat geld? wél een goede. Niemand weet waar het geld van die tsunami-actie is gebleven. Zelfs de rekenkamer kan er niet achter komen. Nu stellen ze wel mooi dat er geen aanwijzingen zijn dat het geld verdwenen of verkeerd besteed is, maar het doet mij wel twijfelen of mijn donatie goed gebruikt wordt.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... d-is.dhtml



Juist dat bedoel ik dus. Er is zoveel ellende op de wereld en dat wordt schijnbaar maar even vergeten omdat dit nu zo volop leeft.
<<

Anoniem7

Bericht 19 Nov 2013 22:59

Re: Actie voor de Filipijnen

Printje: Maar waarom bij serieus request wel en bij 555 niet? Ik snap dat je niet overal kunt geven, maar wat maakt dat SR voor jou wel betrouwbaar is en 555 blijkbaar niet? Zit er trouwens bij SR ook geen overheidsdeelin de totale opbrengst?
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 23:01

Re: Actie voor de Filipijnen

Maple; weet ik niet precies, een gevoel idd dat je vaker leest over 555 dat er een hoop bij de rijke directeuren blijft plakken. En daarnaast vind ik ook dat een zeer belangrijk doel, diarree bij kinderen dit jaar, en daar sterven echt enorm veel kinderen aan.

Volgens mij is er vorig jaar geen overheidsgift geweest door de crisis.
<<

Anoniem7

Bericht 19 Nov 2013 23:04

Re: Actie voor de Filipijnen

Maargoed, bij SR doneer je direct aan het Rode Kruis. En datzelfde Rode Kruis is ook onderdeel van de samenwerkende hulporganisaties van giro 555. Dus ik vind het altijd zo vreemd dat mensen zeggen niet aan 555 te geven omdat ze toch niet weten waar het geld terecht komt, maar wél aan SR willen geven.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 23:07

Re: Actie voor de Filipijnen

Ja dat klopt, ik wist wel dat het van het Rode Kruis was. Ik vind het gewoon een goed doel, waarmee hopelijk veel kinderlevens gered gaan worden. En volgens mij kijken ze ieder jaar terug naar het jaar daarvoor en wat er met het geld gedaan is.
<<

Anoniem7

Bericht 19 Nov 2013 23:12

Re: Actie voor de Filipijnen

En wie weet gebruikt het Rode Kruis jouw geld wat je aan SR gedoneerd hebt, ook wel aan de Filipijnen. Weet je toch ook niet? Ik heb geen idee of ze een systeem hebben dat registreert dat díé euro voor 555 is binnen gekome dus naar de Filipijnen gaat, díé euro voor SR en dus naar kindjes met diarree gaat, een andere euro weer een maandelijkse donatie is en weer een andere euro uit de collectebus komt (en waar gaan die heen?). Wie zegt jou dat het geld van SR niet gewoon op de grote hoop beland, die grote hoop overál wordt uitgegeven, en die ontroerende reportages die ze laten zien elk jaar vanuit het glazen huis, niet gewoon is om mensen over te halen om te doneren?
<<

Anoniem16

Bericht 19 Nov 2013 23:15

Re: Actie voor de Filipijnen

Misschien ook wel maple, daar heb je gelijk in. Ze doen het gewoon ook erg slim natuurlijk, net voor kerst, alleen maar zielige verhalen.. en dan altijd iets met kinderen. dan ben ik overstag ;)
<<

Anoniem32

Bericht 20 Nov 2013 07:16

Re: Actie voor de Filipijnen

Beetje jammer dat je hier nog niet meer een eigen mening mag hebben of je word meteen een egoïst genoemd.
En daarnaast een beetje bevooroordeeld van Cheese dat ik met mijn kont op de bank zit, laptop op de schoot en geniet van de luxe.
Wij hebben het in Nederland niet slecht nee maar geloof mij dat ik heel goed weet hoe het is om geen geld te hebben en rond te komen van een droge boterham, kleren te dragen die al door meerdere mensen gedragen zijn ect.
Zo ben ik namelijk jaren lang opgegroeid.

Ik heb het nu goed ja maar moet wel enorm hard mijn best ervoor doen om normaal inkomen te hebben en te zorgen voor eten op de tafel. Totaal niet te vergelijken met wat daar in de Filipijnen is gebeurd. En als ik zeker wist dat mijn zak kleren daar ook aan kwam volledig, ging ik nu nog mijn kast leeg ruimen.

In dit geval heb ik het over Nederland. Overal bezuinigen, kinderopvang op zijn kop b.v. (uit eigen ervaring) ontslagen vliegt men om de oren, om nog aan een baan te komen, over te zwijgen. En zoals Nederland dat benadrukte al die jaren werd het er niet beter op. En dan op dat moment snap ik niet waarom er zoveel geld naar het buitenland gaat, terwijl hier de krisis ook is.

Nogmaals niet te vergelijken met wat daar in het buiten land gebeurd en de acties die ze opzetten, prima. Ieder zijn mening om te geven ja of nee. Maar ga niet zeggen dat ik een egoïst ben, want dat is een persoonlijke aanval die op onwaarheden is beoordeeld.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Nov 2013 08:06

Re: Actie voor de Filipijnen

Siamsa schreef:Het valt mij op dat jij altijd met van die rare en slappe excuusjes/argumenten aan komt zetten als er mensen tegen je ingaan.


Het is eerder opvallend dat je je hier schijnbaar zo moet verdedigen als je besluit niets te geven en ook duidelijk aangeeft waarom. Het is nog altijd je eigen keus om wel of niet te doneren.
En daarbij, het gaat ook slecht in NL. En ja ik vind het ook raar dat de NL overheid nog zoveel geld extra over maakt, in deze huidige tijd. Er wordt zoveel bezuinigt, mensen zijn werkeloos, er zijn gezinnen die hun huis kwijt raken als gevolg van de crisis, en daar kan de NL overheid allemaal niks aan doen, want er moet bezuinigd worden.. Maar er kwam wel 4 miljoen uitgegeven worden aan de Filipijnen. En dat kan best steken bij sommigen! Waarom mag dat niet gezegd worden? Er wordt toch niet gezegd "Het is niet nodig op de Filipijnen, die 4 miljoen extra", nee er wordt gezegd "Die 4 miljoen is hier óók hartstikke hard nodig, laat de overheid alsjeblieft dat in NL investeren".
Er worden waarschijnlijk over de hele wereld acties gehouden, het is niet zo dat alleen NL zal doneren, dus er komt nog een hele hoop geld bovenop de donaties van NL..
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers